#Organizarea unor cursuri de reconversie profesionala a cadrelor didactice care ar ramane cu ore mai putine la unele discipline e
Disciplinele studiate in gimnaziu si incepand chiar cu clasa a v-a introduc foarte multe lucruri noi si foarte grele
nu sa le imprime niste discipline pur teoretice. La nici o varianta u se vede ca se doreste intradevar o schimbare in bine e
#Pentru unele discipline sunt alocate de-a lungul celor 9 ani de studiu (P-VIII)- 9 ore, in timp
#Pentru variantele 1 si 3 scade numarul de ore alocate diverselor discipline, se vor diminua catedrele,
si sa fie corelata cu disciplinele scolare e
#Pierderea unei ore de romana va conduce la meditații mai mult l
#Planul Cadru ocupa un rol importan n
#Planul Cadru propus indiferent de varianta este"Aceeasi Marie-cu alta palarie".Ma asteptam sincer la o disciplina Stiinte care sa cumuleze orele de Fizica-Chimie-biologie, la un numar mai mic de ore la matematica, la limba Romana,
eliminarea sau reducerea orelor de religie-(disciplina optionala) pt ca este total depasita, istoria si geografia la clasa a VIII-a nu mai sunt discipline de evaluare,
deci o ora. Prima limba moderna-3 ore ora, a doua limba 1ora Educatia tehnologica sa fie schimbata in lucru manual cum era candva unde elevii invatau sa coase, sa gateasca,
sa-si descopere aptitudini practice utile vietii de zi cu z z
#Planul Cadru ramane un element important dar programele pentru fiecare disciplina trebuie regandite avand in vedere ca majoritatea elevilor care traiesc in mediul rural sau in zone defavorizate,
in familii defavorizate au nevoie ca scoala sa ofere educatie, fara sa ne bazam pe ceea ce poate oferi familia a
ati redus numarul de ore la unele discipline dar nu ati aerisit program m
#Planul Cadru trebuie să asigure dezvoltarea tuturor laturilor personalității umane, inclusiv latura creativă, latura estetică, artistică și să nu se concentreze excesiv pe educația intelectuală și pe specializare, mai ales la nivel gimnazial și în primii ani de liceu.
Nu consider că e benefică eliminarea unor discipline sau reducerea numărului de ore la altele, este mai importantă învățarea efectivă în școală £
#Planurile-Cadru (toate variantele) contin un nr mare de ore/sapt, disciplinele nou introduse de care cadre didactice vor fi predate e
#Poate ar fi utila o abordare care sa porneasca de la fenomene si nu de la discipline (asa cum se intentioneaza in Finlanda.
Sunt discipline care aduc multe discutii pt. ca unii copii au sau n-au astfel de abilitati native.
#poate o abordare integrata a unor discipline ca fizica-chimie-biologie i-ar ajuta pe elevi in mai mare masura+crearea cadrului material didactic aferen n
#Ponderea disciplinelor de evaluare nationala ar trebui sa fie mai mare e
#Ponderea disciplinelor optionale ar trebui sa fie mult mai mare pentru fiecare arie curriculara, urmand ca si programa scolara aferenta disciplinelor obligatorii ale planului cadru sa fie mult simplificata a
#Ponderea orelor de operare cu calculatorul cred ca este esentiala in societatea contemporana in orice domeniu.
Disciplinele optionale nu sunt totalmente cele dorite de catre elevi sau de parintii acestora, fiind mai degraba impuse e
#Pornind de la realitatile zilelor noastre elevii au nevoie de mai multa experimentare a conceptelor iar disciplinele STEM o ofera a
#Posibilitatea alegerii unui numar mare de optionale e
#Posibilitatea studierii optionalului Educatia pentru sanatate e
#Ar fi mult mai utila revizuirea programelor, dotarea scolilor cu videoproiectoare si alte materiale didactice utile,
#Prea puține discipline practice-nu consider Educația tehnologică o disciplină care să-l dezvolte pe elev din punct de vedere practic.
