#Aș diminua disciplinele socio-umane, augmentând cu ore de dezvoltare personală. N-aș renunța la orele de consiliere și orientare i
#TREBUIE RAZOLVATĂ PROBLEMA CU TIC-UL ȘI CU PROFESORII DE EDUCAȚIE TEHNOLOGICĂ G
#Trebuie regandite drepturilșe, dar mai ales obligatiile elevilor cu accent privind comportamentul in incinta scolii. parintii sa raspunda cu adevarat pentru abaterile grave ale copiilor minori r
#Trebuie regândite programele de la matematica și de la fizica pentru o mai buna corelare dintre cele două discipline.
Istoria națională ar trebui studiată mai aprofundat și probabil mai repede. Tehnologia ar trebui adecvata la fiecare regiune, mediu și zona în parte.
TREBUIE SĂ DISPARĂ scutirea elevilor la educație fizica și sport. Nu de puține ori elevii obezi sau cu alte probleme nu fac nici o activitate fizica n
#Trebuie sa aveti o viziune holistica asupra dezvoltarii copilului. Nu conteaza cate norme didactice se pierd intr-o parte si cate se castiga in alta.
Dati sansa unui elev sa nu promoveze niciodata la fizica, dar sa promoveze gimnaziul pentru ca a promovat un anumit nr. de discipline.
ESTE momentul ca ed. fizica, muzica. desenul. religia. ed, tehnologica sa nu mai intre in curricula de baza a
Cu 35 de elevi la clasa nu poti avea 1 ora de biologie, geografie sau istorie.
#As dori pentru copii mei sa invete 2 ore de matematica pe saptamana si cate una de fizica si chimie incepand cu clasa a VI-a deoarece aproape tot
ce invata la aceste materii nu se aplica in viata si as dori sa invete cate 2 ore pe saptamana istorie,
geografie si religie in toate clasele de gimnaziu deoarece consider cu mult mai importante aceste materii pentru educatia copiilor, informatiile capatate la acestea avand utilitate toata viata.
unde se pot specializa la mate-fizica sau biochimie e
#Trecerea la noile planuri cadru nu trebuie să se facă imediat ci treptat în funcție de achizițiile elevilor din învățământul primar,
Si limba moderna 2 de studiu este importanta, tocmai in perspectiva internationala. S-a si demonstrat ca studiul limbilor straine trebuie sa se inceapa la varste mai mici,
#Un lucru bun ar fi ca orele de arte plastice, educație muzicală și sport să fie notate cu admis/respins,
deoarece nu toți copiii au înclinații artistice și/sau sportive. În felul acesta nu și-ar mai scoate scutiri la sport doar de frica mediei mici și ar face mișcare, fiecare după aptitudine.
Educatie financiara sau economica mai multe ore si nu doar una in cl. aviii-a, Ed. crestin-morala si nu Religie ortodoxa, adventista...
se pune accent prea mic pe Istoria romanilor pe Geografia Romaniei pe Biologie la liceu,
la fel si Fizica care ar tr sa includa si capitole despre Astronomie care lipseste cu desavarsire la fel ca Geologia sau Pedologia in shimb vrem resurse gratis,
Rugamintea ar fi scoteti macar jumatate din arele de Religie si ducetile catre istorie de exemplu, sub forma Istoriei Religiilor
profesoare de religie in procent cel putin egal cu cel al barbatilor, preotilor care in opinia mea tr sa stea in biserica si nu in scoala a
#Unele discipline ar trebuie sa dispara din TC, ex ed tehnologica, religie. In loc, sa fie discipline de abilitati practice.
#v3 contribuie intr-o masura mai mare la dezvoltarea constiintei nationale si a spiritului patriotic ca urmare a cresterii nr de ore la disciplina istorie. realitatea zileleor noastre impune cresterea nr
de ore de istorie si la clasele a VI-a si avii
#Vă cam amăgiți, asta nu e reformă...se vede că păstrați 95%din fostul curriculum r
#Va rog, nu inlocuiti disciplina Cultura Civica, simbol al democratiei si al inter si transdisciplinaritatii pentru ca face legatura cu alte discipline Economia de piata Psihopedagogia, Filosofia, Istoria, Geografia, sociologia si Psihologia.,
Materiile din aria curiculara matematica si stiinte, respective limba si comunicare sunt corect integrate in varianta 1.
