#Varianta 3, prin numarul de ore alocat pe discipline poate asigura un echilibru intre diversele discipline.
o disciplina necesara copiilor din clasa a V-a, aflati la vârsta când deprinderea posibilitatilor plastice si tehnice este necesara pentru dezvoltarea abilitatilor artistice, motrice, pentru dezvoltarea imaginatiei si a creativitatii.
Rezultatele spectaculoase la aceasta disciplina se obtin mai ales la copiii din clasele V-VI. Faptul ca în învatamântul românesc se aloca atât de putin timp unor discipline artistice se reflecta în rezultatele dezastruoase
ce se pot observa pretutindeni în tara, atunci când vorbim de spiritul estetic: constructiile aberante din ultima vreme, fara masura si proportie, demolarile si distrugerile masive din patrimoniul arhitectural, multimea elementelor kitsch ce au invadat numeroase zone
#Varianta numarul 3 imbina adecvat si echilibrat disciplinele reale cu cele umane dand posibilitatea la sfarsitul ciclului gimnazial achizitionare unor cunostiinte suficiente care sa contribuiue la cultura generala
Elevii faceau in trecut 2 ore/sapt. disciplina LUCRU MANUAL. O parte din ei nu vor mai continua scoala si vor ramane cu cunostintele achizitionate pe parcursul celor 8 ani.
Altii, care vor intra pe filierele teoretica si vocationala si nu vor avea nici o disciplina din aria tehnologii.
Orele de muzica si desen sunt predate in mediul rural de prof. de matematica sau de alte discipline,
#Variantra 2 prezintă cea mai bună proporționalitate între discipline (pondere mai mare pentru științe.
#Variata nr. 2 mi se pare mai buna (din punctul meu de vedere), dar nu trebuie renuntat la orele de consiliere!
care la majoritatea disciplinelor sunt supraincarcate informational, deci sa existe o concordanta intre cele dou u
#vrem revizuirea programelor, nu introducere de discipline care nu sunt în concordanță cu vârsta elevulu e
ATENTIE la noua disciplina TIC-este posibil sa genereze inegalitati intre elevii care pot exersa acasa, avand un calculator, si cei
#Asigurarea cadrelor didactice competente pentrua preda noile discipline prevăzute deplanul cadr d
#asigurarea caracterului interdisciplina a
#Asigurarea conditiilor optime pentru desfasurarea orelor pentru toate disciplinele din planul cadru u
#Asigurarea conditilor termice si a curateniei: varianta 1: in foarte mica masura/deloc-varianta 2: in foarte mare masura-varianta 3:
in foarte mica masura/delo o
#Asigurarea continuitatii in predare e
#Asigurarea de către minister a unei baze materiale corespunzătoare pentru introducerea orelor de fizică la clasele a V-a,
#In functie de numarul de ore alocat fiecarei discipline e necesara adaptarea continuturilor r
#Asigurarea de materiale didactice adecvate unei bune activitati didactic c
#asigurarea de mijloace de catre stat, mai ales consumabile e
#Asigurarea egalității de șanse prin dotarea tuturor școlilor cu calculatoare și softuri. Viitoarele proiecte europene ar trebui
#Asigurarea in primul rand a bazei materiale, in special a manualelor care nu au mai fost editate la unele discipline de ani de zile.
