Cadrele Didactice trebuie să țină cont pe de altă parte că schimbări se produc permanent în sistemul de învățământ, dar și din punctul de vedere al elevilor din ziua de azi și a necesităților acestora
că un profesor de informatică își va putea constitui catedră în 4-5 școli, de aceea propun un program național de conversie profesională finanțat de stat la care
sau impartasita de la mama mea-invatator emerit si fiica mea-profesor cu rezultate exceptionale recunoscute si in strainatate.
#fiecare profesor trebuie s se adaptaze la nou si o mai buna finantare pentru material l
#Fiind profesor de educatie muzicala, consider ca, fara suficiente ore alocate acestei discipline, elevul de gimnaziu nu se va putea opune avalansei de muzica slaba calitativ care ne invadeaza viata cotidiana a
#Formarea cadrelor didactice-aspecte specifice/abilități transferabile Colaborarea dintre cadrele didactice din înv. primar și cele din înv. gimnazial în vederea facilitării tranziției-protocoale, experiențe comune de învățare, et ®
#Imbunatatirea relatiei Profesor-Parinte, care, in multe situatii este de subordonare
#Imi doresc pentru copilul meu ca educatia tehnologica sa ramana in gimnaziu clasele V-VII I
care vin la gimnaziu, cadrele didactice titulare si specializarile acestora (eventual disciplinele studiate aflate in foaia matricola
altfel e o munca sisifică pt. profesor. in 2011 s-au schimbat programele pt. gimnaziu fara modificări la nivelul manualelor,
niciun profesor nu isi va avea norma intr-o singura scoala (decat daca are dubla specializare).
In cate scoli trebuie sa alerge un profesor de ed. tehnologica pentru a-si asigura norma?
cu atât mai mult cu cât de o lungă perioadă de timp cadrele didactice aflate la catedră (și care cunosc problemele reale ale învățământului românesc) semnalează dezacorduri și nemulțumiri față de calitatea prestației celor
dar reprezintă muncă voluntară pentru profesor, iar din păcate mulți elevi sunt dezinteresați neavând caracter obligatoriu. Dacă nu se obțin rezultate la examene profesorii sunt ertațipentru o muncă desfășurată peste program și nu este corect.
#Înainte de a face o reformă adevărată trebuie discutat în primul rând cu cadrele didactice care predau atât la clase de excelență cât și la clase mai slabe
Din cite stiu, un profesor care a studiat fizica in facultate, la un moment dat a studiat pentru un semestru sau un an si o disciplina legata de chimie si invers cu un profesor de chimie.
Cele 2 stiinte se intrepatrund destul de mult la anumite continuturi si chiar se sprijina una pe cealalta.
, in afara de cele facute de noi, cadrele didactice si NEPLATITE
#Lectii mai atractive e
#Lectiile trebuie sa fie atractive si strategiile de predare trebuie adaptate la nivelul de intelegere al elevului i
Disciplinele opționale să permită încadrarea unui cadru didactic ca profesor calificat pe bază unei programe bine fundamentate și avizate, a unui suport de curs riguros și nu neapărat de licența sa.
simulari examene sa fie platiti pentru munca in plus fata de un profesor care nu are teze teste simulari examene!
corelari etc. 2. Se pune mai mult accentul pe performantele elevilor de la olimpiada (baza gradatiilor de merit ale profesorilor) iar la clasa acelasi profesor nu preda toata materia din anul respectiv.
#Nu se poate face reforma in educatie fara profesor r
#Nu se poate implementa nici o varianta deoarece sunt haotic gandite. Nu exista nici o legatura cu dezvoltarea unui profil al elevului.
Cadrele Didactice sunt puțin implicate in pregătirea elevilor la clasa, mai întâi ar trebui făcută o selecție drastică in sistem pentru a porni cu modificări cadru.
#Ca profesor vechi in sistem si cu rezultate permanente muncind pe un salariu de mizerie nu cred in reforma asta a voastra cum nu cred
Consider ca un profesoe-daca este profesor adevarat-poate sa sintetizeze informatia pe care o transmite elevilor.
