Științe ale naturii (1) | ![]() |
Biologie (55) | ![]() |
Chimie (115) | ![]() |
Fizică (167) | ![]() |
Matematică (96) | ![]() |
#eu si fratii mei am tocit tot timpul, fara sa intelegem aproape nimic. doar la chimie si tic faceam ceva concret t
#Fara Chimie la clasa av-a. La clasa a V-a ar fi bine sa ramana Fizica-1 ora,
#fizica si chimie la clasele a V-a e prea mult, educatie economica se face la educatie tehnologica in clasa a VI-a,
#Fizica si chimie prea devreme. Religia NU are ce cauta pe toti anii de strudiu!!!
Scrierea unor programe de fizica si chimie pt nivelul claselor 5-6 care sa fie complementare cunostintelor matematice uneori greu de inteles la aceste clase
#in Romania probabil ca ar trebui sa daramam toate scolile si sa construim altele prevazute cu sali de sport, cabinete de chimie, fizica,
#În urma dezbaterii avute cu membrii Consiliului consultativ si metodistii ISJ de la fizică și chimie s-a agreat o versiune modificată a Variantei a II a
care poate să o predea fie prof. de chimie fie prof. de fizică 2. 1 oră de Chimie
3. 2 ore de Chimie și 2 ore de Fizică la clasa a VII-a 4. 2 ore de Chimie
#incercati un plan cadru cu mai putine ore de chimie si fizica sau schimbati programa acestor discipline
Ar putea fi imbunatatita daca la clasa a VI-a s-ar pastra 2 ore de fizica si s-ar introduce ora de la clasa a V-a si orele de chimie binevenite la clasele a V-a si a VI-a a
Mai putina chimie chiar daca la nivelul I. S. E exista specialisti mai multi pentru acest domeniu si au avut grija sa acorde privilegii acestui domeniu u
#Introducerea disciplinelor fizică și chimie din cl. a V-a va permite creșterea puterii de investigare a unor fenomene din lumea științelor naturii, rezolvare unor situații problemă, extinderea abilităților de comunicare,
#introducerea stiintelor in loc de fizica, chimie si biologi i
#Introducerea studiului algoritmici i
#Introducerea TIC Introduceeadisciplinelor socio umane Posibilitatea alegerii CDS la fiecare arie curricular r
#Introducerea TIC este bine venită. Ar trebui sa se faca pentru toti anii de gimnaziu.
continuturile manualelor sa fie fara greseli, continuturile din programa de matematica, fizica, chimie, biologie sa fie in concordanta una la alta a
religie, civica, desen, muzica, biologie, fizica, chimie...Ed pt sanatate obligatorie acolo unde nefiind sali de sport aceste ore nu pot fi practicate e
#La clasa a V a as scoate ora de chimie in favoarea celei de Arte.
#La disciplina chimie, pe var. 2, se aloca o ora pt. clasele V, VI. La acest moment cadrul didactic nu cunoaste absolut de loc programa scolara, nr. orelor la clasele VII, VIII ramanad nemodificate,
#La disciplinele chimie, fizica si chiar biologie, dar mai ales la primele 2, orele se pot face, dupa parerea mea,
sau chimie odata la 2 saptamini, fie cum se studiaza in Franta combinate intr-o singura ora cele 2, cu corelare atenta a continuturilor.
la un moment dat a studiat pentru un semestru sau un an si o disciplina legata de chimie si invers cu un profesor de chimie.
Elevii de gimnaziu nu pot studia fizica si chimie inca din clasa a V-a
#lipsa spatiilor speciale pentru desfasurarea optima a orelor de chimie, fizica a
#Lipsesc discipline transcurricular r
#Lipsesc disciplinele interdisciplinare si de aplicabilitate practica a
#Lipseste cercetarea sociologica in toata tara, pe esantioane reprezentative, care sa duca la cele mai bune rezultate.
Mai putine ore de matematica, fizica si chimie e
#mai multa atentie la solicitarile elevilo o
#Mai multa practica de tehnologie, cu ore mai multe. Este benefic pentru pregatirea elevilor pentru viata si pentru eventuale meserii pentru
#Mai multe materiale didactice pentru lectii si dotarea laboratoarelor de chimie cu tot ce este necesar, substante si ustensile de laborator
#Mi se pare foarte dificila abordarea notiunilor de chimie si fizica pentru elevii claselor a V a si a VI a
Vreau ore mai putine la fizica si chimie e
#Mie personal imi este neclar de ce nu s-a respectat Legea Invatamantului, care prevedea deja studierea disciplinei TIC de ceva ani.
