Conform acestui model, de exemplu, competențele de comunicare în limba maternă, de comunicare în limbi străine, digitale etc. ar putea deveni ținte explicite pentru toate disciplinele.
#Este putin probabil sa acoperi toate disciplinele, ariile si sa atingi competentele cheie actuale. in varianta (NR. 2) pe
#existenta manualelor si pentru disciplinele optional l
#Existenta unor programe conforme cu planurile cadru si a unor manuale sau suporturi de curs la toate disciplinele, vezi situatia actuala
unde sunt discipline pentru care nu exista manuale sau suport de curs in momentul acesta,
Acesta este un mare minus la toate disciplinele. Insa este o inconstienta sa scoti discipline care tin de latura artistica, sa scoti ore de limba straina.
#Fără disciplinele socio-umane, care se fac la dirigenție Å
#fara excluderea orei de romana la clasa a V
#Fara informatica in scolile generale este o absurditate
#fara lb. romana, istoria si geografia Romaniei, suntem niste refugiati in propria tara. Unde e identitatea pe
nu sunt de acord cu disciplinele socio-umane, care pot fi integrate in aria curriculara, fara afi disciplina separat t
#Flexibilizarea modului de constituire a grupelor de studiu pentru disciplinele opționale și asigurarea finanțării necesar c
#Formarea cadrelor didactice pentru disciplinele socio-umane nou introduse; formarea cadrelor didactice in vederea abordarii integrate a CDS-urilor;
#Formarea profesorilor pentru a fi în stare sa predea interdisciplinar și corelarea conținuturilor disciplinelor de studiu u
#imbunatatirea bazei materiale in mediul rural pentru toate disciplinele (in prezent nu exista egalitate de sanse intre rural-urban n
#Implementarea disciplinelor interarii curriculare este dificilă, din cauza formării inițiale/specializării"înguste"a cadrelor didactice a
#Implementarea este ultimul act. Ar putea fi interesant de pus in discutie publica o varianta pe care sa se aduca imbunatatiri/modificari cu argumente.
#Implementarea planului cadru cred ca ar trebui sa se faca coreland nu doar atat structura disciplinelor si numarul de ore aferent fiecarei disicpline,
care vin la gimnaziu, cadrele didactice titulare si specializarile acestora (eventual disciplinele studiate aflate in foaia matricola
apoi a disciplinelor și programelor care ar duce la realizarea profilului respectiv și în cele din urma la numărul orelor necesare parcurgerii respectivelor programe o
1. Decongestionarea programei școlare la toate disciplinele și modificarea programelor școlare și a manualelor extrem de învechite dar
Este doar un exemplu. 7. Creșterea nr. orelor de sport. 8. Se poate renunța la disciplinele socio-umane la gimnaziu,
Introducerea în clasa a VIII-a, în TC a 2 ore de recapitulare și exerciții strict la disciplinele pentru Evaluarea Națională.
#in gimnaziu trebuie sa fie continuitate a disciplinelor din invatamantul prima a
#În implementarea planului-cadru este necesar să avem in vederea aspecte precum: corelarea planului gimnazial cu cel primar și liceal continuitatea cunoștințelor predate, raportarea la programele de studiu, la contextul socio-cultural național și european,
#Accentul trenuie pus pe disciplinele socio-umane avand in centru psihologia, pentru ca dezvoltarea persoanei este importanta.
Este clar ca disciplinele sunt departe de realitate si actualitate. In plus tin ocupate ore necesare altor arii curriculare (psihologie, socio-umane.
De asemenea sunt de parere ca ar trebui sa se introduca io ora suplimentara de pregatire cu elevii la disciplinele de examen
să predea disciplinele socio-umane? În baza a ce examen? Ce se întâmplă cu orele de cultură civică?
Programele de concurs pentru această disciplină nu se pliază pe disciplinele socio-umane. Dar TIC?
#Insist pe respectarea in mod egal a tuturor disciplinelor de invatamant. Apar ore noi, altele dispar,
#Intre disciplinele de la Arte ar trebui inclusa si materia"Teatru"si printre cele"Om si societate":
#Intr-o clasa elevii au aptitudini si interese diferite fata de disciplinele studiate. Cum ii va putea satisface,
De exemplu programele de studiu la disciplinele matematica si limba romana (dar nu numai) includ in proportie mai mare de 60%elemente accesibile unui nivel superior celui necesar invatamantului de masa.
