Discipline practice, care să dea elevilir ocazia să și descopere manualitatea, sunt absolut necesare e
#Este necesar un plan cadru care să fie adaptat curriculum-ului, Sa tina seama de particularitatile de varsta ale elevilor,
#Este necesara alocarea a 2 ore la disciplina geografie, la cls. a V a si a Vllla pentru a fi in concordanta cu necesarul de competente urmarite e
Conform acestui model, de exemplu, competențele de comunicare în limba maternă, de comunicare în limbi străine, digitale etc. ar putea deveni ținte explicite pentru toate disciplinele.
iar elemente de limba latină ar putea fi introduse la limba maternă, discipline socio-umane etc i
#Este necesara o studiere in profunzime a necesitatilor elevilor si a relevantei unor discipline de studiu care adesea se bazeaza pe aptitudini pe
care nu toti copiii le au sau discipline care nu corespund ca programa necesitatilor si particularitatilor de varsta ale elevilor r
#Este nevoie ca disciplina informatica sa devina obligatorie, ca limba romana sa mai capete inca o ora, astfel incat,
să existe discipline obligatorii și cel puțin trei discipline din care copilul să aleagă. Uniformizarea duce la alienare, la instabilitate emoțională t
Este necesara studierea TIC, nu doar sub forma aleatorie de optionale (cerute de elevi si parinti aproape in toate scolile, in prezent) ci ca disciplina obligatorie din trunchiul comun.
#Este oportună restructurarea conținuturilor pentru fiecare disciplină, fără diminuarea numărului de ore sau eliminarea unor discipline.
Este inadmisibilă eliminarea completă a unor discipline cu ridicat potențial formativ, cum sunt cele artistice,
în condițiile în care le sunt introduse în plus și prea devreme discipline cu un grad mai ridicat de dificultate și
#Este putin probabil sa acoperi toate disciplinele, ariile si sa atingi competentele cheie actuale. in varianta (NR. 2) pe
altfel decat la alte discipline e
#Eu doresc sa fie introdusa Educatia pentru sanatate deoarece este o disciplina care ne este foarte necesara pentru sanatatea noastr r
#Eu nefiind cadru didactic nu -mi permit sa intru in amanunte si m-am bazat in copletarea formularului pe experieta capatata personal
#Acordați prin planurile cadru egalitate între discipline și pentru profesori și pentru elev
#eu si fratii mei am tocit tot timpul, fara sa intelegem aproape nimic. doar la chimie si tic faceam ceva concret t
dar si la cursuri postuniversitare si masterate de predare transdisciplinara a diverselor discipline de studiu u
#existenta manualelor si pentru disciplinele optional l
#Existenta unor programe conforme cu planurile cadru si a unor manuale sau suporturi de curs la toate disciplinele, vezi situatia actuala
unde sunt discipline pentru care nu exista manuale sau suport de curs in momentul acesta,
pentru programe elaborate in 2009 9
#Existenta unui plan cadru pentru minoritat t
#experienta, rabdare si empatie cu educabili i
#Experimentarea fiecărei variante (dacă altele nu sunt), cel puțin 4 ani, pe școli pilot, după care se pot lua decizii majore m
Acesta este un mare minus la toate disciplinele. Insa este o inconstienta sa scoti discipline care tin de latura artistica, sa scoti ore de limba straina.
In cadrul acestor ore, copiii au ocazia sa-si cultive talentul, creativitatea, imaginatia, sa se destinda,
sa poate corela informatii adunate din celelalte discipline si sa puna bazele unei culturi generale solide. Cum poti sa vorbesti la Istorie despre Evul Mediu si Cruciade fara sa amintesti de menestreli?