#Precizarea clara a cadrelor didactice ce vor preda disciplinele socio-umana si a optionalelor inegrate e
Chimia nu poate fi predata la clasa a V-a. In schimb disciplina Fizica poate fi predata o ora la clasa a V-a urmand ca din clasa a VI-a sa fie introdusa si Chimia (fiind necesare cateva cunostinte de Fizica.
Va propun o varinata prin care s-ar putea lega logic orele acestor doua discipline.
De ce introducem ore mai multe in cadrul disciplinelor stiintifice, cand nu exista laboratoare dotate, in care elevii sa invete prin experimente?
cand este bine stiut faptul ca nu exista profesori calificati dispusi sa predea aceasta disciplina.
dar si pentru viata de zi cu zi-supertehnologizata si informatizata, necesitand abilitati teoretice si practice dobandite la disciplina"Educatie tehnologica"-incepand chiar dun clasa a V-a. Acesta este liantul inter,
#prima data trebuiau facute programele scolare pentru disciplinele care erau trecute in planul cadru si apoi se facea planul cadru. oricum buba sistemului e programa scolara inadecvata vremurilor si numarul
#Ar fi necesare noi programe la majoritatea disciplinelor. Cele actuale nu peegatesc tinerii pentru viito o
Va dau si un ex. la nivel liceal, disciplina chimie; cls. a 9-10-a, chimie anorganica,
#Prin disciplina Educație Tehnologică, procesul de învățământ pune accent pe individ, ca personalitate distinctă, ca purtător al unei vocații proprii.
Prin diversitatea disciplinelor și a modulelor care compun disciplina Educație Tehnologică învățământul vizează apropierea în cel mai înalt grad a individului de aptitudinile sale naturale, necondiționate pe
care caută cu răbdare, să i le cizeleze progresiv, să i le conștientizeze, punând accentul pe amplificarea capacităților creatoare și a disponibilităților pentru invenție și inovație.
Disciplina Educație Tehnologică, prin diversitatea modulelor tratate atât teoretic cât și practic, îl ajută pe tânăr
atunci sa acordam numar mai mare de ore disciplinelor care reusesc sa formeze in acest spirit t
#Profesorii care predau deja ar trebui sa fie abilitati sa predea si disciplinele noi, cum ar fi educatia interculturala,
nu e enevoie de 3 ani de facultate, pentru o noua disciplina a
#Profesorii de limba romana si matematica sa fie platiti mai bine pentru ca pe ei cade o munca enorma si fac ore suplimentare gratuite fata de alte discipline e
#Profesorii sa fie si ei mai bine platiti!!!Si sa schimbati parcursul de invatare al copilului, mai putine teme,
#Programa scolara a fiecarei discipline sa fie revizuita drastic si adaptata elevului modern (cu acces la mijloace de informare in orice moment), sa aiba continuturi atractive,
Daca propun discipline noi, trebuie programa si școala să aibă omul resursa altfel...calitatea va fi pe masura,
Echilibru intre disciplinele pentru examenul interdisciplinar r
#programe scolare mai aerisite, prea multa teorie, prea multa matematica, romana, mai multe orealocate pt practica, de exemplu la chimie in afara orei de teorie, obligatoriu in orar
că nu sunt laboratoare în școli (fonetice, pe discipline etc.)Reducerea semnificativa a numărului de elevi pe clas i
#Programele disciplinelor ar trebui aliniate cu nevoile actuale ale acestor vremur r
#Ar fiimportanta corelarea materiilor din trunchiul comun intr-o ora in care sa se evidentieze creativ punctele lor comune.
