#Numar de ore mai multe la disciplina chimie e
#Acordarea locului cuvenit disciplinelor istorie si geografie ca nr de ore-2 ore/sapt in TC pentru fiecare an de studiu Mentinerea unei ore/sapt in TC
pentru fiecare an de studiu pentru disciplina consiliere si orientar r
#Număr egal între limba modernă 1 și limba modernă 2. Eliminarea notelor la disciplinele vocaționale. Păstrarea celor 5 ore de limba română, pt. clasa a 5-a l
#Numar mai mare de ore pentru disciplinele istorie, geografie si matematica. Mai putine ore la chimie obiect care nu si are rostul in gimnaziu u
#Numar mai mare de ore pentru disciplinele real l
#Numar mai mic de ore e
#NUMAR MAXIM E ORE IN TRUNCHI COMUN PENTRU CLASA a v-a, maxim 20, posibilitatea scolilor de a alege discipline optionale in colaborare cu parintii,
nu reduceti numarul orelor de limba romana la clasa a V-a cu o astfel de programa scolara a
#Numarul de discipline optionale (0-1) la toate ariile curiculare este insuficient t
#Numarul de ore alocat limbilor moderne nu este suficient, avand in vedere oportunitatile pe care le ofera cunoasterea acestora in societatea contemporana a
#Numarul de ore alocate anumitor discipline, considerate foarte importante prin prisma examenelor obligatorii de la sfarșitul clasei a VIII-a,
face ca aceste modificari, prin care se scot ore de la anumite discipline și se dau altora ca fiind necesare datorita schimbarilor tehnologice și informaționale sa nu schimbe cu nimic aspectul general al planului cadru intrucat se mentine monodisciplinaritatea pentru toți elevii (peste 90%din discipline sunt obligatorii)
iar așa numitele optionale transdisciplinare vor fi privite de catre toata lumea (profesori, elevi, parinți) ca materii de mana a doua,
neimportante atata vreme cat se mentine formalitatea evaluarilor de la cls. a IV și a VI
#Acordarea unei atentii sporite numarului de ore si programei pentru disciplinele ce presupun examene nationale e
#Numarul de ore din planul cadru trebuie corelat cu cerintele programelor scolare la fiecare disciplina. Optionalele integrate ar fi bine venite,
#Numărul de ore la fiecare clasă se poate diminua cu 1 oră/săptămână eliminând disciplina Educația Tehnologică,
TIC care să aibă doar disciplina TIC. E foarte important să nu încărcăm cu prea multe ore elevii,
La un moment dat, intervine o suraîncărcare a elevului cu aceste discipline și chiar refuzul de învăța. Cred că planul cadru ar trebui
#Acordarea unei mai mari importanțe disciplinei Educație Tehnologică și implicit a numărului de ore în contextul în care competențele dobândite de la această disciplină le poate oferii posibilitatea de a practica în viața de zi cu zi cele învățate.
#Numarul de ore prevazut initial pentru disciplinele limba romana, limba latina sa ramana acelasi. Sa se introduca mai multe ore de arte (educatie artistica:
#-Corelarea așteptărilor oastre (ale sistemului educațional) din partea elevilor cu disciplinele de studiu (CE vrem să știe absolventul la finalul clasei a VIII-a);
#Acordati mai mare interes asupra disciplinelor ce folosesc in mod real unui viitor adult, cu studii medii,
Schimbarea religiei cu alta disciplina socio umana a
#o atenție mai mare Educației pentru sănătate ca disciplină de sine stătătoare și nu în cadrul educației fizice unde de multe ori se reduce doar la exerciții fizice sau diferite sporturi de echipă r
#O atentie sporita a ceea ce inseamna invatamant preuniversitar, in special gimnazial, in asa fel incat sa se poata face o orientare obiectiva a elevului in clasa a-VIII-a a
disciplina...securitatea tuturor persoanelor din instituțiile de învățământ...ar fi multe de spus! Mulțumesc u
#O claritate privind noțiunile informatice necesare pentru formarea profesională a elevului. Noțiuni de fizică și chimie la clasa a V-a opțional.
