#În calitate de părinte a doi copii consider ca este absolut necesar ca disciplina Educație Tehnologica sa fie studiata din clasa a Va pana în clasa aviiia V
În plus, limba și literatura română este disciplină la care se suține Evaluarea Națională din doi în doi ani până în clasa a VI-a și Examenul de Evaluare Națională la sfârșitul clasei a VIII-a,
precum și disciplină la care se susțin probe de evaluare scrisă și orală în cadrul Bacalaureatului la sfârșitul clasei a XII-a. În privința eliminării orei de limba latină la clasa a VIII-a,
#În cazul disciplinelor disciplinele de examen, în anul terminal (cls. a VIII-a) să fie suplimentat în T. C. nr de ore (încă 1 oră
#În clasa av-a si a VI-a disciplina chimie nu este adecvata particularitatilor de varsta ale elevilor.
cu atat isi insuseste mai bine limba. 2. Unele materii s-ar putea preda sub forma de module. 3. Ar trebui introduse discipline optionale cu aplicabilitate in viata reala (cum ar fi cursul Abilitati de viata) si
si sa dea pe deplasare un sfer din salariu. profesorilor din sistem ar trebui sa li se dea posibilitatea de a urma cursuri de predare a unor discipline optionale cu aplicabilitate in viata reala.
La rata, sa ai o catedra intreaga doar dintr-o disciplina, e o adevarata aventura. 3. Eu as forma orarul unei clase din disciplinele obligatorii, la
care se acorda si note si macra 3-4 discipline optionale, obligatorii si ele, odata
istoria, geografia, disciplinele socio-umane, religia, muzica, desenul, sportul l
#In contextul socio-cultural național și european/internațional sa se acorde geografiei o importanta mai mare, prin cresterea numarului de ore,
cand sa avem timp sa facem si recuperare si dezvoltare si mai ales performanta daca vom scadea numarul de ore in planul cadru la disciplina limba roman n
#In elaborarea finala a planului cadru consider ca ar trebui sa se tina seama de orele de consiliere si orientare si sa se puna mai mult accent pe disciplinele de la examenul de evaluare nationala a
deoarece cei mai multi elevi merg la liceu pe profil uman iar aceste discipline sunt alese de ei pentru Bac.
La aceasta disciplina ar trebui ca elevul sa capete abilitati practice curente, si nu teoria predata acum la orele de E. T T
#In gimnaziu se poate acorda o mai mare pondere disciplinelor umaniste, discipline care de altfel asigura cea mai completa formare a unei culturi generale a oricarei persoane.
ori în aceste planuri-cadru aproape ca dispar disciplinele care formează cultura generală a elevilor
#In legatura cu disciplina"Religiilor, "care a creat numeroase discutii pro sau contra; aceste discutii ar fi inlaturate in marea lor majoritate daca s-ar preda"Istoria Religiilor",nu
Cred ca este o disciplina foarte importanta, educarea fiintei umane in aceasta directie fiind benefica din foarte multe de vedere e
#In legatura cu disciplina cultura civica: consider ca este o disciplina de care invatamantul are mre nevoie.
Faptul ca, la clasa a 5 a si a 6 a (plnurile noi) s-a introdus ca disciplina obligatorie sub alta denumire este un lucru bun.
Cine va preda aceste discipline? Nu stiu daca profesorii de istorie sunt cea mai buna varianta (acest lucru se intampla actual cu disciplina cultura civica.
Sunt profesori proaspat absolventi al unor universitari sau specializari care ar fi mai in masura sa predea aceste discipline socio umane cf. variantelor celor 3 planuri cadru,
dar nu pot face acest lucru deoarece profesorii de istorie acapareaza toate orele pt bani si ore in plus.
