C:\Users\Curs\Desktop\pentru planul cadru comentarii\sugestii\pentru planul cadru comentarii 2178.txt

#Incercati sa pastrati in invatamantul gimnazial fiecare aspect care contribuie la educarea viitoarelor generatii de copii. Aici intra toate obiectele asa-zise traditionale pe care elevii din Romania le-au studiat in ultimii 50 de ani. Incercati sa acordati macar atentia minima educatiei plastice sau educatiei muzicale pentru toate clasele din ciclul gimnazial. Ca parinte, inca nu stiu daca fiul meu poate fi canalizat pe stiintele umaniste ori pe un domeniu artistic. In acelasi timp, educatia artistica in gimnaziu nu inseamna doar"a canta "sau"a desena".Copiii au nevoie si de o cultura generala minima in acest sens. Trebuie sa cunoasca si alte nume de artisti in afara de cei pe care ii gasesc in melodiile formatiilor kitsch (Picasso/Ozone) sau micul Mozart (Moga. Este o idee extrem de proasta introducerea fizicii si chimiei de la clasa a 5-a. Copiii nu vor intelege mare lucru. Mai degraba restructurati materia acestor obiecte pentru a le face mai accesibile in clasele 6-8. Nu uitati ca santajul pregatirilor in orice scoala (cu precadere in urban) este devastator pentru parintii care-si doresc mai mult pentru copiii lor. Intrucat materia este stufoasa si copiii nu fac fata, apare imediat santajul cu meditatiile in particular. La matematica, limba romana, fizica si chimie este un adevarat dezastru. O sedinta de pregatire costa intre 55-85 de lei (o ora sau o ora si jumatate iar profesorii insista lasupra variantei cu doua sedinte pe saptamana. Efortul financiar este foarte mare. Inca nu stiu ce va alege ful meu, si va trebui sa achit cel putin 220 de lei/saptamana pentru meditatii. Asta inseamna un salariu in fiecare luna. Este adevarat ca internetul ofera informatii care pot suplini orice obiect de studiu, dar vocea profesorului este cea care coordoneaza valoric informatiile in sine. Fara profesor, internetul este un amalgam de texte din care fiecare intelege ce are chef, nu ce trebuie. Ati putea scoate religia din ciclul gimnazial. Copiii din gimnaziu, incepand cu clasa a 6-a nu mai sunt interesati de religie dar frecventeaza acest obiect pentru o medie de 10 in plus. In acelasi timp, acest obiect nu mai corespunde cerintelor si informatiilor stiintifice actuale, ci reprezinta mai degraba un simbol al inapoierii medievale. Ar fi mult mai bine daca s-ar transforma intr-un optional de istorie a religiilor, sau daca ar trece sub aceasta forma (istoria religiilor) in programa unui alt obiect (istorie sau cultura civica). Uitati-va si dumneavoastra cat de manelizate este Romania. Cele mai multe vizualizari de pe youyube Romania le au manelele. Cum sa scoateti educatia muzicala de la o clasa de gimnaziu (a 8-a sau a 5-a)? Cum sa scoateti educatia plastica de la a 8-a sau a 5-a? Ne va napadi prostul gust de care si asa nu ducem lipsa si catre care oricum avem destule inclinatii! Restructurati materia acestor doua obiecte cu mai multe auditii, teorii estetice, elemente de design sau de istoria artelor (curente, stiluri, celebritati. Cunosc un profesor de educatia plastica foarte iubit de copii care isi face meseria asa cum se cuvine. De la el a auzit copilul meu de Sirato si Pallady. Altii nu aud niciodata aceste nume pentru ca nu exista in materie. Sunt de acord sa se scoata din licee incepand cu clasele a 11-a, dar in rest, lasati-le la locul lor si conturati-le o forma cu adevarat educativa si necesara. Este bina ca scoateti limba latina. Nu mai corespunde cerintelor actuale, iar informatiile care o leaga de limba romana pot fi introduse in cateva lectii de istorie. Puteti renunta si la tehnologie sau macar restructurati si materia acestui obiect de studiu. Copiii inca invata despre floppy-disk la acest obiect. Este jenant t


< Back - Next >


Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011