#Asigurarea instrumentelor si informatiilor pentru disciplinele noi. Instruirea cadrelor didactice e
#Asigurarea manualelor scolare, dotarea cu materiale didactice si sisteme de calcul in cabinetele de informatica a
#Asigurarea parcurgerii in conditii optime a materiei prevazute in programele scolare prin alocarea numarului de ore necesar fiecarei discipline in part t
#învățământul românesc necesita o revizuire a conținuturilor pentru fiecare disciplină, în sensul sistematizării, esențializării și sincronizării/corelării între discipline,
#asigurarea, dotarea cu materiale didactice si spatii de studiu specifice disciplinelor, in cadrul unitatilor scolare, pentru o mai buna desfasurare a activitatii educationale,
La disciplina geografie-cl. a Va cu 1 h pe săptămâna nu sunt studiate elemente de geografie generală,
Sa se revina la studierea separata a disciplinelor de lb. romana si matematica pentru elevii care isi desfasoara activitatea in conditii de simultam (zone defav v
#Atât orele de educație tehnologică cât și cele de TIC sunt discipline care încurajează participarea elevilor la concursurile din cadrul proiectelor educaționale;
care urmează sa susțină un examen. mai multe ore la disciplinele de examen e
#Atingerea unor standarde de nivel european presupune și alocarea unor resurse egale cu cele din spațiul vest-european e
#Avand in vedere ca este ca disciplina este cu aplicabilitate directa consider necesar ca TIC sa fie predata numai de profesorii
#Aveti anumite discipline (Consiliere educationala), Terapie, etc. care sunt insuficiente. Si credeti ca un profesor care face naveta la x scoli,
Este disciplina la Evaluarea Nationala si ulterior disciplina pentru care cei mai multi absolventi de liceu opteaza la examenul de bacalaurea a
#Ca o disciplina noua ar putea fi'Activitati socioeconomice'pe intelesul copilului sau"Dezvoltarea fiintei umane si formarea calitatilor umane,
ce disciplinele nou propuse nu dispun de cadre didactice bine pregatite, facultatile neavand astfel de profiluri si neputand sa-i pregateasca.
Se putea lucra la programele fiecaror discipline, astfel incat sa nu mai dispara sau sa apara noi discipline si sa existe o interdisciplinaritate e
#Cadrele didactic c
#Cadrele Didactice ar trebui sa dea dovada de vocatie. Sa fie la fel de implicate la clasa cum sunt la...
castiga ore disciplina arte si ed. fizica a
#Cadrul de desfășurare al activităților să fie mobil, adecvat activităților de învățare Ă
#-pregatirea cadrelor didactice in vederea implementarii planurilor cadru,-elaborarea unor programe analitice moderne, adecvate cerintelor actual l
care limbă latină nu mai este inclusă în disciplinele clasei a VIII. Nu mai suntem un popor latin?
Bine ca nu ați introdus limbă maghiară ca disciplină obligatorie o
#cat mai putine informatii si mai multa practic c
#CÂT ȘI CÂȚI AȚI LUCRAT ÎN TERITORIU, LA CATEDRĂ? CÂȚI CUNOAȘTEȚI DIN REALITATE PARTICULARITĂȚILE DE VÂRSTĂ ALE ELEVILOR DE GIMNAZIU?
#Cat timp noi consideram acest planuri-cadru o modalitate de impunere a unor discipline in defavoarea celorlalte,
Analiza potentialului sistemului in a oferi un anumit nivel pentru fiecare disciplina, in corelatie cu
nici ca parinte cu discipline care nu mai au demult nici o finalitate in societatea noastra, decat pentru mici categorii i
#-pregatirea cu maxima exigenta a cadrelor didactice ce vor fi abilitate pentru disciplina Consiliere si orientare.
#Cei de clasa ava au nevoie de mai multe ore la disciplina geografie, deoarece, in acest an se studiaza toate fenomenele geografice importante pentru elevi in dezvoltarea unor competente de intelegere si cunoastere a planetei noastre e
care este limba noastră maternă și disciplină de examen, ci conținuturile mult prea tufoase Așadar, revizuiți conținuturile programelor mai întâi n
#-Revizuirea sau elaborarea de noi curicule pentru toate disciplinele; elaborarea de curicule-cadru pentru opționalele integrate, cu posibilități multiple de dezvoltare,
#Cine preda disciplinele socio-umane la gimnaziu in mediul rural? Exista profesori calificati i
#Cine predă opționalul integrat? Care sunt oportunitățile de predare în echipă? Cum se reflectă predarea în echipă în norma didactică a
#Cine preda unele discipline transdisciplinar? Ce se intampla cu ora de consiliere (dirigentie
#cine va preda la clasele a V-a Educație pentru drepturile copilului, la clasa a VI-a Educație interculturală,
am observat ca introducem multe ore de stiinte in detrimentul altor discipline. Spunem"minte sanatoasa intr-un corp sanatos".
