#Scaderea numarului de elevi in contextul scaderii populatiei tarii influenteaza clar deciziile cadrelor didactice in ceea ce priveste numarul de ore pe saptamana pe disciplinele scolare.
#Scăzând disciplinele socio-umane, se reduc orele pe saptamână Ă
#schimbare completa, reducerea orelor, eleviilor le e lehamite de scoala, schimbarea mentatitatii profesorilor, care oricum chiar daca o ora pe saptamana, dau teme suplimentare,
Discipline multe si separate e
#Am oferit sugestii la itemul anterior...INTAI SE REALIZEAZA SCHIMBAREA ADEVARATA A PROGRAMEI SCOLARE si apoi se poate implementa un nou plan cadru
#schimbarea programelor scolare punerea accentului pe latura practica a disciplinelor de studi i
#schimbari concrete, calitative, nu cantitative (nr. de ore e
#Schimbarile propuse nu modifica in mod esential structura actuala, nici nu elimina supra-incarcarea pogramului elevilor r
care sa contina exact exercitii si probleme prin care sa se poate dezvolta elevilor competentele cerute la fiecare disciplina,
mai ales ca se va face si reducerea numarului de ore saptamanal la unele discipline. Salut posibilitatea alegerii de optional pe fiecare arie curiculară.
#Sclaterea unor discipline care nu au aplicabilitate (exemplu limba latina care este o limba moarta). Simplificarea reala a materiei (reducerea volumului de informatii.
fizica si chimia sa fie o singura disciplina; Bagati dreacului ore de TIC cate 5 ore pe saptamana (asta se cere in lume, INCOMPETENTILOR!!!
#-scoaterea din planurile cadru, trunchi comun al unor discipline este inacceptabil; modificarea programelor scolare este prioritara si asigurarea bazei de materiale didactice mai ales manuale e
#Scoateti balastul, lasati disciplinele de baza si pe cele cu aplicabilitate in viata de zi cu zi i
#Scoateti disciplina socio-umana propusa. ISTORIA face acest tip de educatie e
#scoateti inginerii din scol l
#Scoateți opționalele, alocați maximum 30 de ore și în limbile minoritățilo t
#Am pus la intrebarea anterioar r
#Scoateti Religia din cadrul ariilor curriculare si veti avea spati pentru suplimentarea orelor de sport si de educatie tehnologica in special latura practica a acesteia din urma.
Eliminarea unor ore la discipline extrem de importante precum limba si literatura romana sau limbile moderne nu este o solutie de modernizare a invatamantului romanesc.
Profesorii care predau aceste discipline au avut oricum mult de suferit prin disparitia de ore
care permite invatatorilor si educatorilor sa ocupe prin pretransfer ore la aceste discipline fara un examen de titularizare in specialitate.
Scaderea populatiei si a numarului de elevi au facut ca multi profesori care predau aceste discipline sa-si piarda catedrele in timp ce un alt articol daunator pt invatamantul romanesc
Restrangerea numarului de ore la astfel de discipline importante va inrautati situatia si mai tare.
#Simplificarea continutului invatarii cu exceptia disciplinelor real l
#Am scria deja cateva idei la punctul 19. De adaugat ar fi ca, odata cu implementarea noului plan-cadru,
#Simplificarea continutului invatarii la toate disciplinele (exceptand profilul real l
#Simplificarea continuturilor, pentru o mai buna sau mai multa aplicabilitate practic c
#simplificarea programei dand posibilitatea profesorului sa puna accent pe nivelul de pregatire al fiecarui copil in part t
revenirea la 2-3 ore/sapt, toate clasele, la disciplina Limbă moderna 1-revenirea la 5 ore/săpt clasa a V-a Limba Și Literatura Română-aria curriculară imbă
și comunicare1-2 ore/săpt disciplină opțională clasele a VI-a și a VIII-a, datorită examenelor de evaluare națională-aria ehnologiidisciplina TIC 1 ora/săpt toate clasele-Educație Tehnologică 0-1 oră/săpt-reconversia cadrelor didactice de istorie
și geografie pe discipline socio-umane, datorită reducerii numărului de ore și a introducerii disciplinelor socio-uman u
Planul Cadru de invatamant trebuie coroborat cu programe mult mai aerisite la toate disciplinele de invatamant,
Disciplinele tehnice sunt aproape irelevante fara laboratoare, ateliere unde copii sa puna in practica notiunile invatate
#Solicitam sa nu neglijati disciplinele tehnic c
#Solutia este simpla...4 ore de limba romana, minim doua ore de istorie si si minim doua ore de geografie, o ora de limba latina si o ora de EDUCATIE RELIGIOASA.
