#Fără ore de educație tehnologică doar de TIC și fără discipline socio umane dar cu ore de orientare și consilier c
este bine ca elevii sa parcurgă disciplina,,Educație Tehnologică. i
#Fiind profesor de chimie consider important sa de faca orr de chimie din clasa a cincea pentru a putea dezvolta la elevi interesul pentru chimie si pentru partea experimentala a acestui obiec c
consider că ar trebui prevăzute, în planul-cadru, cât mai multe ore de educație tehnologică și câte o oră de TIC, la fiecare clasă de gimnaziu,
1 și 3. 2. În variantele 1 și 3 nu sunt alocate ore la disciplina Educație Tehnologică la clasele a V-a și a VI-a,
Abilități Practice etc. din ciclul primar. Educația tehnologică a fost introdusă, în urma unor studii laborioase, în planul-cadru de învățământ în anul 1992, la început experimental, în locul orelor de Lucru manual și, respectiv,
să se constituie o catedră de Educație Tehnologică. Un prof. specialist (EDT) ar trebui să predea la 9 școli, eventual,
#Mentiunea ar fi ca trebuie inclus in trunchiul comun, la aria Tehnologii sau Matematica si stiinte ale naturii, o disciplina noua, Algoritmica, in locul Educatiei tehnologice,
3. 5. Educatie Fizica Varianta 2. 6. Tehnologii Planul Cadru in vigoare 7. Consiliere Planul Cadru in vigoar r
#Nici una dintre variantele propuse nu asigura un numar suficient de ore pentru aria Om si societate si nici pentru aria Tehnologii i
Competente integrate, diferentiate, noi tehnologii? Nu cred ca va creste interesul pentru scoala si formare.
elevii ar trebui sa aiba contact cu partea software a informaticii inca din gimnaziu (ma refer la tehnologii cloud,
#Ar trebui mărit numărul de ore pentru arte dar și pentru tehnologii, chiar și în varianta 3 sunt prea puține ore,
#Numarul orelor din aria curriculară-Tehnologii-sunt suficiente pentru o imbinare a cunostintelor teoretice cu cele practice.
#Oferă o deschidere mai mare către tehnica si tehnologii ceea ce caracterizează perioada in care ne aflam.
deoarece acest plan-cadru aloca mai multe ore in trunchiul comun pentru ariile curriculare Matematica si Stiinte/Tehnologii,
#Optionalul ariei tehnologii sa fie Informatica pentru a dobandi cunostinte minime de programar r
#Opțiuni numeroase ale elevilor cât și rezultate la concursuri naționale și internațional È
#ora de consiliere si orientare trebuie pastrata la toate clasele V-VII I
#ora de ed tehnologica este ora in care elevul IA contact cu viata adevarata si II dezvolta simtul practic
sa inteleaga si sa utilizeze tehnologii in mod adecvat, sa-si dezvolte capacitati de investigare sa-si formeze abilitati de lucru si sa se orienteze catre o cariera in functie de acestea
#Orele de Educație Tehnologică sunt strict necesare pentru toate clasele de gimnaziu deoarece are caracter interdisciplinar și practic aplicativ.
organizarea mediului construit, produse alimentare de origine vegetală și animală, economia familiei, materiale și tehnologii nemetalice (lemnoase etc.
tehnologia materialelor metalice, tehnologii de comunicații și transport, energie și domenii profesionale p
#Orele de Lb franceza nu trebuie diminuată la clasa a V-a in primul an de studiu ca a doua limba de studiu.
fizica, chimie, biologie, istorie, geografie propun cate o ora/saptamana cu posibilitatea elevului de a alege, in clasele VII-VIII, dintre aceste discipline ori din ariile curriculare arte sau tehnologii,
#pune accent pe științele naturii și tehnologii, TIC face parte din TC ceea ce a fost prevăzut in legea educatiei si până acum nu se aplica.
#Pune accentul pe stiintele naturii si pe tehnologii, domenii necesare sec. XX X
#Pune in valoare disciplinele socio-uman n
#punerea in valoare a mai multor aspect t
#PUTINE ORE DE LIMBA SI LITERATURA ROMANA LA CLASA A V
#Raspunde cel mai bine necesitatilor educationale ale elevilo o
#As fi dorit un plan cadrul cu discipline integrate pentru continuitate între planurile cadru din învățământul primar din 201 d
#se pune accent pe stiinte si tehnologii, TIC e inclus in truchiul comu u
#se putea introduce Tic obligatoriu de la clasa pregatitoare pana la a 8-a ca si in cazul religie e
#as sugera varianta 1 la aria curriculara tehnologii si varianta 2 la aria curriculara matematica și stiint n
Prin disciplina Educație Tehnologică, procesul de învățământ pune accent pe individ, ca personalitate distinctă, ca germene a unei chemări aparte, ca purtător al unei vocații proprii.
educație tehnologică DA, da la clasa a V-a, educația financiară se face la clasa a VI-a în cadrul orelor de ed. tehnologică,
Tehnologii ar fi fost elaborata dupa varianta
#Varianta 1 ar fi mai aproape de adevar. In plus, consider ca ar fi bine ca numarul maxim de ore pe saptamana sa fie 25 (cu tot cu optionale e
#Varianta 1 este cea mai apropiata de asteptarile mele cu observatia ca introducerea TIC in aria Tehnologii
care chiar aduce schimbare. 2 ore de tehnologii in era tehnologiilor este f. important. Eu cred ca asta inseamna invatamant modern care sa asigure un progres al tarii.