Va multumes s
#În legătură cu eliminarea disciplinei imba latinăla clasa a VIII-a din toate planurile cadru propuse în schema actuală:
că implificareaplanurilor de studiu prin eliminarea din plan a materiilor de studiu a priori considerate eimportante (uneori chiar strict din punctul de vedere al numărului de ore care este acordat acestor discipline în programa de studii) nu este nici o decizie corectă educațional, nici una echitabilă
chiar de la începuturile ei. 4. În cazul în care apare necesitatea unei schimbări în plan curicular la nivelul disciplinelor, din rațiuni de reformare a sistemului de învățământ prin metoda reformării sistemului curicular,
care participă la construirea acestor noi programe în găsirea unei soluții de compromis în relație cu această isparițiea disciplinelor instituite prin tradiție și considerate de catre elevi efrecventabile Menționez
însă că importanța unei asemenea discipline nu poate fi măsurată în relație cu outatea cu tractivitateași cu mportanțaori ctualitateaei,
frecventarea acestor discipline cunoscând astăzi în Statele Unite sau în Regatul Unit o adevarată evitalizare bsolescențași evitalizareasunt calități accidentale în relație cu obiecte de studiu precum limbile clasice, literatura sau filosofia.
Astfel, pe scurt, vechile discipline, într-o reformă curiculară, pot fi modificate într-o manieră în
În locul disciplinei imba latinăse poate introduce o disciplină ca imba și civilizația latinăsau ivilizație și cultură latină în
În concluzie, consider că acest măsuri bazate pe justareanejustificată a disciplinelor din planul de studiu (de ce alte discipline din aceeași arie curriculară ar fi mai importante atunci decât cea
deoarece favorizează unele discipline (unele chiar din aria curriculară a disciplinei defavorizate) în defavoarea altora.
limba latină este o disciplină obligatorie pentru planurile de învățământ la nivel gimnazial
#In loc de 4 ore dematematica-numai 2!!Oricum nu ajuta la nimic in viata
unde se pun bazele studierii acestei discipline e
#În locul educației plastice, muzicale și a religiei puteți introduce noțiuni de legislație, circulație rutieră, igienă. Ar fi mai utile pentru educația viitorului adult r
dar nu stiu dc toate disciplinele socio umane sunt necesare. drepturile copilului? se pot face intr-o ora de dirigentie, nu neaparat intr-un an intreg
#In mediul rural, la disciplina ed. tehnologica sa se puna accent pe agricultur r
#eografia te invață, cum sa te descurci in viata La clasa a V-a, avand in vedere complexitatea si volumul mare al continuturilor geografiei generale si varsta inca frageda a elevilor sunt neaparat necesare DOUA ORE pe saptamana.
Motto-ul meu demonstreaza ca aceasta disciplina este vitala. Prin cunostiintele dobandite, m-a ajutat in viata si pe mine in situatii critice.
să aibă un loc privilegiat între celelalte discipline, să nu uităm că e și materie de examen (E. N). Diminuarea orelor la clasa a V-a e catastrofală, în condițiile în
#In mediul rural completarea normei didactice la profesorii titulari sa se faca numai cu discipline pentru care au specializare e
poate macar la optionale se optea7a undeva macar pentru discipline practice iar in cadrul ariei de consiliere si orientare aceasta sa fie sustinuta de psihologi
#În multe situații disciplinele opționale nu aduc o plusvaloare procesului de învățământ, dimpotrivă încarcă orarul elevilor și aceste discipline nu au o finalitate bine definită b
#in nici una din variante nu se regaseste disciplina Educatie pentru sanatate e
#In niciu un caz nu se poate scoate 1 ora la limba romana. Ba din contra, lectura trebuie sa devina obiect din trunchi comun si biblioteca resuscitata a
#In opinia mea, toti elevii ar trebui sa invete in clasele mici informatica sau orice fel de ramura a sa (inclusiv disciplina tic),
deoarece in viitorul apropiat lumea va deveni mult mai atasata de tehnologia sustinuta de infomatica, iar cate ceva din informatica
desi tentatia a fost mare tinand cont ca presedintele tarii a fost inspector de aceasta disciplina. prea multe ore de chimie. istoria nu ar fi trebuit redusa,
cu natura este de bun simt daca vrem ca cetatenii de maine sa fie sensibilii la viitorul omenirii. disciplina religie nu are
Multe dintre noile discipline propuse presupun continuturi care se fac deja in cadrul orei de consiliere si orientare sau cultura civica.
