#Propunerea mea este pilotarea priectului pe un ciclu de invatamant, cu personalul calificat, implicarea directa a profesorilor in elaborarea Curiculum-ului (fara experti din afara sistemului),
Pentru disciplina Biologie, la clasa a V-a se impune necesitatea unui nr de 2 ore,
TC, dat fiind complexitatea continuturilor de biologie vegetala, terminologia stiintifica, trecerea elevilor de la nivelul primar la cel gimnazial, reflectat in ritmul mai lent in asimilarea notiunilor, redarea unui desen stiintific, inserarea unor date in tabel, notarea schitei
Cresteti cu o ora numarul de ore in ariile curriculare Matematica si stiinte si Tehnologii.
Matematica si stiinte, Limba si comunicare, Tehnologii. Impuneti minim 1 ora CDS pentru aceste arii curriculare. 4. Admiteti optionale cu aceleasi denumiri ca materiile din TC.
Matematica-performanta (pentru elevii foarte buni), Matematica-aprofundare (pentru elevii medii), Matematica-remedial (pentru elevii cu dificultati in invatare.
Trei ore in loc de patru, posibilitate de marire a numarului de ore la optional. 2. Desen, muzica-un singur obiect-Arte sau cultura generala. 3. Micsorarea numarului
care dau identitate națională (Limba română, Istorie și Geografie) g
#Putine modificari si materii noi toyal nepotrivite la socio umsn n
#Rapoarte periodice pe zone care sa centralizeze rezultatele chestionarelor si parerile elevilor, parintilor si profesorilor despre orice noutate sau neplacere referitoare la acest subiect.
#Alegerea de 1-2 ore la disciplinele socio-umane pentru clasele VI-VII (Istorie si Geografie e
#Realizarea unei"combinații"în variantele 3 și 2, cu păstrarea a două ore/săptămână la geografie la clasa a V-a și introducerea unei ore de fizică/săptămână la clasa a V-a,
#Realizarea unei materii transdisciplinare, cu continuturi din Religie, Eucatie civica, Istorie, Geografie e
#Realizarea unor programe mai putin complicate și corelate cu noțiuni practice i
#Realizarea unor studii care sa fie transpuse in tipuri clare de CDS-uri, reglementate de minister, evident cu acoperirea oricarei variante
LIMBA ROMANA, ISTORIE, GEOGRAFIE
#reconsiderearea acestora pentru o varianta combinata la anumite disciplin n
#Rediscutar r
#reducerea materiilor, descongestionarea materiilor, scoaterea limbii latine, scoaterea educatiei tehnologice, efectuarea religiei in afara programului ora a
#Reducerea nr. de ore la istorie/geografie/lb. moderna 2. Introducerea disciplinei Educatie pentru sanatate, ca materie obligatorie.
La clasele avii si aviii disciplina Stiinte in loc de fizica, chimie separat. Educatia tehnologica inlocuita cu TIC.
#reducerea numarului de ore de religie, eventual, de la cl a VIII-a, si a numarului de ore de chimie e
#Reducerea numarului de ore la disciplina matematica, introducerea examenului diferentiat la Evaluarea Nationala, in functie de optiunile elevului in treapta superioara de studii i
#Reducerea numarului de ore la limba si literatura romana s-a dovedit dezastruoasa la nivelul liceal
Numarul de ore de istorie este evident redus ceea ce duce la micsorarea daca nu chiar anihilarea sentimentului national.
Un numar de ore de istorie mai mare si axarea acestei discipline pe problemele nationale ar dezvolta un cetatean roman atat pentru societatea romaneasca car si pentru cea europeana.
#Reducerea numărului de ore pe săptămână prin reducerea numărului de ore alocat ariei curriculare matematică și știință.