#Introducerea disciplinelor fizică și chimie din cl. a V-a va permite creșterea puterii de investigare a unor fenomene din lumea științelor naturii, rezolvare unor situații problemă, extinderea abilităților de comunicare,
Disciplinele socio-umane introduse, nu cred ca au o relevanță deosebită e
#La clasa a V-a ora propusă spre eiiminare este aberantă. De asemenea, limba latină la clasa a VIII-a este necesara formării culturii generale e
oricat ar trebui corelate disciplinele cu paradigmele educationale promovate la nivel european. Chiar si disparitia din trunchiul comun a dirigentiei la clasele V-VII este o mare eroare.
#La disciplinele chimie, fizica si chiar biologie, dar mai ales la primele 2, orele se pot face, dupa parerea mea,
#la disciplinele socio umane sa nu mai introduceti definitii si limbal academic. Lectiile trebuie sa porneasca de la situatii concrete,
Lipsa experientei de a preda la gimnaziu a cadrelor didactice la disciplinele noi si la Economie si TIC C
cred că impune predarea disciplinelor socio-umane de către diriginte, mai ales dacă la clasa respectivă nu există cosilire nici în CDȘ i
#Lipsesc disciplinele interdisciplinare si de aplicabilitate practica a
#Lipseste cercetarea sociologica in toata tara, pe esantioane reprezentative, care sa duca la cele mai bune rezultate.
#Mai mare atenție acordată disciplinelor care vizează promovarea identității național È
#Mai mult accent pe materiile: limba romana, limbi straine, socio-umane, sport, arte, tehnologie. Mai putine ore de matematica, fizica si chimie e
#Mai multe ore la disciplinele istorie și geografie. O oră/săptămână la disciplina limbă latină
#Alocarea unui numar mai mare de ore pentru disciplinele cu aplicatii practice e
#Menținerea planului-cadru actual a
#Mentinerea si intregirea orelor de Educatie Muzicala si Plastica pentru clasa a VIII-a. Arta contribuie la dezvoltarea creativitatii elevilor, stimuleaza atentia, memoria, invatarea,
#Mentinerea unui echilibru productiv in ariile curriculare intre disciplinele exacte si cele socio-umane e
Disciplinele opționale să permită încadrarea unui cadru didactic ca profesor calificat pe bază unei programe bine fundamentate și avizate, a unui suport de curs riguros și nu neapărat de licența sa.
#Am optat pentru varianta a III-a unde disciplinele din aria curriculara m si societateau o pondere mai mare,
Disciplinele de examen sunt favorizate, duc la presiuni asupra elevilor pentru meditații, creeaza frici, tensiuni, sunt disprețuită pana la desființare disciplinele formative in detrimentul celor preponderent informative!
Daca i. am lasa pe elevi sa aleagă după înclinațiile pe care le au? Spre uman sau real?
Diversificarea materiilor nu sub forma de optionale (mai multe limbi straine, educatie antreprenoriala, educatie medicala etc) si reducerea nr de ore la disciplinele matematica si limba romana
#Nu se explica numarul foarte mare al orelor alocate disciplinelor TIC si religie pe parcursul claselor V-XII I
nici in trunchiul comun nici intre disciplinele elementare: Comportament in situatii de urgenta (disciplina de sine statatoare)- Notiuni elementare de finante-Notiuni elementare de politica (rolul parlamentului, rolulguvernului etc
#Aparitia programelor pentr disciplinele socio-umane no o
#Nu se tine cont de dezvoltarea mecanismelor de gandire ale elevilor, de varsta lor psihologica, de faptul ca unele abilitati nu sunt inca dezvoltate.
#Nu sunt de acord cu întroducerea disciplinelor noi socio-umane. Care este situația cu limba maternă r
#Nu sunt de acord cu alocarea unui numar asa de mare de ore disciplinelor de uman in raport cu cele tehnologice si real.
