ci asigurarea cadrelor didactice calificate pentru fiecare disciplina. In mediul rural se obisnuieste ca profesorul specializat pe o anumita disciplina sa predea o alta disciplina cu
care nu are nimic in comum. Exemplu: profesor de istorie preda muzica. Si cum sa mai vrei ca parinte ora de muzica???
#Profesorii au abilitatile necesare sa predea si disciplinele socio-umane, prin urmare nu mai aduceti in sistem absolventi de drept care nu stiu sa predea,
nu sa obtina aceste ore datorita unui curs postuniversitar, fiind titulari pe o alta disciplina a
Om si societate"probabil pot preda si discipline socio-umane la clasele de gimnaziu u
să abordeze conținuturile disciplinelor socio-umane în manieră multi, pluri, inter și transdsciplinară, în consens cu principiile educației integrate,
Disciplinele socio-umane trebuie integrate în disciplina Istorie, având în vedere că abordează conținuturi comune, fapt
cel ce poate preda disciplinele care inlocuiesc Cultura Civica
#Profilul dorit, mai complet al absolventului de gimnaziu, ca viitor cetățean al societății democratice impune reconsiderarea alocărilor orare din planurile cadru pentru studierea disciplinelor
care fac parte din aria curriculară"Om Și Societate".Varianta 3 a planului cadru are avantajul reconsiderării numărului de ore la istorie, geografie, discipline socio-umane și asigurarea unui număr suficient de ore pentru disciplinele din aria curriculară"arte",pentru disciplina
educație fizică u
#Program prelungit de 6-8ore, orele obtionale sa fie mai multe, sa se includa ideea de club de activitati:
Revizuitea trunchiului comun mereu a constat in reducerea orelor de biologie in favoarea altor discipline.
pentru ca aceasta disciplina contine informatii vitale cum ar fi: alimentatia sanatoasa, miscare, masuri de igiena, masuri de prim ajutor etc.
TIC ar trebui sa devina disciplina obligatorie in masura in care toate domeniile actuale au la baza acesta disciplina precum si informatica a
#Programa pentru fiecare disciplina trebuie sa fie mult mai legata de viata de zi ci zi, sa se puna accent pe utilitatea cunostintelor.
Elevii nu vad la ce le folosesc toate cunostintele din scoala de accea si lipsa motivatiei pentru invatare e
sau introducem alte discipline, iar programele nu se schimb b
#Programul adecvat si coerenta intre cele invatate in clasele primare si cele imnazial l
#PROGRAMUL SCOLAR SA ASIGURE INSTRUCTIA, EDUCATIA SI PREGATIREA TEMELOR PENTRU A DOUA ZI, CEEA CE PRESUPUNE ASIGURAREA UNEI MESEI PE ZI I
#Propun aprobarea unui optional pentru disciplina educatie plastica la nivelul claselor V, VII, VIII sau alocarea a cate 2 ore pe saptamana pentru clasele:
Dupa ce ca la disciplina educatie plastica la clasele a VIII a se face jumatate de ora pe saptamana s-a propus scoaterea orei la clasa a Va in varianta nr. 2. Este inadmisibil l
#propun ca disciplina ed. tehno . să rămână în TC cu cel puțin 2 ore pe săptămână la toate clasele de gimnaziu
#Propun ca disciplina limba si literatura romana sa fie studiata in 5 ore la clasele a V-a si a VIII-a,
deoarece este disciplina de examen
#Propun ca la Clasa a V-a sa ramana 5 ore de Limba si literatura romana.
#propun cate 2 ore pt. disciplina geografie si descongestionarea prin renuntarea la unele discipline precum:
#Propun chiar 2 ore la disciplina Educatie tehnologica pentru clasele V, VI deoarece se pot face multe aplicatii practice care au legatura cu viata de zi cu zi i
Trebuie sa apara discipline noi care sa asigure interdisciplinaritatea ca de exemplu stiintele e
#Propun eliminarea tuturor disciplinelor socio-umane, iar notiune de economie sa fie incluse in discipline ca matematica, fizica, chimia a
#Propun introducerea a cel puțin o ora de educație tehnologica la fiecare clasa, fiind o disciplina de
care copii sunt atrași a
#Propun introducerea orelor de programare incepand cu clasa a V-a. Exista limbaje de programare adecvate tuturor varstelor.