Specialitatea face diferenta intre discipline e
#Fara Chimie la clasa av-a. La clasa a V-a ar fi bine sa ramana Fizica-1 ora,
#Fără disciplinele socio-umane, care se fac la dirigenție Å
#fara excluderea orei de romana la clasa a V
#Fara informatica in scolile generale este o absurditate
#fara lb. romana, istoria si geografia Romaniei, suntem niste refugiati in propria tara. Unde e identitatea pe
#Fiind o gamă mare de discipline opționale este dificil de implementat la început e
#Actualizarea programelor cu noțiuni actual a
#Fiind profesor de educatie muzicala, consider ca, fara suficiente ore alocate acestei discipline, elevul de gimnaziu nu se va putea opune avalansei de muzica slaba calitativ care ne invadeaza viata cotidiana a
#finantarea ainvatamantului, dotarea acestuia cu tot ce etse necesar, materiale, alte posibiliatati si deschideri decit cele actual l
care sa predomine discipline care servesc intereselor elevilor pentru ca ei sunt viitorul si nu intereselor profesorilor de discipline<moarte>.
La nimic nu servesc ore multe la limba romana, la relicgie (religia la biserica) si<deosebita>ora de latina.
nu sunt de acord cu disciplinele socio-umane, care pot fi integrate in aria curriculara, fara afi disciplina separat t
#Fizica si chimie prea devreme. Religia NU are ce cauta pe toti anii de strudiu!!!
#Flexibilizarea modului de constituire a grupelor de studiu pentru disciplinele opționale și asigurarea finanțării necesar c
#Formarea cadrelor didactice pentru disciplinele socio-umane nou introduse; formarea cadrelor didactice in vederea abordarii integrate a CDS-urilor;
#Formarea profesorilor de discipline socio-umane/istorie pentru a preda corespunzator noile materii, lipsa personalului calificat in mentenanta sistemului informatic;
#Formarea profesorilor pentru a fi în stare sa predea interdisciplinar și corelarea conținuturilor disciplinelor de studiu u
#imbunatatirea bazei materiale in mediul rural pentru toate disciplinele (in prezent nu exista egalitate de sanse intre rural-urban n
Oare nu este nevoie de mai multa mobilitate, avand in vedere ca in toate cele trei variante disciplina de baza,
Cum credeti ca fizica, chimia si TIC-ul le dezvolta aptitudini mai mult decat o disciplina umanista a
#Implementarea disciplinelor interarii curriculare este dificilă, din cauza formării inițiale/specializării"înguste"a cadrelor didactice a
#Implementarea este ultimul act. Ar putea fi interesant de pus in discutie publica o varianta pe care sa se aduca imbunatatiri/modificari cu argumente.
#Implementarea planului cadru cred ca ar trebui sa se faca coreland nu doar atat structura disciplinelor si numarul de ore aferent fiecarei disicpline,
trebuie să aibă în vedere și corelarea numărului de ore pentru o anumită disciplină cu programa școlară aferentă acesteia.
existând discipline cum sunt Biologia sau Educația tehnologică unde reducerea numărului de ore din TC va crea probleme e
care vin la gimnaziu, cadrele didactice titulare si specializarile acestora (eventual disciplinele studiate aflate in foaia matricola
sau din contră să se taie jumătate din numărul de ore de la o disciplină, bulversează întregul sistem.
Istoria si Geografia-discipline care contribuie la pregatirea unui individ sa se integreze in comunitatea europeana si internationala-au un numar foarte mic de ore.
apoi a disciplinelor și programelor care ar duce la realizarea profilului respectiv și în cele din urma la numărul orelor necesare parcurgerii respectivelor programe o
#adaugarea de ore la disciplina biologi i
#importante vor fi programele și manualel e
#Importante vor fi si programele aferente fiecarei discipline e
#In afara acestor dezbateri publice va rog sa consultati si mediul economic-tendinte-si nevoile mediului de afaceri privat in materie de pregatire profesionala.
Multumesc, Andreea Maria Patrasc c
#În alegerea planului cadru viitor este bine să se țină cont de cei care trebuie să formeze copiii.