Ponderea disciplinelor de real, TIC-ul care va deveni urmatorul abecedar si lipsa informaticii va avea ca efect inducerea unei frici pentru dusciplinele tehnice si a disciplinelor care se bazeaza pe gandire logica
iar pregatirea tinerilor in scoli pe disciplinele utile meseriilor medicale este deficitara. Multi tineri nu mai stapanesc materiile de real datorita diminuarii numarului de ore alocate disciplinelor de real si informatica/TIC (inexistente la gimnaziu) la gimnziu si liceu in
actualul plan cadru. Era interesanta o comparatie si cu alte planuri cadru existente in ultimii 30 de ani.
#nu sunt modificari notabile/nu rezolva problema de fond-adecvarea ariilor curiculare si a disciplinelor la nivelul de dezvoltare a copiilor si tendintele de transformare socioculturala la nivel international/nu produce discipline obligatorii
#nu sunt tratate la fel toate disciplinele, ci diferentia a
#Nu sunt t
#Nu tineti cont de nevoile elevilor de ls a 5-a si de la a 8-a. Cei de a 5-a trebuie sa se obisnuiasca cu noile cerinte de gimnaziu,
#Odata cu implementarea noului plan-cadru trebuie sa se revizuiasca si continutul disciplinelor, programa actuala este foarte incarcata cu multe informatii inutile in dezvoltarea ulterioara a copilului i
#Optionalele la disciplinele socio-umane sa nu fie impuse e
#Optionalele propuse pentru cei patru ani de studiu nu coincid cu ceea ce copiii, la aceasta varsta, ar dori sa studieze...
Disciplinele studiate in gimnaziu si incepand chiar cu clasa a v-a introduc foarte multe lucruri noi si foarte grele
si sa fie corelata cu disciplinele scolare e
#Pierderea unei ore de romana va conduce la meditații mai mult l
#Planul Cadru ocupa un rol importan n
#Planul Cadru propus indiferent de varianta este"Aceeasi Marie-cu alta palarie".Ma asteptam sincer la o disciplina Stiinte care sa cumuleze orele de Fizica-Chimie-biologie, la un numar mai mic de ore la matematica, la limba Romana,
#Planurile-Cadru (toate variantele) contin un nr mare de ore/sapt, disciplinele nou introduse de care cadre didactice vor fi predate e
#Ponderea disciplinelor de evaluare nationala ar trebui sa fie mai mare e
#Ponderea disciplinelor optionale ar trebui sa fie mult mai mare pentru fiecare arie curriculara, urmand ca si programa scolara aferenta disciplinelor obligatorii ale planului cadru sa fie mult simplificata a
#Ponderea orelor de operare cu calculatorul cred ca este esentiala in societatea contemporana in orice domeniu.
Disciplinele optionale nu sunt totalmente cele dorite de catre elevi sau de parintii acestora, fiind mai degraba impuse e
#Pornind de la realitatile zilelor noastre elevii au nevoie de mai multa experimentare a conceptelor iar disciplinele STEM o ofera a
#Posibilitatea alegerii unui numar mare de optionale e
#Posibilitatea studierii optionalului Educatia pentru sanatate e
#Ar fi mult mai utila revizuirea programelor, dotarea scolilor cu videoproiectoare si alte materiale didactice utile,
#Precizarea clara a cadrelor didactice ce vor preda disciplinele socio-umana si a optionalelor inegrate e
De ce introducem ore mai multe in cadrul disciplinelor stiintifice, cand nu exista laboratoare dotate, in care elevii sa invete prin experimente?
#prima data trebuiau facute programele scolare pentru disciplinele care erau trecute in planul cadru si apoi se facea planul cadru. oricum buba sistemului e programa scolara inadecvata vremurilor si numarul
#Ar fi necesare noi programe la majoritatea disciplinelor. Cele actuale nu peegatesc tinerii pentru viito o
Prin diversitatea disciplinelor și a modulelor care compun disciplina Educație Tehnologică învățământul vizează apropierea în cel mai înalt grad a individului de aptitudinile sale naturale, necondiționate pe
atunci sa acordam numar mai mare de ore disciplinelor care reusesc sa formeze in acest spirit t
#Profesorii care predau deja ar trebui sa fie abilitati sa predea si disciplinele noi, cum ar fi educatia interculturala,
Echilibru intre disciplinele pentru examenul interdisciplinar r
#programe scolare mai aerisite, prea multa teorie, prea multa matematica, romana, mai multe orealocate pt practica, de exemplu la chimie in afara orei de teorie, obligatoriu in orar
#Programele disciplinelor ar trebui aliniate cu nevoile actuale ale acestor vremur r
#Ar fiimportanta corelarea materiilor din trunchiul comun intr-o ora in care sa se evidentieze creativ punctele lor comune.