In gimnaziu e indicat sa acceseze in mod echilibtat toate disciplinele, pentru o viziune mai larga a
1. Introducerea disciplinelor ca fizica si chimie de la clasa a V-a, fara o pregatire prealabila a cadrelor didactice pt predarea atractiva a acestor materii,
Eliminati acele discipline socio-umane si reveniti la cultura civica. Oamenii din tara aceasta mai au un drum lung pana sa fie civilizati.
ce e mai bun pentru ei, fara impuneri de discipline si profesori care nu au ce cauta la catedra a
E nevoie de o pondere mai mare a disciplinelor care sunt moderne, adica informatica (care lipseste) si TIC.
in jurul varstei de 18 ani cunostintele generale pe disciplinele umane vor fi comparabile cu cele de acum pe cand cunostintele generale aplicabile pe partea practica si viteza de calcul, gandire,
#Stiinte=Fizica+Chimie iar varianta 2 are ore alocate acestor discipline si studiul incepe din clasa a V-a a
Avem nevoie obligatoriu de discipline noi la nivelul celor 3 cicluri de invatamant. De ex:
Etc Alte discipline optionale pot satisface nevoia tinerilor de a-si dezvolta abilitatile practice: manufactura de orice fel, muzica, meserii, etc!
Din acest motiv ar trebui sa primeze disciplinele care promoveaza stiinta si tehnologia a
#stiintele socio-umane ofera cadrul necesar dezvoltarii personalitatii individului in acord cu ineresele nationale si europene ale societatii in care trai i
#Studierea disciplinelor Fizică și Chimie din clasa a VI-a. Studierea Educației tehnologice în fiecare an de gimnaziu, cel puțin 1 oră/săptămână
#Studierea ed tehnologice in gimnaziu cls V-VIII-disciplina cu caracter teoretic si practic. Asigura continuitate cu inv primar si competente de baza in tehnologie;
#Studierea Religiei ca disciplină obligatorie în ciclul gimnazial nu este bine gândită! La nivelul claselor primare poate fi disciplină obligatorie,
dar la cel gimnazial trebuie să fie opțională!!!Pe de o parte fiecare părinte și elev, aparținător unei religii anume, poate
Este benefică reducerea numărului de ore la Educație Tehnologică, disciplină la care se studiază elemente din programele celorlalte discipline.
Este bine că s-a scos din trunchiul comun limba latină, că oricum este o limbă moartă,
pentru a face loc și altor discipline care fac presiuni pentru a intra în trunchiul comun!
#Studierea unor discipline care să asigure o inserție socioprofesională reușită, dezvoltarea unor abilități privind inteligența emoțională și socială/comunicarea interpersonală,
modificarea programeloor școlare în funcție de dinamica socială/de expectanțele societății (introducerea de discipline noi care au relevanță pentru timpurile în
care trăim și eliminarea acelor discipline care nu ajută la dezvoltarea individului actual); acordarea unei atenții particulare pregătirii pentru viață a elevilor, indiferent de domeniul în care vor activa mai târziu i
Cat despre disciplinele noi nu sunt deloc de acord cu introducerea lor. Un elev de gimnaziu ar trebui sa aiba inainte de toate constiinta apartentei la cultura tarii sale si abia apoi sa invete despre interculturalitate.
#Studiul unei discipline tehnice în gimnaziu îi pregătește pentru viață pe elevi; mulți dintre ei se vor îndrepta la sfârșitul clasei a 8a spre licee tehnologice deci este evidentă necesitatea dobândirii unor competențe specifice domeniului
#Sugerez alocarea mai multor ore pentru acele discipline la care se sustin examene nationale e
Istoria este o disciplina care contribuie la formarea personalitatii elevilor, la integrarea lor socioprofesionala si la dezvoltarea valorilor morale si civice.
