#Daca se va preda fizica si chimie de la clasa a 5-a, va trebui asigurat supotul matematic necesar pentru acestea.
Nu se va putea realiza concordanta intre notiunile matematice predate si aplicarea lor in fizica si chimie e
#2 ore de Geografie la clasa a a VI-a,(Geografia Europei), pentru ca suntem cetatenii unei Europe Unit t
la sport, la fizica si chimie, sa se dea teze si la aceste discipline, sa li se ceara si acestor profesori ore suplimentare e
#de 13 ani de cand lucrez ca prof. biologie am reusit sa ma titularizez in orasul meu natal si sa imi dau toate gradele didactice
dar nu reusesc sa imi dotez cabinetul de biologie asa cum este necesar unei educatii de nivel european.
dar imi este foarte greu sa ii ajut ptr. ca nu am atlase performante sau auxiliare cu teste grila ptr. olimpiada de biologie.
Cu respect, prof. biologie, intructor de prim ajutor Slatina-Ol l
#DE CE ESTE NECESAR UN NUMĂR MAI MARE DE ORE DE GEOGRAFIE ÎN NOILE PLANURI-CADRU La formarea celor opt competențe heie cerute de LEN nr. 1/2011 geografia poate aduce un aport substanțial.
Astfel, geografia contribuie la formarea compe¬tențelor de comunicare în limba maternă prin utilizarea limbajului de specialitate și explicarea realității geografice,
Și competențele de bază în științe și tehnologii se pot dezvolta și prin contribuția geografiei.
Multe elemente din matematică se utilizează în geografie pentru studierea mediului terestru. Un exemplu în acest sens este și prezentarea realității geografice pe suport cartografic și grafic.
să realizeze corelații interdisciplinare (geologie, matematică, fizică, chimie, sociologie, informatică, etc.),dar și conexiunile dintre disciplinele care compun știința geografiei (geografia fizică, geografia umană, geografia regională, etc..
dar și de profesori de geografie competenți (resursa umană
#De ce nu puneti accent pe latura practica la toate disciplinele? Ce fac elevii cu atata teorie e
#2 ore fizica cls. VI in loc de un n
#de ce scoateti limba latina
#De exemplu la disciplina TIC mai ales in mediul rural nu dispune de resurse materiale necesare desfasurarii unei ore.
De asemenea a introduce fizica si chimia inca din clasele a 5 si a 6-a nu cred ca ar corespunde nivelului de intelegere a unui copil de acesta varst t
#de fapt nu ati shimbat mai nimic ati luat putin de colo si ati pus dincolo...
Din nou, fara Religie in scoala. Fara indoctrinare e
#Deci sa fie o disciplina numita PROIECTE EDUCATIONALE/cui o ora pe sapt. pe care sa o predea cel care prezinta la inceput de an 3-4 proiecte adaptate scolii, miniproiecte, pe
in paralel cu reorganizarea si dotarea laboratoarelor de fizica si chimie sau...promovarea unor manuale insotite de DVD-uri, cu ajutorul carora sa se poata viziona absolut toate experimentele fizice si chimice intalnite in lectiiledin manuale.
#Decongestionarea materiei si corelarea cerintelor de la chimie si fizica cu cele de la matematica. Punerea accent mai mult pe partea practica respectiv dotarea laboratoarelor corespunzator cerintelo o
#2 ore fizica cls. VI, TIC, pe TC la toate clasel l
#decongestionarea programei i
#decongestionarea programelor, altfel nu se poate realiz z
#demonstrarea faptului că statul, care încă ține la un învățămân de stat este cu adevărat interesat de școală t
bazele studiului acestei discipline se pun la clasa a V-a. Varianta 3 propune în mod rezonabil revenirea la 2 ore/săptămână pentru disciplina istorie s
iar restul orelor cu ore de T. I. C. si matematica/fizica/chimie. Si o alta propunere ar fi ca la clasele 5 si 6 sa se introduca o ora de chimie si una de fizica c
#Deoarece sunt așteptate de mult timp și nu răspund nevoilor reale implementarea lor în oricare dintre cele trei variante ar fi percepută tot ca o schimbare de dragul schimbării, o altă formă fără fond,
#2 ORE LA ISTORIE SI GEOGRAFIE LA CLASA A V-ASUNT OBLIGATORII
#Desi extrem de important, Planul Cadru este doar o piesa din puzzle, ca atare trebuie revizuite si adaptate manualele, continuturile...
Corelarea conținuturilor la nivel interdisciplinar (la fizică/chimie să se aplice calcule învățate deja la matematică;
Nu sunt de acord cu introducerea orelor de fizica si de chimie din clasa a V-a,
Rosetti, limbii romane este limba latina vorbita neintrerupt timp de două mii de ani în nordul și în sudul Dunării, într-un mediu oriental.
#Din păcate, schimbările acestea vor reduce numărul de ore la biologie, prin urmare multe catedre se vor desfiinta i
#Din perspectiva profesorului de limbi moderne, nu consider potrivită scoaterea unei ore de la Limba Modernă 2 la clasa a 5-a (Varianta 3
La matematica se predau notiuni cu grad de dificultate ridicat peste puterea de asimilare a elevului.
