#Cat timp noi consideram acest planuri-cadru o modalitate de impunere a unor discipline in defavoarea celorlalte, nu avem cum sa obtinem o finalitate adecvata societatii noastre viitoare. Analiza potentialului sistemului in a oferi un anumit nivel pentru fiecare disciplina, in corelatie cu ce poate pricepe un copil la o anumita varsta, este un element de baza. Degeaba consideram fizica un element de baza in intelegerea realitatilor de zi cu zi, daca numaram pe degete la nivel national profesorii care mai sunt capabili sa se se faca intelesi unor copii de clasa a VI-a, a VII-a si a VIII-a. Avem 4 ore de matematica pe saptamana, incat ajungem la un nivel aberant de ridicat in clasa a VIII-a, iar cand intram la facultate nu mai stim nici tabla inmultirii. Toate planurile cadru prezentate au aceesi problema: se adreseaza elevilor elita. Ori noi in societate avem nevoie de elevi care sa inteleaga ce este in jurul lor si ce se intampla cu ei. Sunt de acord cu numarul de ore de la limba romana, cu limbile straine (desi si aici este o problema mare cu resursele pe care le are sistemul...atat umane, cat si de dotare), cu istoria, geografia, etc. Dar nu pot fi de acord, nici ca parinte cu discipline care nu mai au demult nici o finalitate in societatea noastra, decat pentru mici categorii i
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011