Discipline practice, care să dea elevilir ocazia să și descopere manualitatea, sunt absolut necesare e
#Este necesar un plan cadru care să fie adaptat curriculum-ului, Sa tina seama de particularitatile de varsta ale elevilor,
iar elemente de limba latină ar putea fi introduse la limba maternă, discipline socio-umane etc i
#Este necesara o studiere in profunzime a necesitatilor elevilor si a relevantei unor discipline de studiu care adesea se bazeaza pe aptitudini pe
care nu toti copiii le au sau discipline care nu corespund ca programa necesitatilor si particularitatilor de varsta ale elevilor r
să existe discipline obligatorii și cel puțin trei discipline din care copilul să aleagă. Uniformizarea duce la alienare, la instabilitate emoțională t
#Este oportună restructurarea conținuturilor pentru fiecare disciplină, fără diminuarea numărului de ore sau eliminarea unor discipline.
Este inadmisibilă eliminarea completă a unor discipline cu ridicat potențial formativ, cum sunt cele artistice,
în condițiile în care le sunt introduse în plus și prea devreme discipline cu un grad mai ridicat de dificultate și
altfel decat la alte discipline e
#Eu doresc sa fie introdusa Educatia pentru sanatate deoarece este o disciplina care ne este foarte necesara pentru sanatatea noastr r
#Acordați prin planurile cadru egalitate între discipline și pentru profesori și pentru elev
#eu si fratii mei am tocit tot timpul, fara sa intelegem aproape nimic. doar la chimie si tic faceam ceva concret t
dar si la cursuri postuniversitare si masterate de predare transdisciplinara a diverselor discipline de studiu u
unde sunt discipline pentru care nu exista manuale sau suport de curs in momentul acesta,
Insa este o inconstienta sa scoti discipline care tin de latura artistica, sa scoti ore de limba straina.
sa poate corela informatii adunate din celelalte discipline si sa puna bazele unei culturi generale solide. Cum poti sa vorbesti la Istorie despre Evul Mediu si Cruciade fara sa amintesti de menestreli?
Specialitatea face diferenta intre discipline e
#Fara Chimie la clasa av-a. La clasa a V-a ar fi bine sa ramana Fizica-1 ora,
#Fiind o gamă mare de discipline opționale este dificil de implementat la început e
#Actualizarea programelor cu noțiuni actual a
#Fiind profesor de educatie muzicala, consider ca, fara suficiente ore alocate acestei discipline, elevul de gimnaziu nu se va putea opune avalansei de muzica slaba calitativ care ne invadeaza viata cotidiana a
#finantarea ainvatamantului, dotarea acestuia cu tot ce etse necesar, materiale, alte posibiliatati si deschideri decit cele actual l
care sa predomine discipline care servesc intereselor elevilor pentru ca ei sunt viitorul si nu intereselor profesorilor de discipline<moarte>.
La nimic nu servesc ore multe la limba romana, la relicgie (religia la biserica) si<deosebita>ora de latina.
#Formarea profesorilor de discipline socio-umane/istorie pentru a preda corespunzator noile materii, lipsa personalului calificat in mentenanta sistemului informatic;
existând discipline cum sunt Biologia sau Educația tehnologică unde reducerea numărului de ore din TC va crea probleme e
Istoria si Geografia-discipline care contribuie la pregatirea unui individ sa se integreze in comunitatea europeana si internationala-au un numar foarte mic de ore.
#Importante vor fi si programele aferente fiecarei discipline e
#In afara acestor dezbateri publice va rog sa consultati si mediul economic-tendinte-si nevoile mediului de afaceri privat in materie de pregatire profesionala.