Mi se pare inutila introducerea acestor discipline socio-umane si mai putine ore de romana
deoarece aceste discipline sunt mai grele decat altele, daca nu se inteleg elementele de baza,
Limba Latina, de asemenea este importanta atat pentru identitatea noastra cat si pentru invatarea altor denumiri de la alte discipline (ex. biologie
#In primul rand sa apara profesori calificati pentru a preda disciplinele propuse, si apoi sa fie introduse aceste discipline in planul-cadru...
S-a gandit oare ISE ce vor face profesorii de romana, biologie, educatie fizica carora le scade numarul de ore?
) Si nu in ultimul rind, varianta in care dirigentia este disciplina optionala...este de ris pur si simplu u
#In sfarsit disciplinele socio-umane sunt considerate importante. Felicitari propunatorilor! Consider ca elevii au nevoie mai mult de competente socio-umane in viata a
dv. vreti sa reduceti nr de ore de educatie tehnologica, disciplina care are un profund caracter interdisciplinar si practic aplicativ...
la disciplina limba si literatura romana, clasa a V-a. Acest lucru ar trebui sa conduca si la modificarea programei de studiu la aceasta disciplina a
#In ultimul plan cadru sunt prea putine ore alocate disciplinelor reale
#In Uniunea Europeana se acorda o foarte mare importanta dezvoltării competentelor si abilitatilor practice prin studierea Ed. tehnologice.
#1. Lasati planul-cadru asa cum este. 2. Lasati posibilitatea scolii de a-si extinde oferta educationala prin introducerea unor discipline de studiu si un nr. de ore mai mare la o anumita materie,
#In varianta 2, matematica 5 ore la clasa a V-a sia VI-ain loc de chimie sau discipline umanist t
dar consider ca cele doua ore alocate acestor discipline ar trebui contopite, adica 2 ore de initire in stiinte.
deoarece sunt discipline foarte importante în formarea culturii de bază și gândirii elevilor noștri l
ceea ce este insuficient ținând cont de importanța acestor discipline în contextul actual. Cred că în varianta finală aceste discipline trebuie
să aibă câte două ore. Geografia este o știință reală care este studiată în România de foarte mult timp.
La această disciplină există Olimpiadă internațională iar elevii români în fiecare an câștigă medalii de aur, argint sau bronz.
Deci nu este corect ca această disciplină să beneficieze de același număr de ore (una pe săptămână) la fel cu muzica,
#În vederea construirii planului-cadru ar trebui acordată o mare atenție disciplinelor din aria curriculară Om Și Societate, iar în cazul unor discipline ca ed. fizică, ed. plastică și ed. muzicală evaluarea să nu se mai realizeze prin note, calificative,
ci printr-o caracterizare realizată la nivelul anului școlar privind aptitudinile elevului în cauză vis a vis de disciplina respectivă p
#În vederea descongestionării materiei este necesar un plan cadru cu maxim de 30 or
#In viziunea mea, ar fi bine ca sa fie eliminate prea multe orele de teorie si elevul sa beneficieze si de activitati practice pentru dezvoltarea indemanarii imaginatiei,
In plus, apar discipline noi i
#incadrarea in calendarul stabilit pentru promulgar r
#Incadrul disciplinelor socio-umane Educatia economica de la clasa a VIIIA ar putea face parte din aria curriculara matematica si stiint t
#Inceperea studiului chimie si fizicii inca din clasa a5a deoarece elevii uita toate notiunile legate de stiinte naturii pana in clasa a6a, in cazul fizicii, respectiv clasa7a,
#Încercarea mentinerii numarului actual de ore pentru disciplinele geografie si istorie, intrucat diminuarea acestora ar duce, din punctul meu de vedere,
Este necesar sa poata fi studiate mai multe discipline optionale care sa completeze paleta disciplinelor studiate in trunchiul comun n
#1. Macar 3 ore de sport pe sapt sunt necesare obligatoriu, avand in vedere faptul ca la aceasta varsta copiii au nevoie de macar 2h/de miscare,
#Includerea de discipline care faciliteaza realizarea de activitati extrascolar r
#Includerea in plan poate din anul trei de gimnaziu a unor notiuni de terapie cognitiv comportamentala predate de psihoterapeuti certificati.
