Abilitați (19) | ![]() |
Absolvenții (1) | ![]() |
Accent (53) | ![]() |
Acces (9) | ![]() |
Act (2) | ![]() |
Aria curriculara-disciplina (767) | ![]() |
Bază (107) | ![]() |
Cadrele didactice (89) | ![]() |
Competentele_copilului (33) | ![]() |
Competențe (16) | ![]() |
Constituirea (6) | ![]() |
Cunoștințe (49) | ![]() |
Curiculum la decizia școlii (42) | ![]() |
Curriculum (20) | ![]() |
Disciplină (620) | ![]() |
Elev (70) | ![]() |
Identitate națională (265) | ![]() |
Interdisciplinaritate (7) | ![]() |
Învățare (13) | ![]() |
Norme didactice (1) | ![]() |
Plan cadru (321) | ![]() |
Trunchi comun (7) | ![]() |
Varianta 1 (18) | ![]() |
Varianta 2 (72) | ![]() |
Varianta 3 (30) | ![]() |
Am văzut că nu figurează în varianta 2 decât la clasa a VIII-a și este greșit. 12.
-ceea ce este posibil in varianta 2 Trebuie sa se asigure cadre didactice calificate ceea ce nu se va mai intampla la orele de Ed. tehnologica sitic (in varianta 1 si 3)
#in varianta 2 se pune accent pe latura practica, si elevii mai slabi la invatatura pot realiza ceva practi i
Consider mai buna varianta 2, dar nu suficient de buna. Ar putea fi imbunatatita daca la clasa a VI-a s-ar pastra 2 ore de fizica si s-ar introduce ora de la clasa a V-a si orele de chimie binevenite la clasele a V-a si a VI-a a
#introducerea si in varianta 2 a orelor de consiliere si orientare la clasele cinci-sapt t
As facea aceste miici modificari la varianta 2 deoaree ora de consiliere este importanta in relationarea atat cu elevii cat si cu parintii i
#Aleasa varianta 2 si cu 1 ora de consiliere si orientare la toate clasele de gimnaziu V, VI, VII si VII I
#Lipsa orei de consiliere în TC la clasele V-VII (în varianta 2), cred că impune predarea disciplinelor socio-umane de către diriginte,
Singura varianta este varianta 2, in care sunt puse orele de TIC, (care oricum apar in legea educatie) dar
#Am ales varianta 2 pentru că studiul fizicii si chimiei din clasa a V-a reprezintă o continuare a studiului științelor naturii din învățământul primar.
Sustin varianta 2 a planului cadru u
#Nu am alte observatii i
#Nu am ce alege, deoarece aceste variante propuse nu sunt viabile si nu au relevanta a
#nu am niciun comentariu varianta 2 este foarte bun n
#Nu am nimic de adauga a
#Nu am m
#Nu am m
#Nu am m
#Nu am m
#Nu aprob reducerea numarului de ore de limba romana la clasa a V-a si nici eliminarea orei de latina a
Sau ce sa caute fizica si chimia la clasa a V-a in varianta 2. Absurd!
Varianta 2 asigura si cea mai mare stabilitate a cadrelor didactice e
#perfectionarea cadrelor didactice, asigurarea resurselor material l
#Perfecționarea profesională a cadrelor didactice trebuie să se facă având în vedere nu doar aspectele didactice și metodice,
varianta 1-in mica masura*varianta 2-in foarte mare masura*varianta 3-in mica masur r
#pregatirea parintilo o
#Pregatirea pentru piata muncii, dar si pentru viata de zi cu zi-supertehnologizata si informatizata, necesitand abilitati teoretice si practice dobandite la disciplina"Educatie tehnologica"-incepand chiar dun clasa a V-a. Acesta este liantul inter,
că varianta 2 poate fi implementată cu succes u
#simplificarea programelor scolar r
#ar trebui sa dotati scolile cu laboratoare, cabinet si ateliere daca doriti sa va stea copiii in scoli,
in varianta 2, este de bun augur, fiind fenomene des intalnite in viata de zi cu zi, deci cu o larga aplicabilitate practic c
#Sustin varianta 2 pentru ca respect cerintele normalulu u
#Susțin varianta a treia care prezintă un număr optim de ore de Geografie si Istorie la clasa a V-a, necesare formarii unor minime noțiuni de cultura generală.
#Un raport bun intre disciplinele reale si cele umane la varianta 2 2
#Un rol important îl joacă programele școlare elaborate și suporturile curriculare. Pe piață, astăzi este o infuzie de numeroase caiete auxiliare, materiale
Prevede cel mai mic nr. de ore la clasa V-a facilitând trecerea de la primar la gimnazial-Varianta 2 a
#Varianta 2 avantajeaza profesorii de chimie si fizica care pana acum au fost dezavantajat t
#Varianta 2 este foarte bun n
#As sugera mentinerea a 5 ore de limba romana la clasa a 5
#Varianta 3 este cea mai convenabila atat pentru elevi cat si pentru profesor r
#Varianta 1 constituie o dezvoltare optima pentru elevii din clasele gimnazial l
#Variantă 1 conține toate orele pentru V-VIII de consiliere respectiv orele alocate limbilor moderne r
#Varianta 1 este cea mai apropiata de varianta actuala a
#Varianta 1 și 3 asigură discontinuitate cu învățământul prima u
#Varianta 1 si varianta 2 nu tin cont deloc de dezvoltarea TIC si de necesitatea cunoasterii cat mai bine a unor limbi moderne.
