Abilitați (9) | ![]() |
Absolvenții (2) | ![]() |
Accent (41) | ![]() |
Acces (4) | ![]() |
Act (2) | ![]() |
Aria curriculara-disciplina (1387) | ![]() |
Bază (62) | ![]() |
Cadrele didactice (87) | ![]() |
Competentele_copilului (40) | ![]() |
Competențe (22) | ![]() |
Cunoștințe (66) | ![]() |
Curiculum la decizia școlii (23) | ![]() |
Curriculum (28) | ![]() |
Disciplină (687) | ![]() |
Elev (87) | ![]() |
Identitate națională (511) | ![]() |
Interdisciplinaritate (3) | ![]() |
Învățare (10) | ![]() |
Plan cadru (220) | ![]() |
Trunchi comun (5) | ![]() |
Varianta 1 (74) | ![]() |
Varianta 2 (137) | ![]() |
Varianta 3 (91) | ![]() |
#Am ales varianta 3 pt. ca sunt prevazute ore de consiliere si orientare la toate clasele,
De aceea propunerea mea ar fi varianta1 sau varianta 3 în care aceste discipline vor fi studiate cu 2ore pe săpt. în TC s
#Am optat pentru varianta 3, aceasta fiind singura care prevede 2 ore de istorie si geografie la clasa a V. Predand cele doua discilpine de peste 15 ani am avut ocazia sa parcurg materia de clasa a V-a si cand erau alocate doua ore pe saptamana
dar si varianta 3 ptr. TIC la cls. V-VIII, si GEOGRAFIE cl. a V-a si a VIII
Inchei prin a spune ca varianta 3 de plan cadru fara a fi completa, ia in considerare complexitatea notiunilor de istorie universala antica pentru clasa a-V-a introducand 2 ore de istorie pe saptamana prin Trunchiul Comun raspunzand mai bine comparativ cu celelalte doua variante la cerintele reclamate
Varianta 3 are un număr mai mare de ore de istorie. De asemenea, nu sunt de acord cu introducerea chimiei și fizicii din clasa a V-a deoarece dotările din școli,
#Aparent Varianta 3 ar fi mai buna intrucat pastreaza orele de Ed. Plastica&Muzicala pe care le consider foarte importante in educatie,
#La nivelul unitatii mele de invatamant, consider ca varianta 3, este cea mai completa atat pentru elevi (cel mai important),
#Mai degraba o combinatie intre varianta 3 si varianta
#MAI ECHILIBRAT T
#Mai echilibrata, nu foarte incarcata
#Mai mult sport pentru combaterea obezitatii infantil l
#Mai multa fizica si muzica. Ele structureaza mintea si o ancoreaza in realitat t
#Mai multe ore de chimie si fizica care vor ajuta atat elevii, cat si profesorii i
Totusi varianta 3 este cea mai buna, cat timp unor discipline importante le sunt alocate ore suficient t
#Neapărat să rămână varianta 3! Este necesară această variantă a
#necesitatea studierii Educatiei Tehnologice si a Informaticii la toate clasel l
#nici aceasta nu este perfecta, dar arata o concentrare mai mare pe stiinte e
#Nici o varianta in intregime. Daca mergem pe arii curiculare: 1. La limba si comunicare planul cadru in vigoare 2. La matematica si stiinte Varianta3. 3 La Om si societate Varianta 3. 4. La Arte Variantavarianta
3. 5. Educatie Fizica Varianta 2. 6. Tehnologii Planul Cadru in vigoare 7. Consiliere Planul Cadru in vigoar r
Oricum Varianta 3 este varianta cea mai ok din cele prezentate, dar ramane cu mult in urma fata de ce avem nevoie.
Varianta 3 propune doar o oră pentru limba modernă 2 la claasa a V-a, ceea ce e prea puțin pentru un începător.
chiar și în varianta 3 sunt prea puține ore, ar trebui minim 3 ore/sapt+3 ore de educație fizică.
#Nu sunt de acord cu varianta 3 care presupune scoaterea unei ore de limba moderna l aclasa a V
#varianta 3 ar putea fi utila intr-o masura mai mare tuturor actorilor implicati in educatie e
#Pentru ca sunt profesor de Geografie am ales varianta 3, pentru ca este cea mai accesibila, deoarece elevii dau si teza la aceasta disciplina,
#Pentru disciplina istorie e extrem de importantă varianta 3 deoarece asigură un număr de 2 ore pe săptămână din TC.