Aceasta disciplina le dezvolta gandirea critica, ajutandu-i sa emita judecati de valoare si opinii proprii in legatura cu trecutul si prezentul.
să facă parte profesorii pentru fiecare disciplină, atât de la gimnaziu, cât și de la liceu, pentru că numai aceștia cunosc realitatea învățământului românesc și ei răspund direct de formarea elevilor
#Sugestia ar fi ca numarul de ore sa creasca pentru unele discipline, precum cele de examen, in primul rand, nu sa scada,
ceea ce privește disciplinele de studiu); acesta adâncindu-se prin variantele propuse: 1 și 3. 2. În variantele 1 și 3 nu sunt alocate ore la disciplina Educație Tehnologică la clasele a V-a și a VI-a,
ceea ce conduce la o discontinuitate (de 2 ani) în ceea ce privește dezvoltarea coordonării motorii fine,
interdiscilinar, realizează continuitatea dezvoltării acestor capacități (formate prin studiul unor discipline-de ex.:Abilități Practice etc.
Atelier (acestor discipline fiindu-i alocate 2-3 ore/săpt). Și dacă s-a făcut o schimbare pozitivă, în învățământul gimnazial românesc,
una dintre aceasta a fost introduce-rea acestei noi discipline cu un pronunțat caracter practic-aplicativ, formativ, interdisciplinar.
a condus la realizarea progresivă a multiplelor sale obiective educative și a facut din aceasta disciplină una din cele mai interesante și atractive activități ale procesului instructiv-educativ.
isciplina Tehnologia Informației și comunicării (este disciplină obligatorie în învățământul gimnazial și liceal Prin studierea TIC, câte o oră, numai la clasele a V-a și a VI-a,
dacă se introduc în programul elevilor niște discipline care nu sunt foarte relevante la acestă vârstă (ex.
5 ore de limba si literatura romana la clasa a VIII-a ofera posibilitatea insusirii aprofundate a acestei discipline pentru Evaluarea Nationala a
elevii iubesc aceste ore-sa fie prevazute cate 2 ore la disciplina geografie la clasa a VI-a si la clasa a VIII-a,
mai ales cand trebuie sa invete discipline optionale pe care de cele mai multe ori nu le aleg ei sau parintii acestora,
să se prevadă un număr de 3 ore pentru disciplina istorie -să se înlocuiască Religia cu Istoria Religiilor
totuși, ca o disciplină să conțină în denumirea ei cuvântul religie!!!după părerea mea, la fel de bine poate să dispară...
Economica, nu se mentioneaza ce urmareste aceasta noua disciplina. Sa dezvolte antrepenori? Sa incurajeze spiritul managerial?
numarul de ore alocat fiecarei discipline coincid in mare masura cu necesitatile elevilor din ciclul gimnazial l
care disciplina TIC este in trunchi comu u
#Sunt de parere ca actualul plan cadru este mai bun decat ceeace se propun n
#Sunt de părere ca la clasa a V a sa fie cuprinse 5 ore de limba romana în trunchiul comun m
#SUNT DISCIPLINE CUM AR FI GEOGRAFIA, EDUCATIA TEHNOLOGICA, CHIMIA SA NU DEVINA DISCIPLINE CHIAR LIPSITE DE INTERE E
#Analiza invatamantului romanesc tehnic, beneficii. Factorii si urmarile, disparitiei industriei tarii noastre. Impactul contributiei dezvoltari industriale a unei tari, din perspectiva dezvoltari invatamantului tehnologic c
#sunt incantata de idea de a introduce studiul unor notiuni economice structurate sub forma unei discipline la classa a VIII-a,
#Sunt multe discipline de cultura generala care trebuie prinse in trunchiul comun. Educatia tehnologica este una dintre ele.
#Sunt profesor inginer pe discipline tehnice si urmez cursurile de reconversie pe educatie tehnologica in cadrul UTC Bucuresti.
care la ciclul gimnazial există câte o singură clasă pe nivel de învățământ/Așadar, norma pentru disciplina pe
sunt propuse o serie de discipline opționale irelevante, sunt dezamăgit de ignorarea unor materii utile cum ar fi istoria si geografia,
iar rezultatele la. această disciplina sunt jalnice, in condițiile unui numar alocat de ore foarte mare f
Oare aceste discipline nu sunt necesare in formarea culturii generale? Ar trebui modificate programele la unele discipline și nu neaparat numarul de ore.
