Abilitați (19) | ![]() |
Absolvenții (1) | ![]() |
Accent (53) | ![]() |
Acces (9) | ![]() |
Act (2) | ![]() |
Aria curriculara-disciplina (767) | ![]() |
Bază (107) | ![]() |
Cadrele didactice (89) | ![]() |
Competentele_copilului (33) | ![]() |
Competențe (16) | ![]() |
Constituirea (6) | ![]() |
Cunoștințe (49) | ![]() |
Curiculum la decizia școlii (42) | ![]() |
Curriculum (20) | ![]() |
Disciplină (620) | ![]() |
Elev (70) | ![]() |
Identitate națională (265) | ![]() |
Interdisciplinaritate (7) | ![]() |
Învățare (13) | ![]() |
Norme didactice (1) | ![]() |
Plan cadru (321) | ![]() |
Trunchi comun (7) | ![]() |
Varianta 1 (18) | ![]() |
Varianta 2 (72) | ![]() |
Varianta 3 (30) | ![]() |
să fie centrat pe elev cum se spune că este acum, nu se va observa nici o evoluție.
pe dezvoltare personală astfel încât fiecare elev să și poată descoperi aptitudinile și să facă opțiunea pentru traseul educațional liceal în cunoștință de cauză.
care este prea solicitant pt elev v
#este varianta care oferă elevilor cunoștințe din diferite domeni m
#Este vital pentru învățmântul românesc să aibă loc o reformă reală, care să înceapă cu propunerile dascălilor de la catedră,
#Acordați prin planurile cadru egalitate între discipline și pentru profesori și pentru elev
#eu si fratii mei am tocit tot timpul, fara sa intelegem aproape nimic. doar la chimie si tic faceam ceva concret t
de exemplu un elev de clasa a VIII. are 35 de ore pe săptămână 3
#Fiind o gamă mare de discipline opționale este dificil de implementat la început e
#Actualizarea programelor cu noțiuni actual a
#Fiind profesor de educatie muzicala, consider ca, fara suficiente ore alocate acestei discipline, elevul de gimnaziu nu se va putea opune avalansei de muzica slaba calitativ care ne invadeaza viata cotidiana a
V-a ii va innebunii pe elev v
#Fizica si chimia nu isi au rostul in contextul claselor5-6, elevul nu detine elementele de baza pt a rezolva calculele la fizic c
nu mai vorbesc de lipsa a tot ceea ce inseamna pentru un elev din aceste scoli a programului"Scoala altfel
De asemenea programa scolara la fizica trebuie sa contina teme cu aplicabilitate in practica, cu exemple clare care sa-l atraga pe elev.
#interesul manifestat de elev v
#Intoducerea disciplinei Protectia Mediului in loc de Ed. tehnologica si pastrarea 2 ore fizica cls.
#alegerea materiilor dorite de fiecare elev in functie de abilitati si preferint t
#Lipsa profesorilor calificati si a bazei materiale in mediul rural, este cea mi mare problem m
#Alocarea orelor minimale prntru fiecare materie din oricare arie curriculara, asigurarea materialelor didactice/carti, PC, laptop/atat pentru elev cat si cadru didactic cat si finantatrea
#Muzica este foarte importanta si nu trebuie sa lipseasca din viata unui elev. Varianta 1 are si un numar mai scazut de ore e
In noua societate globalizata cum poti forma un cultura generala a unui elev doar cu o singura ora de istorie si geografie. pe saptamana?
nu-mi imaginez un elev care nu stie bine sa scrie si sa citeasca caruia sa i se otriveascauna dintre ducatiilepropuse de dvs.