#-asigurarea cadrului material necesar pentru sustinerea orelor de fizica, chimie si TIC (multe dintre laboratoarele de fizica si chimie au doar o placuta pe usa si ustensile sunt foarte vechi
Necesitatea unor dotări materiale corespunzătoare pentru predarea anumitor disicipline (chimie, fizica, educatia tehnologica) i
#Necesitatea imbunatatirii programelor scolar r
#-necesitatea introducerii aplicatiilor practice la fiecare disciplina,-necesitatea dezvoltarii trasaturilor de lucru in echipa-necesitatea promovarii calitatilor si valorilor morale, ale individului-necesitatea dotarii
De ce a aparut un numar mai mare de ore la fizica si chimie intr-una dintre variantele cele mai votate, v-ati intrebat?
istorie, geografie fizică, chimie etc. Cel mai important e că nu trebuie să creeze doar ârfuri!,
#Nu are ce sa caute ore de fizica la clasa a V-a si ore de chimie la clasele a VI-a si a VII-a a
#nu eliminati ora de latina la clasa a opta si nu introduceti fizica si chimie de la clasa a cince,
Limba romana si matematica ponderea cea mai mare, apoi stiintele naturii, educatie tehnologica, limbi straine, fizica chimie, alte stiinte. istorie, sport.
Sustinerea formarii personalitatii elevilor nu poate fii asigurata daca aceasta ora de dirigentie se face doar la clasa a VIII-a (conform variantei 2). Introducerea orei de chimie la clasa a V-a si a VI-a conform
Transformarea orei de chimie in"popularizarea stiintei"nu este benefica pentru dezvoltarea complexa a copiilor.
#Orele de chimie, fizica, biologie se pot face in număr mai mare la liceu. Atunci elevul își alege profilul si implicit aprofundarea studiului de interes persona s
#Orele de fizica sau chimie ar trebui sa nu lipseasc in orice varianta. Orele de educatie tehnologica sunt importante, in perspectiva invatarii unei meserii.
Orele de Fizica, Chimie si Biologie ar trebui sa aiba un caracter experimentel si intuitiv la aceasta perioada a a educatiei.
care sa ii ajute pe elevi sa inteleaga anumite fenomene (fizica, chimie, biologie, informatica a
ce pentru stiinte sunt alocate un numar mult mai mic (chimie-4, fizica-6, biologie-6),
Ma asteptam sincer la o disciplina Stiinte care sa cumuleze orele de Fizica-Chimie-biologie, la un numar mai mic de ore la matematica, la limba Romana,
#poate o abordare integrata a unor discipline ca fizica-chimie-biologie i-ar ajuta pe elevi in mai mare masura+crearea cadrului material didactic aferen n
Chimie: clasa a V-a (nu poate fi introdusa din cauza necesitatii unor cunostinte de Fizica
Va dau si un ex. la nivel liceal, disciplina chimie; cls. a 9-10-a, chimie anorganica,
iar cele din ciclul superior (11-12), chimie organica (cultura generala nu inseamna si chimie fizica-termochimie, viteze de reactie, mecanisme de reactie...
Cu parere de rau, daca in 25 de ani nu am reusit sa facem nimic bun pentru educatie,
iar cupinsul manualului de chimie de clasa a 8-a are o singura pagina -iar jumatate din temele de studiu din acest cuprins sunt facultative
#programe scolare mai aerisite, prea multa teorie, prea multa matematica, romana, mai multe orealocate pt practica, de exemplu la chimie in afara orei de teorie, obligatoriu in orar
#Programele pentru fizica-chimie-biologie-matematica trebuie sa fie complementare, sa se imbine intre ele,
#Ar trebui alocate sume pentru realizarea unor laboratoare care sa ne permita efectuarea de experimente la discilplinele chimie, fizic c
#sa nu se renunte la ed tehnologica pentru nici un an de studiu nu bagati chimie la clasa
și chimie în clasa a v-a sau corelați-le între ele. Matematica și fizica nici acum nu sunt corelat s
#Ar trebui refacute integral programele de fizica si chimie in cazul variantei
#Se impune cu necesitate ca pe tot parcursul anilor de gimnaziu (deci clasele V-VIII) sa se predea materia Educatie platica,
și chimie încă de la clasa a V-a în condițiile în care școlile noastre nu dispun de laboratoare l
#spatii pentru laboratoare (fizica, chimie e
#Spațiile interioare și exterioare dedicate învățării sunt mult sub cerințele decente în România. E nevoie de resurse atât în domeniul imobiliar cât și în cel al proiectării-reamenajării r
#Studiul disciplinelor fizica si chimie inca din clasa a V a, in varianta 2, este de bun augur,
#este inadmisibil ca din clasa a V a sa se faca fizica si chimie, programa este oricum incarcata si ar fi cazul sa fie redusa;
#Studiul disciplinelor reale (fizica, chimie) la varste mai mici (clasele a V-a, a VI-a) contribuie la o mai buna constientizare a fenomenelor si la dezvoltarea logicii gandirii i
#Sunt necesare ore de ed. pt sanatate nu ed. civica, fizica, chimie la clasa a v
#sunt prof. de chimie-fizica, deci consider importanta implementarea acestor materii incepand din clasa a 5, avand in vedere legatura stransa dintre materiile ariei curriculare"Matematica si stiinte".
