si m-am trezit cu o multime de ore la fizica, chimie, educatie pt. nu stiu ce!
#Sugerez ca aria tehnologii este foarte importanta pentru dezvoltarea armonioasa a elevilor r
#Sugerez introducerea a doua ore de istorie/saptamana la toate clasele de gimnaziu. Istoria este o disciplina
care contribuie la formarea personalitatii elevilor, la integrarea lor socioprofesionala si la dezvoltarea valorilor morale si civice.
Numarul scazut de ore de istorie din ultimii ani se reflecta in slaba participare a tinerilot la viata politica si in lipsa de initiativa a societatii civile e
#Sugerez introducerea unei ore la clasa a VIII-a pentru pregatirea suplimentara a elevilor in vederea sustinerii Evaluării Naționale, pe care sa o gestineze profesorul de romana în colaborare cu profesorul de matematică t
#Sugerez pastrarea limbii latine si a numarului de ore de limba romana sumplimentarea orelor de tehnologii la 1-2 ore pe saptamana laclasele a VII-a si a VIII-a si
cu 1 ora pe staptamana la clasele a V-a si a VI-a. Suplimentarea orelor de fizica si chimie nu este mandatori i
pentru clasele 5, 6, 7, 8 2 ore/saptamana Biologie 2 ore/saptamana Istorie 2 ore/saptamana Geografie 2 ore/saptamana
Sport 2 ore/saptamana Fizica 6, 7, 8 2 ore/saptamana Chimie 6, 7, 8 6 ore/saptamana Lb Romana
6 ore/saptamana Matematica 1 ora Muzica 1 ora Desen 1 ora Religie 2 ore informatica si nu TIC 1 ora
1 și 3. 2. În variantele 1 și 3 nu sunt alocate ore la disciplina Educație Tehnologică la clasele a V-a și a VI-a,
Abilități Practice etc. din ciclul primar. Educația tehnologică a fost introdusă, în urma unor studii laborioase, în planul-cadru de învățământ în anul 1992, la început experimental, în locul orelor de Lucru manual și, respectiv,
să se constituie o catedră de Educație Tehnologică. Un prof. specialist (EDT) ar trebui să predea la 9 școli, eventual,
#Sugestii-eliminarea acelor unitati de invatare care incarca curriculum la limba romana, matematica, biologie-optional religie-imi pare rau dar putini profesori au,,
Romana, Mate, Istorie, Geografie, Religie, Latina, Informatica, Fizica, Biologie, Chimie, Sport, Muzica, Desen; dublarea orelor alocate limbilor straine-se poate schimba si metodologia predarii (as pune o ora interactiva cu jocuri gen Duolingo-vezi Appstore sau Goohgleplay;
elevii iubesc aceste ore-sa fie prevazute cate 2 ore la disciplina geografie la clasa a VI-a si la clasa a VIII-a,
să se prevadă un număr de 3 ore pentru disciplina istorie -să se înlocuiască Religia cu Istoria Religiilor
totuși, ca o disciplină să conțină în denumirea ei cuvântul religie!!!după părerea mea, la fel de bine poate să dispară...
pastrarea nr orelor de limba romana/istorie/geografie-includerea materiilor optionale doar la clasele de profil socio-uman-definirea Ed.
#am vazut vehiculandu-se in diverse medii ideea renuntarii la religie si introducerea istoriei religiilor. cred ca este un aspect actual pe
In invatamantul gimnazial standardele la matematica inalte sunt inutile, iar cei mai multi copii nu fac fata fara meditatii.
#sunt de acord cu introducerea TIC in trunchiul comun si nu sunt de acord cu nr mic de ore la istorie si geografie e
iar elevii trebuie sa faca si altceva inafara de matematica si romana, pentru a se destinde cum ar fi ed. plastica, ed. fizica si ed. muzicala.