Anumite discipline, precum stiintele, care implica activitati de laborator, ar trebui sa se desfasoare pe grupe de 10-15 elevi si nu clase de 30-35 de elevi,
ELEVII TREBUIE SA FIE ATRASI CATRE O DISCIPLINA DE PROFESOR SI NU DE TEAMA FATA DE ACESTA.
Disciplina Tehnologia informat¸iei s¸i comunica? rii constituie o disciplina? opt¸ionala? pentru elevii din clasele IV s¸i este disciplina?
obligatorie i n i nva? t¸a? ma ntul gimnazial s¸i liceal."Doar una din variante respecta acest articol din lege, varianta 2,
dar aceasta mentine si educatia tehnologica la toate clasele si nu mi se pare corect.
chimie si alte discipline deci ea ar trebui prevazuta ca optional integrat. Consider ca nu se poate cobora cu fizica si chimia la clasele V si VI atata timp cat unele notiuni facute acum in clasa a VI-a la fizica presupun cunostinte de matematica ce se predau la matematica mai tarziu,
In alta ordine de idei, stiu ca se discuta ca materia sa se aeriseasca si implicit si numarul de ore alocate unor discipline sa scada, nu sa creasca...
#Consider ca varianta 2 asigura continuitatea tuturor disciplinelor din trunchiul comun
#Consider ca acest chrstionar nu este relevant pt a stabili in ce masura planurile cadru satisfac cererea de pe piata educationala in concordanta cu evolutia sicietatii!
Avem nevoie obligatoriu de discipline noi la nivelul celor 3 cicluri de invatamant. De ex:
Etc Alte discipline optionale pot satisface nevoia tinerilor de a-si dezvolta abilitatile practice: manufactura de orice fel, muzica, meserii, etc!
posibilitatea participarii la cursuri de perfectionare astfel incat sa poata preda si discipline din categoria socio-umane.
#Consider ca disciplina Geografie este destul de importanta si ca doua ore de studiu pe saptamana sunt binevenite atat pentru elevi cat si pentru profesori.
#Consider ca disciplina Religie trebuie studiata in cel mult 4 ani din cei 12 ai invatamantului preuniversitar r
#Consider că disciplina TIC ar trebui să se regăsească în clasele 7-8 mai ales că ea va fi studiată și la liceu),
să fie parcursă în regimul de 0. 5 ore/săptămână, alături de disciplina Educație Tehnologică d
#Consider ca disciplina TIC trebuie sa cites studiata in toti anii de studiu fiind parte din competentele cheie europene.
In plus propun introducerea unei ore de algoritmica macar la clasele 7-8 tot din acelasi motiv v
#Consider ca disciplinele fizica-chimie-biologie pot fi studiate inca din clasa a nou dar mai mult sub forma de experimente, de observare/intelegere a unor fenomene.
Ced acest lucru deoarece la nivel de ciclu primar ei studiaza integrat disciplinele naturii i
#Consider că disciplinele socio-umane trebuie predate numai de profesorii de istorie pentru a se asigura inter și transdisciplinaritatea.
și TIC-ul sunt discipline plăcute de elevi, sunt foarte importante. Elevii le consideră ore practice în care chiar au multe de învățat.
La nici o altă disciplină nu întâlnesc informații atât de necesare vieții de zi cu zi. Aici își formează priceperi și deprinderi de muncă!
#Varianta nr. 3 mi se pare cea mai bună din punct de vedere atât al pondereo disciplinelor,
#Consider ca este necesara alocarea de cel putin 2 ore/sapt unor discipline de cultura generala,
deoarece este o disciplina de bacalaurea a
#Consider ca fiind important accentuarea domeniului socio-uman n
#Consider ca implemetarea trebuie corelata cu calendarul miscarii personalului didactic c
#"Mens sana in corpore sano o
#Consider ca in continuare se pune accent pe forma si nu pe continut
#Consider ca in era tehnologizarii e foarte importanta educatia tehnologica si tehologia informatiei i
#Consider ca în învățământ profesorii să aibă o limita în ce privesc temele. Elevii silitori să fie sprijinti.