Sa fie disciplinele mai putin predate doar informativ. sa se insiste pe abilitati dezvoltate nu teorie e
#Regandirea continuturilor la toate disciplinele. Tinand cont de importanta notiunilor, timpul alocat studiului, actualizarea continuturilor si accesibilitatea a
elaborarea unei metodologii privind disciplinele optionale, resurse umane pentru a preda optionalele integrate e
#Reintroducerea orei de romana la clasa a v a. Elevii vin cu foarte multe sincope la aceasta disciplina din invatamantul primar
iar la disciplinele cu prima limba straina si educatie fizica si sport ar mai fi necesara minim o ora in plus de planul-cadru actual.
#revin la recomndarea corelarii planulu cadru cu programa. se pot modfica in diferite variante nr si ponderea orelor pentru disciplinele propuse,
#Sa fie implementate preponderent disciplinele care implica creativitat t
#sa fie insotite de programe si manual noi, mai bune decat cele actual l
#Sa fie introdus odata a
#Sa fie introdusa din anul scolar urmato o
#Să fie introdusa limba latina la clasa a VIII-I
#sa fie introduse mai multe ore de englez z
#Sa fie introduse si in variantele 1 si 3 cate o ora pe saptamana la toate clasele atat de educatie tehnologica cat si de TIC.
Mai multe ore la disciplinele care formează priceperile și deprinderile practice. Nici un elev nu mai vrea
#sa se tina cont de rezultatele actuale la disciplinele existente si sa nu se elimine discipline cu rezultate bune doar de dragul schimbari i
SA SE ACORDE MAI MULTE ORE DISCIPLINELOR DE EXAMEN N
#Sa studieze elevii ed muzicala si plastica la gimnaxi i
#Să țineți cont de relitățile mediului rural, nu gândiți numi ÎN PRISMA ȘCOLILOR CENTRALE din orașele mari.
#scad nr de ore la disciplinele care, in mare masura, puteau sa asigure o educatie cat de cat echilibrata a
#scaderea numarului de elevi in contextul scaderii populatiei tarii influenteaza clar deciziile cadrelor didactice in ceea ce priveste numarul de ore pe saptamana pe disciplinele scolare.
#Schimbarea curriculumului pentru majoritatea disciplinelor si abordarea integrata a acestora. Stagii de pregatire pentru cadrele didactice in acest scop p
#SCHIMBATI PROGRAMA SCOLARA LA TOATE DISCIPLINELE. NU PLANUL CADRU REPREZINTA BOALAINVATAMANTULUI ROMANES M
#Schimbati programa, e prea stufoasa, incarca inutil copiii. Invatamantul romanesc merge mult pe uniformizare. De ce nu se cauta evidentierea elevului pe o anumita ramura spre care are inclinatie?
#Se forteaza implementarea studiului disciplinelor drepturile copilului, omului, etc. in detrimentul orelor de consiliere, istorie e
#Se impune analiza si simplificarea programelor disciplinelor scolare punand accent pe notiunile de baza care sa reprezinte temelia cunostiintelor fiecarei materii studiate.