#Varianta 2 avantajeaza profesorii de chimie si fizica care pana acum au fost dezavantajat t
#Varianta 2 este foarte bun n
#As sugera mentinerea a 5 ore de limba romana la clasa a 5
#Varianta 3 este cea mai convenabila atat pentru elevi cat si pentru profesor r
#Varianta 1 constituie o dezvoltare optima pentru elevii din clasele gimnazial l
#Variantă 1 conține toate orele pentru V-VIII de consiliere respectiv orele alocate limbilor moderne r
să studieze științe ale naturii (chimie fizică și biologie) din clasa a V-a deoarece sunt discipline indispensabile vieții.
Pot fi elaborate discipline opționale cu o tematică interesantă studiind interdisciplinar aceste materii t
#As vrea tare mult ca Educatia pentru sanatate sa fie inclusa in TC deoarece in majoritatea tarilor UE se preda.
I, V, VI var 3, II, III, VII var 2 dar la IV sa se faca cite doua ore si daca tot au si fizica si chimie
PROFILUL UMAN=LATINA, ISTORIE, GEOGRAFIE SI NU FIZICA, CHIMIE, BIOLOGIE. SPECIALIZAREA sttint ale naturii are cea mai mica pondere in optiunile elevilor r
#Varianta 2-a este cea mai generoasa la aria"Tehnologii".Ar trebui sa se puna accent pe partea aplicativa si nu pe teorie.
Exista prof. de religie care au si parohii. Este corect? Profesorii de geografie si istorie sunt cei mai afectati.
Sunt titulari in 3-4 scoli ca sa aibe catedra completa Pacat. Copiii au nevoie sa cunoasca lumea in contextul globalizarii si a liberei circulatie in UE.
(mă refer la matematică, fizică, chimie) Ä
#Varianta 3 are mai multe sanse pentru a fi implementat t
#varianta 3 este cea care se apropie cel mai realist de posibilitățile de dezvoltare ale elevilor l
Poatw vrea sa aiba 5 ore de engleza, 5 de franceza, 5 de romana, 4 de istorie,
4 de geografie si cate 1-2 ore din restul materiilor r
#Varianta nr. 2 este singura care respectă Legea Educației Naționale nr. 1/2011 prin introducerea TIC la toate clasele V-VIII în trunchiul comun,
Altii, care vor intra pe filierele teoretica si vocationala si nu vor avea nici o disciplina din aria tehnologii.
dar si aceasta ar putea fi imbunatatita crescand numarul de ore in aria TEHNOLOGII (cu includerea acestui TIC doar la clasele a V-a si a VI-a) la 2-3 ore/sapt.
Orele de muzica si desen sunt predate in mediul rural de prof. de matematica sau de alte discipline,
Se poate renunta la 1 ora de educatie fizica, deoarece majoritatea elevilor sunt inscrisi la diferite sporturi (tenis, karate, fotbal, volei, gimnastica,..
#Vreau doua ore de istorie pe saptamana a
#Vreau sa fie educat copilul meu pentru sanatate in primul rand si apoi pentru cetatenie democratica.
