#Formarea profesorilor pentru a fi în stare sa predea interdisciplinar și corelarea conținuturilor disciplinelor de studiu u
#Implementarea disciplinelor interarii curriculare este dificilă, din cauza formării inițiale/specializării"înguste"a cadrelor didactice a
#Implementarea este ultimul act. Ar putea fi interesant de pus in discutie publica o varianta pe care sa se aduca imbunatatiri/modificari cu argumente.
#Implementarea planului cadru cred ca ar trebui sa se faca coreland nu doar atat structura disciplinelor si numarul de ore aferent fiecarei disicpline,
apoi a disciplinelor și programelor care ar duce la realizarea profilului respectiv și în cele din urma la numărul orelor necesare parcurgerii respectivelor programe o
#in gimnaziu trebuie sa fie continuitate a disciplinelor din invatamantul prima a
#În implementarea planului-cadru este necesar să avem in vederea aspecte precum: corelarea planului gimnazial cu cel primar și liceal continuitatea cunoștințelor predate, raportarea la programele de studiu, la contextul socio-cultural național și european,
#Insist pe respectarea in mod egal a tuturor disciplinelor de invatamant. Apar ore noi, altele dispar,
#Introducerea disciplinelor fizică și chimie din cl. a V-a va permite creșterea puterii de investigare a unor fenomene din lumea științelor naturii, rezolvare unor situații problemă, extinderea abilităților de comunicare,
cred că impune predarea disciplinelor socio-umane de către diriginte, mai ales dacă la clasa respectivă nu există cosilire nici în CDȘ i
#Mai mare atenție acordată disciplinelor care vizează promovarea identității național È
#Mai mult accent pe materiile: limba romana, limbi straine, socio-umane, sport, arte, tehnologie. Mai putine ore de matematica, fizica si chimie e
#Nu se explica numarul foarte mare al orelor alocate disciplinelor TIC si religie pe parcursul claselor V-XII I
#Nu sunt de acord cu întroducerea disciplinelor noi socio-umane. Care este situația cu limba maternă r
#Nu sunt de acord cu alocarea unui numar asa de mare de ore disciplinelor de uman in raport cu cele tehnologice si real.
Ponderea disciplinelor de real, TIC-ul care va deveni urmatorul abecedar si lipsa informaticii va avea ca efect inducerea unei frici pentru dusciplinele tehnice si a disciplinelor care se bazeaza pe gandire logica
Multi tineri nu mai stapanesc materiile de real datorita diminuarii numarului de ore alocate disciplinelor de real si informatica/TIC (inexistente la gimnaziu) la gimnziu si liceu in
#nu sunt modificari notabile/nu rezolva problema de fond-adecvarea ariilor curiculare si a disciplinelor la nivelul de dezvoltare a copiilor si tendintele de transformare socioculturala la nivel international/nu produce discipline obligatorii
#Odata cu implementarea noului plan-cadru trebuie sa se revizuiasca si continutul disciplinelor, programa actuala este foarte incarcata cu multe informatii inutile in dezvoltarea ulterioara a copilului i
#Ponderea disciplinelor de evaluare nationala ar trebui sa fie mai mare e
#Ponderea disciplinelor optionale ar trebui sa fie mult mai mare pentru fiecare arie curriculara, urmand ca si programa scolara aferenta disciplinelor obligatorii ale planului cadru sa fie mult simplificata a
#Ponderea orelor de operare cu calculatorul cred ca este esentiala in societatea contemporana in orice domeniu.
Disciplinele optionale nu sunt totalmente cele dorite de catre elevi sau de parintii acestora, fiind mai degraba impuse e
De ce introducem ore mai multe in cadrul disciplinelor stiintifice, cand nu exista laboratoare dotate, in care elevii sa invete prin experimente?
#Ar fi necesare noi programe la majoritatea disciplinelor. Cele actuale nu peegatesc tinerii pentru viito o
Prin diversitatea disciplinelor și a modulelor care compun disciplina Educație Tehnologică învățământul vizează apropierea în cel mai înalt grad a individului de aptitudinile sale naturale, necondiționate pe
atunci sa acordam numar mai mare de ore disciplinelor care reusesc sa formeze in acest spirit t
#Programele disciplinelor ar trebui aliniate cu nevoile actuale ale acestor vremur r
#Ar fiimportanta corelarea materiilor din trunchiul comun intr-o ora in care sa se evidentieze creativ punctele lor comune.
