#Dupa interminabile discutii (studii, cercetari) privind supraincarcarea aberanta a planurilor de invatamant, variantele propuse nu aduc nici o schimbare. La un numar de 5-6 ore pe zi (Sic! la care se adauga cel putin 3 ore pe care elevul constiincios (care este ma degraba un elev fictiv) le aloca pentru temele de acasa si pregatirea la cele 5-6 discipline de a doua zi, la ce performante sa ne asteptam? Deseori, cand profesoriispun ca elevii nu mai invata spun de fapt ca elevii nu mai invata acasa, adica nu se pregatesc pentru lectii. Dar vcat sa mai invete elevii acasa dupa ce au stat 5-6 ore in banci? Cat despre invatarea in clasa, la actuala incarcatura a programelor, ramane o poveste, asa cum o poveste ramane si centrarea pe elev. Cat despre structura planului cadru e prea mic spatiul spre a o discuta. Retin totusi cateva (foarte) timide incercari spre un curriculum transdisciplinar. In rest, cred ca ceea ce lipseste (cel putin sub aspect cantitativ) este rationalitatea, iar rationalitatea ar presupune sa se precizeze de la inceput cate ore de lucru pe zi si pe saptamana trebuie sa presteze un om cu meseria de elev. Cel mult 6 as zice eu. Poate 7, dar nu mai mult. Sunt totusi niste copii. Imi cer scuze daca am suprata pe cineva. Stiu ca in spatele celor 3 variante este multa munca. Dar astept nu mici modificari pe ici pe colo, ci o schimbare a filosofiei care intemeiaza curriculumul scolar r
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011