#Programele școlare pentru fiecare disciplină sa asigure o continuitate față de ciclul prima p
#PROGRAMELE SCOLARE SA FIE FACUTE NIVEL MEDIU. SA SE PUNA ACCENT PE CUNOSTINTELE DE BAZA A
Sa fie disciplinele mai putin predate doar informativ. sa se insiste pe abilitati dezvoltate nu teorie e
#Reactualizarea programei analitice la disciplina Canto-liceu u
#Reactualizarea programei analitice la disciplina pian principal ciclul prima a
#reactualizarea programei analitice pentru gimnaziu la disciplina pia a
#reactualizarea programei analitivc c
#Realitatea confirma faptul ca in scoala competenta de comunicare a elevilor la toate celelalte discipline si, implicit, comprehensiunea cunostintelor de specialitate se realizeaza partial in cadrul orelor de limba romana
, prin segmentul de vocabular, dar si prin insusirea logicii discursului, in diferite stiluri functionale. Scoaterea unei ore de limba romana de la clasa a-V-a,
asa cum prevad cele trei planuri-cadru propuse ar diminua rolul instrumental pe care limba romana il are in dobandirea de catre elev a competentei de comunicare capabila sa-i permita abordarea tuturor registrelor limbii, in dimensiunile specifice comunicarii, vizand intelegerea
si producerea de text t
#realitatea satelor izolate de la munte ar trebui sa se reflecte si ea in aceste planur r
#Coelarea într-o măsură și mai mare între bugetul de timp și conținuturile alocate pentru o disciplină de studiu e
#Ar trebui ca aceste planuri cadru sa tina cont de doleantele elevilor, in primul rand, de cadrele didactice calificate din scoala si sa contina un numar mai mare de discipline optinale,
#Reducand numarul de ore al unei discipline, ar trebui modificata si programa a
#Reducand orele la unele discipline nu se va reusi decat"desfiintarea"lor, mai ales in mediul rural,
unde este dificil de creat catedre altfel decat prin cuplarea orelor de la 2-3 sau mai multe scoli aflate adesea la distante foarte mari.
#Reducerea nr. de ore la matematica, inlocuirea disciplinei educatie tehnologica cu alta disciplina mult mai pertinenta.
#Regandirea continuturilor la toate disciplinele. Tinand cont de importanta notiunilor, timpul alocat studiului, actualizarea continuturilor si accesibilitatea a
elaborarea unei metodologii privind disciplinele optionale, resurse umane pentru a preda optionalele integrate e
#Reintroducerea orei de romana la clasa a v a. Elevii vin cu foarte multe sincope la aceasta disciplina din invatamantul primar
#Relatia cu evaluarea care vizeaza transdisciplinaritate e
#Relatia scoala-familie, capacitatile intelectuale de care dispun elevii i
#RELATIV BUN N
#Religia 0
#Ar trebui ca și la învățământul primar să se facă o modificare privind studierea celei de a doua limbă străină într-o oră de curs.
#religia ar trebui inclusa in planul cadru ca optional, nu ca disciplina obligatori i
#religia are mult prea multe ore alocate; un singur an de studiu este arhisuficien n
#religia-disciplina OPTIONAL L
#Religia este în trunchiul comun în condițiile în care se solicită cereri, punându-se presiune pe elevi și părinți.
ce nu se încadrează disciplina ca opțional? Se știe că că fiecare este liber să și aleagă religia.
#Religia este o disciplina optionala, ar trebui, deci, sa fie trecuta ca atare la CDS S
#Religia ortodoxa cred ca este o disciplina foarte potrivita doar la nivel primar, iar la disciplinele cu prima limba straina si educatie fizica si sport ar mai fi necesara minim o ora in plus de planul-cadru actual.
Opinia elevilor si a parintilor extrasa din diferite sondaje realizate la nivelul unitatilor de invatamant exprima dorinta de formare si dezvoltare in aceste doua segmente e
#revin la recomndarea corelarii planulu cadru cu programa. se pot modfica in diferite variante nr si ponderea orelor pentru disciplinele propuse,
#Sa fie implementate preponderent disciplinele care implica creativitat t
#sa fie insotite de programe si manual noi, mai bune decat cele actual l
#Sa fie introdus odata a
#Sa fie introdusa din anul scolar urmato o
#Să fie introdusa limba latina la clasa a VIII-I
#sa fie introduse mai multe ore de englez z
#Sa fie introduse si in variantele 1 si 3 cate o ora pe saptamana la toate clasele atat de educatie tehnologica cat si de TIC.
