#Conform art. 68 din Legea educatiei nationale:"Disciplina Tehnologia informat¸iei s¸i comunica? rii constituie o disciplina? opt¸ionala? pentru elevii din clasele IV s¸i este disciplina? obligatorie i n i nva? t¸a? ma ntul gimnazial s¸i liceal."Doar una din variante respecta acest articol din lege, varianta 2, dar aceasta mentine si educatia tehnologica la toate clasele si nu mi se pare corect. Educatia tehnologica cuprinde teme de desen, fizica, chimie si alte discipline deci ea ar trebui prevazuta ca optional integrat. Consider ca nu se poate cobora cu fizica si chimia la clasele V si VI atata timp cat unele notiuni facute acum in clasa a VI-a la fizica presupun cunostinte de matematica ce se predau la matematica mai tarziu, cum s-ar spune fizica e matematica aplicata dar teoria la matematica se invata mai intai la orele de fizica. As vedea util ca la orele de fizica sau chimie sa se mentioneze expres ca 1/2 din ore sa fie practice, bazate pe experiente, insa multe din scolile din mediul rural nu mai pot beneficia de un laborator pentru experiente iar pentru simulari ar fi nevoie de un cabinet de informatica care sa permita asa ceva si, din nou, in mediul rural rar exista astfel de cabinete, sau chiar daca sunt, au calculatoare din anul 2005!!!Cred ca la fiecare clasa e important sa se faca cel putin 2 ore de educatie fizica, daca dorim copii sanatosi. Daca orele de consiliere si orientare (dirigentie) ar fi asa cum este acum la liceu adica nu vor fi cuprinse in trunchiul comun, cand sa se mai faca atatea activitati importante pentru formarea elevilor (elevii nefiind obligati sa participe). Faptul ca nu mai este prevazuta limba latina nu modifica nimic, deoarece de mult timp la orele de latina nu se mai face latina, aceasta fiind anexata normei profesorului de romana si in acea ora facea tot romana!!In alta ordine de idei, stiu ca se discuta ca materia sa se aeriseasca si implicit si numarul de ore alocate unor discipline sa scada, nu sa creasca...Nu e nevoie de mai multe ore de teorie, ci de o rearanjare a informatiilor, o alta modalitate de expunere a lor, cat mai atractiva pentru elevi. Cu ce ne ajuta pe noi sau pe elevi ca le dam sa invete o multitudine de informatii daca ei nu stiu sa foloseasca practic aceste informatii...sau pe care ei le pot afla usor de pe internet fara atata pierdere de timp si de resurse, nu numai umane. Cand se va reduce numarul de ore si se va aerisi programa???In concluzie, consider ca niciuna din aceste variante nu corespunde unei adevarate reforme. Sunt doar mazgalituri fara sens, doar de dragul de a parea ca se schimba ceva
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011