și gramatică ar fi necesare ore de lectură/caligrafie. 4. Introducerea unui număr mai mare de discipline opționale. 5. Reintroducerea disciplinei ducație pentru sănătate
deoarece existand un nr mic de ore la aceste discipline directorii le vor da in cdompletarea normei altor cadre didactice necalificat t
#Înainte de definitivarea unui plan cadru în care sunt modificate numărul de ore la diferite discipline, sunt adăugate discipline pe ani de studiu,
este mult mai important să se realizeze propuneri de modificare a programelor de studiu, sau variante de programe de studiu acolo unde apar noutăți, pentru a se observa exact care sunt implicațiile acestor schimbări.
#incercati un plan cadru cu mai putine ore de chimie si fizica sau schimbati programa acestor discipline
#Interesul copiilor pentru anumite discipline a fost luat in considerare? Ati facut un studiu din care sa intelegem daca elevii sunt orientati nativ spre stiinte umaniste
#Invatamantul romanesc are traditie si se vor vedea rezultatele doar daca incercam sa pastram anumite traditii, discipline
VIII ar trebui sa contina un pachet de discipline, la fel ca la bacalaureat; prea mult accent pe matematica si romana, elevul absolvent al clasei a VIII-a nu mai are cultura generala;
Desigur va fi nevoie de o formare integratoare pentru profesorii de aceste discipline dar nu cred ca va fi un demers anevoios sau problematic c
#la unele discipline lectiile se pot desfasura in medii diferit t
#LABORANT T
#Laboratoare de informatica dotate corespunzator r
#laboratoarele de specialitate sa fie bine dotat t
#After-school cu profesorii scolii. Ei cunosc cel mai bine copii si trebuie sa stea cu ei pana la sfarsitul programului nostru u
#Limba Romana, Geografia, Istoria-discipline ale caror competente sunt valabile o viata intreaga a
#Limba si literatura romana este extrem de importanta in conditiile in care exista atat de multi analfabeti,
Sunt de acord cu introducerea unor discipline noi in concordanta cu schimbarile din societate, dar nu sunt de acord cu elilimarea unor discipine traditionale foarte importante in formarea personalitatii elevilor r
#Lipsesc discipline transcurricular r
#Lipsesc disciplinele interdisciplinare si de aplicabilitate practica a
#Lipseste cercetarea sociologica in toata tara, pe esantioane reprezentative, care sa duca la cele mai bune rezultate.
#mai multe ore la discipline stiintifice care sunt considerate grele si copii au nevoie de aprofundare pentru a avea rezultate bune la testele Pis s
#Mai putine discipline de studiu, elevii petrec prea mult timp la scoal l
#mai putine ore de spor r
#mai putini bani pentru cei care stau la birouri si citesc aceste cuvinte si mai multi pentru cei care incearca sa faca cev v
Implementarea noilor discipline va fi dificila datorita lipsei de cadre didactice de calitate! Nu este asigurata continuitatea intre ciclurile de invatamant t
#Necesitatea formării profesionale a cadrelor didactice pentru anumite discipline noi sau cu o noua distribuire. Necesitatea unor dotări materiale corespunzătoare pentru predarea anumitor disicipline (chimie, fizica, educatia tehnologica) i
Competentețele digitale stau la baza formării competențelor interdisciplinare sau specifice altor discipline.#Alfabetizarea digitală are în vedere atât aspectul cognitiv,
Mi se pare ca se uita faptul ca invatamantul gimnazial este destinat culturii generale si nu vizeaza performante inalte la numite discipline.
și să crească nr. de discipline opționale. Disciplinele opționale să permită încadrarea unui cadru didactic ca profesor calificat pe bază unei programe bine fundamentate și avizate, a unui suport de curs riguros și nu neapărat de licența sa.
#Nu consider oportuna introducerea unor discipline precum Fizica sau Chimia incepand cu clasa a V-a a
Se face discriminare între discipline. Disciplinele de examen sunt favorizate, duc la presiuni asupra elevilor pentru meditații, creeaza frici,
#Nu exista deschidere pentru discipline noi. Nu exista corelatie intre programele de gimnaziu (vezi-matematica-fizica.