#O deschidere mai larga in ceace priveste asigurarea accesului la cat mai multe discipline favorizeaza o mai buna formare profesionala a
#O disciplina ca Literatura pentru copii ar putea contribui la dezvoltarea gustului pentru lectura tinand cont de reducerea numarului de ore la Limba si literatura romana.
#acordati o mai mare atentie limbii si comunicarii, educatiei fizice si disciplinelor de cultura generala iar specializarea sa se faca in functie de optiunile elevilor la liceu si facultat t
Cine va preda disciplinele socio-umane e
#o întrebare: cum credeti ca vor gestiona directorii incadrarea pentru cadrele didactice (istorie, geografie) carora li se va micsora substantial numarul de ore?
numai dupa acest numar sa aiba plata cu ora Orele de educatie fizica tinute impropriu sa nu fie retribuitesa scada nr ore/clasa-discipline socio umane din clasa7,
#o mai buna corelare intre disciplinele predat t
#O mai bună corelare între planurile cadru și programele școlar c
#O mai buna legatura dintre realitate sisistemul de invatamant. Orele de muzica, sport, comunicare au o mare importanta in educarea elevilor r
#O mai mare atenție acordată disciplinelor care asigură o cultură generală solidă și celor care au în vedere pregătirea culturală a elevilor-istorie, geografie, muzică, desen z
fiind disciplina cu aplicatii practice e
#O ora de educatie tehnologica la fiecare clasa a
#O ora de fizica in clasa a VII si VIIII ar fi suficiente, una de chimie in clasa a VIII.
#Activitati practice muzicale si plastice pentru a echilibra ponderea mare a disciplinelor abstracte e
#O ora de fizica la a5-a si cate 2 ore de fizica la clasele VI-VIII I
#O pondere echilibrata a disciplinelor dar cu accent pe punerea in practica a cunostintelor dobandite de elevi i
Obligativitatea unor discipline care nu au o relevanta prea mare e
#O pondere mai mare de ore pentru limbile strain n
#O programa mai aerisita, mai putina teorie si mai multe proiect t
#O reconsiderare a numarului de ore de istorie pe saptamana (2 ore pentru fiecare clasa
#O singură oră de opțional va intra în 95%din cazuri la disciplinele matematică ori limba română,
2 ore la clasa a VIII-a-Discipline socio-umane-cate 1 ora pe clasa, asa cum se prevede in cele trei variante-Religie (Istoria Religiilor)- cate 1 ora la fiecare clasa-educatie plastica-cate 1 ora la fiecare clasa-educatie muzicala-cate 1
#obligativitatea disciplinelor istorie si geografie in planul cadru la ciclul de invatamant gimnazia a
#Obligatoriu 2 ore de sport, iar materia celorlalte discipline trebuie revizuita. S-a mai facut odata ceva asemanator reducandu-se nr de ore dar nu si materia.
De data aceasta ar trebui revazute toate programele scolare si adaptate atat la nr de ore din planul cadru cat si la nevoile societatii actuale.
Cum sa pui bazele unei discipline care se studiaza destul de tarziu si pe o perioada foarte scurta intr-o ora pe saptamana
Eventual la opționalul CDS să se introducă un modul de comunicare#Consider bună inițiativa/propunerea pentru introducerea disciplinelor socio-umane::
ceea ce consider ca ar mai fi important si este lipsa total, introducerea in plan al unei discipline care se refera la igiena personala,
1. este singura disciplina care face conexiuni intre teorie si practica; 2. dezvoltarea tehnologiei este o prioritate la nivel mondial,
punctul c) 5. este unica disciplina care dezvolta abilitatile antreprenoriale-competenta cheie-art. 68, alin (1),
nu atat ca profesor de discipline tehnice si matematica-informatica, cat ca parinte si bunic c
Ar trebui acordate mai multe ore unor discipline (ex. Geografia Europei care e inghesuita intr-o ora) si mai putine pentru disciplinele optionale
care de multe ori sunt...pierdere de timp. De asemenea Religia ar trebui sa fie cu adevarat optionala a
pe disciplină de studiu (potrivit unei planificări la nivel de școală), in programul orar al școlii, pentru a nu mai fi perturbat procesul educativ cu diverse ocazii
Fiecare elev are ceva de remediat la fiecare disciplină. Minim o oră pe săptămână utilizată de fiecare cadru didactic ar prelungii cu minim 2 ore programul școlar al elevilor.