Creșterea numărului de ore la disciplinele istorie și geografie prin eliminarea disciplinei religie. Propunerea TIC ca disciplină opțională p
VIII cate doua ore de geografie, respectiv istorie e
#reducerea numarului de ore si pastrarea unui raport corect intre volumul de lucru, intelectual si activitatile de repaus si miscar r
#Reducerea numarului minim si maxim de ore pe saptamana cu 1-2 ore pe fiecare nivel de clasa, avand in vedere faptul ca programul maxim de lucru al unui adult
la aceleasi numar de ore la fizica si chimie! Poate veti tine cont de faptul ca fiecare copil trebuie pregatit din punct de vedere civic, sa devina un bun cetatean, din punct de vedere geografic sa-si cunoasca tara iar din punct de vedere istoric sa-si sa-si cunoasca trecutul!
Fizica si chimia cred ca se poate aprofunda in liceele de specialitate e
#Reducerea/scoaterea orelor de religie e
#reduceti din orele de matematica si de la limbile straine. Statul roman nu-si permite sa dea bani pe ore de limbi straine,
ce-i ajuta pe tineri sa plec definitiv și statul român să moară lent dar sigur s
#reduceti orele de matematica pe saptamana a
#referitor la disciplina Istorie, dacă tot se ține la o corelare cu Uniunea Europeană să se analizeze de ce aolo, în cele mai multe dintre state,
Istoria este predată în gimnaziu între 2-4 ore pe săptămână s
#referitor la disciplina matematica, la programa actuala nu sunt suficiente ore pentru a fi acoperite conform cerintelor. nu trebuie renuntat la orele de consiliere la clasele V-VI I
#Reforma curriculară-formală trebuie să fie novatoare și la nivelul transdisciplinar, al accesibilității didactice și să se raporteze la NOILE REALITĂȚI ȘI STRATEGII SOCIALE;
si o ora de limba latina prevazuta pentru clasa a VII-a a
#Reglementarea statutului curricular al disciplinei Consiliere Și Orientare și analiza nevoilor de abilitare curriculară a celor care o vor preda;
Elaborarea unei metodologii privind disciplinele opționale o
#Reiau acest comentariu pe care il consider extrem de important: in contextul in care cererea de IT-isti si programatori este extrem de mare pe plan national, european,
atat la profilul matematica-informatica cat si stiintele naturii sa fie aprofundate aceste notiuni si extinse astfel incat sa atinga domeniile IT atat solicitate actual pe piata muncii interne, europene
#Aletrnativa la Ora de religie la gimnaziu sau scoaterea de tot. Inlocuirea cu Tic. Tic in fiecare an.
#Reinprospatarea cartilor de istorie, ele de mult nu mai fiind la standardele cerintelor r
#reintroducere"Lucru manual"ca disciplina obligatori i
#reintroducerea ca disciplina obligatorie lb latin n
#Reintroducerea geografie ca materie obligatorie la examenele nationale/de bacalaurea a
#reintroducerea limbii latin n
#Reintroducerea limbii latine-utila pentru rolul ei formator (creeaza cu adevarat competenete) Scoaterea din trunchiul comun a religiei.
Eliminarea unor discipline precum educatie economica-invatamintul gimnazial nu este ASE, ci el trebuie sa formeaze gindirea unor elev v
introducerea lectiilor de inot in cadrul orelor de educatie fizica; introducerea unei ore suplimentare l l
#alocarea a 2 ore pentru disciplina Biologie si corelarea notiunilor de biologie cu cele de fizica, chimie si stiint t
#Reintroduceți orele de biologie și educație pentru sănătate Ä
#Reiterez sugestia de introducere a unei ore speciale dedicate competenței de lectură a textului, înțelegând prin text mesajul transmis prin orice mijloace și excluzând beletristica t
Prea multe ore de chimie și fizică, prea puține de arte sau dezvoltarea aptitudinilor. Nr de ore săptămânal la orice clasă V-VIII nu ar trebui
#alocarea a minim 2 ore/sap. de istorie la clasele V-VII I
#religia ca si disciplina nu are ce cauta in invatamantul de sta a
#Religia nu ar tb sa fie obligatorie ci optionala a
#Religia nu ar trebui sa aiba ore in invatamantul primar
#Religia nu are ce cauta ca obiect de studiu in trunchiul comun. Educatia tehnologica doar la clasele 7-8. Consiliere si orientare se poate chiar de 2 ori pe saptamana.