Aceasta disciplina ar putea extreme de usor sa fie predate de profesorii de Ed. Muzicala, asa cum se intampla in occident!
Planul-Cadru pentru învățământul gimnazial VARIANTA 1 modificată Aria curriculară/disciplina Clasa V VI VII VIII I. Limbă Și Comunicare 7-8 7-8 8-9 8-9 Limba Și Literatura Română TC
Om Și Societate 4-5 4-5 4-5 6-7 Discipline socio-umane**TC o-1 0-1 0-1 0-1
#Consider ca ora de muzica trebuie sa ramana printre celelalte discipline ce se desfasoara obligatoriu u
cum se intampla in prezent cu disciplina cultura civica. In situatia in care orele de cultura civica sunt date profesorilor de istorie,
Din acest motiv un profesor de cultura civica (absolvent de sociologie-de exemplu) abia reuseste sa-si adune jumatate de catedra in 3-4 scoli iar completarea fiind cu alte discipline e
#Consider ca pentru o buna implementare a oricarui tip de plan cadru este necesara revenirea la un manual unic pentru fiecare disciplina in parte,
#Consider ca ponderea disciplinelor opționale ar trebui sa fie mai mare. Asa după cum arată ele,
#Consider ca reducerea sau eliminarea unor discipline de exemplu istoria si geografia, o sa contribue la alienarea acestui popor si la genocid cultural l
#consider ca religia ar putea deveni disciplina care sa se studieze la CD D
#Consider ca schimbaraea planurilor cadru trebuie sa aiba corelatie cu nevoia de adapatare a adolescentului la societatea mereu in schimbare fara insa a-l priva pe acesta de abilitatile de viata, de modelarea sufletului prin arta sau pastrarea
care scade numarul de ore pe saptamana la o anumita disciplina, spre exemplu programa disciplinei la limba romana pentru clasa a 5-a
#Consider ca trebuie micșorat numărul total de ore și introduse mult mai multe discipline optional o
continuitatea disciplinelor pe cei patru ani de studiu asigură formarea competențelor formulate la nivel național în concordanță cu cele la nivel european;
disciplinele din aria curriculară Tehnologii prin conținuturile lor și activitățile de învățare pun accent pe interdisciplinaritate și transdisciplinaritate;
in sensul ca ar fi trebuit sa se introduca cate 2 ore pt fiecare an de studiu in TC disciplinelor istorie si geografie,
in primul rand ar trebui sa se acorde atentia cuvenita disciplinelor ca nr de ore din cadrul arei curriculare Om si Societate
#Consider disciplinele din aria artei si tehnologiei foarte importante si in invatamantul gimnazia a
#ormularea unor alternative reale, în urma revizuirii propunerilor de plan-cadru;(toate cele trei variante reduc numărul de ore la disciplina limba și literatura română la clasa a V-a (de la 5 la 4 ore/săptămână) și exclud studierea limbii latine la clasa a VIII-a;
espectarea principiului corelării la particularitățile de vârstă ale elevilor având în vedere ciclurile curriculare (ciclul curricular de dezvoltare cuprinde cls. a III-a,
Deoarece momentan toate cele trei variante ofera niste posibilitati trunchiate, cu ore diminuate la anumite discipline de ex.