Tineti cont si de atractivitatea elevilor fata de unele discipline nu numai de parerea parintilor r
#Sa ramana acelasi plan cadru, cu nr acual de ore pe fiecare disciplina a
#Să rămană disciplina LIMBA LATINĂ la casa a VIII-a I
#Sa revina la orele de romana si latina. Suntem romani, nu"nemti
#Ar trebui introdusa Educatie pentru sanatate ca disciplina obligatorie avand in vedere cresterea cazurilor de obezitate, consum de droguri, fete sub 18 ani
care aduc pe lume copii i
#Sa se acorde o mai mare importanta limbii romane si limbilor strain n
#Sa se ajunga la o"cantitate"necesara si rezonabila de cunostinte, predate de profesori foarte bine pregatiti si cu reale abilitati pedagogice, punandu-se accent pe"acumulare"si"diversificare"a cunostintelor in liceu,
cand elevii sunt deja pe anumite profile, dar si cei cu si cei fara liceu au un bagaj solid de cunostinte e
și să se înceteze cu meditațiile la română și la matematică, profesorii de aceste discipline, nu toți,
Mai multe ore la disciplinele care formează priceperile și deprinderile practice. Nici un elev nu mai vrea
Un numar mai mare de discipline la decizia scolii in functie de contextul local l
#sa se tina cont de rezultatele actuale la disciplinele existente si sa nu se elimine discipline cu rezultate bune doar de dragul schimbari i
SA SE ACORDE MAI MULTE ORE DISCIPLINELOR DE EXAMEN N
#Sa studieze elevii ed muzicala si plastica la gimnaxi i
#Să țineți cont de relitățile mediului rural, nu gândiți numi ÎN PRISMA ȘCOLILOR CENTRALE din orașele mari.
#scad nr de ore la disciplinele care, in mare masura, puteau sa asigure o educatie cat de cat echilibrata a
#scaderea numarului de elevi in contextul scaderii populatiei tarii influenteaza clar deciziile cadrelor didactice in ceea ce priveste numarul de ore pe saptamana pe disciplinele scolare.
#Schimbarea curriculumului pentru majoritatea disciplinelor si abordarea integrata a acestora. Stagii de pregatire pentru cadrele didactice in acest scop p
eliminarea neconcordantelor dintre programele diferitelor discipline ex: fizica-matematic c
#Schimbarea manualelor si aerisirea programei scolar r
#Schimbarea planului cadru si modificarea numarului de ore ar trebui sa presupuna si schimbarea programelor scolare,
Este imposibil ca aceste discipline extrem de importante in dezvoltarea tinerilor sa fie predate doar într-o ora pe săptămână Ä
#SCHIMBATI PROGRAMA SCOLARA LA TOATE DISCIPLINELE. NU PLANUL CADRU REPREZINTA BOALAINVATAMANTULUI ROMANES M
#Schimbati programa, e prea stufoasa, incarca inutil copiii. Invatamantul romanesc merge mult pe uniformizare. De ce nu se cauta evidentierea elevului pe o anumita ramura spre care are inclinatie?
Sunt cu mult mai necesare orele cu adevarat relaxante pentru copii, decat disciplina religie. Decat sa auda ineptii antisemite si povesti despre crimile biblice,
#Se forteaza implementarea studiului disciplinelor drepturile copilului, omului, etc. in detrimentul orelor de consiliere, istorie e
#Se impune analiza si simplificarea programelor disciplinelor scolare punand accent pe notiunile de baza care sa reprezinte temelia cunostiintelor fiecarei materii studiate.
Este necesara, de asemenea, punerea accentului pe disciplinele de baza in formarea unei culturi generale solide,
Totodata aceasta disciplina presupune una dintre cele mai importante materii care are ca scop dezvoltarea elevilor din punct de vedere estetic, cultural si spiritual l
#se poate renunta la o ora de matematica sau limba romana in favoarea unor discipline
#Se pune accent pe un nr mare de ore de discipline obligatorii. Consider ca ar trebui cu exceptia orelor de romana, matematica,
restul disciplinelor sa aiba o ora obligatorie si restul sa fie la alegera parintilor. Observ ca disciplina informatica nu figureaza niciunde,
nici macar ca optional, ceea ce nu e bine deloc. E nevoie de un numar foarte mare de informaticieni si nu exista nicio ora de informatica la gimnaziu.