#O mai buna comunicare parinte-elev-profesor. Implicarea profesorului mai mult in comunicarea cu parintele.
nu afectează cadrele didactice sau elevii. Sper să trăiesc să apuc să o văd transpusă în practică Ä
Cadrele Didactice au nevoie de mijloace tehnice moderne pentru a capta interesul elevilor. Laboratoarele lipsesc din majoritatea școlilor.
invatamant la modul pragmatic si adaptat dupa nevoi si necesitati real l
#Pai, cel mai important aspect ar fi sa nu fie implementat niciunul dintre variantele. Uitati-va putin cum functioneaza un sistem scolar normal, modern, de pilda in Olanda, si dupa ala sa veniti cu alte idei,
să fie făcute de catre, cadrele didactice care lucreaza efectiv cu elevii, nu de cei ce stau la birou si nu stiu
care cadrele didactice sunt controlate, umilite permanent, organe care se dau in vant dupa munti de hartie si alte munti de hartie
#Predarea TRANSDISCIPLINARA, cadrele didactice nefiind deloc pregatite in acest sens s
#Prefer varianta nr 2 caci m8 se pare adecvat t
#pregatirea cadrelor didactic c
#Pregatirea cadrelor didactice are o IMENSA importanta. Diplome din sfera pedagogiei, a parenting-ului, a dezvoltarii personale,
cadrele didactice mai ales cu cele din rura a
#Reanalizarea și modificarea programelor de studiu și a manualelo e
#Redarea demnitatii profesorului, asigurarea unor manuale si programe aerisite, lare si cu aplicare practica, cat si o baza materiala adecvata a
#Ar trebui ca aceste planuri cadru sa tina cont de doleantele elevilor, in primul rand, de cadrele didactice calificate din scoala si sa contina un numar mai mare de discipline optinale,
și să fie încurajat în dezvoltarea lor, de către invățător, profesor, eventual consilier psihologic. Fiecare copil este unicat
#responsabilizarea cadrelor didactice si dezvoltarea atasamentelor in relatia elev-profesor-director scoal l
#Ar trebui cultură generală. Fizica, chimia la liceu. Muzica si desenul la clasele mici. Religia nu are rost la gimnaziu,
In acest caz fiecare profesor va dori sa aiba un numar mai mare de ore/saptamana pentru a nu intra in restrangere de activitate si sa nu aiba catedra in mai multe scoli i
Stagii de pregatire pentru cadrele didactice in acest scop p
#Schimbarea manualelor si a programelor scolare prin eliminarea coon'inuturilor inutile: eliminarea neconcordantelor dintre programele diferitelor discipline ex:
#Schimbul de experinta intre profesor r
#Schmbarea atitudinii de memorare spre intelegere si aplicare a cunostintelo o
#Scoala are un mare handicap, a avut si inainte de'89 dar mai putin: nu exista nici o legatura intre"teoria"predata si practica, si viata de zi cu zi.
#Sesiuni de formare pentru cadrele didactice ce urmeaza sa predea si discipline noi, din CDS S
televizor, profesor. Nu am fost creati pentru asta, avem nevoie de momente in care creierul sa impuna ritmul gandirii.
#Stabilitatea in relatiile dintre cadrele didactice se distruge e
#Ar trebui sa lasam limba romana asa cum este ea astazi, nu sa reducem numarul de ore.
S-a gandit cineva ca un profesor dintr-o scoala gimaxiala mica are norma intreaga formata din 5+4+4+4+1 (latina?
dar și de cadrele didactice de care dispunem. La unele discipline dacă reducem numărul de ore, ce facem cu cadrele didactice titulare din sistem,
mai ales dacă nu mai au până în 45 ani
#Trunchiul comun ar trebuii sa fie mai echilibrat si sa ofere tuturor elevilor sanse egale sa obtina un loc la liceul dorit. este foarte clar ca sunt avantajati cei ce urmeaza profil real sau uman in detrimentul celor
ca să nu mai vorbim de unele cadrele didactice ce nu sunt la curent nici cu planurile-cadru actuale.