Intr-o societate bazata pe Informatica si TIC, la noi, aceste materii nu sunt incluse in TC la toate clasele!
Doar varianta 2 propune TIC 1 ora/saptamana, iar Limbile moderne au cate 2 ore/saptama a
#VARIANTA 2 PASTREAZA CEL MAI MIC NR. MAXIM DE ORE PE SAPTAMANA A
#Varianta 2, consider ca ar fi cea mai potrivita deoarece nu afecteaza celelalte discipline deinvatamant ca numar de ore si se pune baza pe formarea de competente si deprinderi prin pastrarea disciplinei educatie tehnologica
care este o materie deosebit de importanta pentru formarea profeionala a elevilo o
#Varianta 2 ar putea fi îmbunătățită Å
#Aș vrea să știu dacă se mai păstrează ora de lmba latină la clasa aviii-a
#Varianta 2 asigura o continuitate a fenomenelor studiate in clasele primare la stiinte baza studiului fizicii si chimiei i
#Varianta 2 asigură o mai bună pregătire a elevilor din perspectiva testărilor internaționale i
#Varianta 2 asigura un numar de ore pentru trunchiul comun egal cu cel de azi (clasa a VIII-a),
pe cand variantele 1 si 2 cresc numarul de ore cu 1 sau 2 ore!
Mult t
#Varianta 2 asigura un orizont tenologic mult mai aproape de realitatea in care trai i
#Varianta 2 coreleaza cel mai bine planul-cadru cu LEN N
#varianta 2 e cea care raspunde cel mai mult si mai bine intrebarilor sau cerintelor mele ca profesor si ale copiilor mei propri i
#varianta 2 elimina Consilierea si orientarea (pct minus s
#Varianta 2 este aliniata, cat de cat, la planurile cadru europene! In scolile europene, exista baza materiala foarte buna, elevul luand contact cu realitatea, cu viitorul lui i
#Varianta 2 este cea care corespunde realitati i
#Varianta 2 este cea care este in beneficiul elevilo o
#Important este ca elevii să studieze științe ale naturii (chimie fizică și biologie) din clasa a V-a deoarece sunt discipline indispensabile vieții.
Pot fi elaborate discipline opționale cu o tematică interesantă studiind interdisciplinar aceste materii t
#As vrea tare mult ca Educatia pentru sanatate sa fie inclusa in TC deoarece in majoritatea tarilor UE se preda.
Este o disciplina care face ca un OM sa fie educat din perspectiva societatii actuale:
igiena, preventie, BTS-uri, educatie sexuala, poluare, boli. Vrem sa avem tineri educati si sanatosi?
Cred ca nu...asa am vazut eu pana acum ca este
#Varianta 2 este cea mai adecvata, ART. 68 3) Disciplina Tehnologia Informației și comunicării constituie o disciplină opțională pentru elevii din clasele I-IV și este disciplină obligatorie în învățământul gimnazial și liceal a
#Varianta 2 este cea mai buna propunere din toate timpuril l
#Varianta 2 este cea mai light si STEM, insa si mai faina ar fi o combinatie intre 2 si 3 in sensul ca la clasa V:
I, V, VI var 3, II, III, VII var 2 dar la IV sa se faca cite doua ore si daca tot au si fizica si chimie
(unde pot calcula) la mate sunt suficiente 3 or r
#varianta 2 este cea mai optim m
#varianta 2 este cea mai optim m
#Varianta 2 este echilibrată Ä
#varianta 2 este foarte bun n
#Varianta 2 este in acord cu Legea educati i
#Varianta 2 este optima din punct de vedere al pregatirii elevilor pentru societatea cunoasterii si pentru un orizont profesional cat mai larg g
#Varianta 2 este singura este continuatoarea celor invatate de copii in ciclul prima a
#Asa cum am mai spus, GANDITI-VA LA CE PROFIL PREDOMINA IN OPTIUNILE ELEVILOR PRIVIND CONTINUAREA STUDIILOR.
PROFILUL UMAN=LATINA, ISTORIE, GEOGRAFIE SI NU FIZICA, CHIMIE, BIOLOGIE. SPECIALIZAREA sttint ale naturii are cea mai mica pondere in optiunile elevilor r
#Varianta 2 prevede un numar de ore adecvat varstei elevilor r
#Varianta 2 reprezinta intradevar o schimbare e
#Varianta 2 se apropie cel mai mult de planurile cadru ale tarilor vest europene care au un invatamant centrat pe elev de multi ani,
cu rezultate foarte bune e
#Varianta 2 se deosebește prin faptul că asigură un echilibru între ariile curriculare studiate și este mai apropiată de competențele cheie existente x
#varianta 2 vine ca o continuare a disciplinelor studiate in scoala primar r
#Varianta 2: Va fi foarte greu de gestionat efective intregi de elevi de nivel 5, 6 si 7 fara ora de Consiliere si Orientare.