Ore de TIC in fiecare an de studiu, chiar si la clase mai mici, a III-a, a IV-a. Organizarea de cursuri de perfectionare pentru profesori, pentru fiecare disciplina, mai ales pentru disciplinele
care se dezvolta rapid. Adaptarea programelor si actualizarea manualelor r
#Propun introducerea unei ore de Educatie tehnologica la fiecare clasa, fiind o disciplina intereactiva de la care copii invata foatte mult t
#Propun marirea numarului de ore la limba si literatura romana si de limbi straine. In toate variantele propuse numarul orelor de limba romana se reduce.
fizică, clasa a VI-a, chimie, clasa a VIIȘI sporirea numărului de ore la 2 pentru aceste discipline în al doilea an de studiu, scoaterea disciplinelor drepturile copiilor și educație interculturală și educație economică
din aria curriculară Om Și Societate, ca discipline de trunchi comun și menținerea lor ca discipline opționale așa cum a fost situația lor și până acum și acordarea a două ore pe săptâmână siciplinelor istorie și geografie,
care este decalajul din fostele tari comuniste (deci si Romania) si celelalte tari membre UE, in privinta existentei disciplinelor artistice si ponderea lor in programul
cresterea ponderii disciplinelor optionale intr-un raport 1: 1 cu cele ale trunchiului comun; introducerea ca discipline optionale a materiilor:
arta culinara, coregrafie, teatru, oratorie, dezbateri, prim-ajutor, masuri de preventie in situatii de urgenta, studii sociale.
#Propunem ca Educatia pentru sanatate sa fie o disciplina introdusa in T . C. la gimnaziu si liceu in aria curriculara Matematica si stiinte e
să prevadă un număr de 1-2 ore pentru disciplina Educație Tehnologică, pentru a permit extinderea caracterului practic aplicativ al acestei materii de studiu, la clasele V-VIII,
Disciplina Educație economică, prevazuta la clasa a VIII-A sa fie predata de catre profesorii de Educatie tehnologica,
Comasati Educatia pt drepturile copilului cu Educatia interculturala-In disciplina Cultura Civica. predata la cls a V-si a VIA La cls a VI I
Mentinerea disciplinei, Cultura Civica, 1ora pe saptamana prin imbunatatirea continutului acestei discipline. Se pot adauga teme privind Educatie interculturala, diversitate, multiculturalitate, istoria minoritatilor nationale, egaliatea sanselor, lupta impotriva discriminarii, unitate in diversitate.
Avem nevoie de disciplina Cultura Civica care trebuie sa faca evaluarea elevilor de gimnaziu in functie de competentele civice si sociale e
deoarece elimina una dintre disciplinele din aria arte in clasele V si VIII I
#Propunerea mea concreta ar fi asa: a) Trecerea de la materii anuale la materii semestriale b) Fiecare materie ar trebui sa aiba un sambure de cunostinte (10%)si o multitudine de tehnici de investigare a materiei respective (90)
ce timpul total alocat disciplinelor ar trebui sa scada d) Introducerea cercurilor scolare in norma didactica si obligativitatea mentinerii a cel putin 4 ore de cerc pentru fiecare grupa de discipline
Pentru disciplina Biologie, la clasa a V-a se impune necesitatea unui nr de 2 ore,
Adoptare unei variante de plan cadru care sa permita elevilor alegerea reala a disciplinelor pe care doresc sa le studieze.
#PUNEREA ACCENTULUI PE DISCIPLINELE OPTIONALE ALESE IN MOD INDEPENDENT DE CATRE FIECARE COPIL IN PART T
#Puneți accent pe disciplinele care dau identitate națională (Limba română, Istorie și Geografie) g
#Putine modificari si materii noi toyal nepotrivite la socio umsn n
#Rapoarte periodice pe zone care sa centralizeze rezultatele chestionarelor si parerile elevilor, parintilor si profesorilor despre orice noutate sau neplacere referitoare la acest subiect.