1. Decongestionarea programei școlare la toate disciplinele și modificarea programelor școlare și a manualelor extrem de învechite dar
și gramatică ar fi necesare ore de lectură/caligrafie. 4. Introducerea unui număr mai mare de discipline opționale. 5. Reintroducerea disciplinei ducație pentru sănătate
dacă se poate ca disciplină din TC, mai ales în contextul în care copiii sunt din ce în ce mai sensibili,
Este doar un exemplu. 7. Creșterea nr. orelor de sport. 8. Se poate renunța la disciplinele socio-umane la gimnaziu,
Introducerea în clasa a VIII-a, în TC a 2 ore de recapitulare și exerciții strict la disciplinele pentru Evaluarea Națională.
#Adaugarea de ore la disciplina limba si literatura romana a
#In calitate de parinte, doresc ca educatia tehnologica sa ramana in gimnaziu de la clasa a-V-a pana la clasa a-VIII
#În ceea ce privește disciplina Limba Și Literatura Română trebuie avut în vedere riscul mare de analfabetism la nivelul țării
#in gimnaziu trebuie sa fie continuitate a disciplinelor din invatamantul prima a
#În implementarea planului-cadru este necesar să avem in vederea aspecte precum: corelarea planului gimnazial cu cel primar și liceal continuitatea cunoștințelor predate, raportarea la programele de studiu, la contextul socio-cultural național și european,
#Accentul trenuie pus pe disciplinele socio-umane avand in centru psihologia, pentru ca dezvoltarea persoanei este importanta.
Este clar ca disciplinele sunt departe de realitate si actualitate. In plus tin ocupate ore necesare altor arii curriculare (psihologie, socio-umane.
#In opinia mea, toti elevii ar trebui sa invete in clasele mici informatica sau orice fel de ramura a sa (inclusiv disciplina tic),
De asemenea sunt de parere ca ar trebui sa se introduca io ora suplimentara de pregatire cu elevii la disciplinele de examen
#In situatia in care limba si literatura romana figureaza, in continuare, ca disciplina de examen atat la finele clasei a VIII-a cat si la absolvirea ciclului liceal,
deoarece existand un nr mic de ore la aceste discipline directorii le vor da in cdompletarea normei altor cadre didactice necalificat t
#Înainte de definitivarea unui plan cadru în care sunt modificate numărul de ore la diferite discipline, sunt adăugate discipline pe ani de studiu,
este mult mai important să se realizeze propuneri de modificare a programelor de studiu, sau variante de programe de studiu acolo unde apar noutăți, pentru a se observa exact care sunt implicațiile acestor schimbări.
De asemenea, pentru fiecare disciplină ar trebui consultați profesorii de specialitate, având în vedere propuneri de programe pentru numărul de ore propus,
să predea disciplinele socio-umane? În baza a ce examen? Ce se întâmplă cu orele de cultură civică?
Programele de concurs pentru această disciplină nu se pliază pe disciplinele socio-umane. Dar TIC?
să subliniez că pentru disciplina TIC, programele de studiu existente nu presupun noțiuni avansate de programare,
#incercati un plan cadru cu mai putine ore de chimie si fizica sau schimbati programa acestor discipline
#Insist pe respectarea in mod egal a tuturor disciplinelor de invatamant. Apar ore noi, altele dispar,
#Interesul copiilor pentru anumite discipline a fost luat in considerare? Ati facut un studiu din care sa intelegem daca elevii sunt orientati nativ spre stiinte umaniste
#Intre disciplinele de la Arte ar trebui inclusa si materia"Teatru"si printre cele"Om si societate":
#Intr-o clasa elevii au aptitudini si interese diferite fata de disciplinele studiate. Cum ii va putea satisface,
#Introducerea a cite 2 ore la disciplina istorie avand in vedere ca suntem singura tara din U. E
De exemplu programele de studiu la disciplinele matematica si limba romana (dar nu numai) includ in proportie mai mare de 60%elemente accesibile unui nivel superior celui necesar invatamantului de masa.