pastrati disciplina ed. tehnologica la fiecare clasa de gimnaziu deoarece, e singura disciplina cu carecter teoretic si practic, pe
#1. MODIFICAREA CURRICULUMULUI LA TOATE DISCIPLINELE 2. CORELAREA CURRICULUMULUI PE ARII CURRICULARE ATAT LA INVATAMANTUL PRIMAR CAT SI LA INVATAMANTUL GIMNAZIAL 3. CORELAREA CURRICULUMULUI INTRE INVATAMANTUL
#inlaturarea unor discipline inutile existenta posibilitatii de a opta pentru discipline spre care elevii sa aiba inclinatii, cu posibilitatea de a-i orienta spre o profesie e
Copiii care nu doresc sa studieze aceasta disciplina sunt discriminati si ajung sa fie prezenti la ore,
#insistarea in mai mare masura pe discipline socio-umane, care formeaza elevului competente si abilitati in concordanta cu realitate e
la clasa a XII-a dand deoparte discipline de viitor precum astronomia sau eliminand capitole importante din fizica sau chmie. 2. Ed. tehnologica nu dispune in prezent de multe cadre didactice foarte bine pregatite (majoritatea o formeaza maistrii
#integrarea disciplinelor socio-umane ca module in disciplina orientare și consilier e
#Integrarea stiintelor socio-umane si a disciplinei istorie intr-un concept curricular care sa imbine valentele formative ale celor doua domenii de cunoastere si invatare ar raspunde mai eficient
cine va putea preda la Aria curriculara Om si societate la Discipline socio-umane. Profesorii care au parcurs module de formare in cadrul unor programe de pregatire profesionala POSDRU, pe tematica corespunzatoare fiecarui an de studiu sau care profesori,
pentru ca vor aparea discutii privind legalitatea predarii acestor discipline de catre profesorii de istorie, economie, chiar geografie,
Numai asa s-ar putea ajunge la performante REALE pe discipline si nu la performantele doar de pe hartie,
DE ASEMENEA, LA UNELE DISCIPLINE TREBUIE SA EXISTE O CORELATIE INTRE PROGRAMA DE STUDIU SI NR.
#introducere a 1 ora de Educatie pentru sanatate si clarificarea statutului disciplinelor Religie (nu exista sustinere pentru existenta in TC) si Consiliere si orientar r
#1. Redarea rolului și locului cuvenit istoriei ca disciplină de studiu în școală, având în vedere menirea formativă a acestei discipline de studiu în planul personalității elevilor;
#Introducerea in clasele V, VI de ore suficiente pentru notiuni fundamentale la noile discipline pentru o mai buna intelegere si utilizare a cunostintelor in anii urmator r
#Introducerea a cel putin o ora de educatie tehnologica la fiecare clasa, fiind disciplina la
#Introducerea a doua ore/saptamana la disciplina Biologie clasa av-a, deoarece continuturile sunt dificil de predat unui copil
#introducerea de ore pentru discipline optionale pentru obiectele la care elevii participa in mod activ cu interes si a unor obiecte optionale catre
#Introducerea disciplinei Educație pentru sănătate ca disciplină obligatorie și introducerea a două ore de biologie la clasele a V a și a VIII
Disciplina Tehnologia Informației și comunicării constituie o disciplină opțională pentru elevii din clasele I-IV și este disciplină obligatorie în învățământul gimnazial și liceal".Deci varianta 2 de plan cadru pentru gimnaziu, din punct de vedere este cea legala p
#Introducerea disciplinelor educatie muzicala si educatie plastica, cate o ora pe saptamana, la toate cele patru clase gimnaziale,
#Introducerea disciplinelor optionale care sa fie corelate cu societatea in care traim m
#Introducerea Ed. Tehnologica a cel putin o ora la fiecare clasa deoarece cunostiintele teoretice sunt aplicate in practica a