#pentru scoala mea, si colegii mei, din cele trei variante cel mai bine se potriveste varianta 3 dar si varianta 1 poate fi analiyata intr-un mod favorabil l
să aleg Varianta 3, dar...Alocarea unui număr mai mare de ore disciplinelor Istorie și Geografie la 2/săptămână pentru fiecare an de studiu, ar semnifica o uniformizare a legislației școlare românești cu spațiul comunității europene (de văzut
#as inclina pe varianta 3 deoarece se pune accentul si pe disciplinele umaniste, dar si reale.
#As inclina spre varianta 3, dar numarul orelor de istorie la clasa a VI-a si a VII-a ma nemultumeste e
varianta 3 mi se pare ok pentru istorie si geografie, desi as fi preferat cate 2 ore pentru cele doua discipline pt fiecare an de gimnaziu..
#As opta pt varianta 3 deoarece nu include la clasele a-V-a si a-VI-a fizica si chimia pt ca
#si varianta 3 este interesanta a
#Și Varianta1. Varianta 2 dezavantajează artele și sănătatea-de ce?
#Si varianta3. Consider ca orele de muzica cel puyin in gimnaziu nu ar trebui sa dispara.
#Singurul lucru care lipsește in varianta 3 sunt orele de consiliere ce sunt foarte important n
Am ales varianta 3 datorita orelor de istorie si geografie in plus, interesante pentru copiii 5-8 mai ales istoria.
#As sustine varianta 3 cu conditia acordarii a doua ore pe saptamana da istorie si geografie la toate clasele e
Varianta 3 este cea mai potrivita asteptarilor noastre, deoarece propune 2 ore la clasa a V-a,
In varianta 3 aria Limba si comunicare pierde fara motiv o ora a
#varianta 1 este cea mai potrivita (prin comparatie cu celelalte doua) deoarece se apropie cel mai mult de nivelul si etapele de dezvoltare cognitiva si psiho-emotionala ale copiilor nostr r
#Varianta 1 sau varianta 3. Consilierea (dirigentia) este foarte importanta pentru dezvoltarea personalitatiielevilor r
#Varianta 1 se potrivește cel mai bine aștepărilor mel
#Varianta 1 se potrivește cel mai bine aștepărilor mel
#Varianta 1 se potriveste cel mai bine asteptarilor mel l
#Varianta 1 se potriveste cel mai bine cu asteptarile mele intrucat dozeaza in mod echitabil numarul de or r
#varianta 1 si varianta 3 sunt din punct de vedere al orei de muzica, acceptabile avand un nr de ore similar repartizat fiecarei clase de gimnaziu u
#Varianta 3, dar nu in totalitate...Este cel mai aproape, insa, de asteptarile mele e
#Varianta 3, planurile cadru trebuie însoțite de o restructurare a materiei la multe discipline și de continuitate t
#varianta 3 ar fi cea mai potrivita asteptarilor mele, cu unele modificari. Este cea mai potrivita din cele trei,
dar si acesteia i s-ar putea face cateva modificari . eu consider ca pentru elev este relevant studiul istoriei,
#varianta 3 ar fi mai apropiată, dar are lipsuri pe care le consider foarte mari. In primul rand este vorba de ora de informatică-în contextul informatizării elevii din mediul rural sunt dezavantajați categoric.