#Alegerea de 1-2 ore la disciplinele socio-umane pentru clasele VI-VII (Istorie si Geografie e
#reactualizare programei analitice la disciplina vioara-gimnazi i
#reactualizare programei analitice la disciplina viola-gimnazi i
#reactualizarea planului la disciplina pian tehnic gimnazi i
#reactualizarea programei analitice la disciplina pian si pian auxiliar-gimnazi i
#reactualizarea programei analitice la disciplina pian ginnazi i
#Reactualizarea programei analitice la disciplina pian principal, ciclul primar si gimnazi i
#Reactualizarea programei analitice la disciplina pian principal, gimnaziu si lice e
#Alegerea variantei 2. Este singura varianta corecta pe care o putem aplica a
#reactualizarea programei analitice la disciplina pian si pian auxiliar gimnazi i
#reactualizarea programei analitice la disciplina vioara pentru gimnazi i
#Realizarea unei"combinații"în variantele 3 și 2, cu păstrarea a două ore/săptămână la geografie la clasa a V-a și introducerea unei ore de fizică/săptămână la clasa a V-a,
poate da soluția pentru varianta cea mai bună a unui plan-cadru adecvat unei judicioase pregătiri a elevilor în ciclul gimnazial, pentru abordarea/continuarea cu succes a învățământului liceal ®
#Realizarea unei materii transdisciplinare, cu continuturi din Religie, Eucatie civica, Istorie, Geografie e
#Realizarea unor programe mai putin complicate și corelate cu noțiuni practice i
#Realizarea unor studii care sa fie transpuse in tipuri clare de CDS-uri, reglementate de minister, evident cu acoperirea oricarei variante
ce ar putea fi dorita de unitatile de invataman n
#Realizarea unui învățământ axat pe latura practică a
#Realizarea unui nr mai mic de elevi in clase cu care se poate lucra mai eficient.
Introducerea unor manuale mai atractive dpdv al graficelor, desenelor, experimentelor, etc c
#Realizarea unui plan cadru final care să cuprindă date din cele trei variante propuse, pentru a sprijini atât interesele elevilor cât si ale profesorilor r
#Recomand revenirea la nr de ore de educatie muizcala la cel putin o ora pe saptamana in toate ciclurile de invataman n
#Alegerea Variantei 2 a Planului Cadru apreciez că ține cel mai bine seama de dezvoltarea societății în următorii 15-20 de an 0
#Reconfigurati disciplina TIC astfel incat sa stimuleze gandirea algoritmica a
#RECONSIDERAREA DISCIPLINELOR ESENTIALE: LIMBA ROMANA, ISTORIE, GEOGRAFIE
#reconsiderearea acestora pentru o varianta combinata la anumite disciplin n
#Rediscutar r
#reducerea materiilor, descongestionarea materiilor, scoaterea limbii latine, scoaterea educatiei tehnologice, efectuarea religiei in afara programului ora a
#Reducerea nr. de ore la istorie/geografie/lb. moderna 2. Introducerea disciplinei Educatie pentru sanatate, ca materie obligatorie.
La clasele avii si aviii disciplina Stiinte in loc de fizica, chimie separat. Educatia tehnologica inlocuita cu TIC.
Sport cate 3 ore/clasa a
#reducerea numarului de ore de religie, eventual, de la cl a VIII-a, si a numarului de ore de chimie e
#Reducerea numarului de ore la disciplina matematica, introducerea examenului diferentiat la Evaluarea Nationala, in functie de optiunile elevului in treapta superioara de studii i
#Reducerea numarului de ore la limba si literatura romana s-a dovedit dezastruoasa la nivelul liceal
Un numar de ore de istorie mai mare si axarea acestei discipline pe problemele nationale ar dezvolta un cetatean roman atat pentru societatea romaneasca car si pentru cea europeana.
