#Aș sublinia câteva lucruri pe care le susțin de mult timp, fiind, la rândul meu, să zic, la originea unei școli care a dovedit că dă rezultate...De 15 ani, mă întreb și întreb, de ce școala românească are un nivel preuniversitar...Preșcolar, este clar, fiindcă, după grădiniță, copiii merg la școală. Deci logica ne obligă să gândim, că după școală, elevii merg OBLIGATORIU la universitate. Este așa? Este ceea ce dorește sistemul? Am semnalat anomalia acum 15 ani, deși, din școala pe care o organizasem, toți elevii mergeau la liceu, apoi la Universități...dar școala despre care vorbesc avea o promoție de 15 elevi pe an...Restul elevilor din țară?..Deci consider că prima gravă eroare a fost această tratare extrem de superficială a legăturii între nivelurile de studiu. Cum doriți să dați importanță școlilor vocaționale (de orice tip), care nu vor avea mai mult ca sigur finalitate în studii universitare, când discriminarea pornește de la numele însuși al sistemului în sine. Sau spuneți-mi că e deliberat, fiindcă, altfel, nu înțeleg cum nu sare în ochi neadecvarea denumirii ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR. Bun, acum, despre planurile-cadru și reformă, singurul lucru care va retrezi școala la viață va fi abordarea transdisciplinară-anuală, sau semestrială-gruparea materiilor ar putea da copiilor ceea ce actuala stare de lucru le interzice-legătura obligatorie între domenii. Noi experimentam acest lucru și rezultatele sunt evidente. Orele de limba română ar putea include elemente care să trimită la cunoștințe de latină-cu care copiii pot fi familiarizați încă din clasa a V-a, de istorie, unde, iarăși, nu văd cum ne descurcăm fără latină, repet, dintr-a V-a, de religie...Geografia nu s-ar mai certa cu istoria, nici cu limbile străine, iar chimia, biologia, fizica și-ar găsi elementele comune, noile tehnologii servindu-le pe toate. Matematica, dacă nu ar mai rămâne ștacheta de departajare între licee: bune/proaste (cu scuze! ar fi chiar interesantă și simpatică. Cât timp lucrurile nu sunt abordate din această perspectivă, nu vom avea nicio schimbare de fond. La asta trebuie să se gândească domnii consilieri, pentru care am toată stima, adăugând faptul că nu toate școlile sunt în orașe(!)și că pentru a avea echipe de profesori motivați, la sat, acei profesori ar trebui remunerați triplu. Și nu, nu glumesc! La mulți ani, cu speranța mereu proaspătă o
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011