#nu exista discipline cu aplicatii practic c
#nu exista dotare-laboratoare, cabinete, etc. pt partea practic c
#Nu exista o idee profunda, de substanta cu privire la ceea ce se doreste! Sunt modificari de dragul modificarilor r
Exista deja discipline care fac acele tipuri de educatie e
#Nu limitati superior orele de CDS la ariile curriculare fundamentale: Matematica si stiinte, Tehnologii, Limba si comunicar r
Ci manualele, modul de predare, existenta unor discipline care sa pregateasca copilul in functie de aptitudinile lui.
deoarece programa scolara a fiecarei discipline este foare incarcata. Ceea ce se studiaza la o disciplina in Romania pe o perioada de 1 an-acelasi lucru se studiaza intr-o alta tara in 2 ani.
Se pune accentul tot mai mult pe discipline care implica calculatorul, statul in casa si tocitul...
iar in alte tari, se pune accentul pe discipline care pun in valoare viata, natura,
#Nu se regasesc discipline elementare, dinpunctul meu de vedere, nici in trunchiul comun nici intre disciplinele elementare:
sunt discipline care nu-si au rostul la clasele mici si apoi, optionalele sunt impuse la scoala:"
#Nu sunt si discipline practice sau modul l
#nu sunt tratate la fel toate disciplinele, ci diferentia a
#Nu sunt t
#Nu tineti cont de nevoile elevilor de ls a 5-a si de la a 8-a. Cei de a 5-a trebuie sa se obisnuiasca cu noile cerinte de gimnaziu,
să se revizuiască și programele în acord cu numărul de ore alocat fiecărei discipline, să se tipărească manuale noi (maxim trei variante, la alegere) și apoi să se implemeteye toate aceste noutăți odată n
Pentru noile discipline nu vor fi profesori calificați, dar la limba română vor rămâne fără normă. toate orele de română erau calculate astfel
obiecte de k...si scoti istorie si geografie, discipline atractive (in primul rand! si f. interesante!
#Obligativitatea asigurarii resurselor materiale caractersitice fiecarei discipline in parte e
#OBLIGATIVITATEA ASIGURARII UNEI BAZE MATERIALE ABSOLUT NECESARE CARE SA OFERE POSIBILITATEA DE A CORELA TEORIA CU PRACTICA,
deoarece elevii nu au inca alte notiuni necesare acestei discipline. Transformarea orei de chimie in"popularizarea stiintei"nu este benefica pentru dezvoltarea complexa a copiilor.
#Ora de limba si literatura romana este la fel de importanta ca si alte discipline. Mai mult, consider ca trebuie sa i se acorde o atentie deosebita
Muzica este esentiala in dezvoltarea copiilor si este cel mai bun liant intre discipline e
#Orele de TIC se sustin la gimnaziu, in acest moment, de catre ingineri, profesori de matematica, de fizica sau alte discipline, pentru intregirea normei.
#Orele pentru acele discipline socio umane le vad inutile. Copii se vor duce la acele ore si vor invata doa pentru nota.
#Organizarea unor cursuri de reconversie profesionala a cadrelor didactice care ar ramane cu ore mai putine la unele discipline e
nu sa le imprime niste discipline pur teoretice. La nici o varianta u se vede ca se doreste intradevar o schimbare in bine e
#Pentru unele discipline sunt alocate de-a lungul celor 9 ani de studiu (P-VIII)- 9 ore, in timp
#Pentru variantele 1 si 3 scade numarul de ore alocate diverselor discipline, se vor diminua catedrele,
istoria si geografia la clasa a VIII-a nu mai sunt discipline de evaluare, deci o ora.
ati redus numarul de ore la unele discipline dar nu ati aerisit program m
#Planul Cadru trebuie să asigure dezvoltarea tuturor laturilor personalității umane, inclusiv latura creativă, latura estetică, artistică și să nu se concentreze excesiv pe educația intelectuală și pe specializare, mai ales la nivel gimnazial și în primii ani de liceu.