care presupun evaluare transdisciplinară la Limbă Și Comunicare (testare la Limba Și Literatura Română și Limba modernă) și la Matematică Și Științe Ale Naturii (testare la Matematică, Fizică și Biologie).
limba moderna 2-la toate clasele
#Religia, alternativ cu disciplina socio-umana (0, 5 ore/saptamana. Educatie pentru sanatate-o disciplina necesara a
#Religie optional. Pastrat ed fizica macar 2 ore saptamanal la toate clasele. Dotati laboratoarele, asigurati conditii pt secolul XXI:
internet, table smart, etc. Buget mai mare la invatamant t
#religie optionala inlocuita la alegere cu alt optional de ex educatie pt sanatat t
#Alocarea de ore mai multe pentru Istorie si Geografie si ore mai putine la materii care nu le plac elevilor--Ed Plastica, Muzica, Ed Tehnologica, Matematica, Lb Romana, Fizica,
Chimie e
#Renuntarea imediata a variantelor propuse si constituirea unor grupuri de lucru formate din profesori cu activitate la catedra certificata prin vechimea si rezultatele obtinute cu elevii pe parcursul carierei didactice
pentru elaborarea unor planuri cadru serioase si normal; e si nu ceea ce s-a propus pana acum.
Publicare numelor celor care au,, gandit"cele trei variante de planuri cadri. Apoi, desfiintarea imediata a Institutului pentru Stiinte ale Educatie, a ARACIP si finantarea corespunzatoare a sistemului de educatie e
limba latina (a VIII-a) si, la fel de grav, la o ora de limba moderna 2 (clasa a V-a conform propunerii 3) sunt GRAVE ERORI.
Elevul va fi din ce in ce mai privat de componenta enciclopedica a formarii sale, de posibilitatea dezvoltarii competentelor de comunicare in limba straina 2,
a numarului de ore de matematica (care este disciplina de examen
#revenirea geografiei cu 2 ore pe saptamana, dat fiind ca este o disciplina care asigura si consolideaza cultura generala a
stiinte, tehnologii i
#Revenirea la nr. de 5 ore/săptămână la disciplina Limba Și Literatura Română clasa a V-a
#reveniti la manualul unic ca e bulibaseala la clase, dotati scolile minimal, revizuiti programele scolare cu cap nu haoti i
#Revin asupra regândirii numărului de ore la disciplina limba și literatura română din motive obiective care presupun că sunt cunoscute.
Este o disciplină de examen, în primul rând. În plus ar trebui revizuită programa. De asemenea, ar fi necesar ca la clasele primare-minorități naționale-limba și literatura română
să fie predată de profesori de specialitate. Lasă de dorit cunoașterea limbii naționale la compatrioții noștri
sau germana la alegere 1 sau alta limba la alegere istorie 1 dar nu despre izvoarele istoriei si despre iobagi ca numai la iobagi se gandesc elevii latina zero (profi de rom o sa spuna altceva) religie
1 sa nu se mai ia de religie nimeni ca acum pot face cerere daca nu le convine la cei mai deranjeaza pe unii nu stiu..
Fizica 1 chimie 1 geogra 2 tehno 1 muz 1 desen1 info 1 chiar 2 la 7-8 sport 2 nu mai mult dirigentie
Trebuie alocate minim 2 ore de Istorie si Geografie pe saptamana! Ce poti sa predai in 50 de minute si poate nu stiati,
Nu se pot pune 2 ore pentru amaratele alea de Istorie si Geografie? Nici asa nu ar fi de ajuns,
iar Ed. economica si democratica sa fie predata de profesori economisti si nu de cei de socio umane (istorie sau cultura civica) care nu stiu
#Sa existe 1-2 ore de biologie si la clasa a V-a si a VIII
#Să existe o apropiere între numărul de ore alocate Ariilor curriculare Matematica și Științele naturii și Om Și Societate, conform tendințelor actuale ale educației europene.