#Sesiuni de formare pentru cadrele didactice ce urmeaza sa predea si discipline noi, din CDS S
#singura disciplina care asigura o formare duala teoretica si practica, ed. tehno. este scoasa din trunchiul comu u
revenirea la 2-3 ore/sapt, toate clasele, la disciplina Limbă moderna 1-revenirea la 5 ore/săpt clasa a V-a Limba Și Literatura Română-aria curriculară imbă
și comunicare1-2 ore/săpt disciplină opțională clasele a VI-a și a VIII-a, datorită examenelor de evaluare națională-aria ehnologiidisciplina TIC 1 ora/săpt toate clasele-Educație Tehnologică 0-1 oră/săpt-reconversia cadrelor didactice de istorie
și geografie pe discipline socio-umane, datorită reducerii numărului de ore și a introducerii disciplinelor socio-uman u
#Solutia nu este in a anula studierea anumitor discipline, cum ar fi ed. muzicala sau educatia plastica,
#Sper ca programa școlară, la toate disciplinele de studiu prevăzute în planul cadru, să fie bine scuturată, să fie adecvată nivelului de înțelegere al elevilor de gimnaziu, capacității lor de asimilare și mai ales așteptărilor generației de astăzi.
#stabilirea unui numar exact de discipline optional l
#Stabilitatea in relatiile dintre cadrele didactice se distruge e
#Ar trebui sa lasam limba romana asa cum este ea astazi, nu sa reducem numarul de ore.
#statul a investit in asigurarea bazei materiale in scoli calculatoare semnal internet asa ca se impune conform variantei 2 sa fie aprobata ca disciplina obligatorie nu optional l
#Statutul orei de Consiliere Și Orientare pregătirea cadrelor didactice pentru predarea disciplinelor opțional o
#Stiintele exacte sunt f. importante si din pacate in vechiul cadru nr. orelor din trunchiul comun erau prea putine
Nu se poate lucra cu 33 de elevi la aceasta disciplina, cu atat mai mult cu cat majoritatea scolilor au in dotare maxim 20 de calculatoare e
#Studiul disciplinelor fizica si chimie inca din clasa a V a, in varianta 2, este de bun augur,
#Studiul disciplinelor reale (fizica, chimie) la varste mai mici (clasele a V-a, a VI-a) contribuie la o mai buna constientizare a fenomenelor si la dezvoltarea logicii gandirii i
Ar putea fi introdusă o disciplină care să studieze Ecologia, un fenomen actual de mare amploare pe viito
sau cresterea nr de ore la o discipline se poate face foarte bine prin CDS) sau prin diversificarea ofertei educationale la nivel de scoala,
și să se aloce un număr mai mare de ore la acele discipline la care elevii trebuie ajutați mai mult j
#Sunt prea multe ore alocate disciplinelor socio-umane si artelor si prea putine limbii romane.
De asemenea, unele așteptări ale profilului absolventului clasei a VIII-a nu știu prin ce discipline, evident și ce conținuturi,
care pierd ore si discipline care nu au profesori specializat t
#sunt profesori titulari care vor ramine fara ore daca la unele discipline vor fi numai la clasele VII-VIII de exemplu-ed. tehnologic c
#sunt scoli unde, lipsesc cu desavarsire orele de TIC, iar aceste planuri nu au TIC decat in mica masura a
#TIC este propusa ca disciplina obligatorie de studiu, dar nu toate scolile sunt dotate pentru desfasurarea in bune conditii a acestor ore e
#TIC trebuie sa fie disciplina obligatori i
#TIC-ul e important să existe în TC la fiecare clasă 1 oră/săpt. E util și necesar ca elevii
sa se indrepte spre o profesie (scoala profesionala) si acest lucru este posibil numai daca este introdusa in planul cadru disciplina Educatie tehnologica prin
dar se formeaza si abilitati practice (de executie si indemnare) Altfel spus celelate discipline ii ajuta pe cei ce se indreapta spre un liceu, numai spre o diploma si atat.