Creșterea numărului de ore la disciplinele istorie și geografie prin eliminarea disciplinei religie. Propunerea TIC ca disciplină opțională p
#Reducerea numarului de ore pentru disciplinele exacte. Punerea accentului pe formarea unei culturi elementare pentru orice absolvent de gimnaziu.
Ore suplimentare de literatura pentru lectura si interpretarea libera a textelor clasice
#Reducerea numarului de ore saptamanal introducerea unor discipline precum educatie pentru sanatate De ce sunt necesare la clasele VII,
VIII cate doua ore de geografie, respectiv istorie e
#reducerea numarului de ore si pastrarea unui raport corect intre volumul de lucru, intelectual si activitatile de repaus si miscar r
#referitor la disciplina Istorie, dacă tot se ține la o corelare cu Uniunea Europeană să se analizeze de ce aolo, în cele mai multe dintre state,
#referitor la disciplina matematica, la programa actuala nu sunt suficiente ore pentru a fi acoperite conform cerintelor. nu trebuie renuntat la orele de consiliere la clasele V-VI I
Elaborarea unei metodologii privind disciplinele opționale o
#Reiau acest comentariu pe care il consider extrem de important: in contextul in care cererea de IT-isti si programatori este extrem de mare pe plan national, european,
#reintroducere"Lucru manual"ca disciplina obligatori i
#reintroducerea ca disciplina obligatorie lb latin n
#Reintroducerea geografie ca materie obligatorie la examenele nationale/de bacalaurea a
#reintroducerea limbii latin n
#Reintroducerea limbii latine-utila pentru rolul ei formator (creeaza cu adevarat competenete) Scoaterea din trunchiul comun a religiei.
Eliminarea unor discipline precum educatie economica-invatamintul gimnazial nu este ASE, ci el trebuie sa formeaze gindirea unor elev v
#Reintroducerea orei de limba romana la clasa a V-a a
#reintroducerea orelor de lb. romana la clasa a V-a si studierea limbii latine la clasa a VIII
#alocarea a 2 ore pentru disciplina Biologie si corelarea notiunilor de biologie cu cele de fizica, chimie si stiint t
pentru dobandirea de abilitati si expetiente concrete la fiecare disciplina din toate ariile curriculare folosindu-de metode activ participative, invatarea prin descoperire si ghidata de cadrul didactic c
#religia ca obtional, alocarea de ore pentru comunicare la limba romana, tehnologia-obtional, desenul muzica-obtional sau ore mai putine-0, 5 pe saptamana, orientare profesionala disciplina
#religia ca si disciplina nu are ce cauta in invatamantul de sta a
#Religia nu ar tb sa fie obligatorie ci optionala a
#Religia nu ar trebui sa aiba ore in invatamantul primar
#Religia nu are ce cauta ca obiect de studiu in trunchiul comun. Educatia tehnologica doar la clasele 7-8. Consiliere si orientare se poate chiar de 2 ori pe saptamana.
#Religia poate fi inlocuita de catre disciplinele socioumane e
#Religia sa devina obligatorie, indiferent de confesiune e
#Documentele puse în dezbatere nu prevăd transdisciplinaritatea despre care se vorbește în Legea Educației în vigoare din 2011.
#Religia sa fie studiata ca disciplina optionala, si sa se introduca TIC ca disciplina obligatorie la toate clasele e
#Religia sa fie trecuta la optionale. Muzica si desenul sa fie doar materii vocationale e
#Religia, alternativ cu disciplina socio-umana (0, 5 ore/saptamana. Educatie pentru sanatate-o disciplina necesara a
#Religia, educația muzicală, sportul, TICUL, educația plastică ar trebui să fie opțional È
#Religie optional. Pastrat ed fizica macar 2 ore saptamanal la toate clasele. Dotati laboratoarele, asigurati conditii pt secolul XXI:
#Respectarea LEN, având în vedere xamene de competențe digitale Religia, ca disciplină în TC în gimnaziu,
dar ca o disciplină opțională în liceu și accesul la cultul fiecăruia la nivelul școlii sau al bisericii respective pțional de Interculturalitate/interdiscipliniratitate/integrat...
dar si a unui echilibru referitor la ponderea in interiorul ariilor curriculare a disciplinelor ce urmeaza a fi studiate pe parcursul unui ciclu de invatamant,
fara sincope (ex. o disciplina nu poate fi studiata doar in primul si ultimul an din acest ciclu de invatamant).