laboratoare de fizica, laboratoare de chimie si laboratoare de informatica pentru sustinerea variantei
#Susținerea școlilor pentru îmbunătățirea bazei materiale. Susținerea profesorilor pentru achiziționarea de materiale didactice d
#Ar trebui sa se puna accent pe trandisciplinaritate si practic c
#Tehnologia este o materie ușoară si fain a
#Tehnologia este tot ce ne inconjoara! Nu ne-o luati i
#Tehnologic c
#Testele PISA se organizează în 65 de țări din toată lumea și sunt realizate după modele de exerciții specifice, interdisciplinare.
apoi baza materiala trebuie complet refacuta (laboratoare de fizica, chimie, biologie, sali dotate cu aparatura specifica pentru limbi straine, cabinete de istorie si geografie, sali de sport,,
dar in conditii optime, mai multe discipline optionale, timp mai mult alocat lecturii nu numai romanesti ci si straine, cabinete dotate pentru experimente la fizica si chimie...
#As dori pentru copii mei sa invete 2 ore de matematica pe saptamana si cate una de fizica si chimie incepand cu clasa a VI-a deoarece aproape tot
#Varianta 2 avantajeaza profesorii de chimie si fizica care pana acum au fost dezavantajat t
#Varianta 2 este foarte bun n
#As sugera mentinerea a 5 ore de limba romana la clasa a 5
#Varianta 3 este cea mai convenabila atat pentru elevi cat si pentru profesor r
#Varianta 1 constituie o dezvoltare optima pentru elevii din clasele gimnazial l
#Variantă 1 conține toate orele pentru V-VIII de consiliere respectiv orele alocate limbilor moderne r
I, V, VI var 3, II, III, VII var 2 dar la IV sa se faca cite doua ore si daca tot au si fizica si chimie
PROFILUL UMAN=LATINA, ISTORIE, GEOGRAFIE SI NU FIZICA, CHIMIE, BIOLOGIE. SPECIALIZAREA sttint ale naturii are cea mai mica pondere in optiunile elevilor r
(mă refer la matematică, fizică, chimie) Ä
#Varianta 3 are mai multe sanse pentru a fi implementat t
#varianta 3 este cea care se apropie cel mai realist de posibilitățile de dezvoltare ale elevilor l
#absența laboratoarelor de fizică-chimie și a dotării acestora, Mai ales în mediul rural-discrepanțe mari între evaluarea noțiunilor de la clasa a VIII-a și cele evaluate la clasele II, IV, VI-Necorelarea conținuturilor/programelor unor m
chimie la clasele a V-a, a VI-a și TIC la clasele V-VIII
Sa experimenteze mai mult (iar asta nu doar in orele de fizica si chimie sau biologie,
elevii pot fi suprasolicitati in ce priveste varianta 2 cu ore de fizica-chimie la clasa a V-V
Dotarea laboratoarelor (chimie, fizica, informatica. In scolile gimnaziale nu exista laboranti pe nicio specialitate, profesorul pierde foarte mult timp sa-si valorifice resursele materiale pe
chimie si alte discipline deci ea ar trebui prevazuta ca optional integrat. Consider ca nu se poate cobora cu fizica si chimia la clasele V si VI atata timp cat unele notiuni facute acum in clasa a VI-a la fizica presupun cunostinte de matematica ce se predau la matematica mai tarziu,
sau chimie sa se mentioneze expres ca 1/2 din ore sa fie practice, bazate pe experiente,
Prea multa matematica nefolositoare la un monent si prea putina chimie! Istoria ar trebuie simplificata,
#Consider ca disciplinele fizica-chimie-biologie pot fi studiate inca din clasa a nou dar mai mult sub forma de experimente, de observare/intelegere a unor fenomene.
Matematică Și Științe Ale Naturii 5-6 7-8 8-9 8-9 Matematică TC 4 4 4 4 Fizică-1 1 2 Chimie
Iar chimie de la clasa a V-a e prea mult. TIC ar trebui introdus la clasa a II-a,
#continuarea studierii stiintei (fizica, biologie, chimie) necesare evaluarii nationale la care sunt supusi elevii de gimnazi i
#Continuitate in dobandirea cunostintelor incepand chiar cu clasa V la disciplinele fizica si chimie. Cunostintele asimilate de elevi la obiectul STIINTE-clasa IV pot fi completate chiar din clasa a V V
#corelarea continuturilor diferitelor discipline (au nevoie la fizica sau chimie de notiuni pe care nu le-au dobandit inca conform programei la matematica,
#Corelarea intre chimie, fizica, biologie, matematica, realizarea unor programe care sa puna accent pe aplicare, exersare,
sunt incapabili sa se adapteze exigentelor la fizica, chimie, biologie, sub pretextul ca"noi nu am invatat asta".