#Varianta 3 este cea mai convenabila atat pentru elevi cat si pentru profesor r
#Varianta 1 constituie o dezvoltare optima pentru elevii din clasele gimnazial l
#Variantă 1 conține toate orele pentru V-VIII de consiliere respectiv orele alocate limbilor moderne r
#varianta 2 e cea care raspunde cel mai mult si mai bine intrebarilor sau cerintelor mele ca profesor si ale copiilor mei propri i
Cadrele Didactice actuale pentru TIC nu sunt bine pregatite pentru partea aplicativa si din cate cunosc
Sunt profesor de matematica si ma lovesc de lipsa corpurilor geometrice necesare la intelegerea geometriei in spatiu.
toate cadrele didactice au participări cu produse realizate din materiale reciclabile si nu numai, cu prezentări Power Point.
Si credeti ca un profesor care face naveta la x scoli, stand la mila altora sa ii deconteze naveta,
#Optionalele propuse de minister (ma refer la cele din aria socio-umane) sper sa poata fi predate de cadrele didactice
ci si cadrele didactice cu experienta. Ar trebui intai sa existe la nivelul facultatilor astfel de programe de studiu si mai apoi implementat.
#Cadrele Didactice ar trebui sa dea dovada de vocatie. Sa fie la fel de implicate la clasa cum sunt la...
#Cadrele Didactice ar trebui sa fie formate in vederea atragerii elevilor catre educatie e
#Cadrele Didactice ar trebui sa inteleaga ca modificarea planului cadru nu se face pentru ca profesorii sa aiba ore (cum se intampla acum) ci pentru binele elevilor si formarea profilului absolventului de gimnaziu corespunzator cerintelor societarii romanesti si
international l
#Cadrele Didactice care vor preda TIC trebuie să fie pregătite corespunzător și să existe baza materială necesară pentru desfășurarea optimă a procesului instructiv-educativ v
#cadrele didactice de lb. si lit. romana pierd ore, castiga ore disciplina arte si ed. fizica a
#Cadrul de desfășurare al activităților să fie mobil, adecvat activităților de învățare Ă
#-pregatirea cadrelor didactice in vederea implementarii planurilor cadru,-elaborarea unor programe analitice moderne, adecvate cerintelor actual l
au nevoi de consiliere si dezvoltare personala poate la anul l
#CDS sa reflecte intradevar optiunile elevilor nu completarea normelor didactice
#CDS-urile sa fie centrate pe optiunile eleviilor. Sa se poata organiza si pe grupe,
#colaborare continua intre profesor r
#Comasarea scolilor din mediul rura a
#COMUNICARE MAI PUTIN RIGIDA A PROFESORILOR CU ELEVII. ELEVII TREBUIE SA FIE ATRASI CATRE O DISCIPLINA DE PROFESOR SI NU DE TEAMA FATA DE ACESTA.
MULTUMESC INSTITUTIEI PENTRU FAPTUL CA OFERA PARINTILOR OCAZIA SA-SI EXPRIME PAREREA A
#Comunicarea dintre profesor și elev și invers. Materiile mai dificile sa fie predate ca o joaca
și mai apoi aprofundate. Temele pentru acasă, sa fie pentru elevi, nu pentru parint a
#Conditii mai bune pentru cadrele didactice si activitatea practica a
#Conform art. 68 din Legea educatiei nationale:"Disciplina Tehnologia informat¸iei s¸i comunica? rii constituie o disciplina?
dar și pentru profesor constituirea normei didactice
#Consider ca varianta 2 asigura continuitatea tuturor disciplinelor din trunchiul comun
#Consider ca acest chrstionar nu este relevant pt a stabili in ce masura planurile cadru satisfac cererea de pe piata educationala in concordanta cu evolutia sicietatii!