#Alocarea mai multor ore la fiecare clasa la disciplina Biologi i
#Responsabilitatea si buna pregatire profesionala a celor din echipa de lucru sa duca Planul Cadru spre elevi si nu doar spre PROFESORI
#Restabilirea echilibrului intre disciplinele reale și cele soico umane, reintroducerea limbii latine in plan-suntem singurii din această parte a europei de sorginte latină, pentru numele lui Dumnezeu!
#Restructurarea conținuturilor din programele școlare pentru fiecare disciplină, evitarea specializării prea timpurii spre profilul real sau uman, acordarea importanței cuvenite disciplinelor cu rol formativ,
corelarea între discipline la nivelul conținuturilor studiate, pentru a fi posibile abordările interdisciplinare, integratoare
#Restructurarea programei scolare si corelarea informatiilor intre materii i
#restructurarea, sistematizarea programelor scolare si a manualelor introducerea stiintelor la toate clasele (2-3 ore) tehnologia sa fie optionala TIC 1 ora la toate clasele limba aii
-a-1 ora desen-1 ora muzica 1 ora discipline socio-umane-optional consiliere si orientare-1 or r
#resurse financiare pentru mijloace educationale, moderne, actuale pentru fiecare disciplina in part t
#Retinerile mele vizeaza reducerea numarului orelor de limba romana (in contextul in care multi tineri se exprima gresit,
(care este disciplina de examen
#revenirea geografiei cu 2 ore pe saptamana, dat fiind ca este o disciplina care asigura si consolideaza cultura generala a
#-revenirea la cele 5 ore de lb. si lit. romana la clasa a V-a-mentinerea orelor de consiliere si orientare pe parcursul celor 4 ani de studiu-mentinerea timpului actual
#Revenirea la nr. de 5 ore/săptămână la disciplina Limba Și Literatura Română clasa a V-a
#reveniti la manualul unic ca e bulibaseala la clase, dotati scolile minimal, revizuiti programele scolare cu cap nu haoti i
#Revin asupra regândirii numărului de ore la disciplina limba și literatura română din motive obiective care presupun că sunt cunoscute.
Este o disciplină de examen, în primul rând. În plus ar trebui revizuită programa. De asemenea, ar fi necesar ca la clasele primare-minorități naționale-limba și literatura română
#Alocarea unui nr mai mare de ore in cazul disciplinelor care ofera suportul mecesar cunoasterii elementelor specifice poporului roma a
discipline gen alimentatie sanatoasa, circulatie, legislatie privind drepturile si libertatile persoanei etc..ce pot previni aparitia acestor probleme e
care au fost cenusaresele educatiei aceste doua discipline e
#România are nevoie și de ingineri, arhitecți, medici, nu numai de filologi
#s au cerut mai multe ore de sport din cele trei planuri reiese invers, chimia la clasa a 5 a!!!
#sa aveti in vedere ca Informatica sa fie disciplina in trunchiul comun și ni optional,
Studierea integrată a istoriei și disciplinelor socio-umane pentru a preveni fragmentarea unor materii, așa cum se întâmplă în state ca Austria, Finlanda sau Germania,
#Alocarea unui număr de cel puțin 2 ore pentru disciplina istoriei, atât pentru ciclul gimnazial, cât și pentru cel liceal l
#Să fie eliminată disciplina Religie din TC
#sa fie gandit foarte bine planul cadru final, sa fie benefic pentru elev v
#sa fie implementat t
#sa fie in concordanta cu programele scolare e
#Sa fie introdusa limba latina și TIC-ul sa fie studiat la clasele V-VIII I
#Sa fie introdusa o ora de informatica si o ora de TIC ca discipline obligatorii din clasa a V-a pana in clasa a VIII-a a
#Alocarea unui numar mai mare de ore la disciplinele de formare generala ca istoria si geografia, respectiv cate doua ore pentru fiecare clas s
#sa fie obligatorie disciplina Educatie pentru sanatate e
#Să fie ore de informatică din cls. V, nu educație tehnologica, să fie ore de desen și muzică din cls.