#varianta 3 ar fi raul cel mai mi i
#varianta 3 asigura un echilibru intre ariile curricular r
#Varianta 3 contribuie la dezvoltarea unei culturi generale solide, ceea ce se doreste de la un absolvent de scoala gimnazial l
#varianta 3 cu unele modificari: orele de consiliere sa fie in TC la toaote clasele de gimnaziu,
ora de limba latina de la clasa a VIII sa fie in TC, orele de educatie plastica si educatie muzicala sa fie la toaoate clasele de gimnazi i
#Varianta 3 cu unele rezerve: acordăm o atenție excesivă matematicii de pildă, pe care oricum nu o învață mai nimeni și reprezintă o spaimă la bac,
umplându-le buzunarele profesorilor de specialitate, care fac meditații neimpozitate de către stat. în schimb, discipline umaniste, gen limba română, limba latină, istorie, geografie,
#varianta 3 cumulează opționalele inclusiv Lb latină i
#varianta 3 dar cu 2-3 ore pentru limba straina 1. in momentul de fata limba straina este esentiala si doar 2 ore pe saptamana nu snt suficiente pentru a se atinge nivelul
cerut in societate. deasemeni, ora de consiliere si orientare nu trebuie sa lipseasca. este esential ca elevii sa fie indrumati de un diriginte
#Varianta 3 de plan cadru este cea mai corespunzatoare din punct de vedere al ponderii acordate disciplinelor scolare, a numarului de ore pe an de studiu, evitand supraaglomerarea elevilor cu informatie intr-o singura ora de studiu,
#Varianta 3 deoarece in sfarsit geografia si istoria primesc inca o ora in plus la clasa a V-a
#Varianta 3 echilibreaza mai bine domeniul stiintelor exacte cu cel al stiintelor umanist t
#varianta 3 este avantajoasa deoarece inroducereagradata a notiunilor ajuta elevii in intelegerea si fixarea cunostintelo o
#Varianta 3 este cea mai apropiata de așteptările mele, cu o excepție, zic eu, destul de importantă:
nu sunt profesor de tic, dar cred că cel putin o ora de TIC la fiecare clasă de gimnaziu e o condiție obligatorie pentru lumea in care traim, cu avantajele,
#varianta 3 este cea mai avantajoasa pentru disciplina GEOGRAFI I
#varianta 3 este cea mai bună dintre cele 3
#varianta 3 este cea mai potrivita deoarece alocarea maimultor orede istorie este oportuna. Ca dezavantaj subliniez eliminarea uneiore de limba romana a
#1, si
#Asigura un numar de ore echilibrat la disciplinele pentru care sunt interesati elevii i
#Varianta 3 este mai inovativă, obligativitatea orelor transdisciplinare este necesara, altfel școlile le vor ignora. Este nevoie în gimnaziu de o dezvoltare a competențelor formate de materiile din aria Om Și Societate i
#Varianta 3 este puțin mai generoasă cu numărul de ore alocat pentru disciplinele de învățămân
#Varianta 3 este una mai apropiata de un demers bun, dar nu este perfecta a
#Varianta 3 imi satisface interesele, insa nici una nu deserveste egalitatea sanselor in educatie, in dezvoltare personala si profesionala conform teoriei inteligentelor multiple.
Toate variantele deservesc matematica si romana, un examen unidirectional ce dezavantajeaza pe toata lumea a
#Varianta 3 mi se pare cea mai potrivita, desi am 4 obiectii si la aceasta varianta:
1. reducerea orelor de lb romana de la 5 la 4; 2. faptul ca se prevede doar 1 ora de lb moderna II in cls 5;
3. faptul ca nu se mai studiaza latina in cls 8; 4. faptul ca TIC nu se studiaza deloc in clasele 7 si
#Varianta 3 ofera mai multe ore ariei curriculare Om si societate, tinand seama de faptul ca programele disciplinelor din aceasta arie sunt foarte"stufoas"e,
iar cadrul didactic intampina mari probleme, mai ales la clasele a V-a si a VI-A sa nu uitam ca si manualele actuale au si ele o mare problema.
#Varianta 3 pare sa fie cea mai proast t
#varianta 3 pentru ca in opinia mea ofera o zona mai larga de cunostinte general l
#Varianta 3 prevede doar o ora de limba straina L2 la clasa a V-a si este prea putin tinand cont ca limba straina 1 se studiaza de la clasa pregatitoar r
#varianta 3 respecta cel mai mult (parca) impunerea unor discipline de cultura generala, foarte important in aceasta perioada a scolaritati i
#Asigura valorificarea capacitatii integratoare a ariei"Om si societate
#Varianta 3 sau varianta 1 cu conditia ca inspectoratele scolare sa lase scolile sa introduca optionale pana la numarul maxim de ore la clasa pe sapamana.
Bineinteles si guvernul sa stabileasca, in acelasi timp, un cost standard per elev realist, care sa permita atingerea numarului maxim de ore pe saptamana alocat.
In acest moment majoritatea scolilor merg pe minimul de ora pe saptamana la clasa pentru diminuarea costurilor cu salariile!!!
#Varianta 3 se potrivește cel mai bine așteptărilor mele, deși într-un caz extrem predarea muzicii și a educației plastice nu ar fi compatibilă cu pregătirea mea
#Varianta 3 se potriveste cel mai bine in procesul de predare-invatatre a geografiei, deoarece cele doua ore de geografie la cls. a V-a sunt absolut necesare pentru a pune bazele unui studiu de calitate a geografiei;
#Varianta 3 tine cont mai bine de particularitatile de varsta si de necesitatea fundamentarii corespunzatoare a bazelor unor discipline.