#Tineti cont ca in mediul rural noile discipline pe care vreti sa le introduceti sunt aberante
#Tis este o disciplina foarte importanta, pe care elevii o dores s
#Toate ariile curriculare sunt imporante in dezvoltarea socio-culturala a elevilor cea mai importanta fiind limba roman n
Istoria este disciplină obligatorie de examen la Bcalaureat pentru cei care urmează un anumkit tip de profil de liceu iar cei
ateliere de activitati practice, laboratoare de informatica, materiale didactice pentru toate disciplinele etc.)apoi manualele care sunt vechi de 10-15 ani si numai alternative nu mai sunt,
luam de aici, sa punem dincolo, inventam discipline cu denumiri care sa convina Uniunii Europene (vezi cazul disciplinelor socio-umane) si nu finantam sistemul,
dar in conditii optime, mai multe discipline optionale, timp mai mult alocat lecturii nu numai romanesti ci si straine, cabinete dotate pentru experimente la fizica si chimie...
Nu exista programe pentru noile discipline si nici manuale. Planul Cadru trebuie sa continuie planurile cadru ale claselor anterioare și sa se lege de cele ulterioare.
Disciplina Religie sa fie intrunchiul comun la clasele I-IV, apoi sa fie disciplina optionala.
Majoritatea copiilor participa la ora de religie pentru ca media obtinuta la aceasta disciplina este 9
sau 10 si ii ajuta la admiterea la liceu u
#Trebuie pregatit si schimbat si corpull didactic. Societatea dispune de resursele necesare e
#trebuie privit spre nevoile pe termen lung ale beneficiarilor si nu doar la numarul de cadre didactice disponibil l
#Trebuie pus accentul pe disciplinele nationale: limba romana, religia, geografia si istoria a
#Trebuie pus accentul pe tehnologii si limbi străine. Ceea ce îi ajută pe elevi în viața de zi cu zi.
#Aș diminua disciplinele socio-umane, augmentând cu ore de dezvoltare personală. N-aș renunța la orele de consiliere și orientare i
#Trebuie regândite programele de la matematica și de la fizica pentru o mai buna corelare dintre cele două discipline.
pentru ca a promovat un anumit nr. de discipline. Elevul pentru care sunt aceste planuri-cadru si, probabil,
#Trebuie sa existe o corespondenta intre planul-cadru (respectiv disciplinele propuse de acest plan) si realitatile sociale,
precum si o corelare intre disciplinele propuse si particularitatile de varsta ale elevilor r
#trebuie sa fie continuitate intre disciplinele din ciclul primar si cele din ciclul gimnazial (disciplina ed. tehnologica
#TREBUIE SĂ GÂNDIM SI SĂ APLICĂM O STRATEGIE PENTRU DEZVOLTARE LOCALĂ CU IMPLICAREA AUTORITĂȚILOR LOCALE.
Fiecare unitate sa aiba posibilitatea de a alege nr. min. sau max. de ore pt. fiecare disciplina si pentru fiecare nivel de studi i
#Trebuie verificate concordanțele între programele școlare la disciplinele din ariile curriculare l
#As dori pentru copii mei sa invete 2 ore de matematica pe saptamana si cate una de fizica si chimie incepand cu clasa a VI-a deoarece aproape tot
La unele discipline dacă reducem numărul de ore, ce facem cu cadrele didactice titulare din sistem,
Este vorba despre sustinerea, continuarea si consolidarea unor discipline de studiu esentiale, care stau la formarea fiecarui elev si la pastrarea identitatii si integritatii nationale, nu doar lingvistice.
Aceste discipline sunt: limba si literatura romana, pentru care nu ar trebui sa se scada numarul de ore de studiu.