SA SE ACORDE MAI MULTE ORE DISCIPLINELOR DE EXAMEN N
#Sa studieze elevii ed muzicala si plastica la gimnaxi i
#Să țineți cont de relitățile mediului rural, nu gândiți numi ÎN PRISMA ȘCOLILOR CENTRALE din orașele mari.
#Schimbarea curriculumului pentru majoritatea disciplinelor si abordarea integrata a acestora. Stagii de pregatire pentru cadrele didactice in acest scop p
#Se forteaza implementarea studiului disciplinelor drepturile copilului, omului, etc. in detrimentul orelor de consiliere, istorie e
#Se impune analiza si simplificarea programelor disciplinelor scolare punand accent pe notiunile de baza care sa reprezinte temelia cunostiintelor fiecarei materii studiate.
restul disciplinelor sa aiba o ora obligatorie si restul sa fie la alegera parintilor. Observ ca disciplina informatica nu figureaza niciunde,
și geografie pe discipline socio-umane, datorită reducerii numărului de ore și a introducerii disciplinelor socio-uman u
#Statutul orei de Consiliere Și Orientare pregătirea cadrelor didactice pentru predarea disciplinelor opțional o
#Stiintele exacte sunt f. importante si din pacate in vechiul cadru nr. orelor din trunchiul comun erau prea putine
#Studiul disciplinelor fizica si chimie inca din clasa a V a, in varianta 2, este de bun augur,
#Studiul disciplinelor reale (fizica, chimie) la varste mai mici (clasele a V-a, a VI-a) contribuie la o mai buna constientizare a fenomenelor si la dezvoltarea logicii gandirii i
#Sunt prea multe ore alocate disciplinelor socio-umane si artelor si prea putine limbii romane.
luam de aici, sa punem dincolo, inventam discipline cu denumiri care sa convina Uniunii Europene (vezi cazul disciplinelor socio-umane) si nu finantam sistemul,
să se aibă în vedere aspectul practic al tuturor disciplinelor, aplicabilitatea în viața de zi cu zi a cunoștințelor însușite.
#Va rog renuntati la introducerea disciplinelor socio umane in gimnaziu. In vremea comunistilor era constitutia in clasa VII,
#varianta 2 vine ca o continuare a disciplinelor studiate in scoala primar r
#Varianta 2: Va fi foarte greu de gestionat efective intregi de elevi de nivel 5, 6 si 7 fara ora de Consiliere si Orientare.
care la majoritatea disciplinelor sunt supraincarcate informational, deci sa existe o concordanta intre cele dou u
#asigurarea, dotarea cu materiale didactice si spatii de studiu specifice disciplinelor, in cadrul unitatilor scolare, pentru o mai buna desfasurare a activitatii educationale,
Sa se revina la studierea separata a disciplinelor de lb. romana si matematica pentru elevii care isi desfasoara activitatea in conditii de simultam (zone defav v
#Consider ca varianta 2 asigura continuitatea tuturor disciplinelor din trunchiul comun
#Consider ca acest chrstionar nu este relevant pt a stabili in ce masura planurile cadru satisfac cererea de pe piata educationala in concordanta cu evolutia sicietatii!
#Varianta nr. 3 mi se pare cea mai bună din punct de vedere atât al pondereo disciplinelor,
#Consider ca ponderea disciplinelor opționale ar trebui sa fie mai mare. Asa după cum arată ele,
continuitatea disciplinelor pe cei patru ani de studiu asigură formarea competențelor formulate la nivel național în concordanță cu cele la nivel european;
in sensul ca ar fi trebuit sa se introduca cate 2 ore pt fiecare an de studiu in TC disciplinelor istorie si geografie,
in primul rand ar trebui sa se acorde atentia cuvenita disciplinelor ca nr de ore din cadrul arei curriculare Om si Societate
#Consider importanta alocarea unui numar de ore mai mare disciplinelor socio-umane e
#Consider importanta solicitarea unui feedback din partea elevilor, printr-un poll asemanator r
#consider importanta varianta 3 a planurilor cadru propuse, deoarece aloca un numar mai mare de ore ariei curriculare om si societate fata de vechiul plan cadru u
#Constientizarea de catre familie, elevi, cadre didactice si organele abilitate de importanta educatiei si a studiului tuturor disciplinelor!