#Asigurarea atât a orelor de TIC cat si a orelor de educație tehnologică, pentru fiecare an de studiu, pentru dezvoltarea deprinderilor/abilitatilor practice t
#absența laboratoarelor de fizică-chimie și a dotării acestora, Mai ales în mediul rural-discrepanțe mari între evaluarea noțiunilor de la clasa a VIII-a și cele evaluate la clasele II, IV, VI-Necorelarea conținuturilor/programelor unor m
#Asigurarea de către minister a unei baze materiale corespunzătoare pentru introducerea orelor de fizică la clasele a V-a,
chimie la clasele a V-a, a VI-a și TIC la clasele V-VIII
NU scoateți CONSILIERE ȘI ORIENTARE de l
#Asigurarea spatiilor scolare pentru invatarea intr-un singur schim m
#asigurarea spatiior de lucru, dotarea laboratoarelor în conditii optime desfăsurarii orelor de cur c
#asigurarea transdisciplinară Ä
#Asigurarea transdisciplinaritatii si a legaturii cu partea practica a teoriei studiate
#Asigurarea unei baze matariale. Sunt profesor de matematica si ma lovesc de lipsa corpurilor geometrice necesare la intelegerea geometriei in spatiu.
Le"construiesc"acasa din carton n
#Asigurarea unei educatii a familiilor in acordarea importantei cuvenite educatiei scoalre pentru copii lor si asigurarea unor conditii decente care sa asigure copiilor accesul la o educatie coroborata cu cerintele pietei
#Asigurarea unui număr de 2 ore în trunchiul comun la istorie și geografie, obligatorii pentru orice viitor cetățean ca de dorește
La disciplina geografie-cl. a Va cu 1 h pe săptămâna nu sunt studiate elemente de geografie generală,
#Atât orele de educație tehnologică cât și cele de TIC sunt discipline care încurajează participarea elevilor la concursurile din cadrul proiectelor educaționale;
Să recunoaștem că aceste lucruri elevii le învață la orele din aria curriculară tehnologii c
Sa experimenteze mai mult (iar asta nu doar in orele de fizica si chimie sau biologie,
elevii pot fi suprasolicitati in ce priveste varianta 2 cu ore de fizica-chimie la clasa a V-V
ore de religie...mai putine ore se sport? Cand o sa avem o societate bolnava,
Dotarea laboratoarelor (chimie, fizica, informatica. In scolile gimnaziale nu exista laboranti pe nicio specialitate, profesorul pierde foarte mult timp sa-si valorifice resursele materiale pe
#Bilogia, fizica si chimia ar putea fi predate interdisciplinar macar la nivelul claselor 5-6 6
Sau Geografie aplicata-ca obiecte de studiu...Cu teoria suntem prea imbuibati i
#ca sa puteti intelege situatia reala a noastra va invitam la noi, la tara, si o sa vedeti ca de cele mai multe ori aceste lucruri cu
castiga ore disciplina arte si ed. fizica a
#Cadrul de desfășurare al activităților să fie mobil, adecvat activităților de învățare Ă
#-pregatirea cadrelor didactice in vederea implementarii planurilor cadru,-elaborarea unor programe analitice moderne, adecvate cerintelor actual l
Degeaba consideram fizica un element de baza in intelegerea realitatilor de zi cu zi, daca numaram pe degete la nivel national profesorii care mai sunt capabili sa se se faca intelesi unor copii de clasa a VI-a,
a VII-a si a VIII-a. Avem 4 ore de matematica pe saptamana, incat ajungem la un nivel aberant de ridicat in clasa a VIII-a,
#cate 2 ore de geografie pe saptamana la toate clasele de gimnazi i
#-pregatirea cu maxima exigenta a cadrelor didactice ce vor fi abilitate pentru disciplina Consiliere si orientare.
#Cate o ora de istorie si geografie la fiecare clas s
#CDS-urile sa fie elaborate de specialistii ministerului, nu de fiecare cadru didactic, acesta trebuie sa aiba rolul,
#Cei de clasa ava au nevoie de mai multe ore la disciplina geografie, deoarece, in acest an se studiaza toate fenomenele geografice importante pentru elevi in dezvoltarea unor competente de intelegere si cunoastere a planetei noastre e
#Cel puțin doua ore de istorie la clasă s
#Cel putin doua ore de istorie la fiecare clasa ar fi normal sa fie introduse in planul cadru u
#Cele 4 conditii de implementare precizate la pg. 4 a documentului naliza comparativă a celor 3 variantesunt indispensabile s
Limitarea la o oră pe săptămână la clasa a V-a la Biologie nu corespunde bunelor practici și obținerii performanțelor școlare în domeniul biologiei.