#Alocarea unui numar mai mare de ore pentru disciplina Istorie ar fi o necesitate in actualul context international si ar readuce in constiinta elevilor unele valori ale romanilor
Elevii trebuie sa aiba samsa sa aleaga unele discipline pe care sa le studieze mai intens,
deoarece limba romana are valoare instrumentala pentru toate celelalte discipline de studiu. Daca elevii nu vor intelege cuvintele, conceptele,
ma intreb cum ar putea intelege notiunile noi specifice disciplinelor socio-umane e
#Sa nu ignorati sugestiile facute de buna-credinta
#Sa nu luati copilului pensula din mana in clasa a V-a cand acesta asteapta cu nerabdare sa creeze ceva minunat, la ora de desen.
să inventăm alte discipline pentru elevi și să înlăturăm discipline care există și pentru care s-a investit foarte mult.
Mă refer la edicația tehnologică care pierde jumătate din ore. Eu personal mă pregătesc pentru această disciplină de 8 ani (studii postuniversitare, grade didactice, cursuri de formare profesională.
Acum ce facem? O luăm de la capăt să formăm alți profesori pentru alte discipline și să lăsăm fără loc de muncă profesori
care acum au o experiență. Ce ne dorim pentru copiii să-i educăm sau să ne folosim de ei ca fiind niște cobai
#Sa nu scada numarul de ore afectat disciplinelor de cultura generala in detrimentul acestor educatii noi propuse care ar putea fi comasate pe module.
#Să nu se diminueze importanța studiului disciplinelor din aria curriculară Limbă Și Comunicare Să nu se reducă numărul de ore pentru studiul limbii moderne 2-limba franceză Orele de educație sexuală
#Să nu se elimine complet discipline care-i ajută pe copii să se dezvolte, să se exprime creativ,
mai ales ca aceasta este limba noastra nationala si este si disciplina de examen n
#Să nu se neglijeze educașia tehnologică pentru că această disciplină dezvoltă cultura generală, asigură o bună orientare școlară și profesională,
formează viitorii ingineri de care avem nevoie pentru a fi competitivi cu alte țări care știu să atragă valorile intelectuale
#Sa nu uitam de disciplinele tehnice destul de importante in multe zone din tara agricole silvice etc c
#Sa se acorde o mai mare importanta disciplinelor socio-umane e
#Să se acorde o mai mare importanță pregătirii elevilor pentru viață și nu doar pentru oră n
#sa se asigure continuitatea predarii integrate din ciclul primar prin alocarea unor ore suplimentare cu discipline
#sa se ia in calcul partea practica si tehnica a disciplinelor, acesta este viitorul copiilor nostr r
deoarece este singura disciplina la care elevii aplica cunostintele teoretice in practic c
#Să se introducă educația sexuală u
#Sa se introduca programarea in c++ la TIC in clasa a VII-a si a VIII-a a
#Sa se mentina 5 ore pe saptamana la disciplina Limba si literatura roman n
#Sa se mentina 5 ore la disciplina Limba si literatura romana-cls. a V
#Sa se mentina 5 ore pe saptamana la disciplina Limba si literatura roman n
#Am incredere ca aceasta va fi propunerea finala: varianta a
#Sa se mentina 5 ore pe saptamana la disciplina Limba si literatura roman n
#Sa se mentina 5 ore pe saptamana la disciplina Limba si literatura roman n
#Sa se mentina 5 ore pe saptamana la disciplina Limba si literatura romana-cls. a V
#Sa se mențină câte o oră de consiliere în cei patru ani. Istoriei să-i fie alocate
câte două ore pe săptămână la clasele V-VII c
#Sa se mentina cele 5 ore la disciplina Limba si comunicar r
#Sa se mentina cele 5 ore la disciplina Limba si literatura roman n
#Sa se mentina in planul cadru ca disciplina in curriculum-ul de baza disciplina Educatie tehnologica care promoveaza si completeaza orientarea scolara a absolventilor de gimnazi i
#sa se mentina orele fde dirigenti i
#Să se ofere elevilor posibilitatea să parcurgă acele discipline opționale pentru care și-au exprimat opțiunea dat fiind faptul
că ei doresc continuitate pe domeniul în care simt că dau performanță și au motivați i
#Sa se ofere o baza materiala didactica foarte buna cu ajutorul careia putem imbina cu succes teoria cu practica.