#Introducerea disciplinelor fizică și chimie din cl. a V-a va permite creșterea puterii de investigare a unor fenomene din lumea științelor naturii, rezolvare unor situații problemă, extinderea abilităților de comunicare,
#Introducerea educatiei pt sanatate ca disciplina obligatorie la clasele V-VIII si cate 2 ore de biologie la clasa a V-a si a VIII
#Introducerea noului plan cadru ar trebui facuta o data cu noi programe pentru fiecare disciplina, avand in vedere modificarea nr. de ore pentru multe din materiile studiate in prezent în gimnaziu.
De asemnea modificarea programei la disciplina Educatie tehnologica este necesara a
#introducerea orelor TIC in trunchiul comu u
#Introducerea programării (algoritmi și coding) alături de TI e
#-Alocare financiara; Acordul parintilor si al elevilo o
#After-school cu profesorii scolii. Ei cunosc cel mai bine copii si trebuie sa stea cu ei pana la sfarsitul programului nostru u
#Introducerea unei ore in plus la disciplina Educatie tehnologica, deoarece este singura disciplina care initiaza elevii in pregatirea lor de viitor pe piata muncii i
#After-school cu profesorii scolii. Ei cunosc cel mai bine copii si trebuie sa stea cu ei pana la sfarsitul programului nostru u
#Invatamantul romanesc are traditie si se vor vedea rezultatele doar daca incercam sa pastram anumite traditii, discipline
VIII ar trebui sa contina un pachet de discipline, la fel ca la bacalaureat; prea mult accent pe matematica si romana, elevul absolvent al clasei a VIII-a nu mai are cultura generala;
Disciplinele socio-umane introduse, nu cred ca au o relevanță deosebită e
#La clasa a V-a ora propusă spre eiiminare este aberantă. De asemenea, limba latină la clasa a VIII-a este necesara formării culturii generale e
oricat ar trebui corelate disciplinele cu paradigmele educationale promovate la nivel european. Chiar si disparitia din trunchiul comun a dirigentiei la clasele V-VII este o mare eroare.
#La disciplina Biologie cls a V a, este nevoie de 2 ore TC datorita continuturilor si termenilor grei,
#La disciplina chimie, pe var. 2, se aloca o ora pt. clasele V, VI. La acest moment cadrul didactic nu cunoaste absolut de loc programa scolara, nr. orelor la clasele VII, VIII ramanad nemodificate,
#La disciplinele chimie, fizica si chiar biologie, dar mai ales la primele 2, orele se pot face, dupa parerea mea,
la un moment dat a studiat pentru un semestru sau un an si o disciplina legata de chimie si invers cu un profesor de chimie.
Desigur va fi nevoie de o formare integratoare pentru profesorii de aceste discipline dar nu cred ca va fi un demers anevoios sau problematic c
#la disciplinele socio umane sa nu mai introduceti definitii si limbal academic. Lectiile trebuie sa porneasca de la situatii concrete,
#la unele discipline lectiile se pot desfasura in medii diferit t
#LABORANT T
#Laboratoare de informatica dotate corespunzator r
#laboratoarele de specialitate sa fie bine dotat t
#After-school cu profesorii scolii. Ei cunosc cel mai bine copii si trebuie sa stea cu ei pana la sfarsitul programului nostru u
#Limba Latina sa contine ca disciplina obligatorie in cl. a VIII-a, o ora/sap p
#Limba nationala trebuie privita cu mai multa seriozitate. Nu e cazul sa sa scoata ora de romana a
#Limba Romana, Geografia, Istoria-discipline ale caror competente sunt valabile o viata intreaga a
#Limba si literatura romana este extrem de importanta in conditiile in care exista atat de multi analfabeti,
Sunt de acord cu introducerea unor discipline noi in concordanta cu schimbarile din societate, dar nu sunt de acord cu elilimarea unor discipine traditionale foarte importante in formarea personalitatii elevilor r
Lipsa experientei de a preda la gimnaziu a cadrelor didactice la disciplinele noi si la Economie si TIC C
cred că impune predarea disciplinelor socio-umane de către diriginte, mai ales dacă la clasa respectivă nu există cosilire nici în CDȘ i
#Lipsesc discipline transcurricular r
#Lipsesc disciplinele interdisciplinare si de aplicabilitate practica a
#Lipseste cercetarea sociologica in toata tara, pe esantioane reprezentative, care sa duca la cele mai bune rezultate.