Este necesara, de asemenea, punerea accentului pe disciplinele de baza in formarea unei culturi generale solide,
restul disciplinelor sa aiba o ora obligatorie si restul sa fie la alegera parintilor. Observ ca disciplina informatica nu figureaza niciunde,
și geografie pe discipline socio-umane, datorită reducerii numărului de ore și a introducerii disciplinelor socio-uman u
#Statutul orei de Consiliere Și Orientare pregătirea cadrelor didactice pentru predarea disciplinelor opțional o
#Stiintele exacte sunt f. importante si din pacate in vechiul cadru nr. orelor din trunchiul comun erau prea putine
#Studiul disciplinelor fizica si chimie inca din clasa a V a, in varianta 2, este de bun augur,
#Studiul disciplinelor reale (fizica, chimie) la varste mai mici (clasele a V-a, a VI-a) contribuie la o mai buna constientizare a fenomenelor si la dezvoltarea logicii gandirii i
#Sunt prea multe ore alocate disciplinelor socio-umane si artelor si prea putine limbii romane.
ateliere de activitati practice, laboratoare de informatica, materiale didactice pentru toate disciplinele etc.)apoi manualele care sunt vechi de 10-15 ani si numai alternative nu mai sunt,
luam de aici, sa punem dincolo, inventam discipline cu denumiri care sa convina Uniunii Europene (vezi cazul disciplinelor socio-umane) si nu finantam sistemul,
#Trebuie pus accentul pe disciplinele nationale: limba romana, religia, geografia si istoria a
#Trebuie pus accentul pe tehnologii si limbi străine. Ceea ce îi ajută pe elevi în viața de zi cu zi.
#Aș diminua disciplinele socio-umane, augmentând cu ore de dezvoltare personală. N-aș renunța la orele de consiliere și orientare i
#Trebuie sa existe o corespondenta intre planul-cadru (respectiv disciplinele propuse de acest plan) si realitatile sociale,
precum si o corelare intre disciplinele propuse si particularitatile de varsta ale elevilor r
#trebuie sa fie continuitate intre disciplinele din ciclul primar si cele din ciclul gimnazial (disciplina ed. tehnologica
#TREBUIE SĂ GÂNDIM SI SĂ APLICĂM O STRATEGIE PENTRU DEZVOLTARE LOCALĂ CU IMPLICAREA AUTORITĂȚILOR LOCALE.
#Trebuie verificate concordanțele între programele școlare la disciplinele din ariile curriculare l
#As dori pentru copii mei sa invete 2 ore de matematica pe saptamana si cate una de fizica si chimie incepand cu clasa a VI-a deoarece aproape tot
să se aibă în vedere aspectul practic al tuturor disciplinelor, aplicabilitatea în viața de zi cu zi a cunoștințelor însușite.
#Un raport bun intre disciplinele reale si cele umane la varianta 2 2
#Un rol important îl joacă programele școlare elaborate și suporturile curriculare. Pe piață, astăzi este o infuzie de numeroase caiete auxiliare, materiale
#Unde sunt disciplinele: Educatie ecologica sau environmentala-in viziunea celor care au conceput aceste planuri padurile din Romania din Europa si nu numai sunt neatinse chiar virgine, clima pe Terra se desfasoara normal fara incalzire globala, fara
#Va rog renuntati la introducerea disciplinelor socio umane in gimnaziu. In vremea comunistilor era constitutia in clasa VII,
#varianta 2 vine ca o continuare a disciplinelor studiate in scoala primar r
#Varianta 2: Va fi foarte greu de gestionat efective intregi de elevi de nivel 5, 6 si 7 fara ora de Consiliere si Orientare.
#Varianta numarul 3 imbina adecvat si echilibrat disciplinele reale cu cele umane dand posibilitatea la sfarsitul ciclului gimnazial achizitionare unor cunostiinte suficiente care sa contribuiue la cultura generala
care la majoritatea disciplinelor sunt supraincarcate informational, deci sa existe o concordanta intre cele dou u
#Asigurarea conditiilor optime pentru desfasurarea orelor pentru toate disciplinele din planul cadru u
#Asigurarea conditilor termice si a curateniei: varianta 1: in foarte mica masura/deloc-varianta 2: in foarte mare masura-varianta 3:
#Asigurarea instrumentelor si informatiilor pentru disciplinele noi. Instruirea cadrelor didactice e
#Asigurarea manualelor scolare, dotarea cu materiale didactice si sisteme de calcul in cabinetele de informatica a
#asigurarea, dotarea cu materiale didactice si spatii de studiu specifice disciplinelor, in cadrul unitatilor scolare, pentru o mai buna desfasurare a activitatii educationale,
Sa se revina la studierea separata a disciplinelor de lb. romana si matematica pentru elevii care isi desfasoara activitatea in conditii de simultam (zone defav v
care urmează sa susțină un examen. mai multe ore la disciplinele de examen e
#Atingerea unor standarde de nivel european presupune și alocarea unor resurse egale cu cele din spațiul vest-european e
ce disciplinele nou propuse nu dispun de cadre didactice bine pregatite, facultatile neavand astfel de profiluri si neputand sa-i pregateasca.
care limbă latină nu mai este inclusă în disciplinele clasei a VIII. Nu mai suntem un popor latin?