Nu consider că e benefică eliminarea unor discipline sau reducerea numărului de ore la altele, este mai importantă învățarea efectivă în școală £
#Poate ar fi utila o abordare care sa porneasca de la fenomene si nu de la discipline (asa cum se intentioneaza in Finlanda.
Sunt discipline care aduc multe discutii pt. ca unii copii au sau n-au astfel de abilitati native.
#poate o abordare integrata a unor discipline ca fizica-chimie-biologie i-ar ajuta pe elevi in mai mare masura+crearea cadrului material didactic aferen n
#Prea puține discipline practice-nu consider Educația tehnologică o disciplină care să-l dezvolte pe elev din punct de vedere practic.
Va propun o varinata prin care s-ar putea lega logic orele acestor doua discipline.
pentru ca pe ei cade o munca enorma si fac ore suplimentare gratuite fata de alte discipline e
#Programa scolara a fiecarei discipline sa fie revizuita drastic si adaptata elevului modern (cu acces la mijloace de informare in orice moment), sa aiba continuturi atractive,
Daca propun discipline noi, trebuie programa si școala să aibă omul resursa altfel...calitatea va fi pe masura,
că nu sunt laboratoare în școli (fonetice, pe discipline etc.)Reducerea semnificativa a numărului de elevi pe clas i
#Realitatea confirma faptul ca in scoala competenta de comunicare a elevilor la toate celelalte discipline si, implicit, comprehensiunea cunostintelor de specialitate se realizeaza partial in cadrul orelor de limba romana
#Ar trebui ca aceste planuri cadru sa tina cont de doleantele elevilor, in primul rand, de cadrele didactice calificate din scoala si sa contina un numar mai mare de discipline optinale,
#Reducand numarul de ore al unei discipline, ar trebui modificata si programa a
#Reducand orele la unele discipline nu se va reusi decat"desfiintarea"lor, mai ales in mediul rural,
unde este dificil de creat catedre altfel decat prin cuplarea orelor de la 2-3 sau mai multe scoli aflate adesea la distante foarte mari.
Tineti cont si de atractivitatea elevilor fata de unele discipline nu numai de parerea parintilor r
și să se înceteze cu meditațiile la română și la matematică, profesorii de aceste discipline, nu toți,
Un numar mai mare de discipline la decizia scolii in functie de contextul local l
#sa se tina cont de rezultatele actuale la disciplinele existente si sa nu se elimine discipline cu rezultate bune doar de dragul schimbari i
eliminarea neconcordantelor dintre programele diferitelor discipline ex: fizica-matematic c
#Schimbarea manualelor si aerisirea programei scolar r
#Schimbarea planului cadru si modificarea numarului de ore ar trebui sa presupuna si schimbarea programelor scolare,
Este imposibil ca aceste discipline extrem de importante in dezvoltarea tinerilor sa fie predate doar într-o ora pe săptămână Ä
#se poate renunta la o ora de matematica sau limba romana in favoarea unor discipline
#Sesiuni de formare pentru cadrele didactice ce urmeaza sa predea si discipline noi, din CDS S
și geografie pe discipline socio-umane, datorită reducerii numărului de ore și a introducerii disciplinelor socio-uman u
#Solutia nu este in a anula studierea anumitor discipline, cum ar fi ed. muzicala sau educatia plastica,
#stabilirea unui numar exact de discipline optional l
#Stabilitatea in relatiile dintre cadrele didactice se distruge e
#Ar trebui sa lasam limba romana asa cum este ea astazi, nu sa reducem numarul de ore.
sau cresterea nr de ore la o discipline se poate face foarte bine prin CDS) sau prin diversificarea ofertei educationale la nivel de scoala,
și să se aloce un număr mai mare de ore la acele discipline la care elevii trebuie ajutați mai mult j
De asemenea, unele așteptări ale profilului absolventului clasei a VIII-a nu știu prin ce discipline, evident și ce conținuturi,
care pierd ore si discipline care nu au profesori specializat t
#sunt profesori titulari care vor ramine fara ore daca la unele discipline vor fi numai la clasele VII-VIII de exemplu-ed. tehnologic c
#sunt scoli unde, lipsesc cu desavarsire orele de TIC, iar aceste planuri nu au TIC decat in mica masura a
dar se formeaza si abilitati practice (de executie si indemnare) Altfel spus celelate discipline ii ajuta pe cei ce se indreapta spre un liceu, numai spre o diploma si atat.