La fizica trebuie sa aplici unele teoreme sau relatii matematice pe care la matematica nu au fost predate.
La limbile straine se face gramatica limbii respective inainte de a studia gramatica limbii romane.
daramite sa mai aiba si chimie si fizica din clasa a Va, îl omorâm Ă
#Disciplina Biologie necesita alocarea a cel putin 2 ore saptamanal (macar 1 pe trunchi comun si 1 ca optional de extindere la nivelul ariei curriculare) datorita faptului ca presupune o gama
#Disciplina Educatie economica propusa in planul cadru la clasa a VIII a a fost transferata la aria curriculara Om si societate de la aria curriculara Tehnologii fiind cuprinsa in
#Disciplina Educație Tehnologică este necesar să fie predată la toate clasele de gimnaziu (V-VIII) V
#Disciplina istorie este fundamentala in formarea socio-morala si civica a elevului, cetatea a
#disciplina religie sa se ocupe si de istoria religiilor de exempl l
#Disciplina Tehnologia Informației și comunicării constituie o disciplină opțională pentru elevii din clasele I-IV și este disciplină obligatorie în învățământul gimnazial și liceal a
#Disciplina TIC ar putea fi inclusă în Educația Tehnologică de la clasele V și VI, având în vedere că profesorii de educație tehnologică
care au urmat cursuri postuniversitare de specialitate au urmat module de informatică și comunicar È
#Disciplina TIC trebuie sa fie in trunchiul comun iar disciplina Religie, nu u
#A nu se mai încărca inutil planul cadru cu disciplina Religie. Religia se practică la biserică și în familie.
Este o discriminare a unor copii predarea religiei ortodoxe. Copilul de altă religie nu are curaj
să declare că nu participă la ora de religie, pentru că atunci s-ar putea supune oprobiului celorlați,
ar fi"altfel",un paria, ar putea fi exclus din anumite grupuri. De istoria religiilor sau filozofia religiilor ar fi mai degrabă nevoie la școală,
și fizica la clasa a v-a. Din mediul rural mulți elevi vor să învețe o meserie,
#Disciplinele de trunchi comun trebuie sa aiba o pondere mai mare (cate 2 ore de biologie la cls V-VII si 1 ora la clasa a VIII-a),
#Disciplinele din aria"Arte"sa fie eliminate complet acolo unde nu poate fi asigurat profesor calificat si sa fie inlocuite cu optionale.
#Disciplinele istorie si geografie nu au un numar corespunzator de ore. Ar trebui sa fie mai multe ore alocate acestor disciplin n
#Disciplinele socio-umane trebuie integrate în disciplina Istorie, având în vedere că abordează conținuturi comune, fapt
#Doresc mai multe ore de matematica, limba romana, engleza si informatica a
#Doresc menținerea actualului plan cadru r
#Doresc o modificare masivă a programei, a conținuturilor învătării, o libertate mai mare de alegere a materialelor didactice de utilizat de către profesor,
#doresc sa fie introduse cate doua ore de istorie la toate clasele de gimnazi i
#Doresc să se revizuiască micșorarea numărului de orelor de limba româna, biologie, ed. tehnologică, istorie și a numărului de ore destinate opționalelor ținându-se cont de particulartățile de vârstă ale copiilor și a îngreunării an de an a programelor școlare pe
care nu toți copiii pot să le înțeleagă,, mulți copiii asimilează mai greu o cantitate foarte mare de informație predată în scurt timp m
#Dotarea corespunzatoare a laboratoarelor de stiinte-chimie, fizica, biologie si matematica
#dotarea corespunzătoare a laboratoarelor școlar l
#Dotarea corespunzatoare a TUTUROR scolilor (daca tot sustinem sus si tate ca toti copiii sunt egali.
#Dotarea scolilor cu laboratoare de fizică, chimie si informatică dotate corespunzator t
#dotarea scolilor cu marteriale didactic c
#Dotarea scolilor cu materiale didactice corelata cu cointeresarea materiala a profesorilor. Exigenta mai mare privind pregatirea profesorilor in facultati i
Notiunile de fizica si chmie sa fie corelate cu cele de matematica a
#Dotarea scolilor cu materiale didactice moderne, tehnica moderna (table interactive) este o conditie de baza pentru un invatamant modern de tip europea a
adica nu trebuie clase in plus, fiecare clasa sa aibe specificul ei de ex, clasa de limba romana si o limba sau doua, clasa de arte cu muzica,
clasa de chimie cu biologia si fizica etc. iar elevii sa mearga in fiecare ora in alta parte unde se poate asigura mult mai bine materialul didactic,
ex fiica mea preda fizica si chimia la clasele de"onoare"ei avand incepand din cls a VI-A elevii impartiti in 3 categorii:
nu au asa multe ore de matematica, in schimb au multe ore de stiinte, arta, muzica,
Fizica si chimia este o aberatie sa se studieze din clasa av-a a
#Ed. Tehnologică să fie predată în paralel cu TIC, nu în completara unria cu alta u
#Educatia artistica (arte plastice si alfabetizarea muzicala, invatarea unor intrumente muzicale populare, insusirea normelor crestine de convietuire) ar contribui mult la sensibilizarea societatii pt. pastarea
deoarece elevii din ciclul primar nu vin cu un vocabular format la ore făcându se matematică sau lb. română
care trebuie să rămână în sfera de preocupări a ariei Tehnologii la gimnaziu. În cadrul ariei curriculare,,
Om Și Societate consider util cel puțin un opțional cu caracter juridic,,-Elemente de dreptcare oricum n-ar trebui
#Educația economică propusă la clasă a VIII a poate fi integrată la tehnologii și predata de către prof educație tehnologică deoarece la clasa a VI a predă modulul Economia familiei i
#Educatia gimnaziala trebuie sa tina cont de specificul national in primul rand si sa nu tinda sa imita practici de peste hotare fara o analiza aprofundata a necesitatii implementarii acestora in Romania.