#Cele trei variante propuse sunt în defavoarea ariei curriculare Limbă Și Comunicare. Trebuie să rămână 5 ore de Limba română la clasa a V-a,
Limba Latină este necesară elevilor din clasa a VIII-a pentru a-și cunoaște originile. Trebuie reduse nu orele de Limba română,
Vrem sa ramana un slogan sau sa devina realitate pastrand 2 ore de educatie fizica si sport in trunchiul comun?
Acesta se gaseste nu numai in fata calculatorului, se cultiva simtul estetic si la orele de arte.
nici interesati de acest obiect in detrimentul altor obiecte agreate de ei(,ed. fizica, desen.)
Religia ar trebui predate ca istoria religiilor și de către profesori de istorie i
#Codul bunelor maniere, ore in care sa ii invatam pe elevi sa se comporte civilizat.
Educatia tehnologica cuprinde teme de desen, fizica, chimie si alte discipline deci ea ar trebui prevazuta ca optional integrat.
Consider ca nu se poate cobora cu fizica si chimia la clasele V si VI atata timp cat unele notiuni facute acum in clasa a VI-a la fizica presupun cunostinte de matematica ce se predau la matematica mai tarziu,
cum s-ar spune fizica e matematica aplicata dar teoria la matematica se invata mai intai la orele de fizica.
As vedea util ca la orele de fizica sau chimie sa se mentioneze expres ca 1/2 din ore sa fie practice, bazate pe experiente,
insa multe din scolile din mediul rural nu mai pot beneficia de un laborator pentru experiente
iar pentru simulari ar fi nevoie de un cabinet de informatica care sa permita asa ceva si, din nou,
Cred ca la fiecare clasa e important sa se faca cel putin 2 ore de educatie fizica,
Faptul ca nu mai este prevazuta limba latina nu modifica nimic, deoarece de mult timp la orele de latina nu se mai face latina,
#Conform variantei 2, elevii incep fizica din clasa a V-a. Cum se va face daca sunt probleme de conexitate intre matematica si fizica?
Prea multa matematica nefolositoare la un monent si prea putina chimie! Istoria ar trebuie simplificata,
#Consider ca disciplina Geografie este destul de importanta si ca doua ore de studiu pe saptamana sunt binevenite atat pentru elevi cat si pentru profesori.
#Consider ca disciplina Religie trebuie studiata in cel mult 4 ani din cei 12 ai invatamantului preuniversitar r
să fie parcursă în regimul de 0. 5 ore/săptămână, alături de disciplina Educație Tehnologică d
#Consider ca disciplina TIC trebuie sa cites studiata in toti anii de studiu fiind parte din competentele cheie europene.
#Consider ca disciplinele fizica-chimie-biologie pot fi studiate inca din clasa a nou dar mai mult sub forma de experimente, de observare/intelegere a unor fenomene.
numai de profesorii de istorie pentru a se asigura inter și transdisciplinaritatea. Acest fapt este necesar și din perspectiva asimilării competențelor civice,
ținând cont de numărul insuficient al orelor de istorie e
#Consider ca Educatia tehnologica in conditiile economice actuale are o mare influienta in orientarea scolara si profesionala a elevilor spre domeniul tehnic
#Consider ca este nevoie de un numar mai mare de ore la biologie deoarece este o disciplina de bacalaurea a
plastica, muzicala si fizica. Ar fi indicat introducerea materiilor de tip optional, mai ales in ceea ce priveste educatiile sociale, religioase, etc.