#Tineti cont ca in mediul rural noile discipline pe care vreti sa le introduceti sunt aberante
luam de aici, sa punem dincolo, inventam discipline cu denumiri care sa convina Uniunii Europene (vezi cazul disciplinelor socio-umane) si nu finantam sistemul,
dar in conditii optime, mai multe discipline optionale, timp mai mult alocat lecturii nu numai romanesti ci si straine, cabinete dotate pentru experimente la fizica si chimie...
Nu exista programe pentru noile discipline si nici manuale. Planul Cadru trebuie sa continuie planurile cadru ale claselor anterioare și sa se lege de cele ulterioare.
#Trebuie regândite programele de la matematica și de la fizica pentru o mai buna corelare dintre cele două discipline.
pentru ca a promovat un anumit nr. de discipline. Elevul pentru care sunt aceste planuri-cadru si, probabil,
La unele discipline dacă reducem numărul de ore, ce facem cu cadrele didactice titulare din sistem,
Este vorba despre sustinerea, continuarea si consolidarea unor discipline de studiu esentiale, care stau la formarea fiecarui elev si la pastrarea identitatii si integritatii nationale, nu doar lingvistice.
Aceste discipline sunt: limba si literatura romana, pentru care nu ar trebui sa se scada numarul de ore de studiu.
#Un echilibru mai bun intre numarul de ore la diferite discipline e
#Un lucru bun ar fi ca orele de arte plastice, educație muzicală și sport să fie notate cu admis/respins,
#Un număr mai mare de discipline opționale ar ajuta la personalizarea ofertei școlii, adaptarea reală a CDȘ-ului la nevoile comunității i
aceste discipline daca nu se poate sa devina obligatorii la Bacalaureat macar sa fie la alegere la oricare profil,
#Unele discipline ar trebuie sa dispara din TC, ex ed tehnologica, religie. In loc, sa fie discipline de abilitati practice.
Desen si muzica sa se faca optional pe grupe in functie de aptitudini i
#As fi vrut ca muzica si educatia plastica sa se regaseasca cate o ora fiecare, in fiecare an scolar r
simbol al democratiei si al inter si transdisciplinaritatii pentru ca face legatura cu alte discipline Economia de piata Psihopedagogia, Filosofia, Istoria, Geografia, sociologia si Psihologia.,
#As propune introducerea unei discipline in trunchiul comun Educatie pentru sanatat t
#Va rog scuturati materia de informatii redundante/balast informational! Nu faceti nimanui niciun bine incercand implementarea unor materii atat de stufoase!
deoarece nu afecteaza celelalte discipline deinvatamant ca numar de ore si se pune baza pe formarea de competente si deprinderi prin pastrarea disciplinei educatie tehnologica
și biologie) din clasa a V-a deoarece sunt discipline indispensabile vieții. Pot fi elaborate discipline opționale cu o tematică interesantă studiind interdisciplinar aceste materii t
#As vrea tare mult ca Educatia pentru sanatate sa fie inclusa in TC deoarece in majoritatea tarilor UE se preda.
care se predau diferite noțiuni la discipline din aceeași arie curriculară (mă refer la matematică, fizică, chimie) Ä
#Varianta 3, prin numarul de ore alocat pe discipline poate asigura un echilibru intre diversele discipline.
Faptul ca în învatamântul românesc se aloca atât de putin timp unor discipline artistice se reflecta în rezultatele dezastruoase
Orele de muzica si desen sunt predate in mediul rural de prof. de matematica sau de alte discipline,
#Variantra 2 prezintă cea mai bună proporționalitate între discipline (pondere mai mare pentru științe.