precum și predarea lor de către profesorul de istorie r
#sa existe o relatie intre planul cadru-programa scolara-manual-auxiliar r
#Sa existe proceduri clare care sa raspunda concret la problemele de indisciplina care se ivesc uneori la clasa a
#Sa facem mai multe ore de sport si mai putine ore de fizica si chimie si matematica a
#Să fie eliminată disciplina Religie din TC
#sa fie gandit foarte bine planul cadru final, sa fie benefic pentru elev v
#sa fie implementat t
#sa fie in concordanta cu programele scolare e
#Sa fie introdusa limba latina și TIC-ul sa fie studiat la clasele V-VIII I
#Sa fie introdusa o ora de informatica si o ora de TIC ca discipline obligatorii din clasa a V-a pana in clasa a VIII-a a
#Sa fie mentinuta ora de limba latina și s
#-dotare cu calculatoare,-eliminarea disciplinei Tehnnologie,-alocarea unor fonduri/per elev-strict pentru 1 excursie/a a
V, nu educație tehnologica, să fie ore de desen și muzică din cls. V până în cls.
VIII, mai puține ore de geografie, istorie, fizică. Programa este încărcată, au teză la alegere la istorie sau geografie în cls.
VIII, copii obosesc în gimnaziu o
#Sa fie prevazut numar de ore de Consiliere si orientare in toate variantele. Sa fie introdusa Limba Latina ca diciplina in planul cadru u
#sa fie realizat un plan cadru de catre niste profesionisti si in acelasi timp practicanti care sa cunoasca foarte bine nevoile elevului, realitatea din scoala.
#Sa fim realisti si sa invatam limba romana, matematica, biologie, istorie, geografie cu cate 2 ore pe saptamana la fiecare clasa de studiu,
sa studiem muzica, desenul, et t
#Sa gandim mai mult la viitorul copiilor nostri nu doar la ideea de unde sa taiem pentru a face economie!
#Alocarea unui numar mai mare de ore pentru disciplina Istorie ar fi o necesitate in actualul context international si ar readuce in constiinta elevilor unele valori ale romanilor
#sa lasam elevii sa ia decizii cu privire la optionale ore de aprofundare la anumite materii cum ar fi limbile moderne si materne mai putina educatie fizica in favoarea materiilor pentru E
#Să mai scoată o oră de chimie și să se introducă o oră de lectură.
#Alocati mai multe ore stiintelor umaniste (geografie, istorie, limbi straine), eliminati din orele de desen si muzica.
La matematica, oricate ore s-ar aloca sunt cele mai slabe rezultate. Problema este ca si la limba romana apar carente (vezi rezultatele de la bac.
#să nu existe nicio variantă fără ora de consiliere și orientare, iar în cazul în care se vor reduce orele la limba și literatura română pentru clasa a cincea,
este obligatoriu și reducerea programe r
#Sa nu existe nicio varianta fara ora de consiliere si orientare. La clasa a V-a,
#Sa nu scoateti de la matematica vreo ora. Lasati 4 ore sau mai multe e
#Să nu se depășească 30 ore pe săptămână t
#Alte observatii rezultate in urma analizarii celor 3 variante: 1. Varianta 3 sta cel mai bine in privinta orelor de Istorie si Geografie:
cate 2 ore, in loc de una, la clasele 5 si 8. Cred ca istoria ar merita 2 ore in fiecare clasa.