Iar pentru absolventii de gimnaziu propun sa se dea admitere pentru a putea intra la un liceu u
Iar în loc de limba latina, sa se faca ora de pregatire pentru examen! Nu cred ca este suficienta o singura ora pt lb. moderna 2 la cls. a V-a (varianta 3) cand
#Sunt de parere ca numarul de ore alocate disciplinei Istorie este insuficient acum, iar varianta 3 raspunde, intr-o oarecare masura, acestui deziderat.
#sunt necesare 2 ore de geografie la toate clasele de gimnaziu si TIC-ul trebuie sa devina obligatoriu pentru V-VII I
#Sunt necesare 2 pre de geografie pe saptamana la toate clasele de gimnazi i
#Sunt necesare mai multe ore de istorie si geografie (2 ore pe saptamana la fiecare clasa.
Informatica trebuie sa fie obligatorie (1 ora pe saptamana pe clasa a
#Sunt necesare mai multe ore de l. romana, istoria Romaniei si informatica. Sa se aiba in vedere care din variante este avantajoasa pentru materiile optionale e
#sunt necesare mai multe ore pt. aria Tehnologii, pt. mai mult de jumatate din absolventii cls.
#sunt nevoie de cel putin 3 ore pe saptamana de educatie fizica, cel putin 2 de ed plastic c
#Sunt pentru aria curriculară"Om Și Societate, ""Limbă Și Comunicare"Adesea vedem cum oameni importanți cu funcții cheie, pentru bunul mers al unei societăți, țări,
chiar dacă sunt specializați într-un anumit domeniu, adesea fac gafe incomensurabile, întrucât nu au bagaj elementar de cultură generală.
eu sunt pentru doua ore de geografie la fiecare clasa, avand in vedere si faptul ca geografia este si o materie de bacalaureat la
#sunt prea multe ore de matematica si romana si prea putine ore de geografie si istori i
cate doua ore de fizica in gimnaziu este mult, ar fi mai bine ca numarul orelor de fizica si chimie sa creasca la liceele de profil tehnologic.
Istoria si Geografia pierd multe ore, fapt ce nu bucura profesorii si nici cei mai multi dintre elevi Oricand ar fi de ales un elev sau un parinte de copil in clasele de gimnaziu,
daca va trebui sa aleaga intre o ora de istorie/geografie si una de fizica/chimie ar alege prima varianta
Ar putea sa fie suficiente cate 3 ore pe saptamana chiar si la matematica si lb. romana.
Fizica si chimia, daca nu si biologia, ar putea fuziona formand o materie unica daca tot se vrea transdisciplinaritate.
#Sunt prea multe ore la matematica. Aria curriculara Stiinte nu a fost afectata in niciuna dintre cele 3 variante.
Daca presedintele Romaniei ar fi fost profesor de geografie sau istorie v-ati mai fi atins de cele 2 materii in variantele 1 si 2 2
#Sunt profesor inginer pe discipline tehnice si urmez cursurile de reconversie pe educatie tehnologica in cadrul UTC Bucuresti.
in schimb sunt multe ore de matematică, iar rezultatele la. această disciplina sunt jalnice, in condițiile unui numar alocat de ore foarte mare f
dar matematica sa aiba 5 ore in trunchiul comun
#Sunt puține ore de istorie si de geografie, în contextul în care numarul de ore de religie ramane la fel.
Știm ca parintii opteaza pentru diferite religii (prin așa zisele cereri), scolile însă nu ofera profesori pentru ora respectiva,
care nu au istorie si de aceea reducem aceste ore? Deja in planul cadru prezent, numarul de ore la geografie si istorie este prea mic.
Oare aceste discipline nu sunt necesare in formarea culturii generale? Ar trebui modificate programele la unele discipline și nu neaparat numarul de ore.
Oare nu sunteți coștienți de importanța orei de consiliere și orientare, încât ne propuneți eliminarea ei până la clasa a VIII-a
#Sunt total impotriva reducerii numarului de ore de istorie si geografie la clasele V-VII si eliminarea disciplinei Consiliere si Orientare la clasele V-VII cum prevede una din variante.
iar fizica, chimia, biologia nu se predau interdisciplinar (stiinte e
#Sunteți platiti din taxele plătite de noi, contribuabilii. Mulțumim ca arătați așa indolență când va gândiți la viitorul copiilor noștri.