#Consider ca la ARTE ar putea fi introdus SI ANSAMBLUL CORAL si/sau MUSICAL, spectacol muzical-dramatic foarte popular in tarile occidentale
Planul-Cadru pentru învățământul gimnazial VARIANTA 1 modificată Aria curriculară/disciplina Clasa V VI VII VIII I. Limbă Și Comunicare 7-8 7-8 8-9 8-9 Limba Și Literatura Română TC
4 4 4 4 Limba Modernă 1 3 3 2 2 Limbă modernă 2 0 0 2 2 Opțional*CDS 0-1
Matematică Și Științe Ale Naturii 5-6 7-8 8-9 8-9 Matematică TC 4 4 4 4 Fizică-1 1 2 Chimie
--1 1 Biologie 1 2 2 1 Opțional CDS 0-1 0-1 0-1 0-1 III.
Om Și Societate 4-5 4-5 4-5 6-7 Discipline socio-umane**TC o-1 0-1 0-1 0-1
Istorie 1 1 1 2 Geografie 1 1 1 2 Religie***1 1 1 1 Opțional CDS 0-1 0
Arte 2-3 2-3 2-3 2-3 Educație Plastică TC 1 1 1 1 Educație Muzicală 1 1 1 1
Tehnologii 0-1 0-1 1-2 1-2 Educație Tehnologică TC---TIC--1 1 Opțional CDS 0-1 0-1
Consiliere Și Orientare 1-2 1-2 1-2 1-2 Consiliere Și Orientare TC 1 1 1 1 Opțional CDS 0-1 0
#consider ca numarul de ore de matematica si lb romana nu trebuie sa depaseasca orele din trunchiul comun, adica optionalul din aceasta arie curriculara sa se indrepte spre limba straina avansat t
#Consider ca orele de educatie fizica trebuie sa fie de minim 3/saptamana la toate clasele,
De aceea, sunt de parere ca aceste ore nu ar trebui sa fie predate de profesori de istorie,
cum se intampla in prezent cu disciplina cultura civica. In situatia in care orele de cultura civica sunt date profesorilor de istorie,
aceste ore (foarte putine in prezent) nu sunt scoase la concurs iar absolventii de specialitate predau orice altceva decat cultura civica.
Din acest motiv un profesor de cultura civica (absolvent de sociologie-de exemplu) abia reuseste sa-si adune jumatate de catedra in 3-4 scoli iar completarea fiind cu alte discipline e
#Consider ca pentru o buna implementare a oricarui tip de plan cadru este necesara revenirea la un manual unic pentru fiecare disciplina in parte,
Consider ca ar trebui mai multe ore de sport si arte si mai putina pregătireteoretic e
disciplinele din aria curriculară Tehnologii prin conținuturile lor și activitățile de învățare pun accent pe interdisciplinaritate și transdisciplinaritate;
in sensul ca ar fi trebuit sa se introduca cate 2 ore pt fiecare an de studiu in TC disciplinelor istorie si geografie,
toate cele trei variante reduc numărul de ore la disciplina limba și literatura română la clasa a V-a (de la 5 la 4 ore/săptămână) și exclud studierea limbii latine la clasa a VIII-a;
Analiza Economică pune în prim-plan o problemă de viabilitate în alegerea noilor tehnologii, trimițând la esența analizei progresului tehnic,
Deci este foarte important sa faca tehnologii si TIC. Se pare ca Varianta 2 e potrivita in acest sens s
concret-anumite noțiuni necesare la fizică se predau la matematică ulterior sau anumite noțiuni la fizică necesare la biologie se predau după i
#Consider irelevant aspectul 17, insa as marja pe 18, sunt importante e
#Consider mai potrivită VARIANTA 2, cu unele mici modificări. Societatea actuală se împarte în ăuritoride lucruri
Iar aceste lucruri se învață la EDUCAȚIE TEHNOLOGICĂ, odată cu faptul că fiecare lucru din imediata apropiere a elevului este CREAT de către oameni.