#Să nu se diminueze importanța studiului disciplinelor din aria curriculară Limbă Și Comunicare Să nu se reducă numărul de ore pentru studiul limbii moderne 2-limba franceză Orele de educație sexuală
să se realizeze in cadrul orelor de biologie. Orele de TIC sa fie introduse in trunchiul comun,
#Sa nu se elimine din ore, mai ales de lb. romana sau de limba latina. Sa se aiba in vedere introducerea unei ore de lb. romana la clasa a VIII-a a
#să nu se scoată limba latină deoarece este importantă pt. români și nici ora de limba română deoarece la clasa a V-a trebuie
că un rol important în dezvoltarea copilului îl ocupă ed. muzicală, ed. plastică dar și ed. fizică...
deoarece limba și literatura română nu are o variantă satisfăcătoare în acest caz decizia este deja luată de cei
care au făcut variantele și nu ține cont de părerea profesorilor de limba și literatura română t
#Sa poata fi adaptat la aptitudinile copiilor, sa cuprinda domenii importante si accesibile copiilor r
ROMANA la cls. a V A SA EXISTE 2 ORE DE ISTORIE SI GEOGRAFIE LA CLASELE V-VIII EDUCAȚIA
ȘI CULTURA CIVICA DE LA CLASELE PRIMARE SI GIMNAZIALE EXISTENTE ASTAZI SUNT SUFICIENT E
#Sa ramana 5 ore de limba romana la clasa a V-a a
#sa ramana 5 ore de romana la clasa a V
#sa ramana actualul plan cadr r
#sa ramana actualul plan cadr r
#Am ales varianta
#sa ramana actualul plan cadru si pe viito o
#SA RAMANA CEA ACTUAL L
#Să rămână cele 5 ore de limba română la clasa a V-a și ora de limba latină a
#-sa ramana cele 5 ore de limba romana la cls. a V-a
#Sa ramana ora de limba latina! si asa e o singura ora la clasa a-VIII-a!
ne pierdem istoria cu disparitia acestei ore
#sa ramana ora de romana la clasa a Va macar ca o lectura obligatorie, cate 2 ore de geografie si biologie la fiecare clasa.
Traim prezentul, sa stim ce ne inconjoara si sa stim sa ne expriman, sa luam masuri pentru a proteja
Ar trebui stabilit un nr de ore (3ore) de matematica si 3 de romană, câte una din cele de istorie, 1 geografie, biologie urmând ca orele disponibile sa aleaga copilul in funcție de vocația si talentul lui.
Eu vedeam 3 variante posibile din care sa se poată alege la trecerea in gimnaziu. prin acest sistem propus de dvs. toți copiii învață la fel
care sa poata folosi noile tehnologii la un nivel rezonabil l
#Sa se acorde 2 ore de istorie pentru gimnaziu u
#Să se acorde o mai mare atenție echilibrului între toate materiile cuprinse în planul cadru c
#Sa se acorde o mai mare importanta disciplinelor socio-umane e
#Să se acorde o mai mare importanță pregătirii elevilor pentru viață și nu doar pentru oră n
#sa se faca cate 2 ore/sapt de istorie la toate clasele, iar la desen si muzica cate 1 ora/sapt la toate clasel l
fara sa mai vorbim de structura grsmaticala preponderent de origine latina sau de termenii medicali, farmacologici, biologici avocatesti neologismele au origini in limba latina!
#Sa se faca mate romana fizica chimie si it in scoala gim ca lumea nu in batsie de joc. prof sa aibs salariul dupa cum expluca la ore si
#Să se ia câte o oră de Matematică și Limba română, să se renunțe la orele de Fizică
și Chimie la clasele a-V-a și a VI-a și la noile materii propuse,
deoarece acestea se pot parcurge la Educație Civică, dar să rămână ora de T. I. C, de Muzică, Desen și Educație Fizică.
Toate acestea se pot pune în aplicare cu condiția să se schimbe programele în sensul eliminării conținuturilor inutile n
Sa se prevada noi masuri disciplinare impotriva actelor de violenta fizica si verbala la adresa profesorilor si colegilor.
#Să se pună accent pe disciplinele din ariile curriculare Limbă Și Comunicare, Matematică Și Științe Ale Naturii, Educație Fizică, sport și sănătate, Tehnologii.