Elevii au nevoie si de practica nu numai de cunostinte teoretice e
#Am mentionat tot ce aveam de spus pe parcursul chestionarului i
#Sa se porneasca de la sistemul real catre teorie e
#Să se pună accent pe disciplinele din ariile curriculare Limbă Și Comunicare, Matematică Și Științe Ale Naturii, Educație Fizică, sport și sănătate, Tehnologii.
Disciplinele socio-umane să se recomande ca opțional sau teme care să se facă la dirigenție a
#sa se puna accent pe experimente si de laborator si abilitati practic c
#sa se puna accent pe formarea competentelor de comunicare in limba romana, o limba de circulatie internationala, pe stiinte si tehnologi i
#Sa se puna accent si pe dezvoltarea artistica, adica muzica si educatia plastica sa se regaseasca cate o ora fiecare in fiecare an scolar r
#sa se puna accentul pe disciplinele care reda identitatea nationala si avantajele pe care ni le ofera cadrul natural pe
care il ave e
#Sa se puna mai mult accent pe interdisciplinaritat t
#Sa se puna mai mult accent pe partea practica fata de cea teoretica a
#Sa se puna un mai mare accent pe disciplinele care asigura o educare a elevilor din punct de vedere spiritual l
#sa se refaca baza sportiv v
#Am notat anterior cateva sugestii. O alta ar fi aceea de a asigura o continuitate a invatamantului primar in cel gimnazial sau mai buna ancorare a celui de-al doilea in primul.
Vad acest lucru prin acordarea unei ponderi mai mari a activitatii dirigentelui unei clase de elevi, fie prin numarul de ore,
#Sa se renunte la noile discipline socio umane, sa se acorde istoriei doua ore si un loc important in evaluarea nationala pe o noua programa, mai aerisita si mai aplicat t
#sa se respecte orele de trunchi comun la toate disciplinele, iar orele de la gimnaziu de TIC sa devina ore de trunchi comu u
#sa se revina cu 5 ore la lb romana cls V daca se introduce disciplina tic sa se tina cont de dotarea materiala a scolilo o
Sa existe un echilibru ca numar de ore la fiecare disciplina de studiu, punând accent pe formare si nu pe informare.
ci doar reducerea numarului de ore la o disciplina, in favoarea alteia. Cu alte cuvinte, schimbare de dragul schimbarii...
Conținutul fiecărei discipline micșorat. În liceu selectarea pe profile mult mai clară...
#Sa se tina cont de faptul ca disciplina chimie este necesara pentru formarea si dezvoltarea unor competente cognitive si abilitati practice pe
care elevii este bine sa le insuseasca pentru formarea lor ulterioara. Stiintele exacte formeaza elevii pentru o societate contemporana bazata pe cunoastere si rolul scolii este sa accentueze aceasta latura si nu sa o minimalizeze e
#Am observat ca Disciplina Tic nu se regăsește la clasele a șaptea și a opta. De asemenea lipsește disciplina Debate.
Pentru consiliere as propune 2 ore pe săptămână pentru clasa a opta, în loc de o ora de geografie.
deoarece pentru unele discipline materia prevazuta nu se poate parcurge in numarul de ore prevazut t
#SALARIZAREA PROFESORILOR SĂ FIE REALIZATĂ ȘI ÎN URMA UNOR TESTE INITIALE SI FINALE ALE ELEVILOR, LA FIECARE DISCIPLINĂ.
#S-ar impune alocarea unui număr mai mare de ore la următoarele disciplinele: educație fizică, educație muzicală și educație plastică
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011