Cate pers. au raspuns la acest chestionar r
#Lipsește proiesctul cadru pentru minmorităț Ä
#Luând în considerare slabele rezultate ale elevilor din mediul rural, cred ca ar trebui create scoli gimnaziale
#Mai mare atenție acordată disciplinelor care vizează promovarea identității național È
#Mai mult accent pe materiile: limba romana, limbi straine, socio-umane, sport, arte, tehnologie. Mai putine ore de matematica, fizica si chimie e
#mai multe ore la discipline stiintifice care sunt considerate grele si copii au nevoie de aprofundare pentru a avea rezultate bune la testele Pis s
#Mai multe ore la disciplinele istorie și geografie. O oră/săptămână la disciplina limbă latină
#mai multe ore pe latura uman n
#mai multe ore, mai putina materi i
#Mai multi bani pentru dezvoltarea bazei material l
#mai putina documentatie pentru profeso o
#Mai putina teorie, mai multa practica a
#Mai putine discipline de studiu, elevii petrec prea mult timp la scoal l
#mai putine ore de spor r
#mai putini bani pentru cei care stau la birouri si citesc aceste cuvinte si mai multi pentru cei care incearca sa faca cev v
#Mai sunt probleme atat la pregatirea cadrelor didactice, dar si in ceea ce priveste dotarea cu resurse materiale.
#M-am bucurat sa vad educatia economica propusa ca disciplina de studiu la clasa a VIII-a,
Sa existe ghiduri pentru profesori la fiecare disciplina. Sa se elimine licitatiile aberante pentru manuale in care castiga manualul cel mai ieftin
#Alocarea unui numar mai mare de ore pentru disciplinele cu aplicatii practice e
#Menținerea planului-cadru actual a
#Mentinerea si intregirea orelor de Educatie Muzicala si Plastica pentru clasa a VIII-a. Arta contribuie la dezvoltarea creativitatii elevilor, stimuleaza atentia, memoria, invatarea,
#Mentinerea unui echilibru productiv in ariile curriculare intre disciplinele exacte si cele socio-umane e
ca ora de Consiliere si orientare sa fie disciplina optionala a
#Mi se pare cea mai echilibrata dintre cele 3 variante
#Mi se pare foarte dificila abordarea notiunilor de chimie si fizica pentru elevii claselor a V a si a VI a
care pot preda aceasta disciplina a
#Modificarea continuturilor invatarii i
#Alocarea unui numar mai mare pentru istorie si geografie e
#Modificarea programei școlare la limba și literatura română la clasa a-V-a V
#Modificarea programelor pentru a fi in concordanță cu planul cadru. Conținuturile stabilite prin programe depășesc cu mult posibilitatea de abordare a lor la clasă
Implementarea noilor discipline va fi dificila datorita lipsei de cadre didactice de calitate! Nu este asigurata continuitatea intre ciclurile de invatamant t
#Necesitatea formării profesionale a cadrelor didactice pentru anumite discipline noi sau cu o noua distribuire. Necesitatea unor dotări materiale corespunzătoare pentru predarea anumitor disicipline (chimie, fizica, educatia tehnologica) i
#-necesitatea introducerii aplicatiilor practice la fiecare disciplina,-necesitatea dezvoltarii trasaturilor de lucru in echipa-necesitatea promovarii calitatilor si valorilor morale, ale individului-necesitatea dotarii
Competentețele digitale stau la baza formării competențelor interdisciplinare sau specifice altor discipline.#Alfabetizarea digitală are în vedere atât aspectul cognitiv,
#Necesitatea studierii Geografiei Europei si alocarea in trunchiul comun a 2 ore pentru disciplina Geografi i
Mi se pare ca se uita faptul ca invatamantul gimnazial este destinat culturii generale si nu vizeaza performante inalte la numite discipline.
