La tehnologii as opta pentru TIC in loc de educatie tehnologica, sau cel putin as inversa anii de studiu:
Iar aceste lucruri se învață la EDUCAȚIE TEHNOLOGICĂ, odată cu faptul că fiecare lucru din imediata apropiere a elevului este CREAT de către oameni.
sau specializare în funcție de aptitudinile pe care și le descoperă pentru un anumit domeniu studiat la orele de Educație Tehnologică,
fizica, chimie, biologie, istorie, geografie propun cate o ora/saptamana cu posibilitatea elevului de a alege, in clasele VII-VIII, dintre aceste discipline ori din ariile curriculare arte sau tehnologii,
#Consideram ca educația tehnologica ar trebui înlocuită cu Tic, eventual inserate noțiuni de educație tehnologica în programa de Tic pentru gimnaziu...
Programele actuale de educație tehnologica nu sunt coerentizate cu programele de la celelalte științe, astfel încât elevii sesizează adesea neînțelegerea informațiilor.
#cred ca ar trebui mentinute 5 ore la cl. a5a la lb. si lit. romana, si sa ramana asa la tehnologii.
#Cresterea interdisciplinaritatii pentru ariile curriculare stiinte si tehnologii i
#Cresterea motivatiei pentru invatatura prin trecerea de la a sti la a face. Stiintele sunt cele care ofera posibilitatea de realizare a unei imagini corecte a realitati i
Sa nu neglijam aria TEHNOLOGII. Cultura tehnica este esentiala in sec. XXI. Aria curriculara ARTE este foarte importanta,
daca dorim progres sugerez mai multe ore pentru stiinte si tehnologii i
#Dacă doriți să păstrați actualele arii curriculare, atunci varianta 1 e de dorit. Dacă doriți să le schimbați,
1. Tehnologii 2. Joc și Consiliere 3. Științe Sociale și Comportamentale 4. Arte 5. Științe Ale Vieții 6. Matematică, Științe și Geografie 7. Sport
1. Comunicare și Științe Sociale 2. Matematică, Științe și Geografie 3. Științe Ale Vieții 4. Arte 5. Sport 6. Tehnologii 7. Joc și Consiliere
1. Limbi materne 2. Limbi Străine (aici ar intra și limbile clasice) 3. Matematică, Științe și Tehnologii 4. Informatică 5. Învățare 6. Joc și Abilități Sociale 7
Și competențele de bază în științe și tehnologii se pot dezvolta și prin contribuția geografiei.
#Deoarece impactul pe care il au noile tehnologii in viata de zi cu zi este foarte mare consider ca cele 72/144 ore de Tehnologia Informatiilor Comunicatiilor (la gimnaziu) sunt insuficiente pentru formarea si consolidarea competentelor digitale.
Dar nu doar cu jucăriile de la TIC (pe care să le mai și predea cel de la Educație Tehnologică,
avănd un caracter mai degrabă apropiat de disciplinele din cadrul ariei Tehnologii (se studiază la clasa a 6-a Economia familiei la Educație Tehnologică) n
Aria curriculară tehnologii are rol important în orientarea școlară a elevilor clasei a VIII-a fiind în același timp o formă de pregătire pentru profesionalizare-element cheie în reușita integrării pe piața muncii
Elimnarea disciplinei Educație Tehnologică sau integrarea ei într. o altă disciplină o
#1. Diversificarea curriculei, astfel incat sa se renunte la standardizarea actuala, care este inflexibila si nu se muleaza pe nevoile specifice fiecarui elev. 2. Fara sa consideram modelul finlandez drept bun prin definitie,
#Doresc să facem mai multe ore de educație tehnologica la clasele V-VII V
#doresc sa fie introduse cate doua ore de istorie la toate clasele de gimnazi i
Trebuie insistat pe formarea de abilități practice, realizarea legăturii teorie-practică, școală-viață a
#Dotarea corespunzatoare a laboratoarelor de stiinte ale naturii-chimie, fizica si biologie
#dotarea laboratoarelor cu cele necesar r
#Dotarea salilor de informatic c
#1. Educatie fizice: as dori organizarea/participarea la competitii intre scoli (ceea ce inseamna sporirea calitatii educatiei sportive si dorinta de a concura/castiga) 2. Educatia muzicala si educatia plastica:
#e foarte important pentru elevi sa efectueze cel putin 2 oere din aria tehnologii pentru a se descurca mai bine in viată Ä
#E normal sa existe continuitate atat in cadrul ariilor tehnologii cat si in cadrul altor arii curriculare e
Numarul de ore de la ariile curriculare Matematică și Științe și Tehnologii din varianta numărul 2 este mulțumitor
că elevii învață la aceste discipline utilizând noțiunile dobândite la educație tehnologică. Modulul ECONOMIA FAMILIEI din clas a VI-A conține noțiuni aplicabile în educația civică de clasa a VII-a,
De aceea, consider de neacceptat reducerea orelor de educație tehnologică și susțin cu tărie chiar faptul că aceste ore ar trebui suplimentate.