#optionalul legat de macar 2 discipline de la nivelul ariei curriculare e foarte important, tinand cont si de EN. de la clasa VI I
In aria artelor, disciplinelor sa le fie alocate macar cate o ora/saptamana (1ora ed. muzicala, 1ora ed. plastica),
#Ore echilibrate și egale intre disciplinele de învățămân
#Ore interactive, o pauza de masa, incurajarea dezvoltarii individuale e
#Ore mai multe de limbă romană pt ca elevii dau exame a
#Ore mai multe de tehnologi i
#Ore mai multe la materiile care dau identitate elevilor: geografie, istorie, limba romana a
#Ore mai putine pe saptamana maxim 28 8
#Adaptarea programei scolare la noile cerinte (in special la limba si literatura romana a
#Ore mai putine. După ce copilul sta 6 ore la scoala in fiecare zi, are nevoie de mult timp pentru refacere.
daca nu vrem copii analfabeti si obezi, Ore de informatica in trunchi comun, Propunerile de noi discipline cu statut de CD D
de aceea propun obligativitatea realizării unor ore practice la disciplinele fizică și chimi i
#adaptarea tuturor programelor scolar r
#orele de geografie si istorie sa ajunga la doua ore pe saptaman n
#Orele de informatica sa fie predate de cei care au examenul de titularizare la aceasta disciplina.
Acum acestea sunt predate de titulari pe sport, sau ed tehnologica si noi dam examene grele de atatia ani cu rezultate bune si ramanem tot in suplinire e
Discipline care ar trebui introduse in gimnaziu ar trebui sa include domeniile: istoria limbii romane, educatie fizica, educatie pentru sanatate e
deoarece este disciplina care pregătește elevii pentru viitoarele școli profesionale care s--au introdus de curând și este un lucru foarte bun,
#adaugarea de ore la disciplina biologi i
#Orele de limba romana si de limbi straine sunt cele mai importante pentru ii ajuta pe elevi sa se exprime si sa se descurce in viata a
Disciplina pentru drepturile copilului nu-si are rostul ca materie obligatorie e
#orele de limba romana sunt esentiale in pregatirea pentru viat t
#Orele de limba romana/latina sunt necesare intr-un numar cat mai mare, la fel si cele de istori i
#Adaugarea de ore la disciplina limba si literatura romana a
#Orele de socio-umane propuse la clasele V-VI pot fi introduse cel mult ca discipline opțional a
#Orele de sport ar trebui sa fie aceleasi ca numar, minim 2, pentru fiecare an de studiu.
#Orice disciplina este relevanta numai daca Ministerul ne aloca resurse si pentru dotarea scolilor din mediul rural cu materiale didactice mai performante (tabla interactiva pentru toate disciplinele din aria curriculara pentru fiecare nivel de clasa),
Faptul ca exista disciplina,, religiein trunchiul comun al unui plan national de invatamant in anul de gratie 2016, intr-o tara europeana, spune foarte multe despre nivelul la care ne aflam.
#Parerea mea este ca orele de limba romana sunt foarte importante si nu ar trebui reduse, la fel si cele de limba latina (elevii au nevoie de un minim de cunostinte deoarece la multe discipline intalnesc termeni in limba latina),
#Adăugarea unei ore în plus istoriei, disciplina cea mai susceptibilă academic să furnizeze material pentru dezvoltarea valorilor vizate prin propusele materii,
Creșterea numărului de ore la discipline educație fizică la clasa a VIII-a este benefică. Creșterea numărului de ore la disciplina limba română la nivelul clasei a VI-a respectiv 5 ore săptămână
#-pastrarea celor 5ore de romana la clasa a V-a; in locul TIC la clasa a V si VI sa fie introdca Educatia pentru sanatate
#Pastrarea limbii latine ca disciplina obligatorie, poate putin regandita programa, pastrarea numarului de ore la limba si literatura romana (accent pe gramatica) precum si la matematica.