și să crească nr. de discipline opționale. Disciplinele opționale să permită încadrarea unui cadru didactic ca profesor calificat pe bază unei programe bine fundamentate și avizate, a unui suport de curs riguros și nu neapărat de licența sa.
Poate în acest caz se ține cont de opțiunea copilului și nu de normele profesorilo
Nu are nicio disciplina trandisciplinara. Nu introduce o disciplina care este esentiala actualei societati Informatica/algoritmi
care este diferita de ora de TIC. Cred ca cei care propun aceste planuri cadru,
#Am optat pentru varianta a III-a unde disciplinele din aria curriculara m si societateau o pondere mai mare,
#Nu consider oportuna introducerea unor discipline precum Fizica sau Chimia incepand cu clasa a V-a a
Se face discriminare între discipline. Disciplinele de examen sunt favorizate, duc la presiuni asupra elevilor pentru meditații, creeaza frici,
tensiuni, sunt disprețuită pana la desființare disciplinele formative in detrimentul celor preponderent informative! Daca i. am lasa pe elevi sa aleagă după înclinațiile pe
care le au? Spre uman sau real? Multe nu folosesc niciodată! Toate sunt bune dar nu toate de folos o
#Nu exista deschidere pentru discipline noi. Nu exista corelatie intre programele de gimnaziu (vezi-matematica-fizica.
#nu exista discipline cu aplicatii practic c
#nu exista dotare-laboratoare, cabinete, etc. pt partea practic c
#Nu exista o idee profunda, de substanta cu privire la ceea ce se doreste! Sunt modificari de dragul modificarilor r
#Nu introduceti o disciplina socio-umana noua. Exista deja discipline care fac acele tipuri de educatie e
#Nu limitati superior orele de CDS la ariile curriculare fundamentale: Matematica si stiinte, Tehnologii, Limba si comunicar r
Diversificarea materiilor nu sub forma de optionale (mai multe limbi straine, educatie antreprenoriala, educatie medicala etc) si reducerea nr de ore la disciplinele matematica si limba romana
Ci manualele, modul de predare, existenta unor discipline care sa pregateasca copilul in functie de aptitudinile lui.
#Nu se explica numarul foarte mare al orelor alocate disciplinelor TIC si religie pe parcursul claselor V-XII I
deoarece programa scolara a fiecarei discipline este foare incarcata. Ceea ce se studiaza la o disciplina in Romania pe o perioada de 1 an-acelasi lucru se studiaza intr-o alta tara in 2 ani.
In Romania: 1. Se pune mai mult accentul pe memorare si nu pe invatarea logica, conexiuni logice,
Se pune accentul tot mai mult pe discipline care implica calculatorul, statul in casa si tocitul...
iar in alte tari, se pune accentul pe discipline care pun in valoare viata, natura,
#Nu se regasesc discipline elementare, dinpunctul meu de vedere, nici in trunchiul comun nici intre disciplinele elementare:
Comportament in situatii de urgenta (disciplina de sine statatoare)- Notiuni elementare de finante-Notiuni elementare de politica (rolul parlamentului, rolulguvernului etc
#Aparitia programelor pentr disciplinele socio-umane no o
#Nu se tine cont de dezvoltarea mecanismelor de gandire ale elevilor, de varsta lor psihologica, de faptul ca unele abilitati nu sunt inca dezvoltate.
Implementarea unor planuri cadru, trebuie sa tina ciont de realitatea din sistem de dotarile materiale din scoli,
#Nu sunt de acord cu întroducerea disciplinelor noi socio-umane. Care este situația cu limba maternă r
#Nu sunt de acord cu alocarea unui numar asa de mare de ore disciplinelor de uman in raport cu cele tehnologice si real.