Menționez că sunt profesor de educație tehnologica la Șc Gimnazială M. Viteazul din Călărași f
#Educatia tehnologica abordeaza probleme din viata reala si ajuta elevii la intelegerea acesteia. Deasemenea prin machetele si proiectele pe care le realizeaza le dezvolta creativitatea si aptitudinile pentru domeniul practic c
Un alt argument privind necesitatea studierii disciplinei Educație Tehnologică, în toate clasele V-VIII, îl constituie faptul că,
respectiv la Educație Tehnologică i
#educatia tehnologica trebuie sa raman n
#EDUCAȚIA TEHNOLOGICĂ TREBUIE SA RĂMÂNĂ LA TOATE CLASELE, DEOARECE ESTE OBIECTUL CARE LE PERMITE COPIILOR
Teorie fac la toate disciplinele la ed. tehnologica dezvolta și abilități practice. Trebuie sa se studieze de la clasa a 5a pana la a 8a.
care ii pregateste sa se descurce in viata reala si ii familiarizeaza cu noile tehnologii
material si tehnologii"(clasa avi-a si a VII-a) domenii profesionale"(clasa a VIII-a),
#Elevul își formează deprinderile practice la primar și îndemnarea, priceperea și mânuirea la gimnaziu prin parcurgerea disciplinei educație tehnologică h
dar schimbând aria curriculară profesorii de Educație Tehnologică vor rămâne sub normă, iar cei de socio-umane vor avea un plus de ore în
care în prezent sunt încadrate la Educație Tehnologică și pentru care deja profesorii care predau această disciplină au făcut reconversie profesională i
și mișcare printre cele de sport. 9. Educația tehnologică să fie înlocuită de Abilități Practice, sună mai bine...
#Este insuficienta o ora de TIC pe săptămână în contextul actual al noilor tehnologii o
#faptul ca dezvoltarea societatii din pumc de vedere economic se bazeaza pe tehnologii de ultima ora,
#Fara muzică, desen si tehnologii la cls a 8-a
#Fara ore de educatie
#Fara programe revizuite integral la toate disciplinele nu cred ca noile planuri cadru nu aduc cu adevarat o reforma consistenta a sistemului educational,
#1. tehnologii-discipline care presupun un grad mai mare de abstractizare, in consecinta trebuie introduse incepand cu cls a VIII 2. Istoria si geografia discipline necesare si importante pentru formarea unui tinar,
clasa a VII-a și a VIII-a Educație Tehnologică), fapt ce duce la o întrerupere de 2 ani a contactului elevilor cu una dintre ceste discipline;
#In aria curriculara Tehnologii, disciplina Educatie tehnologica trebuie sa fie parcursa de elevii cl. V-VIII.
#În calitate de părinte a doi copii consider ca este absolut necesar ca disciplina Educație Tehnologica sa fie studiata din clasa a Va pana în clasa aviiia V
unde le sunt necesare cunostinte din aria curriculara Tehnologii i
#In mediul rural nu am întâlnit niciodată profesor calificat de desen sau muzica de aceia consider ca astfel de ore nu isi au rostu o
#In momentul de fata varianta 1 la care sa fie aplicata varianta 3 pentru aria curriculara Tehnologii...
Orele de educație tehnologică sau civică să aibă un caracter aplicativ. Mai multă atenție în formularea planului cadru.
Va propune accest lucru, un profesor de educatie fizica, nu unul din aria curriculara TEHNOLOGII
să fie două limbi (copiilor nu le place acest lucru), Istorie, Geografie, Biologie, Educație pentru sănătate, Educație Tehnologică, Tic, Sport, Desen sau Muzică (la alegere de către copil) istoria religiilor, Dirigenție l
-varianta 1 Tehnologii-varianta 2 Consiliere si orientare-varianta 1 Aceasta este propunerea mea, care tine cont si de dezvoltarea cognitiva a elevilor r
5 ore de lb. romana la cls. a V-a Matematica si stiinte ale naturii-Varianta1 Om si societate-Varianta 1 Arte-Varianta1 Educatie fizica Varianta 1 Tehnologii
#Marirea nr de ore la disciplinele din aria curriculara tehnologii concomitent cu introducerea TIC in planul cadru ar constitui o modernizare eficienta a planului cadru din invatamantul gimnazial.