centripeta cu demonstratii practice-chimie chestii despre radioactivitate, PH-UL apei, continut de substante in apa, etc-stiintele sociale integrate, studierea Germaniei sub toate aspectele-artele sa devina optionale
la fizica, biologie, chimie etc c
#d d
#d d
#D D
#D D
#Da orei de muzica in gimnaziu. Arta ne face umani i
#DA, pentru ora de muzica a
#1. Nu am gasit in nici una din variantele supuse dezbaterii publice introducerea disciplinei de educatie pentru sanatate-masuri de acordare a primului ajutor in trunchiul comun obligatoriu a Ariei curiculare matematica
Majoritatea elevilor intampina dificultati la fizica si chimie in gimnaziu dar mai ales la liceu si eu cred ca le va fi mai usor sa inceapa o introducere in cl.
#Daca se va preda fizica si chimie de la clasa a 5-a, va trebui asigurat supotul matematic necesar pentru acestea.
Nu se va putea realiza concordanta intre notiunile matematice predate si aplicarea lor in fizica si chimie e
la sport, la fizica si chimie, sa se dea teze si la aceste discipline, sa li se ceara si acestor profesori ore suplimentare e
să realizeze corelații interdisciplinare (geologie, matematică, fizică, chimie, sociologie, informatică, etc.),dar și conexiunile dintre disciplinele care compun știința geografiei (geografia fizică, geografia umană, geografia regională, etc..
in paralel cu reorganizarea si dotarea laboratoarelor de fizica si chimie sau...promovarea unor manuale insotite de DVD-uri, cu ajutorul carora sa se poata viziona absolut toate experimentele fizice si chimice intalnite in lectiiledin manuale.
#Decongestionarea materiei si corelarea cerintelor de la chimie si fizica cu cele de la matematica. Punerea accent mai mult pe partea practica respectiv dotarea laboratoarelor corespunzator cerintelo o
iar restul orelor cu ore de T. I. C. si matematica/fizica/chimie. Si o alta propunere ar fi ca la clasele 5 si 6 sa se introduca o ora de chimie si una de fizica c
#Deoarece sunt așteptate de mult timp și nu răspund nevoilor reale implementarea lor în oricare dintre cele trei variante ar fi percepută tot ca o schimbare de dragul schimbării, o altă formă fără fond,
Corelarea conținuturilor la nivel interdisciplinar (la fizică/chimie să se aplice calcule învățate deja la matematică;
Nu sunt de acord cu introducerea orelor de fizica si de chimie din clasa a V-a,
daramite sa mai aiba si chimie si fizica din clasa a Va, îl omorâm Ă
#Dotarea corespunzatoare a laboratoarelor de stiinte-chimie, fizica, biologie si matematica
#dotarea corespunzătoare a laboratoarelor școlar l
#Dotarea corespunzatoare a TUTUROR scolilor (daca tot sustinem sus si tate ca toti copiii sunt egali.
#Dotarea scolilor cu laboratoare de fizică, chimie si informatică dotate corespunzator t
#dotarea scolilor cu marteriale didactic c
#Dotarea scolilor cu materiale didactice corelata cu cointeresarea materiala a profesorilor. Exigenta mai mare privind pregatirea profesorilor in facultati i
clasa de chimie cu biologia si fizica etc. iar elevii sa mearga in fiecare ora in alta parte unde se poate asigura mult mai bine materialul didactic,
Consider ca un elev de clasa av-a nu ar trebui sa studieze chimie si fizica a
ce am invatat la chimie, fizica, educatie tehnologica, dar inca imi amintesc orele de auditie muzicala din clasa a 8-a cand am invatat cum recunosc un pasaj din Beethoven sau Mozart t
fizică, geografie chiar si chimie. Precizez ca are o serie de teme care sunt de-a dreptul aberante.
sa existe calculatoare pentru efectuarea orelor de informatica, instrumentar de lucru la fizica, chimie, bilogie.
#Este foarte important ca specialitatea chimie să fie predată de profesori cu pregătire în domeniu:
chimie, chimie-fizică, chimie-biologie o
#este foarte important sa dezvoltam abilitatile si competentele tehnic c
#Este foarte important sa se asigure cadre didactice pregătite si motivate. Si nu, nu e doar o expresie,
Menționez că nu sunt profesor de TIC, fizică sau chimie c
#Este important ca toate cadrele didactice sa cunoasca si sa inteleaga necesitatea schimbarii modului de abordare a procesului instructiv-educativ si sa fim in pas cu dezvoltarea societatii,
< Back - Next >
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011