și unui elev mediu de a performa, școala va fi sortită eșecului i
#noul plan cadru sa fie urmat de programe noi corelate cu noile descoperiri si metodele moderne de studi i
#nu cred ca un elev de clasa a V-a poate rezolva probleme de fizica,
Nici examenul de clasa a VIII-a nu ar trebui sa chinuie vreun elev cu materii
#Nu vad de ce este relevant ca un elev sa studieze incepand de la clasa 0 pana la sfarsitul liceului ora de religie,
#O mai buna comunicare parinte-elev-profesor. Implicarea profesorului mai mult in comunicarea cu parintele.
insuficiente resurse materiale (asigurarea lor depinde și de finanțarea per elev. Consider că ar trebui schimbate mai curând programele
Educatia tehnologica il ajuta pe elev sa-si aleagă filiera teoretica său tehnologica. Ed. tehnologica este f. importanta pentru elev trebuie sa se studieze in toți anii gimnazial V,
VI, VII, VIII I
#orientativa pe ce a fost invatamantul romanesc ce a avut, ce s-a inlocuit de s-a ajuns aici si veti obtine singuri raspunsul, mergeti pe filiera practica, pe teren si ajungeti la concluzia mea,
Programul zilnic al unui elev de gimnaziu este urmatorul: trezire, teme, scoala, teme, culcarea. Eu ca parinte nu am timp sa imi scot copilul la plimbare in aer liber.
deoarece neincadrarea in costul standard pe elev a dus la comasarea scolilor si a claselor incepand cu anul scolar urmator,
O abordare interdisciplinara, cu un grad mai mare de adaptare la fiecare elev, cu aplicarea in practica a cunostintelor, ar putea constitui un punct de plecare in aceasta reforma a
care tocmai invatarea centrata pe elev va fi un colaps s
#Poate că mai întâi ar trebui asigurată baza materială necesar și apoi revizuită filosofia sistemică.
să-l dezvolte pe elev din punct de vedere practic. Nu-și are rostul. Poate dacă s-ar reintroduce acele ore de practică pe
#Programele scolare ar trebui sa fie flexibile atat pentru elev cat si pentru profeso o
care limba romana il are in dobandirea de catre elev a competentei de comunicare capabila sa-i permita abordarea tuturor registrelor limbii, in dimensiunile specifice comunicarii, vizand intelegerea
deoarece fiecare elev opteaza pentru participarea la ora de religie neavand posibilitatea de a studia"altceva"in cazul refuzarii religiei i
#responsabilizarea cadrelor didactice si dezvoltarea atasamentelor in relatia elev-profesor-director scoal l
#Ar trebui cultură generală. Fizica, chimia la liceu. Muzica si desenul la clasele mici. Religia nu are rost la gimnaziu,
#Ar trebui eliminat costul standard/elev v
#Resursele didactice necesare activitatii instructiv-educative lipsesc ori sunt insuficiente ori de calitate inferioara a
#Sa ne gandim ca un elev dedica zilnic activitatii scolare mai mult de 8 ore zilnic.
#Să se mai ușoare materiile pentru elev l
#sa se mențina orele de dirigenție, ed. tehnologica, muzica și dese d
#Sa se patreze 5 ore de romana la clasa a V-a si limba latina la clasa a VIII
Nici un elev nu mai vrea să practice o meserie, toți vor filieră teoretică. Oare noi nu avem nici o vină i
Momentele cu adevarat placute pentru un elev din scoala romaneasca sunt extrem de putine. Fiica mea si ceilalti colegi din colectivul ei se simt bine doar in cadrul orelor de desen.
descoperirea de către elev a propriilor afinități, aspirații și valori în scopul construirii unei imagini de sine pozitive;
ce este important pentru elev sa studieze, sa copiem orbeste programe straine nu este o solutie viabila si neaparat o idee bun n
Cum ne centram pe elev, daca lucram cu 30 de elevi extrem de diferiti, integrand elevi cu CES, elevi slab pregatiti, elevi extrem de timizi, elevi cu probleme in familie?
care nu stii sa o folosesti. foarte mult timp petrece un elev acum sa memoreze efectiv cat s-a predat la scoala. daca ai 5-6 ore pe zi,
#Trebuie lucrat ca relatia Scoala-Elev sa redevina mai personala. Profesorii trebuie sa aiba mai multe detalii despre viata elevilor in afara scolii si sa aplice noi tehnici de predare-un stil de predare apropiat de arta vanzarilor (Vanzatorul
Dati sansa unui elev sa nu promoveze niciodata la fizica, dar sa promoveze gimnaziul pentru ca a promovat un anumit nr. de discipline.
care stau la formarea fiecarui elev si la pastrarea identitatii si integritatii nationale, nu doar lingvistice.