#Varianta 2 acopera nevoile reale de cunoaștere ale elevilor de gimnaziu și continuitatea disciplinelor Educație Tehnologică și TIC pe cei patru ani asigură o orientare școlară și profesională corectă și completă a absolvenților claselor a opta.
și tocmai la discilinele din aria Tehnologii se încearcă reducerea orelor? Un copil care dorește
să urmeze o școală profesională află informații despre toate domeniile pe parcursul celor patru ani de gimnaziu la Educație Tehnologică a
#Varianta 2 este mai axata pe tehnologii deci raspunde mai bine nevoilor actuale in educati i
eu predând educație tehnologică. Nu mi se pare normal ca, după ce am urmat doi ani de studii postuniversitare de specializare în educație tehnologică,
după ce am promovat toate examenele pentru obșinerea gradelor didactice și după ce am obținut media 9, 60 la examenul de titularizare, acum, după 25 de ani de muncă la catedră,
#Varianta 2 propune un accent mai pronunțat în alocarea orară pentru ariile curriculare matematică, științe ale naturii, tehnologii n
și tehnologii o
#Varianta 2 raspunde mai bine cererilor realitatilor contemporane. Stiinta a probresat enorm, iar ignorarea ei in educatie ar duce la formarea unor analfabeti functionali i
#Varianta 2ofera elevilor un nr. de 2-3ore din aria curricu lara Tehnologii, respectiv educatie tehnologica si informatica. progresul unei societati se bazeaza in primul
dar și dezavantajele internetului, mult mai important decat acea educație tehnologica, de la a 7-a si a 8
Vsivi), mai echilibrata varianta1, asemanatoare cu cea actuala, la tehnologii lipsa continuitati i
#Varianta a doua este cea mai potrivita a
#Varianta a II-a este singura care respecta Principiul coerentei pe verticala si orizontala, elevii parcurgand obiectul TIC in tot ciclul gimnazial, orele de TIC continuand si in ciclul liceal, ore
deoarece în ceea ce privește aria curriculară Tehnologii prevede la disciplina educație tehnologică menținerea actualului plan-cadru, adică câte o oră la fiecare clasă de gimnaziu.
cu excepția educație tehnologică și ora de limba română la clasa a V-a, unde s-a redus numărul de ore pe săptămână,
La orele de TIC elevii ar trebui cu precadere sa invete cum sa utilizeze noile tehnologii in procesul de invatare.
Se poate compensa scăderea numărului de ore de TIC sau de științe și tehnologii pirn alegerea judicioasă a opționalelor j
Se poate compensa scăderea numărului de ore de TIC sau de științe și tehnologii pirn alegerea judicioasă a opționalelor j
Profesorii de Educație Tehnologică pot preda TIC-u C
#cl. 7, 8 Chimie-1, TIC
#Clasa a V-a mai mult de o ora pe saptamana la materiile de informatie,
Produse Alimentare de origine animala si vegetala (la clasa av-a) si Modulele Economia familiei si Materiale si tehnologii (la clasa avi-a),
deoarece nu toti elevii pot urma cursurile unor liceede prestigiu si apoi avem nevoie si de specialisti in tehnologii pentru a putea relansa economia acestei tari i
științe și tehnologii e importanta pentru elev u
#30 ore/sapt, de la a V-a la a VIII-a, cu 5ore/sapt la lb. rom si la mat t
Iar aceste lucruri se învață la EDUCAȚIE TEHNOLOGICĂ, odată cu faptul că fiecare lucru din imediata lui apropiere este CREAT de către oameni. mai învață cât de importantă este colecterea diferențiată a deșeurilor și RECICLAREA acestora.
sau specializare în funcție de aptitudinile pe care și le descoperă pentru un anumit domeniu studiat la orele de Educație Tehnologică,
#Cred ca este in continuare nevoie de stiinte si de tehnologii, alaturi de alte arii, pentru formarea gandirii logice, stimularea creativitatii, spiritului de analiza si sinteza.
#Cu mentiunea ca la aria tehnologii ar fi de preferat educatie tehnologica la nivelul claselor V-VI, respectiv TIC la nivelul claselor VII-VII I
Și competențele de bază în științe și tehnologii se pot dezvolta și prin contribuția geografiei.
Invatarea noilor tehnologii este prioritara intr-o societate in continua schimbare, iar dobandirea competentelor IT de catre tineri este o conditie obligatorie pentru a fi capabili sa faca fata cerintelor tot mai ridicate in competitia de pe piata muncii m
#Este echilibrata din punct de vedere al ponderii disciplinelor cu aplicabilitate-fizica, chimie, tehnologii, biologie
#Este esential ca elevii sa-si dezvolte abilitatile TIC cat mai repede tanand cont de evolutia tehnologiei, utilizarea si utilitatea ei in procesul de invatamant si in viata de zi cu zi i
acestea fiind in aria"Tehnologii i
#Este foarte important ca Educatiei tehnologice sa i se acorde 1 ora/saptamana pentru clasele 5-8
< Back - Next >
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011