#Un echilibru mai bun intre numarul de ore la diferite discipline e
#Un lucru bun ar fi ca orele de arte plastice, educație muzicală și sport să fie notate cu admis/respins,
să se aibă în vedere aspectul practic al tuturor disciplinelor, aplicabilitatea în viața de zi cu zi a cunoștințelor însușite.
#Un număr mai mare de discipline opționale ar ajuta la personalizarea ofertei școlii, adaptarea reală a CDȘ-ului la nevoile comunității i
#Un raport bun intre disciplinele reale si cele umane la varianta 2 2
#Un rol important îl joacă programele școlare elaborate și suporturile curriculare. Pe piață, astăzi este o infuzie de numeroase caiete auxiliare, materiale
#Unde sunt disciplinele: Educatie ecologica sau environmentala-in viziunea celor care au conceput aceste planuri padurile din Romania din Europa si nu numai sunt neatinse chiar virgine, clima pe Terra se desfasoara normal fara incalzire globala, fara
aceste discipline daca nu se poate sa devina obligatorii la Bacalaureat macar sa fie la alegere la oricare profil,
care a mai fost in anii 2000-2004, disciplina pe care ar predao mult mai cu succes un istoric si nu un cersetor cu sutana,
#Unele discipline ar trebuie sa dispara din TC, ex ed tehnologica, religie. In loc, sa fie discipline de abilitati practice.
Desen si muzica sa se faca optional pe grupe in functie de aptitudini i
#As fi vrut ca muzica si educatia plastica sa se regaseasca cate o ora fiecare, in fiecare an scolar r
#v3 contribuie intr-o masura mai mare la dezvoltarea constiintei nationale si a spiritului patriotic ca urmare a cresterii nr de ore la disciplina istorie. realitatea zileleor noastre impune cresterea nr
#Va rog, nu inlocuiti disciplina Cultura Civica, simbol al democratiei si al inter si transdisciplinaritatii pentru ca face legatura cu alte discipline Economia de piata Psihopedagogia, Filosofia, Istoria, Geografia, sociologia si Psihologia.,
Religiile lumii i
#Va rog renuntati la introducerea disciplinelor socio umane in gimnaziu. In vremea comunistilor era constitutia in clasa VII,
acum vreti sa puneti aceste materii din clasa a V-a. Din nou ne ducem spre educatie catre limbaj de lemn si memorare.
#As propune introducerea unei discipline in trunchiul comun Educatie pentru sanatat t
#Va rog scuturati materia de informatii redundante/balast informational! Nu faceti nimanui niciun bine incercand implementarea unor materii atat de stufoase!
deoarece nu afecteaza celelalte discipline deinvatamant ca numar de ore si se pune baza pe formarea de competente si deprinderi prin pastrarea disciplinei educatie tehnologica
și biologie) din clasa a V-a deoarece sunt discipline indispensabile vieții. Pot fi elaborate discipline opționale cu o tematică interesantă studiind interdisciplinar aceste materii t
#As vrea tare mult ca Educatia pentru sanatate sa fie inclusa in TC deoarece in majoritatea tarilor UE se preda.
Este o disciplina care face ca un OM sa fie educat din perspectiva societatii actuale:
ART. 68 3) Disciplina Tehnologia Informației și comunicării constituie o disciplină opțională pentru elevii din clasele I-IV și este disciplină obligatorie în învățământul gimnazial și liceal a
#varianta 2 vine ca o continuare a disciplinelor studiate in scoala primar r
#Varianta 2: Va fi foarte greu de gestionat efective intregi de elevi de nivel 5, 6 si 7 fara ora de Consiliere si Orientare.
La"Educatie tehnologica"problema este ca nu avem cadre didactice pregatite pentru acesta disciplina. De regula punem ingineri sa predea aceasta disciplina.
Rezultatele sunt tragice deoarece inginerii cunosc ceva tehnica dar nu au mai deloc abilitati de predare si nici o programa (manual bun) dupa
din moment ce este la optiunea elevului-sa fie trecuta ca disciplina optionala? Exista prof. de religie
care se predau diferite noțiuni la discipline din aceeași arie curriculară (mă refer la matematică, fizică, chimie) Ä
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011