Sa se reintroduca limba latina! Sa nu persecutati si sa nu dispretuiti limba materna si stiintele umaniste, in general!
nutritie, igiena, morala, primul ajutor. sa fie mai multe ore de educatie fizica, muzica, arte-mai ales la invatatmantul primar dar si la gimnazial. sa se renunte la invatatea tip spirala,
In planificarea tezelor pentru liceele tehnologice profil resurse naturale elevii pot opta pentru a sustine teza la biologie, fizica, chimie.
psihologie si geografie. Statistic vorbind, peste 90%din elevi opteaza pentru a sustine proba la obiectul geografie.
Colegii lor de la seral/fara fecventa pot alege sa sustina teza la geografie/economie. De ce elevii de la zi nu pot?
de ce le este interzisa pregatirea adecvata pentru un obiect la care opteaza masiv la examenul de bacalaureat a
care sunt stresati si agasati de programele incarcate si de orele foarte multe din zona Matematica-stiinte!!!
In loc de una din orele de fizica-circulatie, in loc de una din orele de chimie-gastronomie (combinarea armonioasa a elementelor in mancare.
In loc de una din orele de matematica-sah. Va rugam sa intelegeti ca nu mai vreau copiii acelasi sistem sec de invatamant, in
Cine a propus sa se faca chimie la clasa a V-a???Vreti sa puneti copiii sa invete sistemul periodic pe de rost inca dintr-a V-a?
#Sa se tina cont de faptul ca disciplina chimie este necesara pentru formarea si dezvoltarea unor competente cognitive si abilitati practice pe
#Sa se tina cont de necesitatea formarii unei culturi generale a elevilor (istoria, geografia, biologia, chimia, fizica...
Pentru consiliere as propune 2 ore pe săptămână pentru clasa a opta, în loc de o ora de geografie.
Orele de istorie ar putea fi înlocuite de ore de geopolitica
#sa se tina cont de sugestiile Societatii de Stiinte Istoric c
#Sa se tina cont mai mult de elevi si mai putin de nevoile profesorilor. Numarul de ore la Matematica si Limba romana este mult prea mare.
Se pune prea putin pret pe educarea simturilor prin materii precum desenul, muzica si prea mare pret pe dezvoltarea capacitatii de abstractizare e
Desi sunt profesor de educatie fizica de multe ori le spun elevilor mei, ca, daca atunci cand am dat la facultate examenul la gramatica limbii romane
mi se parea irelevant pentru a fi profesor de educatie fizica, biologia si probele sportive mi se pareau suficiente.
Fizica si chimia sunt doua obiecte de studiu care pentru cei care probabil le-au propus la clasa a V-a si a VI-a sunt ff importante.
educație fizică, educație muzicală și educație plastică
#Am oferit anterior sugestiile pertinente, va rugam sa tineti cont de ele
#S-ar putea integra toate variantele intr-un singur plan, cu flexibilitate la nivelul fiecarei scoli.
#schimbarea ariei curriculare tehnologii care este depasita mai multe ore de TIC la clasa a VII a si a VIII
#Sclaterea unor discipline care nu au aplicabilitate (exemplu limba latina care este o limba moarta). Simplificarea reala a materiei (reducerea volumului de informatii.
fizica si chimia sa fie o singura disciplina; Bagati dreacului ore de TIC cate 5 ore pe saptamana (asta se cere in lume, INCOMPETENTILOR!!!
ore multe de ed, fizica 3 ore min. sapt. suntem un popor de handicapati si obezi!
#Scoaterea orei de religie e
#scoaterea orelor de consiliere si orientare, activitatile de diriginte putand fi realizate in ora de consultatii cu parintii si introduse cate o ora pe educatia tehnologica si o ora
#scoateti chimia si fizica de la clasa a 5-a! aberatii i
#scoateti de la colegii orele in plu u
#Scoateti disciplina socio-umana propusa. ISTORIA face acest tip de educatie e
#scoateti inginerii din scol l
#Scoateți opționalele, alocați maximum 30 de ore și în limbile minoritățilo t
#Am pus la intrebarea anterioar r
#Scoateti Religia din cadrul ariilor curriculare si veti avea spati pentru suplimentarea orelor de sport si de educatie tehnologica in special latura practica a acesteia din urma.
să vă aliniați orientării excesiv UE a acestui guvern prin orele de opțional în Aria Om Și Societate.