Profesorul care ajunge sa bata un elev a fost cu siguranta ani de zile distrus sistematic de elevii corigenti,
care au un invatamant centrat pe elev de multi ani, cu rezultate foarte bune e
Eu as introduce si un instrument obligatoriu pentru fiecare elev in parte. I-as duce la muzee in orele de arta plastica sau in orele optionale...
2 finanțarea per elev face să se țină toți proștii la același nivel SE PIERD BANI BUNI;
#Clase cu numar foarte mare de elev!!!Anumite discipline, precum stiintele, care implica activitati de laborator,
#Comunicarea dintre profesor și elev și invers. Materiile mai dificile sa fie predate ca o joaca
#Concentarea pe fiecare elev, nu la global, pentru ca fiecare dintre copii nostri sunt diferiti avand necesitati diferite.
#consecințe directe și pentru elev structurarea timpului său școlar, dar și pentru profesor constituirea normei didactice
#Consider ca varianta 2 asigura continuitatea tuturor disciplinelor din trunchiul comun
#Consider ca acest chrstionar nu este relevant pt a stabili in ce masura planurile cadru satisfac cererea de pe piata educationala in concordanta cu evolutia sicietatii!
se va mentine acelasi program rigid de lucru cu elevii, inflexibil care nu indeamna la studiu, practica, lectii realizate cu calm si pe indelete, cu atentie acordata fiecarui elev in
#Consider ca un aspect important privind implementarea planurilor cadru il constituie marirea costului per elev, asigurarea resurselor materiale necesare activitatii de predare-invatare-evaluar r
să și piardă interesul-absolut firesc pentru un elev care stăpânește disciplina și ar fi interesat de o valorificare a competențelor dobândite și de o continuare a dezvoltării sale în această direcție
cel puțin doua dintre ele sa fie alese de elev pentru a-si îmbunătăți aptitudinile la anumite materii n
care si-l doreste fiecare elev/parinte. astfel s-ar usura foarte mult povara prea multor ore asa cum sunt in momentul de fata a
Orice disciplina este importanta sa fie studiata de catre elevi si cred ca din punct de vedere intelectual un elev se poate dezvolta intr-o mare masura su cu ajutorul stiintelor umaniste nu doar cele exacte e
care să asigure fiecărui elev accesul la o variantă cel puțin benignă, dacă nu benefică. 3. 10-20%dintre elevi vor rămâne în viață doar cu cele învățate în V-VIII.
#18 ore pe saptamana de elev nu mai mult. In aceste ore fiecare sa isi puna materiile pe care doreste sa le faca avem in vedere ca nu e posibila aceasta discrepanta:
un profesor 18 ore. un elev 29-30 de ore plus teme multe. se scoala fac teme,
#Devotamentul cadrului didactic fata de materia pe care o preda si dorinta lui de a-i implica pe elev v
Nu e normal ca un elev, sa nu poata sa isi rezolve sarcinile scolare singur, la nivel de programa, pentru calificativ maxim.
si nu din punct de vedere al resurselor sau al pregatirii profesorilor ci gandindu-ne la acel elev de clasa a Va
Fiecărui elev ar trebui să i se asigure câte o stație de lucru. Asta înseamnă că, fiecare laborator de informatică
nu pot fi utilizate din lipsă de calculator individual pentru fiecare elev, copiii nu pot scrie pe manuale
fiecare elev va putea sa isi aleaga ce ii place mai mult t
#e necesara o dezbatere reala la scara macro, o informare a tuturor actorilor implicati in educatie (elei, parinti,
Consider ca un elev de clasa av-a nu ar trebui sa studieze chimie si fizica a
#Educația plastică și Educația muzicală îl ajută pe elev în dezvoltarea pe plan psihologic și social È
Concordanta cu teoriile actuale privind procesul, stilul si ritmurile invatarii, continuitatea si integrabilitatea demersului didactic pe intreg parcursul scolii al fiecarui elev v
daca sunteti in stare de hiper-ventilatie, poate e vreun elev ce a facut cursuri de prim-ajutor prin apropiere.
< Back - Next >
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011