deoarece tehnologia evolueaza si cand ajung la liceu trebuie sa studieze alte tehnologii moderne e
#Modulele disciplinei educație tehnologică au aplicație în viața de zi cu zi și în era tehnologiei elevul dobândește noi competențe specifice care îl vor ajuta în alegerea unui domeniu profesional în ciclul liceal dar și pe piață muncii,
Elevii din ROMANIA doresc sa aibe posibilitatea de a efectua lucrari practice si participa cu entuziasm la concursurile scolare din aria"Tehnologii".
Tehnologii se poate denumii în aria curriculară VI. TIC care să aibă doar disciplina TIC.
Sugestia mea e scoaterea disciplinei Educație Tehnologică (care conform manualelor existente la cls. V-VIII era scuz. expresia"varză")c
#Acordarea unei mai mari importanțe disciplinei Educație Tehnologică și implicit a numărului de ore în contextul în care competențele dobândite de la această disciplină le poate oferii posibilitatea de a practica în viața de zi cu zi cele învățate.
La aria curriculare Tehnologii s-ar potrivi mai bine o inversare între Tic și Educație Tehnologică în felul următor:
La aria curriculare Tehnologii s-ar potrivi mai bine o inversare între Tic și Educație Tehnologică în felul următor:
#Ora de optional de la aria tehnologii sa fie de algoritmica si programare pentru toti anii de studiu.
E nevoie de dezvoltarea orelor din Aria Tehnologii i
#Adaptarea planului-cadru la realitatea societății românești. Prea multe ore de matematică, prea puține de istorie, biologie, muzică
#Orele de educație tehnologică nu se pot susține din cauza lipsei unei baze materiale și a laboratoarelor inexistente în multe școl e
#Orele de educație tehnologică sunt pierdere de timp deoarece se realizează doar la nivel teoretic de aceea propun obligativitatea realizării unor ore practice la disciplinele fizică și chimi i
#Pentru varianta finala a planului cadru propun extinderea disciplinei TIC din aria curriculara tehnologii pentru clasa a VII si a VIII cu o ora pe saptamana a
Disciplina Educație Tehnologică este foarte importantă pentru formarea și dezvoltarea elevilor din toate clasele a V-a,
Suficienți profesori de Educație Tehnologică, care predau la clasele V-VIII, sunt specializați și în domeniul Informaticii.
Profesorii de Educație Tehnologică, care predau la clasele V-VIII, au în vedere realizarea de conexiuni între noțiunile studiate de elevi la diverse discipline.
În concluzie, consider că disciplina Educație Tehnologică trebuie să rămână obligatorie prin planul-cadru de învățământ la toate clasele V-VIII,
#Planurile Cadru trebuie sa puna accent pe științele naturii și tehnologii, pe educația și formarea profesională a copiilo c
Tehnologii 1-2 1-2 1-2 1-2 TIC TC 1 1 1 1 Opțional*CDȘ 0-1 0
fără disciplinele socio-umane (aceste teme pot fi abordate la orele de consiliere), fără ore de educație tehnologică doar de TIC, cu ore de desen și muzică măcar până în clasa a VII-a, cu ore de consiliere și orientare și eventual cu mai multe ore de educație fizică l
#Prin noul curriculum trebuie pus accentul pe noile tehnologii (TIC) și disciplinele exacte. Menționez că sunt profesor de discipline sociale i
una orizontală ce presupune realizarea Educației tehnologice nu numai formal, prin sistemul oficial de învățământ ci și ca educație tehnologică non-formală și informală în diferite instituții extrașcolare,
și să fie denumită EDUCAȚIE TEHNOLOGICĂ ANTREPRENORIALĂ
#Propun ca disciplina limba si literatura romana sa fie studiata in 5 ore la clasele a V-a si a VIII-a,
#Propun introducerea a cel puțin o ora de educație tehnologica la fiecare clasa, fiind o disciplina de
să prevadă un număr de 1-2 ore pentru disciplina Educație Tehnologică, pentru a permit extinderea caracterului practic aplicativ al acestei materii de studiu, la clasele V-VIII,
Cresteti cu o ora numarul de ore in ariile curriculare Matematica si stiinte si Tehnologii.
