#Nu sunt de acord cu alocarea unui numar asa de mare de ore disciplinelor de uman in raport cu cele tehnologice si real. Societatea are nevoie de minti dezghetate, de minti care sa gandeasca rapid si sa gaseasca solutii nu de vorbitori cu diploma. Ponderea disciplinelor de real, TIC-ul care va deveni urmatorul abecedar si lipsa informaticii va avea ca efect inducerea unei frici pentru dusciplinele tehnice si a disciplinelor care se bazeaza pe gandire logica , previziuni, strategii...tinerilor din ziua de azi, ei avand mai degraba tendinta sa opteze pentru meseriile de politist, jurnalist, avocat, etc. in detrimentrul meseriilor de programator, inginer, cercetator...Meseria de doctor este cautata in momentul de fata doar datorita sanselor mari de angajare inafara Romaniei iar pregatirea tinerilor in scoli pe disciplinele utile meseriilor medicale este deficitara. Multi tineri nu mai stapanesc materiile de real datorita diminuarii numarului de ore alocate disciplinelor de real si informatica/TIC (inexistente la gimnaziu) la gimnziu si liceu in actualul plan cadru. Era interesanta o comparatie si cu alte planuri cadru existente in ultimii 30 de ani. Consider ca 3 ore/saptamana la disciplina limba si literatura romana si cate o ora la limbile moderne cu alocarea a maxim o ora in CDS este de ajuns. Elevii cu multe ore de uman vor avea intotdeauna tendinta de a invata mecanic lectiile fara a le intelege si a le uita destul de repede. Atat actualul plan cadrul cat si planurile propuse incurajeaza invatarea mecanica ci nu invatarea logica, invatarea bazata pe exemple practice si exercitii. Ca o metafora, elevii vor avea competentele sa vorbeasca despre coroana frumoasa a unui pom dar nu vor sti nimic si nu vor avea curozitatea de a sti altceva despre pom cu exceptia a ceea ce vad: nu vor sti sa-l planteze, nu vor sti sa-l ingrijeasca, nu vor sti in cati ani devine un copac
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011