#Suolimanarea orelor de istorie e
#Suplimentarea activitatilor prin programe after-schoo o
#Suplimentarea orelor de istorie si geografie e
#-este benefica introducerea orelor de socio umane din clasa a V-a cu mentiunea ca ar trebui``protejati``profesorii de specialitate si aceste ore sa nu fie predate de profesorii de istorie sau alti profesori
care nu are catedra completa, cum se intamp p
#Ancorarea PC in realitatea socioeconomica, punerea accentului pe calitatea actului didactic, degrevarea profesorului de alte responsabilitati (orare, grafice, statistici, reviste, concursuri, munca de secretariat
etc etc etc), accent pe partea aplicativa-practica, desfiintarea gradatiei de merit (pentru a se elimina goana dupa hartii fara valoare la dosare neconforme cu realitatea
#Suplimentarea oreor de istorie si geografie, elevul roman trebuie sa se cunoasca pe sine isusi mult mai bine e
care prevede 2 ore/săptămână la studiul disciplinei istorie s
#Susțin ca variantă finală varianta nr. 2 deoarece există în dotarea școlilor materiale didactice ce permit predarea inter și tansdisciplinară
disciplinele din aria Om Și Societate pun bazele culturii generale, gândirii critice (eu sunt profesor de științe!..
programa la istorie este imposibilă, necorelată cu ce știu copiii din primar, iar la geografie învată lucruri foarte frumoase și importante, o oră pe săptămână fiind total insuficient;
biologia este iubită de copii, este știința vieții, copiii rămân cu o imagine frumoasă despre această disciplină pe toată durata școlarității,
astfel încât optează la bacalaureat pentru biologie în procent covârșitor fată de fizică sau chimie c
Nu poti efectua oa ora de educatie fizica cu gandul ca ora urmatoare ai teza la matematica a
antreprenoriale, a spiritului de initiativa, de baza in stiinte si tehnologii, utilizarea noilor tehnologii de informare și comunicare pentru a analiza,
a realiza și a valorifica produse simple, caracterizarea impactului dezvoltării tehnologiilor asupra mediului și societății etc.
#TIC-cel putin o ora/saptamana din clasa a V a pana in a VIII a Limbi straine-cel putin 2 ore/saptamana clasa a V a-a VIII a Religie-nu in trunchiul comun
Tehnologică iar Fizica nu este rău să se înceapă din cls. V. la biologie 1h/sapt.
Este cam puțin în condițiile în care programele rămân aceleași. Varianta 2 este cât de cât mai bună ¢
care se regăsesc în fizică, chimie sau în tematica orelor de consiliere o
#TIC ar trebui introdus inca de la ciclul primar in trunchiul comun n
#TIC ar trebui obligatoriu 5-8 in toate variantel l
#tic ca optiona a
#TIC de la V la VIII, fara Educatie tehnologic c
#TIC din clasa a V-a, la toate clasele de gimnaziu. Muzica/desenul/tehnologia sa fie optionale.
Cate doua ore de geografie si istorie pe saptamana a
#Aplicarea mai multor metode de invatare empirica. Pe langa partea teoretica, elevul trebuie sa contact direct cu activitatile si notiunile propriu-zise
care ii sunt predat t
#tic disciplina imporranta, alaturi de educatie tehnologic c
#TIC doar de la clasa VII-a, VIII-a Accent mai mare pus pe morala, religie;
vrem copii plini de bunatate si apoi de premii la concursurile scolar r
#TIC este foarte important in contextul socio-economic national si mondial, deci trebuie inceput cat mai devreme,
#TIC isi are locul in aceeasi arie ca si matematica, fizica si chimia. Dezvoltarea tehnologiei este strans legata de cunoasterea stiintelor exacte, nu vad de
Biologie 2h la a VIII-a a
#TIC trbuie studiat din clasele 5-8 in societatea de azi nimic nu mai e posibil fara cunostinte de TIC.