Matematica si stiinte, Limba si comunicare, Tehnologii. Impuneti minim 1 ora CDS pentru aceste arii curriculare. 4. Admiteti optionale cu aceleasi denumiri ca materiile din TC.
stiinte, tehnologii i
#Revenirea la nr. de 5 ore/săptămână la disciplina Limba Și Literatura Română clasa a V-a
#reveniti la manualul unic ca e bulibaseala la clase, dotati scolile minimal, revizuiti programele scolare cu cap nu haoti i
V, nu educație tehnologica, să fie ore de desen și muzică din cls. V până în cls.
care sa poata folosi noile tehnologii la un nivel rezonabil l
#Sa se acorde 2 ore de istorie pentru gimnaziu u
#Să se acorde o mai mare atenție echilibrului între toate materiile cuprinse în planul cadru c
#Să se pună accent pe disciplinele din ariile curriculare Limbă Și Comunicare, Matematică Și Științe Ale Naturii, Educație Fizică, sport și sănătate, Tehnologii.
#schimbarea ariei curriculare tehnologii care este depasita mai multe ore de TIC la clasa a VII a si a VIII
datorită examenelor de evaluare națională-aria ehnologiidisciplina TIC 1 ora/săpt toate clasele-Educație Tehnologică 0-1 oră/săpt-reconversia cadrelor didactice de istorie
Este benefică reducerea numărului de ore la Educație Tehnologică, disciplină la care se studiază elemente din programele celorlalte discipline.
#Sugerez ca aria tehnologii este foarte importanta pentru dezvoltarea armonioasa a elevilor r
#Sugerez introducerea a doua ore de istorie/saptamana la toate clasele de gimnaziu. Istoria este o disciplina
#Sugerez pastrarea limbii latine si a numarului de ore de limba romana sumplimentarea orelor de tehnologii la 1-2 ore pe saptamana laclasele a VII-a si a VIII-a si
1 și 3. 2. În variantele 1 și 3 nu sunt alocate ore la disciplina Educație Tehnologică la clasele a V-a și a VI-a,
Abilități Practice etc. din ciclul primar. Educația tehnologică a fost introdusă, în urma unor studii laborioase, în planul-cadru de învățământ în anul 1992, la început experimental, în locul orelor de Lucru manual și, respectiv,
să se constituie o catedră de Educație Tehnologică. Un prof. specialist (EDT) ar trebui să predea la 9 școli, eventual,
#sunt necesare mai multe ore pt. aria Tehnologii, pt. mai mult de jumatate din absolventii cls.
antreprenoriale, a spiritului de initiativa, de baza in stiinte si tehnologii, utilizarea noilor tehnologii de informare și comunicare pentru a analiza,
a realiza și a valorifica produse simple, caracterizarea impactului dezvoltării tehnologiilor asupra mediului și societății etc.
TIC 1 ora Istorie 1 oră Geografie 1 oră Religie 1 oră Consiliere 1 oră Arte plastice/Muzică/Educație Tehnologică CDS
sau științe 1 oră Opțional Om Și Societate 1 oră Educație Plastică/Muzică 1 oră Educație Tehnologică da nu este in TC 1 oră Atelier (ceva practic) 1-2
Tehnologii, trunchi comun, a disciplinei Educație Tehnologică, atât de necesară elevilor din mediul rural
#Va rog votati 2 EDUCATIA TEHNOLOGICA este cea mai frumoasa si interesanta materie din lume e
a unor tehnologii, a modului de organizare a proceselor tehnologice; 5. Implementarea pe tehnologie a modalităților de realizare a calității și fiabilității produselor;
să se pună mai mult accent pe formarea abilităților practice în cadrul orelor de educație tehnologică. În toate țările europene elevii învață
cu mentiunea ca la aria tehnologii nu se respectam aspectul continuitatii i
#varianta 3 este mai aproape de realizarea unui invatamant eficient, aplicativ si de calitat t
#Varianta 3 eu o consider cea mai eficientă Ä
#Ar fi o aberatie sa se introduca chimia si fizica la clasa a V-a,
Discipline din ariile arte, tehnologii, stiinte, sunt absolut necesare in formarea profilului elevului i
#varianta finala sa fie accesibila si pentru elevi si pentru profesori, fara discriminari intre ariile curriculare,
de optional din aria curriculara TEHNOLOGII din planul cadru al clasei a VIII-a sa fie alocată Educației muzicale-TC/ARTE. 3. Ora de optional din aria curriculara CONSILIERE SI ORIENTARE din planul cadru
#Variantele 1 si 3 au prea putine ore in aria tehnologii. TIC si Educatia tehnologica au mare rol in orientarea scolara si profesionala, obtinerea de competente digitale si initiere in domenii tehnologic c