#Consider ca cadrele didactice vor ajuta la implementare e
#Consider ca cele 3 variante nu ridica probleme in ce priveste implementarea. Personal apreciez ca au fost pregatite pentru a fi implementate fara mari eforturi
Din acest motiv un profesor de cultura civica (absolvent de sociologie-de exemplu) abia reuseste sa-si adune jumatate de catedra in 3-4 scoli iar completarea fiind cu alte discipline e
se presupune că fiecare unitate are baza materială și cadrele didactice care s-o predea, prin urmare nu văd justificarea întreruperii disciplinei în clasa a VII-a și reluarea ei (TIC sau Informatică, după profil) în clasa a IX;
Predarea ei doar la clasele V-VI sau statutul de disciplină opțională, obligă reluarea ei, de la nivel basic, în clasa a IX-a, fapt ce face inutile demersurile susținute de cadrele didactice
care nu conteaza faptul ca stau doar 6 ore la serviciu si iau un salariu sigur 5-Sa nu se uite ca nimeni nu poate spune ca nu ii place o materie de studiu daca nu o asimileaza unui profesor,
ar trebui convinse cadrele didactice intrinsec sau extrinsec planurilor si cadrelor de invatamant ca trebuie sa schimbe ceva in modul de abordare a procesului de invatamant.
Cadrele Didactice ar trebui motivate sa participe si la aceste schimbari pe care le propuneti. De asemenea,
in afara de a spori coruptia si a demotiva cadrele didactice. O spun din experienta a
si nu cunosc cum sunt elevii in acest moment Sunt profesor cu o vechime de 30 ani si pot spune ca de la an la an parca este mai multla matematica de exemplu in invatamantul primar s-a introdus tabla inmultirii in
#Cursuri pentru cadrele didactice implicate, in vederea predării integrate a unor discipline n
#Cursurile de cinema. Romania ia premii senzationale si copiii nu stiu nici cine Chaplin, nici Birlic c
un profesor 18 ore. un elev 29-30 de ore plus teme multe. se scoala fac teme,
Un profesor cu o formare relativ apropiată? Poporul roman este unul în care educația economică se învăța din familie, prin realitățile zilnice ale acesteia,
acolo unde nu poate fi asigurat profesor calificat si sa fie inlocuite cu optionale. Regula se poate extinde de altfel si la alte discipline e
să poată fi predate doar de cadrele didactice din catedra de științe socio-umane (specializare administrație publică, drept).
Ce calificari ar trebui sa aiba un profesor pentru aceste discipline? De ce religia este obligatorie avand in vedere diversitatea de culte recunoscute la nivel national e
o libertate mai mare de alegere a materialelor didactice de utilizat de către profesor, acces mai larg la o bază materiala informatizata (sali de calculatoare conectate la internet).
unde fiica mea e profesor la un liceu destul de mare si chiar m-a preocupat organizarea de la ei sa vad cum au gandit ca e mai bine:
unde au ore (vor sa evite pe cat posibil conflictele dintre elevi in pauze) fiecare profesor ii asteapta in cabinet,
chiar am vazut profesor ce preda doar istoria artelor sau profesor ce avea catedra doar din organizat si condus orchestra scolii iar la sport fac multe jocuri sportive pe echipe,
fiind competitii ff serioase intre scoli, acest lucru aducand si burse pt. universitate. Ar mai fi multe de spus
iar a doua, cu un alt profesor, este practică. Asta, desigur, ar presupune resurse pentru înființarea unor laboratoare de educație tehnologică și pentru asigurarea materialelor necesare încercărilor și prelucrării materialelor.
Cadrele Didactice pot fi stimulate, ca si alte bresle, de altfel, si prin alte metode. Nu voi dezvolta subiectul,
Menționez că nu sunt profesor de TIC, fizică sau chimie c
#Este important ca toate cadrele didactice sa cunoasca si sa inteleaga necesitatea schimbarii modului de abordare a procesului instructiv-educativ si sa fim in pas cu dezvoltarea societatii,
care depinde in mare masura de scoala a
#Este important continutul programelor scolare. Planul Cadru ar fi trebuit discutat impreuna cu programele scolare pentru ca daca,
eliminarea politicului din scoli si interzicerea desfasurarii de activitati politice de catre toate cadrele didactice e
< Back - Next >
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011