În plus, în varianta 2 este mai importanta ora de muzica decât cea de consiliere. Oare nu sunteți coștienți de importanța orei de consiliere și orientare,
#Sunt un simpatizant al Istoriei si ma doare cand vad reducerea orelor la aceasta disciplina.
a VI-a si a VII-a, pentru disciplina"limba straina 1 1
#sustin in continuare mentinerea educatiei fizice in scoli, element foarte important in dezvoltarea armonioasa a copiilor si de asemenea favorizarea calirii organismului si influentarea
deoarece prin aceasta disciplina elevii isi dezvolta creativitatea, simtul estetic, isi descopera aptitudinile si isi pot contura traseul prefesional.
Sustin introducerea disciplinei TIC la toate clasele (V-VIII), in paralel cu disciplina Ed. tehnologica, astfel incat cele doua discipline sa se dezvolte in paralel,
In timpul orelor de la celelalte discipline, cu toata transdisciplinaritatea si componenta afectiv-emotionala nu se pot tingesubiecte
deoarece aduce in TC cate o ora de TIC la fiecare clasa din gimnaziu, disciplina la
atat ca o continuitate a studierii disciplinei Stiinte din ciclul primar, cat si pentru aplicabilitatea practica a acestor discipline e
disciplinele din aria Om Și Societate pun bazele culturii generale, gândirii critice (eu sunt profesor de științe!..
copiii rămân cu o imagine frumoasă despre această disciplină pe toată durata școlarității, astfel încât optează la bacalaureat pentru biologie în procent covârșitor fată de fizică sau chimie c
disciplina educatie tehnologica asigura elevului de gimnaziu formarea competentelor: antreprenoriale, a spiritului de initiativa, de baza in stiinte si tehnologii,
Nu este oare o discriminare reducerea orelor pentru disciplina ed. tehnologica, profesori si elevi i
Mai multe ore de optional Abordarea intr-o singura disciplina Stiinte-chiie, fizica, biologi i
#tic disciplina imporranta, alaturi de educatie tehnologic c
#TIC doar de la clasa VII-a, VIII-a Accent mai mare pus pe morala, religie;
#TIC este o disciplina cu aplicabilitate in aproape toate disciplinele pe care le au elevii in planul de invatamant deci ar trebui sa fie incluse in trunchiul comun la toate clasele e
Utilizarea instrumentelor TIC si la alte discipline e
#TIC IN LOC DE EDUCATIE TEHNOLOGIC C
#Aplicarea unor chestionare beneficiarilor educatiei, ptr. a vedea si ceea ce isi doresc acestia (ponderea orelor la anumite materii),
#tic o disciplina de viito o
#TIC obligatoriu, manual l
#TIC obligatoriu la gimnazi i
#TIC obligatoriu la toate clasele-1 ora pe saptamana. Introducerea educatiei pentru sanatate 1 ora/saptamana cal putin la clasele V, VI I
#-TIC-obligatoriu la toate clasele-la clasele a V a și a VI a introdusă disciplina ȘTIINȚE-CONSILIEREA-obligatorie la toate clasele-Educația tehnologică-obligatorie la toate clasele-educația plastică si educația muzicală-1/2
Religia trebuie sa fie cel mult disciplina optional l
#TIC ul să fie predat de cadre didactice care au susținut examen de titularizare pe disciplina TIC T
#Aplicați cu fermitatea propunerile făcute de-a lungul comentariilor mele din acest chestionar. Desigur, sunt opțiunile mele, pe
#Apreciez ca disciplinele ar trebui sa se adapteze studiului concentric si continuitatii i
#Ținând seama de"volumul"informațiilor eferite, acest sondaj (sau așa zisa consultare publică) este ca o frecție la piciorul de lemn d
#Tinandu-se cont in primul rand de educatia elevilor, nu trebuie lasat in ultimul rand faptul ca reducand numarul de ore la anumite discipline,
#Toate disciplinele de studiu sunt importante dar trebuie stabilită corect ponderea fiecărei discipline în planurile cadru propuse. În ceea ce privește introducerea studiului chimiei de la clasa a VI a,
consider măsura ca fiind oportună p
#Toate disciplinele din fiecare arie curriculara au o mare importanta in informarea, formarea si dezvoltarea tinerei generatii.