#Variata nr. 2 mi se pare mai buna (din punctul meu de vedere), dar nu trebuie renuntat la orele de consiliere!
#vrem revizuirea programelor, nu introducere de discipline care nu sunt în concordanță cu vârsta elevulu e
#Asigurarea cadrelor didactice competente pentrua preda noile discipline prevăzute deplanul cadr d
#asigurarea caracterului interdisciplina a
#Asigurarea conditiilor optime pentru desfasurarea orelor pentru toate disciplinele din planul cadru u
#Asigurarea conditilor termice si a curateniei: varianta 1: in foarte mica masura/deloc-varianta 2: in foarte mare masura-varianta 3:
#In functie de numarul de ore alocat fiecarei discipline e necesara adaptarea continuturilor r
#Asigurarea de materiale didactice adecvate unei bune activitati didactic c
#asigurarea de mijloace de catre stat, mai ales consumabile e
#Asigurarea egalității de șanse prin dotarea tuturor școlilor cu calculatoare și softuri. Viitoarele proiecte europene ar trebui
#Asigurarea in primul rand a bazei materiale, in special a manualelor care nu au mai fost editate la unele discipline de ani de zile.
#Asigurarea parcurgerii in conditii optime a materiei prevazute in programele scolare prin alocarea numarului de ore necesar fiecarei discipline in part t
#învățământul românesc necesita o revizuire a conținuturilor pentru fiecare disciplină, în sensul sistematizării, esențializării și sincronizării/corelării între discipline,
#Atât orele de educație tehnologică cât și cele de TIC sunt discipline care încurajează participarea elevilor la concursurile din cadrul proiectelor educaționale;
#Aveti anumite discipline (Consiliere educationala), Terapie, etc. care sunt insuficiente. Si credeti ca un profesor care face naveta la x scoli,
Se putea lucra la programele fiecaror discipline, astfel incat sa nu mai dispara sau sa apara noi discipline si sa existe o interdisciplinaritate e
#Cadrele didactic c
#Cadrele Didactice ar trebui sa dea dovada de vocatie. Sa fie la fel de implicate la clasa cum sunt la...
#Cat timp noi consideram acest planuri-cadru o modalitate de impunere a unor discipline in defavoarea celorlalte,
nici ca parinte cu discipline care nu mai au demult nici o finalitate in societatea noastra, decat pentru mici categorii i
#Cine preda unele discipline transdisciplinar? Ce se intampla cu ora de consiliere (dirigentie
#cine va preda la clasele a V-a Educație pentru drepturile copilului, la clasa a VI-a Educație interculturală,
am observat ca introducem multe ore de stiinte in detrimentul altor discipline. Spunem"minte sanatoasa intr-un corp sanatos".
Anumite discipline, precum stiintele, care implica activitati de laborator, ar trebui sa se desfasoare pe grupe de 10-15 elevi si nu clase de 30-35 de elevi,
chimie si alte discipline deci ea ar trebui prevazuta ca optional integrat. Consider ca nu se poate cobora cu fizica si chimia la clasele V si VI atata timp cat unele notiuni facute acum in clasa a VI-a la fizica presupun cunostinte de matematica ce se predau la matematica mai tarziu,
In alta ordine de idei, stiu ca se discuta ca materia sa se aeriseasca si implicit si numarul de ore alocate unor discipline sa scada, nu sa creasca...
Avem nevoie obligatoriu de discipline noi la nivelul celor 3 cicluri de invatamant. De ex:
Etc Alte discipline optionale pot satisface nevoia tinerilor de a-si dezvolta abilitatile practice: manufactura de orice fel, muzica, meserii, etc!
posibilitatea participarii la cursuri de perfectionare astfel incat sa poata preda si discipline din categoria socio-umane.