Ora de religie se poate transforma intr-o ora de istorie a religiilor daca tot se doreste sa devina disciplina obligatorie. et t
Pastrarea nr. de 5 ore/saptamana pt LIMBA SI LITERATURA ROMANA, clasa av-a, Pastrarea nr. de ore pentru disciplinele EDUCATIE FIZICA, EDUCATIE MUZICALA, EDUCATIE
antreprenoriala si celelalte, nefiind nevoie de discipline noi, deoarece multe din continuturile disciplinei ed tehnologica sunt incompatibile cu varsta si nivelul pregatirii elevilor de gimnaziu si ar putea fi inlocuite cu cele din disciplinele conexe ale educatiilor nou propuse ed interculturala
se poate preda si ca diverse capitole la istorie, in loc de evolutionism sau la religie, la limba romana si limbi straine religia sa aiba un statut definitiv, devreme ce s-au cheltuit atat de multi bani pentru formarea profesorilor in acest domeni i
#Pastrarea numarului de ore la disciplina Limba si literatura romana, clasa a V-a (5 ore e
#Aerisirea materiei la orice disciplina, introducerea activitatilor practice e
#Pastrarea numarului de ore/saptamana la Limba si literatura romana la clasa a V-a a
#Pastrarea unui echilibru inte disciplinele realiste si cele umaniste si abordarea trasdisciplinata-corelarea notiunilor intre disciplinele din planul cadru u
#Pe langa disciplinele"consacrate":matematica, limbile si comunicarea ar trebui sa acordati o mai mare atentie disciplinelor care ofera formarea unui"bagaj"de cunostinte din cultura generala respectiv:
istoria, geografia, biologia, chimia, fizica printr-un numar mai mare de ore pe saptamana a
Consilerea este obligatorie ca disciplina pentru elevii de gimnaziu pentru ca in aceasta perioada personalitatea lor se modeleaza si este nevoie de directii pe care sa se mearga a
ar fi indicat ca nr de ore CDS la fiecare arie curriculara sa fie mai mare sa poată fi incluse discipline transcurriculare si in cadrul carora elevul sa-si regaseasca preferintele l
ar trebui sa existe disciplinele stiinte (fara fizica, chimie, biologie) si socio-umane (fara istorie, geografie in plus;
care distrug in totalitate disciplina Istorie si sansele elevilor de asimilare a cunostintelor din domeniul respectiv v
chiar si schematica aferenta disciplinelor propuse. Cred ca ar trebui asigurata continuitatea cu ciclul primar r
#Pentru Aria curriculara Om si Societate, disciplinele socio-umane cine le preda? Cred ca ar trebui sa fie implicati in predarea lor profesorii de istorie, geografie, religie.
Discipline socio-umane la clasa a V-a Educație pentru drepturile copilului, la clasa a VI-a Educație interculturală;
1 ora TIC+1 ora Informatică (pentru dezvoltarea abilităților de rezolvare algoritmică a problemelor și creșterea atractivității disciplinelor pentru care se rezolvă probleme cu ajutorul calculatorului;
dar permițînd modificarea nr. de ore la discipline-asemînîtor cu modulele) în care disciplinele se așează mai larg
DAR per total/an ies nr. de ore/disciplină. CDȘ-le ar trebuie să fie max 4, la alegere i
#pentru dezvoltarea competențelor oferite de ănvățarea geografiei este indispensabilă învățarea acestuia în min. 2 ore/săpt. în clasa a 5-n
#PENTRU DISCIPLINA EDUCATIE TEHNOLOGICA VARIANTA 2 ESTE RELEVANT T
#Pentru disciplina geografie este cea mai buna varianta 3
#pentru disciplina geografie sunt necesare doua ore pe saptamana pentru consolidarea notiunilor invatate e
#Pentru disciplina Geografie, consider importanta alocarea de 2 ore pe saptamana si la clasa a VI-a, pentru studiul continentului european n
#pentru disciplinele de cultură generală (geografia și istoria) ar trebui alocate mai multe or e
#Aerisirea programelor școlare cu un mai mare accent pe aplicabilitate practică c
#Pentru disciplinele optionale este necesar sa se organizeze cursuri de formare cu caracter interdisciplina a
#pentru doua dintre ariile curriculare un numar mai mare de ore, respecti, limba si comunicare-9-10 ore,
iar pentru arte-3-4 or r
#Pentru Educatie tehnologica sunt
#pentru elevi educatia tehnologica este foarte important t
#PENTRU EVITAREA SUPREAGLOMERARII ELEVILOR CONSILEREA SI ORIENTAREA SA FIE LA CLASELE VII-VIII IAR LA CLASELE V-VI SE POATE FACE PRIN ORELE DE DIRIGENTIE.