#Introducerea EDUCATIEI PENTRU SANATATE ca disciplina obligatorie (avand in vedere statisticile), dupa elaborarrea unei programe care sa abordeze cu MORALITATE educatia sexuala a
#Introducerea Educatiei pentru sanatate in trunchiul comun la toate clasele de gimnaziu Introducerea unei ore suplimentare la clasa a V-a de gimnaziu la disciplina Biologi i
#Introducerea educatiei pt sanatate ca disciplina obligatorie la clasele V-VIII si cate 2 ore de biologie la clasele V-VII I
#Introducerea fizicii și chimiei doar din clasa a 7-a. Reducerea orelor de religie și eventual o singură disciplină nouă de educație socio-umană abordată pe un singur nivel-clasa a 7-a
Lectura unui text este importanta pentru orice disciplina
#2 ore de biologie/saptamana la clasa a V
#Introducerea in planul cadru al disciplinei"Educatiei pentru sanatate
#introducerea în planul cadru o oră de tic/săpt. la fiecare clasă v-vii v
#introducerea in trunchiul comun a,, ed. ptr sanatate''1/h de ed tehn la fiecare cls neintroducerea fizicii si chimiei la clsa a V 2h/biologie la clsele V-VII I
are cadre didactice formate pentru predarea acestei discipline, contribuie la formarea unei atitudini responsabile in raport cu propria sanatate si sanatatea celorlalti,
Nu sunt utile urmatoarele discipline: Educatia pentru drepturile copilului si Educatie interculturala. Acestea se pot integra in materia de Educatie civica din clasele a VII-a si a VIII-a,
Inlocuirea totala a orelor de Educatie tehnologica cu TIC si alte discipline informatice, asemeni tuturor tarilor din spatiul european si international (vezi Australia, Finlanda
deoarece este disciplina cu ajutorul careia cunostiintele teoretice sunt transformate in deprinderi practice e
#2 ORE DE GEOGRAFIE A EUROPE E
#Introducerea informaticii de la clasa a V-a pana la clasa a VIII-a ajuta elevii sa fie mai usor integrabili la cerintele actualeale societetii.
Poate interesanta ar fi introducerea unui obtional de etnografie si folclor sau o disciplina care sa il ajute pe elev sa cunoasca zona in care traieste:
Aceasta disciplina este atractiva in special pentru elevii claselor V, VI, imbunatatirea programei la disciplina matematica in sensul aprofundarii notiunilor de baza si nu a acumularii excesive de noi cunostinte e
#introducerea oprtionalului Educatie pentru sanatate ca disciplina obligatorie pentru fiecare clasa, precum si introducerea la clasa a V-a si a VIII-a a cate 2 ore pe saptamana si mentinerea la clasa a VII-a si a VI-a tot 2 ore pe saptaman n
#Introducerea optiunilor intre discipline reale/umane. Posibilitatea orientarii elevilor in functie de abilitati. Testarea cadrelor didactice pe criterii pedagogice in primul rand si abia apoi d. p. d. v. al cunostiintelo o
#Introducerea orei de Educatie pentru sanatate si 2 ore biologie si la clasa av
#introducerea orei de limba romana la clasa a v-a, eliminarea orelor de fizica si chimie la clasele a v-a, a VI
iar pt disciplinele la care se sustin examene, minim 2 ore in planul cadru. De asemenea lasarea orelor de latina si consiliere sunt f. importante e
#introducerea si a altor discipline optionale e
#introducerea si continuarea materiei TIC pe parcursul celor 4 ani datorita noilor tehnologi i
#Introducerea stiintelor informatice in toate cele 4 clase de gimnaziu u
#2 ore de istorie la fiecare clasa aferenta ciclului gimnazial l
#Introducerea studiului algoritmilor la clasele mici si incadrarea acestei discipline la aria Stiint t
#Introducerea TC sau cds a disciplinei Protectia mediulu u
#Introducerea TIC este bine venită. Ar trebui sa se faca pentru toti anii de gimnaziu.