#TIC, Fizica, Chimia, Educația fizica si pentru sănătate, sunt materii care trebuie să intre in trunchiul comun neîntârziat si
Istorie: 2 ore/saptamana pentru clasele V, VI, VII si VIII; Educatie social-cetateneasca pentru toate clasele V-VIII;
Geografie: 2 ore/saptamana pentru clasele V, VI si VIII I
#TIC--la toate clasele de gimnaziu cate 1 ora si chiar 2 la cls. VII I
Nr. ore insuficient pentru studiul matematicii-probă de evaluare națională și 2 ore de biologie, fizică, chimie...
#TIC-ul din varianta 2 si fizica, chimie, ca la varianta
#TIC-ul este okde la V-VIII omaterie de actualitate, la clasa V-trebuie alocate 5 ore lb. roman n
#Toate aceste aprecieri pozitive pentru vartianta a II a au fost făcute prin prisma învățământului de masa*(nu cel de performanță-la fizică!
inițiere în fizică și chimie e
#toate aceste sondaje sunt in zadar, nu se tin cont de ele. decizia e politica a
Este inadmisibil sa se faca fizica si chimie inca din clasa a Va, sa fie scoasa din TC comun sa fie scoasa ora din TC pentru a nu ne cunoaste originile,
indiferent ca predam fizica, chimie, muzica etc scoateti fin orele de romana sa ramana 2 ore la fiecare clasa.
La matematica aceas poveste, elevii nu au nevoie de radicali, fractii, sisteme, ecuatii in viata!!!
Aceas poveste, scoateti orele de matematica in plus, puneti 2 ore la fiecare clasa. Asa vom aduce echilibru intre materii si spiritul de colegialitate dintre profesori.
Cine preda in invatamant stie ca profedorii de matematica se considera superiori in fata tuturor profesorilor.
Ca dovadă lăsați neatinsă religia și scuturați restul materiilor. de s-ar preda o istorie a religiilor aș înțelege.
#Totusi chimia si fizica din clasa a-V-a
#Totuși suntem romani și ar trebui să ne cunoaștem originea noastră s
#Trăim în era tehnologiei și trebuie să existe în planul cadru, ore de tehnologie cu programe adaptate corect la toate clasele a
#ar fi benefice ore de educație civică și morală mai multe, deoarece toată lumea constată un gol educațional în ceea ce privește comportamentul, moralitatea și normele bunei cuviințe, la acest nivel de ciclu gimnazia c
#Trebuie reduse numărul de ore de română și de matematică. Trebuie renunțate la jumătate din noțiunile de gramatică și la cele de aritmetică.
Astfel va rămâne mai mult spațiu pentru educație pentru mediu, estetică și fizică. Trebuie lăsate plaje orare mai generoase pentru planuri cadru locale diversificabile c
#Trebuie regândite programele de la matematica și de la fizica pentru o mai buna corelare dintre cele două discipline.
TREBUIE SĂ DISPARĂ scutirea elevilor la educație fizica și sport. Nu de puține ori elevii obezi sau cu alte probleme nu fac nici o activitate fizica.
Trebuie angajați profesori specializați în predarea TIC și a informaticii. Ținând cont de examenul de Evaluarea Națională propun introducerea a câte o oră în plus la clasa a VIII-a de matematică și a o oră în plus de română.