LA LIMBILE MODERNE AR TREBUI O ARIE MAI LARGA NU LIMITANDU-SE LA DOUA LIMBI MODERNE.
PONDEREA ORELOR DIN CDS AR TREBUI SA FIE MAI MARE IN CDS S
#Pentru examenul national de la sfarsitul clasei a VIII-a ar trebui sa se ia in calcul u test de cultura generala cu ponderea itemilor in functie de importanta fiecarei discipline e
#Pentru finalitatea aleasa de mine ca profesor este cea de-a 3=ea este viata pentru toti:
Sau neaparat romana si matematica ca sunt discipline de examen. Elevii au nevoie si de relaxare intre orele dificile.
la disciplina istorie, consider ca este insuficienta o singura ora pentru parcurgerea eficienta a acesteia.
Iar disciplina Istoria romanilor, consider ca este mult prea putin luata in considerare, avand in vedere ca ea se studiaza doar intr-o singura clasa, la ciclul gimnazial.
#Aerisirea programelor scolare la orice disciplina; Micsorarea efectivelor la clasa a
#Pentru toate clasele, as pastra cate 2 ore/saptamana in trunchiul comun la ambele limbi studiate si cate o ora pe saptamana in trunchiul comun la disciplinele din aria Arte
deoarece este important sa ne imbogatim si sufletul, nu numai mintea. Consilierea scoara trebuie sa ramana in trunchiul comun cu 1 ora/saptamana.
#Pentru toate disciplinele este nevoie de o restructurare a programelor scolare si a manualelor, materia este prea incarcata, prea teoretizata.
#Pentru un cetățean integrat european cunoștințele oferite de disciplinele fizică-chimie, etc. trebuie să prevaleaze în varianta de plan-cadru de învățământ finală
#Pentru varianta 2 sunt necesare ore suplimentare in programa in domeniul educatiei tehnologice pentru imbunatatirea practicii elevilor si acomodarii lor cu disciplinele tehnologice, mai ales la clasele a VII-a. Elevii
Educația tehnologică, ca disciplină, poate dispărea cu condiția ca modulele studiate acum, în cadrul educației tehnologice, să fie distribuite ca și conținut, nr. de ore disciplinelor din
care s-au desprins (de exemplu modulul de electricitate cu legarea generatoarelor și rezistoarelor în serie și paralel este un capitol scos de la fizică).
Programa pentru disciplinele matematica si limba romana este extrem de incarcata, deja de la clasele 0-IV sunt lucruri foarte dificil de inteles la matematica, de catre un copil de 7-11 ani.
De ce se studiaza atat de mult disciplina religie-de la clasa 0 pana la clasa a XII-a-,disciplina bazata practic pe o poveste,
Poate ar trebui schimbate competentele sau continuturile la unele discipline. De ce sa nu-i determinam pe elevi mai degraba sa citeasca mai mult, ca acum 30 de ani.
In fond, alaturi de educatie plastica, ed. tehnologica este o disciplina care relaxeaza elevul, care ii ascute simtul estetic,
#Planul-Cadru 2 propus presupune introducerea disciplinelor fizica si chimie cu cate o ora pe saptamana incepand cu clasa a cincea.