sau specializare în funcție de aptitudinile pe care și le descoperă pentru un anumit domeniu studiat la orele de Educație Tehnologică,
Iar chimie de la clasa a V-a e prea mult. TIC ar trebui introdus la clasa a II-a,
totodată, disciplinele din aria curriculară Om Și Societate, vor contribui la formarea unor deprinderi sociale, a unor deprinderi de relaționare, formând, totodată,
prin alocarea unui număr suplimentar de ore la disciplinele istorie și geografie, se facilitează formarea unei viziuni europene, înțelegerea contextului social-politic, economic și cultural național, în strânsă interdependență cu cel european și cel global, identificarea
#Consideram ca disciplinele limba romana si istorie trebuie sa aiba un numar suficient de ore, mai ales pentru elevii din mediul rural,
#Consideram ca scaderea numarului de ore la disciplinele limba si literatura romana si istorie contravin interesului cultural si national al poporului roman n
păstrarea orei de limba latină de la clasa a VIII-a (căci prin latinitatea noastră ne revendicăm apartenența la civilizația europeană latinofonă), păstrarea orelor de limbi străine, sporirea numărului de ore de istorie și menținerea orei de consiliere (căci elevii au nevoie de mentoratul profesorilor-diriginți
în viața lor școlară) n
#consilierea si orientarea sa fie in trunchiul comu u
#Consilierea trebuie să rămână în trunchiul comun cu o ora pe săptămână. În cadrul acestei ore se face și pregatirea elevilor pentru situații de urgență:
Deci prebuie regandita programa pe aceasta materie si instruiti profesorii de religie (macar, religia, sa inlocuiasca partial educatia civica care lipseste din clasa a 5a.
#continuarea studierii stiintei (fizica, biologie, chimie) necesare evaluarii nationale la care sunt supusi elevii de gimnazi i
#Continuitate in dobandirea cunostintelor incepand chiar cu clasa V la disciplinele fizica si chimie. Cunostintele asimilate de elevi la obiectul STIINTE-clasa IV pot fi completate chiar din clasa a V V
pe lângă limba maternă și a limbilor moderne consacrate (franceză, engleză, germană), limba latină sau una dintre limbile naționale ale tărilor cu care se învecinează România (bulgara, sârba, maghiara, ucraineană, eventual
#corelarea programelor tuturor disciplinelor din aria curriculara Matematica si stiinte incepand cu clasa a v
#corelarea continuturilor diferitelor discipline (au nevoie la fizica sau chimie de notiuni pe care nu le-au dobandit inca conform programei la matematica,
#Corelarea intre chimie, fizica, biologie, matematica, realizarea unor programe care sa puna accent pe aplicare, exersare,
#CORELAREA MATERIEI LA FIZICA SI MATEMATICA LA INCEPUTUL CLASEI A7a SI A 6a A
#Corelarea nevoilor si aspiratiilor elevilor cu realitatile social l
#corelarea nevoilor si aspiratiilor elevilor cu realitatile social l
#Corelarea nr de ore la clasa cu Legea Invatamantului si adaptarea manualelor si programelor la nr de ore la fiecare disciplin n
Pentru mulți copii jocul se limitează la cel de pe calculator/tabletă/telefon 2. Introducerea orei de educație sexuală 3. Înlocuirea ore ide religie cu cea de"morală"predată de profesorii de religi d
#corelarea programelor școlare la disciplinele geografie-matematică-științe ale naturi a
#corelarea programelor scolare si a manualelor cu noul plan-cadru; alegerea unor optionale cu adevarat folositoare, relevante pentru parcursul scolar al elevulu u
#Cred ca disciplina Religie ar trebui sa nu mai faca parte din trunchiul comun n
#Cred ca este mare nevoie sa se aloce si sa se asigure de catre minister mijloacele si resursele materiale si financiare necesare desfasurarii activitatilor practice cum ar fi la disciplina geografie (de ex. iesiri in orizontul
istorie, geografie, limba romana, biologie etc. exercitii de orientare in spatiu u
#Cred ca este necesara o alocare a numarului de ore intr-un mod mai omogen decat sunt prezentate in cele trei variante.