Consider ca un elev de clasa av-a nu ar trebui sa studieze chimie si fizica a
ce am invatat la chimie, fizica, educatie tehnologica, dar inca imi amintesc orele de auditie muzicala din clasa a 8-a cand am invatat cum recunosc un pasaj din Beethoven sau Mozart t
Este importanta pastrarea a 2 ore de biologie e
#educatia pentru sanatate sa fie introdusa in trunchiul comun ca disciplina obligatori i
#Educatia pentru sanatate sa fie obligatori i
#La disciplinele istorie si geografie, pentru intelegerea si buna parcurgere a materiei este esential numarul de 2 ore pe saptamana..
La matematica si limba sunt de ajuns 4 ore e
#Accent pe formarea personalitatii elevulu u
#Educatia plastica si Educatia muzicala ar trebuit sa se studieze timp de un semestru prin rotatie.
In cele mai multe scoli nici nu exista personal specializat pentru aceste discipline. Ele sunt folosite pentru completarea normelor titularilor.
Ar trebui selectionati copii talentati si parintii consiliati sa-i scolarizeze in scoli gimnaziale de arte.
Mai reduceti numarul de ore ale discplinelor din aria curriculara Matematica si stiinte si suplimentati la ariile care pot da elevilor o sansa in plus la angajare, limbi straine, introducerea
care fac legatura cel mai bine cu realitatea practica si noile tehnologii si culmea aceste discipline se doreste a fi diminuate,
fizică, geografie chiar si chimie. Precizez ca are o serie de teme care sunt de-a dreptul aberante.
iar multi parinti nu sunt de acord cu ora de religie e
#accentuarea, dezvoltarii de abilitati practice, necesare societatii contemporane
#Educația tehnologică și TIC sunt două discipline care se dezvoltă în paralele, se completează, și studiate concomitent. ambele discipline sunt appreciate în rândul elevilor, părinților,
#Educatia tehnologica, fizica si TIC au caracter interdisciplinar, aduc bucuria in invatare, dau relatiilor interpersonale si educatiei civice dimensiuni nebanuite,
#ELEVII CARE NU PARTICIPA LA ORA DE RELIGIE SA NU MAI STEA PE HOLURI SAU IN BIBLIOTECI I
învață educație tehnologică, nu se feresc de ea. În unele țări, prima oră de educație tehnologică este teoretică,
iar a doua, cu un alt profesor, este practică. Asta, desigur, ar presupune resurse pentru înființarea unor laboratoare de educație tehnologică și pentru asigurarea materialelor necesare încercărilor și prelucrării materialelor.
Utopie la noi. Oricum, nu trebuie eliminată educația tehnologică de la nicio clasă, chiar dacă unii nu știu la ce folosește.
#Elevii trebuie sa-si dezvolte si abilitatile practice si cum pot sa o faca daca le reduceti orele din aria"Tehnologii
Nu trebuie sa stie doar romana si matematica, desi acestea sunt disciplinele verificate la evaluarea nationala,
Limba Moderna 2 sa aiba la toate clasele 2 ore pe saptamana. Optionalele sa fie cel putin doua obligatorii i
sa existe calculatoare pentru efectuarea orelor de informatica, instrumentar de lucru la fizica, chimie, bilogie.
#Este foarte important ca specialitatea chimie să fie predată de profesori cu pregătire în domeniu:
chimie, chimie-fizică, chimie-biologie o
#este foarte important sa dezvoltam abilitatile si competentele tehnic c
#Este foarte important sa se asigure cadre didactice pregătite si motivate. Si nu, nu e doar o expresie,
#Este important ca la disciplinele istorie și geografie să fie importante ca număr de ore în planul-cadru,
întrucît ține de păstrarea conștiinței poporului român r
#Este important ca normele didactice sa nu fie afectate. Este nevoie de stabilitat t
#Este important ca și planurile cadru pentru vocaționale să țină cont de faptul că acești elevi ne reprezintă și în străinătat
Menționez că nu sunt profesor de TIC, fizică sau chimie c
#Este important ca toate cadrele didactice sa cunoasca si sa inteleaga necesitatea schimbarii modului de abordare a procesului instructiv-educativ si sa fim in pas cu dezvoltarea societatii,
< Back - Next >
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011