Dacă nu se poate, atunci propun diminuarea normei profesorilor de română și matematică cu 2 ore pe săptămână cu obligația de a efectua ore de pregătire suplimentară pentru elevii claselor a VIII-a g
#Trebuie respectat principiul continuității disciplinelor l
#Trebuie revizuite DE URGENTA programele scolare, prin prisma unei viziuni TRANSDISCIPLINARE a educatiei. Tinerii trebuie sa INTELEAGA si sa poata APLICA cunostintele predate in scoli,
educatie fizica sa fie incluse la fiecare nivel de gimnazi i
#Trebuie să fie redus numarul de ore dar nu prin eliminarea orei de limba română de la clasa a v a. Rezultatele obținute la examenele de bacalaureat
Nu putem avea câte o oră de istorie și geografie la cls V-VII. Toatele disciplinele sunt foarte importante în sistemul de învățământ.
Când vorbești de istorie și geografie, vorbești de cultura generală într-o proporție de peste 70%din cunoștiințele cotidiene pe care le posedă fiecare elev, părinte sau cetățean din România.
Sper să facem un plan-cadru în funcție de ceea ce vrea societatea în care trăim, ceea ce vrea fiecare elev în parte, în funcție de aptitudinile și abilitățile lui și nu un plan-cadru în funcție de alte interese
#Trebuie sa pregatim practicieni nu teoreticieni i
#Trebuie sa ramana limba romana la clasa a V a, fara latina si mai mult limba romana in clasa a VIII a fiindca urmeaza evaluarea,
fara fizica si chimie la a-V-a, mai multa istorie si geografie, iar in clasele VII-VIII, T. I. C C
#Trebuie sa se realizeze echilibrul intre orele de romana si matematica si celelalte discipline (chimie, fizica, istorie, geografie, etc..
#Trebuie umblat la programa de la romana si matematica, astfel ca copiii sa nu mai fie nevoiti sa mearga la meditatii i
nu doar cele de romana si matematica a
#Trecera de la TC la CDS a Limbii moderne
#Trecerea de la primar la gimnaziu este greoaie pt copii deoarece sunt ff putine elemente de legatura intre programele principalelor discipline intre cele doua cicluri de invatamant t
#Trunchi Comun 4 ore Limba Română 2 ore Prima Limbă Străină 4 ore Matematică 2 ore Științe Ale Naturii 2 ore Educație Fizică Și Sport 1 ora
TIC 1 ora Istorie 1 oră Geografie 1 oră Religie 1 oră Consiliere 1 oră Arte plastice/Muzică/Educație Tehnologică CDS
max 5 ore 2 ore A doua Limbă Străină 1 oră Educație Fizică Și Sport 1 oră Opțional de Romană sau prima limbă 1 oră Opțional de matematică
sau științe 1 oră Opțional Om Și Societate 1 oră Educație Plastică/Muzică 1 oră Educație Tehnologică da nu este in TC 1 oră Atelier (ceva practic) 1-2
doua limbi straine-religie-doua discipline la arte-et t
#Ar fi bine dacă ar putea opta pentru cel puțin 2 ore de CDS, la nivelul ariei curriculare sau integrat.
să realizeze obligatoriu nu știu ce forme la arte plastice, să alerge o anumită distanță, etc.
unii elevi vor dori mai multe ore de educatie fizica s. a . m. d..Cu siguranta nu se va putea realiza un plan cadru pentru fiecare elev in parte
dar totodata evitarea intreruperii activitatilor din cadrul ariei curriculare arte e
#Un mediu de invatamant adaptat erei tehnologie e
#un nr de ore minim mai mi i
#un nr mai mare de ore de limbi straine la primar si gimnazi i
#un numar de 2 ore pe saptamana alocate disciplineelor istorie si geografie, deoarece formeaza cultura generala a unui om, indeosebi intr-o lume in care granitele sunt deschise si si oamenii au posibilitatea de a calatorii,
de a interactiona cu alte pofoare, culturi, civilizatii i
#Un numar de 2 ore pentru geografie e
#Un număr mai mare de opționale, dezvoltând siguranța elevului v
#Ar fi bine sa luati in considerare de doriti de la copii: doriti sa-i ridicati spiritual si sa-i ajutati sa devina ce-si doresc sau doriti sa faceti ca problemele din invatamant sa dispara sub pres?