Acest lucru presupune relansarea invatamantului stiintific din Romania, prin introducerea notiunilor de baza la cele doua discipline,
iar numarul de ore la anumite discipline este mai mic c
#Planul Cadru daca se modifica trebuie lucrat si la programa scolara. Dar trebuie avuta in vedere situatia ca un elev din clasa a V a sa faca doar 4 ore de limba romana este pre putin.
#planul cadru de la gimnaziu sa elimine toate disciplinele care nu mai au relevanta pentru ele e
cu o pondere echilibrată a disciplinelor, având în vedere rolul învățământului gimnazial de formare a cunoștințelor generale și de orientare școlară a elevilor.
care acesta trebuie sa fie precis si sa nu lase loc la interpretari, adica sa lipseasca plaja orara pe discipline.
De asemenea disciplina educatie tehnologica nu contribuie la formarea individuala a elevilor de gimnaziu motiv pentru
#Planul Cadru trebuie să aloce mai multe ore disciplinelor care se adresează emoționalului. Copiii sunt robotizați de mijloacele tehnice
#Planul Cadru trebuie sa cuprinda toate disciplinele, pentru a se asigura cultura generala, accentul punandu-se pe limba romana, limbile straine,
care sa aiba continuturi coroborate intre discipline si anii de studiu. altfel, planul cadru poate contine orice si oricat,
#Planul-Cadru de invatamant trebuie sa contina discipline care ajuta la formarea morala (religia, istoria..)si culturala (muzica si desenul...
dar si mai importante sunt, dupa parerea mea, programele eleborate pentru fiecare disciplina in parte.
din partea inspectoratelor și a altor organisme, cu privire la programul de pregătire suplimentară la disciplinele de examen
deoarece există foarte mulți profesori specializați în predarea științifică și metodică a tuturor modulelor specifice acestei discipline.
Modulele sunt cuprinse în programa școlară pentru disciplina Educația tehnologică (clasele a V-a, a VI-a,
Disciplina Educație Tehnologică este foarte importantă pentru formarea și dezvoltarea elevilor din toate clasele a V-a,
au în vedere realizarea de conexiuni între noțiunile studiate de elevi la diverse discipline. Educația tehnologică este o disciplină de cultură generală și există în toate planurile-cadru de învățământ din toate țările europene,
fiind obligatorie pentru toate clasele I-VIII. În concluzie, consider că disciplina Educație Tehnologică trebuie să rămână obligatorie prin planul-cadru de învățământ la toate clasele V-VIII,
cu cel puțin 1 oră/săptămână. Vă mulțumesc ¢
#Planul-Cadru poate fi schimbat doar in măsura in care si programele școlare sunt schimbate si se asigura resurse materiale!
Ar trebui pus accentul pe discipline care permit mai mult lucrul în echipă (ex. Ed. tehnologică) precum și utilizarea tehnologiei ca element de bază înviitor d
sunt doar o redistribuire a disciplinelor actuale (unele sub alta forma) Planurile Cadru nu au relevanta pentru dezvoltarea ulterioara a societatii."
#Planurile Cadru sa asigure o mai mare coerenta cu invatamantul primar in special la disciplina matematic c
sau deloc matematica este iarasi o disciplina problema. elevii nu mai au acea inteligenta matematica minima,
#Poate ca e necesara o alta vedere asupra livrarii continuturilor si existenta unor planificari pentru gimnaziu pentru toate disciplinele (dupa modelul celor de la invatmantul primar) valabile pentru toate manualele si
ci o cumulare deoarece unele discipline sunt în număr prea mare/claăs iar altele sunt pe cale de dispariți r
Elaborarea de propuneri de plan cadru si pentru invatamantul special si consultarea cadrelor de specialitate pentru fiecare disciplina in parte t
#Ponderea dintre disciplinele cu caracter teoretic si cele cu caracter practic sa fie echilibrata a
#Ponderea disciplinelor limba si literatura romana si matematica ar trebui sa fie mai mare, deoarece sunt discipline de evaluare nationala a
#Ponderea matematicii este prea mare e
#Posibilitate de a avea mai multe ore limbi straine
#Posibilitatea de a asigura optionale care sa corespunda cu cererea pietei de munc c
#posibilitatea de CDS-uri sa fie mai bine punctata, mai vizibila in spatiul planului cadr r
Aria curriculară/disciplina CLASA V VI VII VIII I. Limbă Și Comunicare 8-9 8-9 8-9 8-9 Limba Și Literatura Română TC 4 4 4 4
Religie 1 1 1 1 Discipline socio-umane--1 1 Opțional*CDȘ 0-1 0-1 0-1 0-1 IV.