#-Revizuirea sau elaborarea de noi curicule pentru toate disciplinele; elaborarea de curicule-cadru pentru opționalele integrate, cu posibilități multiple de dezvoltare,
#Cine preda disciplinele socio-umane la gimnaziu in mediul rural? Exista profesori calificati i
#Cine predă opționalul integrat? Care sunt oportunitățile de predare în echipă? Cum se reflectă predarea în echipă în norma didactică a
#Consider ca varianta 2 asigura continuitatea tuturor disciplinelor din trunchiul comun
#Consider ca acest chrstionar nu este relevant pt a stabili in ce masura planurile cadru satisfac cererea de pe piata educationala in concordanta cu evolutia sicietatii!
#Consider ca disciplinele fizica-chimie-biologie pot fi studiate inca din clasa a nou dar mai mult sub forma de experimente, de observare/intelegere a unor fenomene.
Ced acest lucru deoarece la nivel de ciclu primar ei studiaza integrat disciplinele naturii i
#Consider că disciplinele socio-umane trebuie predate numai de profesorii de istorie pentru a se asigura inter și transdisciplinaritatea.
#Varianta nr. 3 mi se pare cea mai bună din punct de vedere atât al pondereo disciplinelor,
#Consider ca ponderea disciplinelor opționale ar trebui sa fie mai mare. Asa după cum arată ele,
continuitatea disciplinelor pe cei patru ani de studiu asigură formarea competențelor formulate la nivel național în concordanță cu cele la nivel european;
disciplinele din aria curriculară Tehnologii prin conținuturile lor și activitățile de învățare pun accent pe interdisciplinaritate și transdisciplinaritate;
in sensul ca ar fi trebuit sa se introduca cate 2 ore pt fiecare an de studiu in TC disciplinelor istorie si geografie,
in primul rand ar trebui sa se acorde atentia cuvenita disciplinelor ca nr de ore din cadrul arei curriculare Om si Societate
#Consider disciplinele din aria artei si tehnologiei foarte importante si in invatamantul gimnazia a
#ormularea unor alternative reale, în urma revizuirii propunerilor de plan-cadru;(toate cele trei variante reduc numărul de ore la disciplina limba și literatura română la clasa a V-a (de la 5 la 4 ore/săptămână) și exclud studierea limbii latine la clasa a VIII-a;
#Consider importanta alocarea unui numar de ore mai mare disciplinelor socio-umane e
#Consider importanta solicitarea unui feedback din partea elevilor, printr-un poll asemanator r
#consider importanta varianta 3 a planurilor cadru propuse, deoarece aloca un numar mai mare de ore ariei curriculare om si societate fata de vechiul plan cadru u
prin echilibrarea numărului de ore între disciplinele reale și cele din sfera socio-umană să oferă posibilitatea unei alegeri conștiente privind viitorul parcurs educațional și profesional al absolventului de gimnaziu;
disciplinele din sfera socio-umană, vor contribui la formarea gândirii abstracte, la dezvoltarea operațiilor de analiză și sinteză, la abordarea integrală,
totodată, disciplinele din aria curriculară Om Și Societate, vor contribui la formarea unor deprinderi sociale, a unor deprinderi de relaționare, formând, totodată,
prin alocarea unui număr suplimentar de ore la disciplinele istorie și geografie, se facilitează formarea unei viziuni europene, înțelegerea contextului social-politic, economic și cultural național, în strânsă interdependență cu cel european și cel global, identificarea
#Consideram ca disciplinele limba romana si istorie trebuie sa aiba un numar suficient de ore, mai ales pentru elevii din mediul rural,
#Consideram ca scaderea numarului de ore la disciplinele limba si literatura romana si istorie contravin interesului cultural si national al poporului roman n
#Constientizarea de catre familie, elevi, cadre didactice si organele abilitate de importanta educatiei si a studiului tuturor disciplinelor!