Daca micsorati numarul de ore la limba si literatura romana nu vor disparea analfabetii functionali si rezultatele de la EN si Bacalaureat.
care ne indreptam consider ca efficient ar fi corelarea disciplinelor biologie, fizica si chimie sub capitolul stiinte si studiate consecutive in ani diferiti i
Macar 3 ore pe sapt. la limba moderna1 si 2 ore pe sapt. la limba moderna 2.
#Un numar mai mare de ore pentru disciplina biologie avand in vedere faptul ca aceasta contribuie la formarea abilitatilor de viata si a competentelor sociale ale copiilor r
#Un optional'obligatoriu'pe tema de Educatie sexuala avand in vedere numarul crescut de sarcini la elevele din nivelul gimnazial si clasele 9-10, dezvoltarea lor fizica;
#Ar fi bine sa nu se mai faca religie in scoal l
#Un plan cadru cu 4 ore de Educație Plastică și două ore de TIC, ne va transforma într-o țară de pictori
#Un plan cadru pentru învățământ nu trebuie să se facă doar "ca să iasă numărul de ore"în trunchiul comun,
chimie, geografie, biologie nu este raportata la prezent si sa ne intrebam daca toti copiii trebuie sa invete mecanic detalii absolut inutile?
alaturi de romana si matematica sunt materiile care trebuie sa asiguri formarea viitorilor cetateni romani.
cred că informatica ar trebui pusă pe același nivel cu matematica, cel puțin în gimnaziu. E adevărat că nu toți elevii vor deveni programatori,
că elevii de la școlile de arte au nevoie de studiu intens al instrumentelor și teoriei pentru a performa!
Spunând acestea, mă gândesc la o cugetare a profesorului meu de istorie din liceu-iceul ar trebui
#vă rog să acordați o mai mare importanță disciplinelor istorie și geografie, care la nivel liceal se studiază mai aprofundat,
La istorie si geografie reducerea nr. de ore de la 1-2 in plaja de orar la 1 ora pe clasa gimnaziaa este insuficienta pentru parcurgerea creativa si interactiva
Nu se pot aborda aceste teme in cadrul orelor de consiliere sau de cultura civica? eu cred ca da si mai cred ca planul cadru se axeaza pe mult,
matematica, fizica, chimie nu pot fi insusite la nivel de performanta fara pregatire suficienta alaturi de profesor, pe cand la istorie si geografie poti invata si singu u
Tehnologii, trunchi comun, a disciplinei Educație Tehnologică, atât de necesară elevilor din mediul rural
#Va rog votati 2 EDUCATIA TEHNOLOGICA este cea mai frumoasa si interesanta materie din lume e
#Va rrugam sa tineti seama de faptul ca elevii sustin evaluare nationala la clasa a VI-a la stiintele naturii si sa lasati cele 2 ore de fizica,
dar sa introduceti ora de fizica de la clasa a V-a si cele de chimie de la clasele a V-a si a VI-a. Astfel,
pastrand 2 ore de fizica la clasa a VI-a
#Vă rugăm, să elaborați a 4. variantă pentru miniorități cu limba română, limba maternă, limba modernă1, limba modernă i
dar aceste conținuturi lipsesc de la ciclul primar (ex. conținuturi din gramatica limbii române, conținuturi din matematică, istorie, geografie, etc. g
De asemenea nu este o hotarare buna de a scoate limba latina de la clasa a VIII-a,
#Va sugerez sa introduceti mai multe ore de Educatie Fizica si Sport t
#Ar fi de dorit ca aceste modificari ale planului-cadru sa fie urmate de modificari substantiale in progamele scolare in sensul decongestionarii materiei, nu al supraaglomerarii i
#Ar fi extrem de important introducerea dezvoltării personale și a competențelor socio-emoționale, eventual ca disciplină opțională, în cadrul ariei curriculare Consiliere Și Orientare
#VARIANTA 1 1. Reducerea orei de Limba Și Literatura Română de la clasa a V-a nu facilitează tranziția mai ușoară de la un ciclu la altul (primar-gimnaziu.