Ponderea disciplinelor de real, TIC-ul care va deveni urmatorul abecedar si lipsa informaticii va avea ca efect inducerea unei frici pentru dusciplinele tehnice si a disciplinelor care se bazeaza pe gandire logica
iar pregatirea tinerilor in scoli pe disciplinele utile meseriilor medicale este deficitara. Multi tineri nu mai stapanesc materiile de real datorita diminuarii numarului de ore alocate disciplinelor de real si informatica/TIC (inexistente la gimnaziu) la gimnziu si liceu in
actualul plan cadru. Era interesanta o comparatie si cu alte planuri cadru existente in ultimii 30 de ani.
Consider ca 3 ore/saptamana la disciplina limba si literatura romana si cate o ora la limbile moderne cu alocarea a maxim o ora in CDS este de ajuns.
sunt discipline care nu-si au rostul la clasele mici si apoi, optionalele sunt impuse la scoala:"
#nu sunt modificari notabile/nu rezolva problema de fond-adecvarea ariilor curiculare si a disciplinelor la nivelul de dezvoltare a copiilor si tendintele de transformare socioculturala la nivel international/nu produce discipline obligatorii
#Nu sunt si discipline practice sau modul l
#nu sunt tratate la fel toate disciplinele, ci diferentia a
#Nu sunt t
#Nu tineti cont de nevoile elevilor de ls a 5-a si de la a 8-a. Cei de a 5-a trebuie sa se obisnuiasca cu noile cerinte de gimnaziu,
deci au nevoie de 5 ore de romana fara teme acasa, iar cei de a 8-a au nevoie de 5 ore de romana di 5 de matematica pentru a nu da bani pe pregatire suplimentara a
#Numarul de ore la disciplina biologie sunt putine, Sunt prea multe la limba roman n
să se revizuiască și programele în acord cu numărul de ore alocat fiecărei discipline, să se tipărească manuale noi (maxim trei variante, la alegere) și apoi să se implemeteye toate aceste noutăți odată n
Pentru noile discipline nu vor fi profesori calificați, dar la limba română vor rămâne fără normă. toate orele de română erau calculate astfel
obiecte de k...si scoti istorie si geografie, discipline atractive (in primul rand! si f. interesante!
#Obligativitatea asigurarii resurselor materiale caractersitice fiecarei discipline in parte e
#OBLIGATIVITATEA ASIGURARII UNEI BAZE MATERIALE ABSOLUT NECESARE CARE SA OFERE POSIBILITATEA DE A CORELA TEORIA CU PRACTICA,
Oblogativitatea de aurma cursuri de comunicare (indiferent de disciplina pe care o predau. Amenajarea laboratoarelor, a sălilor de clasă, informatizarea.
#Odata cu implementarea noului plan-cadru trebuie sa se revizuiasca si continutul disciplinelor, programa actuala este foarte incarcata cu multe informatii inutile in dezvoltarea ulterioara a copilului i
#optez pt studierea in continuare a Ed Tehnologice este absurd sa se scoata disciplina de la cls V si VI chiar acum cand elevii au cel mai mult nevoie de ea a
#Optionalele la disciplinele socio-umane sa nu fie impuse e
#Optionalele propuse pentru cei patru ani de studiu nu coincid cu ceea ce copiii, la aceasta varsta, ar dori sa studieze...
ci nu obligatoriu cu toată clasa-chiar dacă elevul este corigent la disciplina respectivă. Să se lucreze pe grupe de elevi-cu același nivel și interese
deoarece elevii nu au inca alte notiuni necesare acestei discipline. Transformarea orei de chimie in"popularizarea stiintei"nu este benefica pentru dezvoltarea complexa a copiilor.
#Ora de limba si literatura romana este la fel de importanta ca si alte discipline. Mai mult, consider ca trebuie sa i se acorde o atentie deosebita
Muzica este esentiala in dezvoltarea copiilor si este cel mai bun liant intre discipline e
#Orele de TIC se sustin la gimnaziu, in acest moment, de catre ingineri, profesori de matematica, de fizica sau alte discipline, pentru intregirea normei.
#Orele pentru acele discipline socio umane le vad inutile. Copii se vor duce la acele ore si vor invata doa pentru nota.
< Back - Next >
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011