#Continuitate in dobandirea cunostintelor incepand chiar cu clasa V la disciplinele fizica si chimie. Cunostintele asimilate de elevi la obiectul STIINTE-clasa IV pot fi completate chiar din clasa a V V
cu aportul profesorilor mai multor discipline. 5. Să fie creat un registru național al disciplinelor opționale (publicat online),
iar în acesta să fie înregistrate automat toate disciplinele opționale predate în școli, împreună cu toate materialele auxiliare necesare,
urmând ca numărul disciplinelor opționale pe care le pot alege elevii să fie crescut, iar personalizarea parcursului educațional al acestora să fie
ci oricăror actori sociali interesați de educație. 6. Selecția disciplinelor opționale să fie realizată prin proceduri transparente,
se vor constitui lase pentru studiul disciplinelor optionaledoar cu efective mai mari de 12 elevi,
#Continutul materiei la disciplinele stiinte la clasele de gimnaziu sa se bazeze mai mult pe partea experimentala si exemple din viata de fiecare zi, explicate intr-un limbaj concret, nu abstract ca pana acum si
#Conținuturile disciplinelor de studiu să fie prezentate într-o manieră inedită care să-i determine pe elevi
#Continuturile TREBUIE aliniate intre disciplinele inrudite. Nu se poate studia o limba straina doar pe baza vocabularului,
#corelarea programelor tuturor disciplinelor din aria curriculara Matematica si stiinte incepand cu clasa a v
#1. Cursuri de formare pentru discipline integrate 2. Resurse gratuite de planuri lecții pentru disciplinele integrate 3. Recompensa financiară pentru acei profesori care construiesc opționale aprobate b
#corelarea intre nevoile si aspiratiile elevului si disciplinele studiate. corelarea dintre capatarea unor aptitudini ale elevului si dezvoltarea acestora in cadrul scolar in
#corelarea programelor școlare la disciplinele geografie-matematică-științe ale naturi a
#corelarea programelor scolare si a manualelor cu noul plan-cadru; alegerea unor optionale cu adevarat folositoare, relevante pentru parcursul scolar al elevulu u
#corelatia disciplinelor studiate cu cererea de pe piata munci i
#Crearea cadrului adecvat pentru formarea culturii generale a elevilo o
#Crearea unui spatiu de orientare profesionala mai concret prin optionale mai multe si mai diversificate
#1. Lasat mai multa latitudine locala in pregatirea programei 2 mai mult accent pe disciplinele artistice-poate un instrument muzical l
apoi infrastructura baza materiala a scolilor. ar trebui sa aveti un sistem de evaluare a cadrelor (notiuni de consiliere a grupului, de mediere a conflictului, de management al clasei de elevi, si abia apoi cunostinte specifice disciplinelor).
numarul de ore destinate acestor discipline ar trebui sa creasca, in timp de fizica, chimia, sportul, disciplinele socio-umane, ed. tehnologica, istoria,
pentru ca atat elevii, cat si parintii, vor imparti disciplinele in categorii: Foarte important/relevant, mai putin important, Neimportant.
Daca toate disciplinele vor avea o anumita reprezentare in evaluarea pentru admiterea la liceu (si nu doar prin media generala a anilor de studiu
#crește ponderea disciplinelor tehnic i
#cresterea caracterului interdisciplinar al invatamantului gimnazia a
#cresterea numarului de ore la aria curriculara om si societate geografi i
#Cresterea numarului de ore la disciplinele la care se sustine evaluare national l
#Cresterea numarului de ore la istori i
#cresterea numarului de ore la istorie si geografi i
#creșterea numărului de ore și nu scăderea pe anumite arii curricular c
#Cresterea ponderii disciplinelor logico-matematic c
#Cu atatea materii tehnice din varianta 2 ce vor face copiii care nu urmeaza o facultate si
care au fost doar abrutizati de scoala generala? Ce vor face copiii care vor dori sa urmeze profile umaniste?
La ce-i ajuta a
< Back - Next >
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011