Problema este că in mare parte din scolile din mediul rural nu sunt cabinete functionale bine dotate si nu există personal sau informaticieni
#Introducerea Tic la clasele 5-8 ca disciplina de studiu pe trunchi comun este foarte bine venita pentru elevi,
dar necesitatea disciplinelor de istorie si geografie la 2ore pe saptamana este impoetanta pentru cultura generala a elevilor mai ales pentru faprul ca sunt discipline de bacauleat t
#Introducerea unei discipline interdisciplinare care sa dezvolte abilitati pentru o dezvoltare durabila. Lasarea disciplinei religie in curiculum optinal la dispozitia scolii i
#Introducerea unei ore de Educatie tehnologica la fiecare clasa, fiind o disciplina de care elevii sunt atrasi i
#Introducerea unei ore de lectura sau a unei alte discipline care sa vizeze lecturarea si intelegerea unui text, fapt vital pentru promovarea oricarui examen si nu numai i
#Introducerea unor discipline care sa completeze formarea pentru viata sociala si o viata normala sanatoasa.
#Introducerea unor ore de home economics, de genul cooking, disciplina religie ar trebui regandita in totalitate prin reconfigurarea ei ca studii moral-religioase, prin includerea elementelor de istorie a religiilor si
#Introducerea unor perioade clare pentru evaluare și realizarea unor itemi la nivel de disciplină n
#Intrucat evaluarea nationala se sustine si la stiinte propun un numar de ore adecvat pentru aceste discipline e
drept urmare este necesar sa existe o proportie corecta intre numarul de ore alocat diferitelor discipline,
Efortul necesar pentru a putea face fata acestor materii poate veni si din partea disciplinelor considerate de invatamantul romanesc neimportante,
care ei se pot exprima si forma armonios nu sunt discipline ce tin de aria reala a
#Istoria trebuie mai mult respectata ca stiinta si ca disciplina de studi i
#Istorie 2 ore, geografie 2 ore/săptămână, reducerea la 3ore/spt matematica, eliminarea religiei g
#Istorie religiilor-in egala masura in loc de religia ortodoxa cu precader r
#Istorie si geografie cate 2 ore, limba romana a V-a-5 ore, religie optional,
#istorie V-VIII CATE 2 ORE DISCIPLINE SOCIO-UMANE V-VIII CATE 1 OR R
care le dau elevii la aceasta disciplina si volumul mare de notiuni i
#La clasa a V-a ar trbui 2 ore de biologie e
#Alocarea, în Trunchiul Comun, a 2 ore/săptămânal pentru materiile Geografie, Istorie la toate nivelele (inclusiv clasele V-VII), mai puține ore de fizică, chimie
#La clasa a V-a sa fie 2h/s la disciplina Biologie. In toate scolile sa se introduca Optionalul Educatie Pentru Sanatate, tinand cont ca Biologia este stiinta vietii i
oricat ar trebui corelate disciplinele cu paradigmele educationale promovate la nivel european. Chiar si disparitia din trunchiul comun a dirigentiei la clasele V-VII este o mare eroare.
#La clasa V la disciplina Limba romana trebuie sa fie alocate 5 ore si nu 4,
Disciplinele socio-umane să se acorde câte o oră la clasele a VII-a și a VIII-a și nicio oră la clasele a V-a și a VI
unde sunt multe ore la aceste discipline n
#la clasele a VI-a si a VII-a se mai pot adauga ore de geografei
#la clasele gimnaziale disciplinele de socio-umane care se introduc conform planului cadru ar trebui predate de profesorii de istorie si nu alte discipline,
#La disciplina b. românăsă fie lăsate 5 ore la clasa a V-a, chiar dacă se modifică programa.