#Vrem educație tehnologică și tic în V-Vll V
#Vrem Educatie Tehnologica si Tic in tot parcursul gimnaziulu u
#Vrem educatie tehnologica si tic in toti anii de gimnazi i
#vrem Educatie tehnologica si Tic in toti anii de gimnazi i
#Vrem Educatie Tehnologica si TIC in toti anii de gimnaziu u
#ar trebui avut în vedere situația actuală a cadrelor didactice titulare la toate disciplinel i
#Vrem educatiel tehnologica si T. I
#Vrem T. I. C si Ed. Tehnologica pana in clasa a-8
#Vrem T. I. C. si tehnologica in scoala
#Vrem tehnologica si T. I . C pana in clasa a-VII
#Vrem TIC in clasele 5
#Vrem tic in toti anii de gimnazi i
#Vrem Tic in toti anii de Gimnaziu u
#Vrem tic si educatie tehnologica in V-VII I
#Vreo ore pentru elevi, nu pentru profesori i
#vreti sa scoateti specialisti din gimnaziu
#-introducerea geografiei judetului sau a geografiei orizontului local inca din clasa a III a; promovarea geografiei orizontului local prin discipline optionale e
Om Și Societate/Arte/Educație Fizică, consiliere și orintare/Opțional integrat-conform variantei 3. Tehnologii-conform Variantei 2. La clasa a V-a și a VIII-a,
#Aria curriculara tehnologii sa fie abordata cu interes, iar continuturile alese asa icat sa putem forma cultura generala tehnica.
#Aria Tehnologii cu 1 ora de ed. tehnol si 1 ora de TIC pe fiecare an de studiu este cea mai indicata pentru formarea unor deprinderi practice in randul elevilor.
#Ariile Arte și Tehnologii s-ar putea înțelege reciproc. Desenul tehnic este necesar iar aplicațiile lui pe caculator multiple t
iar orele de Educație Tehnologică să fie, într-o proporție mai mare, bazate pe practică și nu pe teorie.
noile tehnologii servindu-le pe toate. Matematica, dacă nu ar mai rămâne ștacheta de departajare între licee:
Tehnologii: TIC-o or r
#Aș vedea inclusă Limba Latină sau existența opționalului Rădăcini latine aprobat de MECTS. de asemenea, aș vedea existența celei de-a 5 ore de limba română la clasa a V-a, în contextul în
#Asigura pregatirea elevilor la disciplinele din aria curriculara tehnologii respectiv disciplina Educatie tehnologica. Prin parcurgerea celor opt module, elevii invata:
II-produse alimentare de origine vegetala si animala, originea alimentelor si criteriile de selectie ale acestora, alcatuire meniurilor, calculul necesarului de calorii, tehnologii de preparare a hranei, calitatea produselor
materiale plastice, cauciucul, sticla, impactul acestor tehnologii asupra mediului, importanta reciclarii sem. II-Tehnologii de comunicatii si transport, retele de telecomunicatii, retele si mijloace de transport clasa a VIII-a sem I:
Energia, forme de energie, surse de energie, tipuri de centrale electrice, energia electrica in locuinta, elemente de circuit electric, remedierea defectiunilor la circuitul electric si al consmatorilor electrocasnici
#Avand in vedere avantul tehnologiei, ar trebui acordata mai multa atentie ariei tehnologii, deasemenea educatiei fizice si sport, arte-pentru dezvoltarea creativitatii si dezvoltarea
Pentru toate astea este nevoie de ore de Educație Tehnologica a căror materie cuprinde capitolele menționate anterior.
#Cel putin dublarea orelor alocate in TC pentru Educatie Tehnologica, Tehnologia Informatiilor si Comunicarii alaturi de introducerea altor discipline precum Informatica si Tehnologii Asistate de Calculator;
dar adaugate ore de consiliere, ora de ed. plastică la a 5-a si ed muzicală la a 8-a. se pot lua ore de la tehnologii, eventual orele de tic si ed tehnologica la fel ca in
Conform variantei 2, se pune accent pe latura științe-tehnologii în defavoarea laturii socio-umane,
a resursei umane pregatită să facă față noilor tehnologii, a celor care ne vor plăti nouă pensiile (sper!)
încât să dobândească cât mai multe abilitați practice. Acest lucru consider eu ca se poate realiza prin variantă 2 r
De asemenea, cred ca este necesara deplasarea notiunilor de informatica de la aria curriculara Tehnologii catre Matematica si stiinte, ca disciplina de sine statatoare cu o ora in Trunchiul comun.
< Back - Next >
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011