Nu se asigura coerenta intre ciclul primar si gimnaziu. Copii intra intrun mediu nou si nu au un element de raportare asemanator invatatorului i
#Varianta 2-a este cea mai generoasa la aria"Tehnologii".Ar trebui sa se puna accent pe partea aplicativa si nu pe teorie.
Cadrele Didactice actuale pentru TIC nu sunt bine pregatite pentru partea aplicativa si din cate cunosc
nici programa nu este adecvata. La"Educatie tehnologica"problema este ca nu avem cadre didactice pregatite pentru acesta disciplina.
De regula punem ingineri sa predea aceasta disciplina. Rezultatele sunt tragice deoarece inginerii cunosc ceva tehnica
dar nu au mai deloc abilitati de predare si nici o programa (manual bun) dupa care sa predea.
Aspectul aplicativ necesita dotari materiale mai bune decat dispun majoritatea scolilor in prezent t
#Varianta 3 e cea mai bun n
#Varianta 3 este cel mai bine realizata pentru formarea elevului in invatamantul gimnazial. nr. orelor este impartit echitabil, se tine cont si de educatia elevului dar si de profesori.
In celelate variante aria,, Om si societate"-istoria si geografia sunt cele mai vitregite ca nr. de ore.
De ce religia face parte din trunchiul comun, din moment ce este la optiunea elevului-sa fie trecuta ca disciplina optionala?
Exista prof. de religie care au si parohii. Este corect? Profesorii de geografie si istorie sunt cei mai afectati.
Din cele trei variante propuse cea mai acceptabila este varianta 2, dar si aceasta ar putea fi imbunatatita crescand numarul de ore in aria TEHNOLOGII (cu includerea acestui TIC doar la clasele a V-a si a VI-a) la 2-3 ore/sapt.
in foarte mica masura/deloc-varianta 2: in foarte mare masura-varianta 3: in foarte mica masura/delo o
elevii pot fi suprasolicitati in ce priveste varianta 2 cu ore de fizica-chimie la clasa a V-V
care explica dezvoltarea vietii sub toate aspectele ei si faptul ca prin planul cadru-varianta 2 se introduce de la clasa a V este benefic invatarii ei i
#Citind varianta 2, am observat ca introducem multe ore de stiinte in detrimentul altor discipline. Spunem"minte sanatoasa intr-un corp sanatos".
Doar una din variante respecta acest articol din lege, varianta 2, dar aceasta mentine si educatia tehnologica la toate clasele si nu mi se pare corect.
#Consider ca varianta 2 asigura continuitatea tuturor disciplinelor din trunchiul comun
#Consider ca acest chrstionar nu este relevant pt a stabili in ce masura planurile cadru satisfac cererea de pe piata educationala in concordanta cu evolutia sicietatii!
#Varianta 2 asigura continuitate in pregatirea elevilor r
#Consider că disciplina TIC ar trebui să se regăsească în clasele 7-8 mai ales că ea va fi studiată și la liceu),
#Consider ca varianta 2 este cea mai concludenta pentru fomarea elevilor in ciclul gimnazial dar si pentru a pune bazele cunostintelor
#Consider că varianta 2 este potrivită pentru etapa actuală a învățământului românesc deoarece: oferta educațională răspunde nevoilor elevilor;
sau diminuarea la 0 a orelor de Consiliere si orientare pt. clasele a V-a si a VI-a vezi varianta 2. ori aceste propuneri nu reflecta o reala regandire a planului cadru si a diminuarii numarului de ore saptamanale.
Se pare ca Varianta 2 e potrivita in acest sens s
#1. Între numărul de ore prevăzut pe disciplină și conținutul disciplinei să fie o corelare foarte bună. 2. Interdisciplinaritatea
#Consider mai potrivită VARIANTA 2, cu unele mici modificări. Societatea actuală se împarte în ăuritoride lucruri
#Consider varianta 2 adecvată, în special deoarece TIC este în TC la fiecare clasă. Variantele 1 și 3, cu TIC în TC doar la clasele 5 și 6 nu se justifică deoarece:
#Cu atatea materii tehnice din varianta 2 ce vor face copiii care nu urmeaza o facultate si
dupa parerea mea, este in Varianta 2!!!Majoritatea elevilor intampina dificultati la fizica si chimie in gimnaziu dar mai ales la liceu si eu cred ca le va fi mai usor sa inceapa o introducere in cl.
sau 3. Cea mai potrivita varianta este varianta 2 2
#Dispariția unei ore de Limba romana la clasa a V-a nu este tocmai potrivită
cum prevede varianta 2 2
#este gea mai buna alegere var
#Este greu de evaluat un plan cadru in lipsa programelor aferente. Cum alegi numarul de ore pentru o disciplina cand nu stii ce obiective urmaresti la disciplina respectiva a
< Back - Next >
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011