C:\Users\Curs\Desktop\pentru planul cadru comentarii\alte aspecte\pentru planul cadru comentarii 623.txt

#Cred ca planul cadru ar trebui sa fie corelat cu modalitatea de organizare a examenului de admitere in ciclul liceal. Daca selectia se va face doar la romana si matematica, asa ca in prezent, numarul de ore destinate acestor discipline ar trebui sa creasca, in timp de fizica, chimia, sportul, disciplinele socio-umane, ed. tehnologica, istoria, geografia, ar trebui sa aiba o mai mica pondere. Spun asta, pentru ca atat elevii, cat si parintii, vor imparti disciplinele in categorii: Foarte important/relevant, mai putin important, Neimportant. Daca toate disciplinele vor avea o anumita reprezentare in evaluarea pentru admiterea la liceu (si nu doar prin media generala a anilor de studiu care intra in calculul mediei de admitere), ci prin prezentarea unui portofoliu, sau prin introducerea unui test (eventual chiar test grila) care sa includa intrebari si din celelalte discipline, atunci ponderea lor in Variana 1 de plan cadru este justificata. In acest moment, in majoritatea scolilor gimnaziale din Romania se pune accent in clasele a VII-a si a VIII-a pe romana si matematica iar profesorii celorlalte materii"cedeaza"orele lor profesorilor materiilor"de admitere"sau scad nivelul de pretentii la propriile materii. Acest lucru conduce la un nivel scazut de pregatire a elevilor la alte materii, iar cand ajung la liceu (de exemplu liceu teoretic cu profil real), sunt incapabili sa se adapteze exigentelor la fizica, chimie, biologie, sub pretextul ca"noi nu am invatat asta".In concluzie, revin la ideea generala ca planurile cadru ar trebui sa fie corelate cu modalitatea de admitere in liceu, pentru a nu face o clasificare nedreapta a materiilor studiate si de a limita pregatirea elevilor la sfarsitul gimnaziului i


< Back - Next >


Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011