#si la clasele 6 si 7 cate 2 ore de istorie geografi i
#Simplificarea continutului invatarii cu exceptia disciplinelor real l
#Am scria deja cateva idei la punctul 19. De adaugat ar fi ca, odata cu implementarea noului plan-cadru,
revenirea la 2-3 ore/sapt, toate clasele, la disciplina Limbă moderna 1-revenirea la 5 ore/săpt clasa a V-a Limba Și Literatura Română-aria curriculară imbă
datorită examenelor de evaluare națională-aria ehnologiidisciplina TIC 1 ora/săpt toate clasele-Educație Tehnologică 0-1 oră/săpt-reconversia cadrelor didactice de istorie
și geografie pe discipline socio-umane, datorită reducerii numărului de ore și a introducerii disciplinelor socio-uman u
(una si nu mai multe), utilizare PC, arte si sport si mai putine ore in gimnaziu de fizica, matematica sau chimie.
accentul sa fie pus pe baza princiilor oricarei materii in parte (ex. matematica: cele 4 operatii, fractii, procentele si elemente de geometrie de baza) iar restul sa fie aprofundat intr-o treapta superioara de pregatire precum liceul,
4 ore de limba romana, minim doua ore de istorie si si minim doua ore de geografie, o ora de limba latina si o ora de EDUCATIE RELIGIOASA.
#Sper ca programele scolare la aria curriculara matematica si stiinte sa fie corelat t
#Sper ca tehnologia sa castige (2) copilului meu ii place foarte mult t
#Am scris la intrebarile anterioare e
#sper ca varianta 2 sa castige votat t
#Sper ca varianta 2 sa nu fie agreata, deoarece: 1. Introducerea disciplinelor ca fizica si chimie de la clasa a V-a,
fara o pregatire prealabila a cadrelor didactice pt predarea atractiva a acestor materii, va determina stres si anxietate fata de scoala copiilor. 2. Eliminarea consilierii si a orientarii (dirigentia) va duce la neglijarea claselor,
Nu renuntati la limba latina, este o minima agatare de trecutul nostru lingvistic. Este o deschidere fascinanta pentru un copil-adolescent de 14 ani.
Eliminati acele discipline socio-umane si reveniti la cultura civica. Oamenii din tara aceasta mai au un drum lung pana sa fie civilizati.
sau al altor arte e
#spun, din toata inima, DA pentru ora de MUZICA, DESEN, COMPUNERE, LECTURA<LUCRU MANUAL, EDUCATIE FIZIC C
#Stiinte=Fizica+Chimie iar varianta 2 are ore alocate acestor discipline si studiul incepe din clasa a V-a a
care să cuprindă fizica, chimia, biologia, educația tehnologică, geografia. TIC și limbile moderne ar trebui
Prea multa matematica nefolositoare la un monent si prea putina chimie! Istoria ar trebuie simplificata,
pentru ca elevii sa invete sa gandeasca logic si sa fie capabili sa faca conexiuni intre notiuni de fizica-chimie-biologie e
#Studierea disciplinelor Fizică și Chimie din clasa a VI-a. Studierea Educației tehnologice în fiecare an de gimnaziu, cel puțin 1 oră/săptămână
Este benefică reducerea numărului de ore la Educație Tehnologică, disciplină la care se studiază elemente din programele celorlalte discipline.
Este bine că s-a scos din trunchiul comun limba latină, că oricum este o limbă moartă,
dar la fel se putea reduce cu câte 1 oră și la Matematică, pentru a face loc și altor discipline
De asemenea, se creează o inechitate între profesorii de istorie, care primesc în plus câte 1 oră de Socio umane la clasele V și VI și cei de geografie
care pierd câte 1 oră la clasele V (la primele 2 variante) VI și VII.
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011