2 Opinia generală de a transfera limba latină în ciclul liceal va rămâne un deziderat, deoarece doar clasele de profil (filologic) au momentan alocate 1-2 ore pe saptamână pentru disciplina respectivă.
#Ar fi foarte potrivit sa fie cate 2 ore de istorie si 2 de geografie.
Varianta 2 include fizica si chimia din clasa a 5-a, lucru care nu il vad necesar atata timp cat notiunile elementare de matematica, necesare disciplinelor fizica si chimie,
#varianta 2 cu fizica si chimie din clasa a V-a incarca excesiv elevii varianta 3-nu sunt de acord cu scoaterea unei ore de limba 2 la clasa a V-a in orice varianta se putea renunta la disciplinele socio
Elevii pot asimila notiunile de fizica si chimie, de exemplu, treptat incepand cu clasa a V-a,
In privinta disciplinei Fizica este bine sa inceapa de la clasa a V-a cu o singura ora,
dar dupa 2003, inertia noastra la schimbare ne-a dus la revenirea la programele de dinainte de 1989 (la fizica cel putin asta s-a intamplat
dar fara fizica si chimie de la cls. av V
#Varianta 2 este cea mai eficienta atat pentru elevi cat su pentru profesor r
#varianta 2 este cea mai elocventa situatiei actuale e
#varianta 2 este cea mai important t
#VARIANTA 2 ESTE CEA MAI IMPORTANTA DEOARECE OFERA ELEVILOR DEOARECE: ducația tehnologică contribuie la formarea personalității elevului, alături de celelalte discipline de cultură generală, prin vizarea următoarelor aspecte:
a unor tehnologii, a modului de organizare a proceselor tehnologice; 5. Implementarea pe tehnologie a modalităților de realizare a calității și fiabilității produselor;
ed fizica si ed plastica este necesar sa fie predate de catre cadre didactice instruite, competente in acest domeniu. mai ales la tara,
aceste cursuri sunt predate de catre profesori de matematica, chimie etc . ceea ce nu e deloc constructiv pentru elevi
să se pună mai mult accent pe formarea abilităților practice în cadrul orelor de educație tehnologică. În toate țările europene elevii învață
#In varianta 2, profesorii de fizica si de chimie ar cunoaste elevii din clasa a 5-a;
ora de chimie să fie scoasă și înlocuită cu 1 oră de Educație Plastică. pentru concordanța cu planurile-cadru de clase primare a
corelarea termenilor din biologie si geografie cu cei din fizica si chimie (introducerea acestor discipline din clasa a V-a). Va multumesc c
pentru ca nu se pierde legatura dintre stiintele naturii studiate in clasele 3, 4 cu fizica, respectiv chimia care dupa cum stiti, in planurile actuale se studiaza dupa 2, respectiv 3
#Varianta 2 ofera o continuitate in studiul stiintelor naturii si de asemenea ofera posibilitatea insusirii notiunilor de fizica si chimie in mod gradat si
#Varianta 2 ofera trecerea de la disciplina Stiinte, studiata in ciclul primar si Fizica, Chimie, din gimnaziu u
#varianta 2 ofera un echilibru intre planurile cadru din inv. primar si cel gimnazial. elevii continua in cls. a V-a cunostintele de stiintele naturii prin ora de fizica,
deoarece la EN6 exista intrebari de fizica, pe care elevii nu le-ar fi retinut daca nu sunt trecute si continuare la cls. av-a. este o varianta bine gandita.
#Ar fi nevoie de alocarea a cel putin 2 ore disciplinei Istorie la toate clasele din ciclul gimnazial.
disciplina Istorie este vitregita. Pentru a putea crea acele competente prevazute de programa de invatamant este nevoie de mult mai multe ore.
Identitatea noastra ca popor si ca europeni se fundamenteaza in buna masura pe atentia acordata disciplinei Istorie e
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011