cu aportul profesorilor mai multor discipline. 5. Să fie creat un registru național al disciplinelor opționale (publicat online),
urmând ca numărul disciplinelor opționale pe care le pot alege elevii să fie crescut, iar personalizarea parcursului educațional al acestora să fie
ci oricăror actori sociali interesați de educație. 6. Selecția disciplinelor opționale să fie realizată prin proceduri transparente,
se vor constitui lase pentru studiul disciplinelor optionaledoar cu efective mai mari de 12 elevi,
#Conținuturile disciplinelor de studiu să fie prezentate într-o manieră inedită care să-i determine pe elevi
#corelarea programelor tuturor disciplinelor din aria curriculara Matematica si stiinte incepand cu clasa a v
#corelatia disciplinelor studiate cu cererea de pe piata munci i
#Crearea cadrului adecvat pentru formarea culturii generale a elevilo o
#Crearea unui spatiu de orientare profesionala mai concret prin optionale mai multe si mai diversificate
apoi infrastructura baza materiala a scolilor. ar trebui sa aveti un sistem de evaluare a cadrelor (notiuni de consiliere a grupului, de mediere a conflictului, de management al clasei de elevi, si abia apoi cunostinte specifice disciplinelor).
#crește ponderea disciplinelor tehnic i
#cresterea caracterului interdisciplinar al invatamantului gimnazia a
#cresterea numarului de ore la aria curriculara om si societate geografi i
#Cresterea numarului de ore la disciplinele la care se sustine evaluare national l
#Cresterea numarului de ore la istori i
#cresterea numarului de ore la istorie si geografi i
#creșterea numărului de ore și nu scăderea pe anumite arii curricular c
#Cresterea ponderii disciplinelor logico-matematic c
#Cu atatea materii tehnice din varianta 2 ce vor face copiii care nu urmeaza o facultate si
care au fost doar abrutizati de scoala generala? Ce vor face copiii care vor dori sa urmeze profile umaniste?
#CUPRINDEREA IN PLANUL CADRU A DISCIPLINELOR CARE ASIGURA CULTURA GENERALA A ELEVULU U
#curriculum la decizia scolii sa fie corect ales la decizia parintilo o
#Curriculum-ul integrat va crea mari dificultăți în aplicarea sa. Lipsa orei de consiliere și orientare, pe anumite variante, un minus în ceea ce privește educația în genera ®
Simplificarea disciplinelor
#2 ORE LA ISTORIE SI GEOGRAFIE LA CLASA A V-ASUNT OBLIGATORII
#Desi extrem de important, Planul Cadru este doar o piesa din puzzle, ca atare trebuie revizuite si adaptate manualele, continuturile...
#Dezvoltarea personalitatii si a inteligentei emotionale ale elevilor cu ajutorul disciplinelor artistice e
#Dezvoltarea psihomotorie se regaseste mai mult in varianta
#dezvoltarea sociala si evolutia persoanei in cadrul societati i
#5 ore de limba romana obligatorii pentru toate clasele gimnazial l
#Dezvoltarea unei gândiri bazate pe experimente t
#dezvoltarea unor achiziții fundamentale pentru parcursul educațional, profesional și social prezent și viitor, inclusiv a celor relevante pentru utilizarea noilor tehnologi o
#Din perspectiva mea planu, cadru tebuie sa contina un numar fix de ore alocat disciplinelor de studiu
#-dotarea institutiilor de invatamant cu videoproiector, harti, planse,-organizarea unui aboratol al disciplinelor socio-uman n
#absolventul trebuie sa beneficieze de o continuare a disciplinelor din ciclul primar la gimnaziu si apoi la lice e
Acordati o mare atentie disciplinelor scoio-umane poate chiar 2 ore pe saptamana deoarece numai cu cetateni instruiti putem progresa ca societate intr-un context international dominat de conflicte si terorism.
#Esențializarea, resistematizarea conținutului disciplinelor, posibilitatea dezvoltării creativității elevilor, corelația inter-și transdisciplinară la nivelul conținutului disciplinelor din gimnaziu, astfel încât elevii să și formeze o viziune unitară asupra lumii,
< Back - Next >
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011