Disciplina d. tehnologicăsă fie scoasă din planul cadru, la fel și Lb. latină. Nu există acea transdisciplinaritate
#La disciplina ed tehnologica am invatat foarte multe: unde locuim, ce mancam si cum mancam,
#La disciplina Educatie tehnologica se organizeaza olimpiade la care elevii participa cu mult interes la nivel local, judetean si national.
#La disciplina GEOGRAFIE trebuie neaparat tinut cont de faptul ca la CLASA a V a se construieste"temelia"cunostintelor
#-la disciplina GEOGRAFIE, la clasele a VI-a si a VII-a, pentru formarea unei culturi generale geografice,
#la disciplina istorie trebuiesc alocate cel putin 2 ore de istorie la fiecare clasa. Doresc ca disciplina istorie sa devina disciplina obligatorie pentru examene.
Aceasta disciplina dezvolta cele mai multe competente de adaptare a individului la societatea actuala a
#La disciplina Limba si comunicare sa ramana 5 or r
#La disciplina Limba si literatura romana sa se faca 5 ore pe saptaman n
#-2 ore la fiecare clasa pentru studiul limbilor moderne-2 ore de geografie la clasele a V-a si a VIII-a-TIC cel putin o ora la fiecare clasa de gimnaziu-cate o ora de educatie pentru sanatate
la fiecare clasa de gimnaziu-mai multe ore pentru opt t
#La disciplina Limba si literatura romana sa se mentina cele 5 or r
#La disciplina Limba si Literatura Romana-cls. a V-a sa ramana 5 ore pe saptaman n
#La disciplinele de examen nr de ore sa fie cat de mare posibil, invatarea sa se realizeze la clasa, disciplinele po socio introduse
mi se pare ca aglomereaza elevii si nu stiu daca au varsta potrivita pentru a invata, analiza, interpreta a
#la disciplinele geografie, istorie ar fi necesare cel putin 2 ore la fiecare clasa pe saptamana.
Sunt elevi pasionati dar programa incarcata, timpul insuficient ii descurajeaza. In calitate de profesor ce predau la gimnaziu, intr-o scoala din mediul rural,
cu 6 elevi calificati la etapa nationala de geografie cred ca este necesara cunoasterea elementelor de geografie, istorie, educatia cetateneasca
care definesc portretul spiritual al poporului roman n
#La disciplinele unde exista mai mult de 1h saptamanala sa se alterneze teoria cu practica.
Sa ii instruim pe copii sa aplice in practica ceea ce li se preda in teorie e
#2 ore pe saptamana la disciplina Istorie la clasa a V-a, a VI-a,
a VIII-a ar trebui sa fie numarul minim de ore la disciplina Istori i
#La nivel gimnazial disciplinele de cultura generala geografie, biologie, istorie trebuie sa aiba un numar mai mare de ore
#la nivelul actual al invatamantului romanesc, consider ca ar trebui pus mai mult accent pe limba romana si pe disciplinele socio-umane, intrucat in prezent elevii romani au nevoie de cunostiinte generale mai bogate
#La Varianta 1, am mai adauga la disciplina TIC, 1 ora clasa a VII-a si 1 ora clasa a VII-a. In rest PERFECT.
Multiplicarea disciplinelor botezate'educatie, 'dar lipsite de un continut cu adevarat formativ, reprezinta o compensatie pentru ONG, ca sa ibnghita mai usor galusca cu religia?
Credeti ca daca botezati disciplinele altfel, ceva cu'educatie',si le multiplicati (ce sa faci un an de zile despre drepturile copilului?
INTRE DISCIPLINA SOCIO-UMANA SI GEOGRAFIA EUROPEI, NECESARA ELEVILOR PENTRU BACALAUREA A
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011