#pote fi marit nr de ore la disciplinele de exame e
#P P
#Practică pedagogică SERIOASĂ pentru viitorii profesori. Renuntare la sistemul creditelor care a generat superficialitate si corupție (cursuri unde vânzarea unor cărti egal absolvire, etc.
In continuare sunt marginalizate istoria si geografia, discipline care au o mare importanta in formarea individului i
#Precizari clare ale continutului disciplinelor optionale care cred ca asigura o abordare unitara a
#predand la un liceu vocational, mi se pare foarte important sa se mearga in foarte mare masura pe materiile vocationale,
#Prevederea obligatorie a unor ore practice pe fiecare disciplina, în curriculu l
#prezena celor doua ore pe sapatamana la fiecare dintre cele doua limbi moderne, contribuind la o buna dezvoltare culturala si personala a elevilor r
fără disciplinele socio-umane (aceste teme pot fi abordate la orele de consiliere), fără ore de educație tehnologică doar de TIC, cu ore de desen și muzică măcar până în clasa a VII-a, cu ore de consiliere și orientare și eventual cu mai multe ore de educație fizică l
#Prin introducerea unei discipline precum AIC le cream elecilor"un mediu de invatare corespunzator vremurilor de azi,
adica sa"spargem"zidurile dintre discipline si zidurile dintre clase
#Prin noul curriculum trebuie pus accentul pe noile tehnologii (TIC) și disciplinele exacte. Menționez că sunt profesor de discipline sociale i
#Prin planul cadru pe discipline se acordă un nr. de ore insuficiente istoriei ori această disciplină asigură dezvoltarea unor competențe civice elevilor din ciclul gimnazial n
#Prin predarea disciplinei Ed. tehnologică elevii reușesc să înțeleagă importanța studierii celorlalte discipline. Prin aplicațiile practice elevii își descoperă aptitudinile,
se formează și deja își conturează, obiectiv, drumul profesional. Dezvoltă creativitatea, simțul estetic, dorința de a duce lucrul până la capăt
pentru ca ideile lor să se materializeze în produse. Elevii sunt fericiți atunci când își confirmă loruși
Aveți grijă de această disciplină, izvor de magie. Nu o întrerupeți, ce este început trebuie dus până la capăt,
#Prin statuarea disciplinei Educația tehnologică ca disciplină de cultură generală, s-a oferit elevilor din clasele V-VIII șansa de învăța altfel activitatea la Educația Tehnologică fiind asociată învățării și devenirii personale într-o lume modificată de tehnologie,
Chiar de la introducerea ei, disciplina Educat¸ia Tehnologica? a fost conceputa? ca având caracter interdisciplinar s¸i tehnico-aplicativ.
care au și dat identitate și inedit noii discipline de învățământ. De la început, Educația tehnologică a fost promovată ca o disciplină de cultură generală, cu caracter interdisciplinar și practic-aplicativ.
Așa cum se preciza chiar în prima Programă a disciplinei, Educația tehnologică este orientată explicit spre amiliarizarea elevilor cu mediul înconjurător natural, social, cultural, tehnic ș. a.)și dezvoltarea potențialului lor creator prin observarea, investigarea, proiectarea, realizarea și valorificarea unor produse simple,
#Printre disciplinele dintrunchiul-comun ar trebui sa faca parte si"Educatia pentru sanatate"tinand cont ca in unele situatii elevii nu cunosc nici elementele de baza ale igienei, ale acordarea primului-ajutor,
care sunt calificati pentru a preda aceasta disciplina, calificare obtinuta prin cursuri de perfectionare e
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011