precum ar trebui sa aiba in vedre la anumite discipline posibilitatea predarii interdisciplinare e
#consider foarte utila introducerea unei ore de algoritmica in planul cadru la clasele VII-VII I
#Consider importanta alocarea unui numar de ore mai mare disciplinelor socio-umane e
#Consider importanta solicitarea unui feedback din partea elevilor, printr-un poll asemanator r
#consider importanta varianta 3 a planurilor cadru propuse, deoarece aloca un numar mai mare de ore ariei curriculare om si societate fata de vechiul plan cadru u
#1. Între numărul de ore prevăzut pe disciplină și conținutul disciplinei să fie o corelare foarte bună. 2. Interdisciplinaritatea
iar variantele 1 și 3 reduc la jumătate orele acestei discipline, în situația în care, în țări pe
acestei discipline îi sunt alocate 2 sau chiar 3 ore pe săptămână. Iar chimie de la clasa a V-a
1. având disciplina în TC la cele două clase, se presupune că fiecare unitate are baza materială și cadrele didactice
2. Ar fi un pas important spre ormalitateaducând această disciplină (cea mai dinamică dpdv al domeniilor de aplicabilitate și a modificărilor perpetue pe
Predarea ei doar la clasele V-VI sau statutul de disciplină opțională, obligă reluarea ei, de la nivel basic, în clasa a IX-a, fapt ce face inutile demersurile susținute de cadrele didactice
care stăpânește disciplina și ar fi interesat de o valorificare a competențelor dobândite și de o continuare a dezvoltării sale în această direcție
prin echilibrarea numărului de ore între disciplinele reale și cele din sfera socio-umană să oferă posibilitatea unei alegeri conștiente privind viitorul parcurs educațional și profesional al absolventului de gimnaziu;
disciplinele din sfera socio-umană, vor contribui la formarea gândirii abstracte, la dezvoltarea operațiilor de analiză și sinteză, la abordarea integrală,
totodată, disciplinele din aria curriculară Om Și Societate, vor contribui la formarea unor deprinderi sociale, a unor deprinderi de relaționare, formând, totodată,
prin alocarea unui număr suplimentar de ore la disciplinele istorie și geografie, se facilitează formarea unei viziuni europene, înțelegerea contextului social-politic, economic și cultural național, în strânsă interdependență cu cel european și cel global, identificarea
#Consideram ca disciplinele limba romana si istorie trebuie sa aiba un numar suficient de ore, mai ales pentru elevii din mediul rural,
#Consideram ca scaderea numarului de ore la disciplinele limba si literatura romana si istorie contravin interesului cultural si national al poporului roman n
#Constientizarea de catre familie, elevi, cadre didactice si organele abilitate de importanta educatiei si a studiului tuturor disciplinelor!
exercitii la tabla sau pe fise, experimente, jocuri, activitati culturale, in functie de disciplina. Cum sa evolueze elevul daca profesorul vorbeste toata ora?
chiar daca exista aceea ora de disciplina optionala transdisciplinara sau transcurriculara. Exista pericolul unui mentineri a stadiului actual l
CARE NU AU NIMIC DE-A FACE CU DISCIPLINA RESPECTIVA, CARE SA-I"EDUCE E
#Continuitate in dobandirea cunostintelor incepand chiar cu clasa V la disciplinele fizica si chimie. Cunostintele asimilate de elevi la obiectul STIINTE-clasa IV pot fi completate chiar din clasa a V V
#continuitate la discipline pentru formarea unei orientari profesionale si la alegerea profilului in invatamantul licea a
reprezintă o modalitate de a submina importanța educației nonformale. 4. Orele alocate studierii unor discipline fundamentale
cu aportul profesorilor mai multor discipline. 5. Să fie creat un registru național al disciplinelor opționale (publicat online),
iar în acesta să fie înregistrate automat toate disciplinele opționale predate în școli, împreună cu toate materialele auxiliare necesare,
urmând ca numărul disciplinelor opționale pe care le pot alege elevii să fie crescut, iar personalizarea parcursului educațional al acestora să fie
Profesorii creatori de discipline opționale să primească sporuri salariale în funcție de popularitatea resurselor create de ei (ușor cuantificabilă prin numărul de clase/școli în
De asemenea, dreptul elaborării unor discipline opționale să nu aparțină exclusiv profesorilor, ci oricăror actori sociali interesați de educație. 6. Selecția disciplinelor opționale să fie realizată prin proceduri transparente,