și TIC-ul sunt discipline plăcute de elevi, sunt foarte importante. Elevii le consideră ore practice în care chiar au multe de învățat.
#Consider ca este necesara alocarea de cel putin 2 ore/sapt unor discipline de cultura generala,
Om Și Societate 4-5 4-5 4-5 6-7 Discipline socio-umane**TC o-1 0-1 0-1 0-1
#Consider ca ora de muzica trebuie sa ramana printre celelalte discipline ce se desfasoara obligatoriu u
Din acest motiv un profesor de cultura civica (absolvent de sociologie-de exemplu) abia reuseste sa-si adune jumatate de catedra in 3-4 scoli iar completarea fiind cu alte discipline e
#Consider ca reducerea sau eliminarea unor discipline de exemplu istoria si geografia, o sa contribue la alienarea acestui popor si la genocid cultural l
#Consider ca trebuie micșorat numărul total de ore și introduse mult mai multe discipline optional o
Deoarece momentan toate cele trei variante ofera niste posibilitati trunchiate, cu ore diminuate la anumite discipline de ex.
precum ar trebui sa aiba in vedre la anumite discipline posibilitatea predarii interdisciplinare e
#consider foarte utila introducerea unei ore de algoritmica in planul cadru la clasele VII-VII I
iar variantele 1 și 3 reduc la jumătate orele acestei discipline, în situația în care, în țări pe
acestei discipline îi sunt alocate 2 sau chiar 3 ore pe săptămână. Iar chimie de la clasa a V-a
#continuitate la discipline pentru formarea unei orientari profesionale si la alegerea profilului in invatamantul licea a
reprezintă o modalitate de a submina importanța educației nonformale. 4. Orele alocate studierii unor discipline fundamentale
cu aportul profesorilor mai multor discipline. 5. Să fie creat un registru național al disciplinelor opționale (publicat online),
Profesorii creatori de discipline opționale să primească sporuri salariale în funcție de popularitatea resurselor create de ei (ușor cuantificabilă prin numărul de clase/școli în
De asemenea, dreptul elaborării unor discipline opționale să nu aparțină exclusiv profesorilor, ci oricăror actori sociali interesați de educație. 6. Selecția disciplinelor opționale să fie realizată prin proceduri transparente,
#1. Cursuri de formare pentru discipline integrate 2. Resurse gratuite de planuri lecții pentru disciplinele integrate 3. Recompensa financiară pentru acei profesori care construiesc opționale aprobate b
#Corelarea celor 4 discipline socio-umane prezente in variantele propuse in planul-cadru pentru gimnaziu cu cele prezente deja in invatamantul liceal l
#corelarea continuturilor diferitelor discipline (au nevoie la fizica sau chimie de notiuni pe care nu le-au dobandit inca conform programei la matematica,
#Cred ca ar fi discipline mai educative pt copii decit educația pentru cunoașterea drepturilor lor.
#Cred ca ar trebui incurajate si implicate ONG-urile care activeaza in domeniul noilor discipline socio-umane introduse,
numarul de ore destinate acestor discipline ar trebui sa creasca, in timp de fizica, chimia, sportul, disciplinele socio-umane, ed. tehnologica, istoria,
sau prin introducerea unui test (eventual chiar test grila) care sa includa intrebari si din celelalte discipline, atunci ponderea lor in Variana 1 de plan cadru este justificata.
chiar și numai printr-o mai largă ofertare de discipline în cadrul CDȘ i
#Cred ca un copil de 12 ani nu este pregatit cognitiv pentru fizica, cel putin nu pentru fizica predata in scoala romaneasca.
#Cursuri pentru cadrele didactice implicate, in vederea predării integrate a unor discipline n
#Cursurile de cinema. Romania ia premii senzationale si copiii nu stiu nici cine Chaplin, nici Birlic c
la sport, la fizica si chimie, sa se dea teze si la aceste discipline, sa li se ceara si acestor profesori ore suplimentare e
< Back - Next >
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011