si nu cunosc cum sunt elevii in acest moment Sunt profesor cu o vechime de 30 ani si pot spune ca de la an la an parca este mai multla matematica de exemplu in invatamantul primar s-a introdus tabla inmultirii in
Daca selectia se va face doar la romana si matematica, asa ca in prezent, numarul de ore destinate acestor discipline ar trebui sa creasca, in timp de fizica, chimia, sportul, disciplinele socio-umane, ed. tehnologica, istoria,
geografia, ar trebui sa aiba o mai mica pondere. Spun asta, pentru ca atat elevii, cat si parintii, vor imparti disciplinele in categorii:
In acest moment, in majoritatea scolilor gimnaziale din Romania se pune accent in clasele a VII-a si a VIII-a pe romana si matematica
sunt incapabili sa se adapteze exigentelor la fizica, chimie, biologie, sub pretextul ca"noi nu am invatat asta".
societatea are nevoie de viitori specialiști în toate domeniile (nu doar matematică și științe), iar pentru pregătirea lor continuă în acest scop trebuie început de la vârste mai mici,
#Cred ca un copil de 12 ani nu este pregatit cognitiv pentru fizica, cel putin nu pentru fizica predata in scoala romaneasca.
#credeti ca matematica si chimia ii face pe elevii oameni bine pregatiti pentru viata si piata muncii?
#cresterea numarului de ore la istorie si geografi i
#creșterea numărului de ore și nu scăderea pe anumite arii curricular c
#Cresterea ponderii disciplinelor logico-matematic c
#Cu atatea materii tehnice din varianta 2 ce vor face copiii care nu urmeaza o facultate si
#Cunostintele despre Pamant si despre alcatuirea si invelisurile sale le pot afla elevii de la disciplina geografie care de ani de zile este vitregita si are acelasi nr de ore la clasa ca si religia
Efectele poluarii si asupra lumii in care traim si modalitatile de pevenire si chiar de protejare se afla de la orele de geografie nu de la orele de rromani,
de religie sau de la orele de informatica (unii elevi din nebunia oamenilor mari de a sti sa umble la un calculator u inteles gresit si au apucat sa isi creeze dependenta fata de noua tehnologie) Exita copii
Lipsa orei de consiliere și orientare, pe anumite variante, un minus în ceea ce privește educația în genera ®
elevii sunt analfabeti functioanle, nu inteleg expresii fundamente, idei-fizica, chestii importante despre electricitate, viteza, forta centrifuga,
centripeta cu demonstratii practice-chimie chestii despre radioactivitate, PH-UL apei, continut de substante in apa, etc-stiintele sociale integrate, studierea Germaniei sub toate aspectele-artele sa devina optionale
interactivitate, prezentare logica si cu exemplificari din realitate, ore de laborator facute in realitate si cu resurse asigurate), orele de arte sa fie tratate cu seriozitate si sa aiba
ca scop deschiderea copilului catre arte si creatie (nu desenarea sau repetarea mecanica a unei teme date.
la fizica, biologie, chimie etc c
#d d
#d d
#D D
#D D
#Da orei de muzica in gimnaziu. Arta ne face umani i
#DA, pentru ora de muzica a
#1. Nu am gasit in nici una din variantele supuse dezbaterii publice introducerea disciplinei de educatie pentru sanatate-masuri de acordare a primului ajutor in trunchiul comun obligatoriu a Ariei curiculare matematica
si stiinte. 2. Daca optiunea spre orientarea religioasa este liber consimtita, fapt specificat in constitutie,
de ce este bagata in trunchiul comun disciplina religie ca find obligatorie. Ne intoarcem in evul mediu,
Majoritatea elevilor intampina dificultati la fizica si chimie in gimnaziu dar mai ales la liceu si eu cred ca le va fi mai usor sa inceapa o introducere in cl.
trebuie să existe ore mai multe de limba și literatura română!!
#Daca eliminarea Limbii latine mi se pare justificata, sub nicio forma nu sunt de acord cu numarul de ore la Limba romana (in toate variantele 4 ore) la clasa a V-a,
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011