exclusiv de către elevi, iar grupele de studiu să nu fie circumscrise claselor sau anilor de studiu,
se vor constitui lase pentru studiul disciplinelor optionaledoar cu efective mai mari de 12 elevi,
#Continutul materiei la disciplinele stiinte la clasele de gimnaziu sa se bazeze mai mult pe partea experimentala si exemple din viata de fiecare zi, explicate intr-un limbaj concret, nu abstract ca pana acum si
#Conținuturile disciplinelor de studiu să fie prezentate într-o manieră inedită care să-i determine pe elevi
#Continuturile TREBUIE aliniate intre disciplinele inrudite. Nu se poate studia o limba straina doar pe baza vocabularului,
#corelarea programelor tuturor disciplinelor din aria curriculara Matematica si stiinte incepand cu clasa a v
#1. Cursuri de formare pentru discipline integrate 2. Resurse gratuite de planuri lecții pentru disciplinele integrate 3. Recompensa financiară pentru acei profesori care construiesc opționale aprobate b
#Corelarea celor 4 discipline socio-umane prezente in variantele propuse in planul-cadru pentru gimnaziu cu cele prezente deja in invatamantul liceal l
#corelarea continuturilor diferitelor discipline (au nevoie la fizica sau chimie de notiuni pe care nu le-au dobandit inca conform programei la matematica,
#corelarea intre nevoile si aspiratiile elevului si disciplinele studiate. corelarea dintre capatarea unor aptitudini ale elevului si dezvoltarea acestora in cadrul scolar in
#corelarea numarului de ore pe disciplina cu programele scolare care sunt foarte incarcat t
#1. Introducerea disciplinei"Joc".Pentru mulți copii jocul se limitează la cel de pe calculator/tabletă/telefon 2. Introducerea orei de educație sexuală 3. Înlocuirea ore ide religie cu cea de"morală"predată de profesorii de religi d
#Corelarea planului-cadru cu programele școlare și cu teste standardizate la nivel de disciplina va determina cresterea nivelului de calitate al invatamantulu u
#Corelarea programei cu fiecare disciplină Ä
#Corelarea programei scolare cu manualele scolare e
#Corelarea programei scolare cu nr. de ore propuse e
#Corelarea Programelor cu Planurile Cadru u
#Corelarea programelor de studiu si a manualelor cu noul Plan Cadru u
#corelarea programelor sa fie facuta foarte atent t
#Corelarea Programelor scolare cu nr de ore, materie multa, inutila, fara aplicabilitate si timp insuficien n
#corelarea programelor școlare la disciplinele geografie-matematică-științe ale naturi a
#corelarea programelor scolare si a manualelor cu noul plan-cadru; alegerea unor optionale cu adevarat folositoare, relevante pentru parcursul scolar al elevulu u
#corelatia disciplinelor studiate cu cererea de pe piata munci i
#Crearea cadrului adecvat pentru formarea culturii generale a elevilo o
#Crearea unui spatiu de orientare profesionala mai concret prin optionale mai multe si mai diversificate
#Cred ca ar fi discipline mai educative pt copii decit educația pentru cunoașterea drepturilor lor.
#1. Lasat mai multa latitudine locala in pregatirea programei 2 mai mult accent pe disciplinele artistice-poate un instrument muzical l
#Cred ca ar trebui incurajate si implicate ONG-urile care activeaza in domeniul noilor discipline socio-umane introduse,
Tehnologica doar la clasa a VII si a VIII e excelenta si introdusa deasemenea disciplina TIC C
#Cred ca disciplina Religie ar trebui sa nu mai faca parte din trunchiul comun n
#Cred ca este mare nevoie sa se aloce si sa se asigure de catre minister mijloacele si resursele materiale si financiare necesare desfasurarii activitatilor practice cum ar fi la disciplina geografie (de ex. iesiri in orizontul
Orice disciplina este importanta sa fie studiata de catre elevi si cred ca din punct de vedere intelectual un elev se poate dezvolta intr-o mare masura su cu ajutorul stiintelor umaniste nu doar cele exacte e
apoi infrastructura baza materiala a scolilor. ar trebui sa aveti un sistem de evaluare a cadrelor (notiuni de consiliere a grupului, de mediere a conflictului, de management al clasei de elevi, si abia apoi cunostinte specifice disciplinelor).
numarul de ore destinate acestor discipline ar trebui sa creasca, in timp de fizica, chimia, sportul, disciplinele socio-umane, ed. tehnologica, istoria,
pentru ca atat elevii, cat si parintii, vor imparti disciplinele in categorii: Foarte important/relevant, mai putin important, Neimportant.