#Varianta 3, DAR cu TIC ca în varianta 2. Mai multe ore de limba română, poate vor vorbi mai bine limba țării (fără"avem decât","ca și ministru","cursul
#Varianta 3, în opinia mea, pare cea mai apropiată de nevoile de formare ale elevilo i
Apreciez in varianta 3 intorducere inca din clasa a 5-a a orelor de consiliere si orientare si totodata prefer ca orele de educatie tehnologică si TIC sa fie împărțite pe ani. din proprie
#varianta1 si varianta 3 sunt benefice pentru elevii din invatamantul preuniveristar, ca elevii sa studieze 1 ora saptamanal de ed. muzicala, 1 ora saptamanal de ed. plastica 2 ore sport t
#Atat varianta 1 cat si varianta 3 sunt viabile, desi nu inteleg de ce in clasa a V-a ai face 2 ore de Istorie si doua de Geografie ca apoi pana la clasa a VIII-a sa ramai cu o singura ora la fiecare dintre materiile enuntate mai sus.
că varianta 3 avantajează elevul. Crește numărul de ore la istorie și geografie clasa a V-a,
că varianta 3 avantajează elevul. Crește numărul de ore la istorie și geografie clasa a V-a,
#Clasa a V-a varianta 3, clasa a VI-a varianta 1, Clasa a VII-avaianta 3,
#Consider ca varianta 3 este mai buna pentru ca o singura ora de limba straina nu ajunge pentru invatarea unei limbi straine,
care se pot dezvolta mai ales cu ajutorul planului-cadru propus ca varianta 3 i
#Consider ca, la nivel gimnazial, as avea nevoie de trei ore de limba engleza (macar in clasele a V-a si a VI-a),
#Deiși varianta 3 este puțin mai generoasă cu istoria și geografia, toate elimină o oră de limba română la clasa a V-a și elimină total latina.
ceea ce mă duce la optarea pentru varianta 3 u
#desi se poate realiza si o alta varianta mult mai buna si mai ales in favoarea elevului si nu a profesorului i
#Deși varianta 3 este cea mai bună mă așteptam să găsesc în planul cadru științe în loc de fizică, chimie și biologie.
#Din cele trei, cel mai probabil varianta 3, insa cred ca nici aceasta nu este destul de bine gandita.
nu poate fi acceptata decat Varianta 3 3
#din punctul meu de vedere, cred ca varianta 2 este mai echilibrata, dar cu 2 mentiuni foarte importante, zic eu:
Daca ar fi introdusa in varianta 3, ar fi cea mai potrivita varianta a
#Din trei gramajoare, care pute mai putin n
#Dincolo de orientarea școlară și profesională un om nu poate trăi în zilele noastre fără fizică și chimie.
#dintre cele 3 variante as fi mai aproape de varianta 3 pentru ca pastreaza Ed. Muzicala&Plastica, foarte importante!
#Dupa o mica analiza eu as zice varianta 3 3
#dupa parerea mea sunt putine ore la disciplina geografi i
#După părerea mea varianta 3 ar fi mai bună, dar cred că TIC ar trebui să facă parte din TC la toate clasele, nu numai la V, V l
#După părerea mea, nici una dintre variante nu este perfectă. Spun acest lucru deoarece consider că numărul de ore alocate disciplinei Limba modernă nu trebuie în nici un caz reduse, aceeași situație fiiind și în cazul Istoriei și Geografiei.
#e mai atragatoare si placuta pentru elevi varianta 3. Ce sa faca cu atitia ani de stiu a chimiei, oare?
#Este favorabila ariei curriculare arte (in aceeasi masura ca varianta 3
#este foarte asemanator cu planul cadru actua a
#Este foarte bine cu TIC la toate clasele dar si cu educatia tehnologica, acestea fiind in aria"Tehnologii i
#Am ales varianta 3 dar am o obiectie: ponderea disciplinelor din curriculul la decizia scolii este prea mica (sub 10),
#Am ales varianta 3 deoarece este mai echilibrată decât celelalte două o
#Este varianta care cuprinde un numar mai ridicat de ore de TIC, Limbi moderne, discipline deosebit de importante pentru formarea elevilor in concordanta cu asteptarile societatii i
#am ales varianta 3 deoarece ofera sanse egale tuturor ariilor curriculare, iar invatamantul gimnazial este un invatamant general
#Am ales varianta 3 pentru ca mi se pare cea mai potrivita, desi la limba moderna 2 pentru clasa a 5-a se aloca o singura ora pe saptamana si nu consider ca e suficient incat un elev sa poata sa isi insuseasca suficiente cunostonte pentru a face performanta.
< Back - Next >
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011