#1. Componenta locală a curriculumului să reflecte litera și spiritul Legii educației nr. 1/2011, adică să crească. 2 . Să se permită elevilor opțiunea studierii, pe lângă limba maternă și a limbilor moderne consacrate (franceză, engleză, germană), limba latină sau una dintre limbile naționale ale tărilor cu care se învecinează România (bulgara, sârba, maghiara, ucraineană, eventual rusa, după caz). În felul acesta, se vor putea pune bazele unei culturi locale favorabile dezvoltării de proiecte transfrontaliere, ar crește receptivitatea locală în privința valorilor naționale ale vecinilor României, s-ar încuraja turismul și comerțul, s-ar reduce tensiunea interetnică și atmosfera de suspiciune reciprocă, proasta vecinătate. Aceste limbi să fie predate de vorbitori nativi locali, colaboratori plătiți, în parteneriat cu profesorii de limba și literatură română și cu cei de de limbi și literaturi străine. 3. Să fie incluse în planul cadru activitățile de educație nonformală, excursii, vizite, iar costurile prilejuite de organizarea acestora să fie decontate. Obligativitatea desfășurării acestor activități doar în timpul programului oala altfel care durează doar 5 zile reprezintă o modalitate de a submina importanța educației nonformale. 4. Orele alocate studierii unor discipline fundamentale să fie predate atât în manieră clasică (prin integrarea intradisciplinară a conținuturilor), cât și modernă, în procente decise la nivelul școlilor. Astfel, să se încurajeze și desfășurarea orelor în manieră multidisciplinară, interdisciplinară, pluridisciplinară sau trandisciplinară (în funcție de opțiunea profesorilor), cu aportul profesorilor mai multor discipline. 5. Să fie creat un registru național al disciplinelor opționale (publicat online), iar în acesta să fie înregistrate automat toate disciplinele opționale predate în școli, împreună cu toate materialele auxiliare necesare, astfel încât profesorii să fie încurajați să și diversifice portofoliul curricular și oferta educațională pentru elevi, urmând ca numărul disciplinelor opționale pe care le pot alege elevii să fie crescut, iar personalizarea parcursului educațional al acestora să fie cât mai apropiat de interesele lor, crescând atractivitatea școlii și responsabilitatea pentru propria formare, prin valorificarea aptitudinilor și resurselor de care dispun. Profesorii creatori de discipline opționale să primească sporuri salariale în funcție de popularitatea resurselor create de ei (ușor cuantificabilă prin numărul de clase/școli în care se predau), în felul acesta evitându-se predarea unor conținuturi neactualizate sau nepopulare. De asemenea, dreptul elaborării unor discipline opționale să nu aparțină exclusiv profesorilor, ci oricăror actori sociali interesați de educație. 6. Selecția disciplinelor opționale să fie realizată prin proceduri transparente, exclusiv de către elevi, iar grupele de studiu să nu fie circumscrise claselor sau anilor de studiu, ci doar interesului elevilor. În acest sens, pentru a respecta rigorile art. 63 din Legea nr. 1/2011, se vor constitui lase pentru studiul disciplinelor optionaledoar cu efective mai mari de 12 elevi, acestia putând proveni chiar și din ani de studiu diferiți. 7. Centralizarea la nivelul școlii a activităților educaționale extrașcolare la care participă elevii în afara programului școlar și invitarea organizatorilor acestor activități pentru a le desfășura în cadrul școlii, folosind logistica școlii, alături de profesori, fiind plătiți în calitate de colaboratori ai școlii, crescând impactul acestor activități și micșorând inechitățile sociale în privința accesului la educație. 8. Încurajarea"meditațiilor în școală"prin reducerea numărului de elevi luat în calcul la constituirea"claselor"de studiu și prin finanțarea diferențiată a profesorilor , în funcție de promovabilitate, rezultatele la examenele naționale sau de feedback-ul semestrial oferit de elevi. See more at: http://dumitreltoma. ro/index. php/educatie/189-propuneri-pentru-o-reforma-curriculara-curajoasa#sthash. IIITSGPZ. dpu r
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011