Daca toate disciplinele vor avea o anumita reprezentare in evaluarea pentru admiterea la liceu (si nu doar prin media generala a anilor de studiu
sau prin introducerea unui test (eventual chiar test grila) care sa includa intrebari si din celelalte discipline, atunci ponderea lor in Variana 1 de plan cadru este justificata.
chiar și numai printr-o mai largă ofertare de discipline în cadrul CDȘ i
#Cred ca un copil de 12 ani nu este pregatit cognitiv pentru fizica, cel putin nu pentru fizica predata in scoala romaneasca.
#crește ponderea disciplinelor tehnic i
#cresterea caracterului interdisciplinar al invatamantului gimnazia a
#cresterea numarului de ore la aria curriculara om si societate geografi i
#Cresterea numarului de ore la disciplinele la care se sustine evaluare national l
#Cresterea numarului de ore la istori i
#cresterea numarului de ore la istorie si geografi i
#creșterea numărului de ore și nu scăderea pe anumite arii curricular c
#Cresterea ponderii disciplinelor logico-matematic c
#Cu atatea materii tehnice din varianta 2 ce vor face copiii care nu urmeaza o facultate si
care au fost doar abrutizati de scoala generala? Ce vor face copiii care vor dori sa urmeze profile umaniste?
La ce-i ajuta a
#Cu mult respect pentru sistemul de invatamant, parerea mea este ca profesorii din ziua de azi,
#Cum se poate face disciplina TIC, daca in majoritatea scolilor nu sunt suficiente calculatoare sau deloc?
Ca sa nu mai vorbim de specialistii care sa doresca sa vina in invatamant ca sa predea aceasta disciplina a
Cum se va implementa disciplina la nivel national l
#Cunoasterea de catre toti factorii implicati in educatie a cerintelor sistemului educational si implicit a planurilor cadr r
#Cunostintele despre Pamant si despre alcatuirea si invelisurile sale le pot afla elevii de la disciplina geografie care de ani de zile este vitregita si are acelasi nr de ore la clasa ca si religia
#CUPRINDEREA IN PLANUL CADRU A DISCIPLINELOR CARE ASIGURA CULTURA GENERALA A ELEVULU U
#curriculum la decizia scolii sa fie corect ales la decizia parintilo o
#Curriculum-ul integrat va crea mari dificultăți în aplicarea sa. Lipsa orei de consiliere și orientare, pe anumite variante, un minus în ceea ce privește educația în genera ®
introducerea fotografiei ca disciplina optionala; sportul optional; stimularea activitatilor in timpul liber, acasa in afara scolii, practicarea unui sport (daca e talent)- accentul pus pe limbi straine, in contextul globalizarii si integrarii europene-TIC,
#Cursuri pentru cadrele didactice implicate, in vederea predării integrate a unor discipline n
#Cursurile de cinema. Romania ia premii senzationale si copiii nu stiu nici cine Chaplin, nici Birlic c
de ce este bagata in trunchiul comun disciplina religie ca find obligatorie. Ne intoarcem in evul mediu,
#Dacă în Varianta 1 se revine supra nr de ore de limba română se reintroduce studiul limbii latine și se renunță la Disciplinele socio-umane,
#Daca s-ar implementa o disciplina care sa predea RESPECTUL ar fi exceptional! CCUM cred ca acest lucru nu se poate ar trebui ca la orice ora,
ar trebui studiata disciplina Tehnologia Informatiilor si a Comunicatiilor in toti cei patru ani de gimnaziu si, mai ales, ca in fiecare scoala generala,
la sport, la fizica si chimie, sa se dea teze si la aceste discipline, sa li se ceara si acestor profesori ore suplimentare e
#Daca vrem scoala europeana atunci reduceti numarul de discipline la nivel de gimnaziu. Nici o tara europeana nu are o astfel de scoala ca si in Romania.
dar și conexiunile dintre disciplinele care compun știința geografiei (geografia fizică, geografia umană, geografia regională, etc..Am prezentat, pe scurt,
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011