Propun ca fiecarei discipline sa i se acorde importanta cuvenita, astfel incat, sa nu incarce activitatea de zi cu zi a elvului,
dar nici sa fie privat de frumusetea si de bucuria ofetita de fiecare dintre acestea a
#Toate disciplinele trebuie parcurs s
#toate materiile dintre cele 3 variante sa se gaseasca la fiecare dintre el l
#Toate planurile sunt anapoda abordate e
#TOATE RASPUNSURILE PUNCTELOR 1-19 9
#toate sugestiiile le-am prezentat la intrebarile anterioare dar o sa le mai prezint inca o data cu speranta ca cineva o sa tina cont de parerile noastre:
#Toate unitatile scolare trebuie sa aiba un numar fixat de discipline optionale pentru fiecare clasa in parte,
In interesul elevilor, ar fi foarte bine daca s-ar renunta la Disciplinele socio-umane
iar daca se reduce numarul de ore la o disciplina, sa se reorganizeze program m
#Trebuie asigurat un echilibre între disciplinele umeniste și cele reale, mulți copii au înclinație spre disciplinele umaniste,
iar prin reducerea nr. de ore la ceste discipline, în favoarea chimiei și fizicii de la clasa a-V-a ei vor fi discriminați r
#Trebuie gasite parghii pentru a mentine disciplina in scoala, pentru a susine si impune elevilor respectul fata de profesori i
#Trebuie modificate si programele de studiu ale disciplinelor din gimnaziu. Lb romana de clasa a V-a se va preda in 4 ore pe saptamana,
iar asta se poate face introducand mai multe discipline optional l
#trebuie ore mai multe de lb. romana si de lb. francez z
#trebuie pastrata ora de limba romana la clasa a V V
#Trebuie pus accentul pe dezvoltarea de abilitati practice e
#Trebuie pus accentul pe dezvoltarea echilibrată a cunoștințelor elevilor i
#Trebuie pus un mai mare accent si pe disciplinele artistice sau sportive e
#Ar fi bine ca elevii sa cunoasca sa scrie si sa comunica corect macar in limba nationala si sa cunoasca istoria ei.
Se acorda prea putina importanta acestor aspecte e
#Trebuie reduse numărul de ore de română și de matematică. Trebuie renunțate la jumătate din noțiunile de gramatică și la cele de aritmetică.
#Trebuie regândite programele de la matematica și de la fizica pentru o mai buna corelare dintre cele două discipline.
#Trebuie respectat principiul continuității disciplinelor l
#Trebuie revizuite DE URGENTA programele scolare, prin prisma unei viziuni TRANSDISCIPLINARE a educatiei. Tinerii trebuie sa INTELEAGA si sa poata APLICA cunostintele predate in scoli,
Toatele disciplinele sunt foarte importante în sistemul de învățământ. Când vorbești de istorie și geografie, vorbești de cultura generală într-o proporție de peste 70%din cunoștiințele cotidiene pe care le posedă fiecare elev, părinte sau cetățean din România.
alin. 3 din Legea educației naționale 1/2011 și apare disciplina TIC la gimnaziu. Totuși variantele 1 și 3 nu sunt în totală concordanță cu legea menționată mai sus
#Trebuie sa se realizeze echilibrul intre orele de romana si matematica si celelalte discipline (chimie, fizica, istorie, geografie, etc..
cât și instruitul, prin aplicarea severă a modificării a planului-cadru și nu printr-o pregătire graduală (pe clase, arii curriculare, discipline, școli pilot etc.)
deoarece sunt ff putine elemente de legatura intre programele principalelor discipline intre cele doua cicluri de invatamant t
doua limbi straine-religie-doua discipline la arte-et t
#Ar fi bine dacă ar putea opta pentru cel puțin 2 ore de CDS, la nivelul ariei curriculare sau integrat.
să reprezinte discipline care să le dezvolte creativitatea, spiritul de echipă, capacitățile de comunicare și nu în ultimul rând, sănătatea lor.
cu un accent pe disciplinele cu character transdisciplinar/interdisciplina a
#Un echilibru intre disciplinele de cultura general l
#un echilibru între disciplinele reale și uman m
#Fara educatie tehnologica, in mediul rural Agricultura, in mediul urban Atelier tehnologic c
#Ar fi bine să fie mare libertate de alegere la decizia școlii, de ex. 0-2 ore,
dar să nu depășească ora maximă la fiecare ariu curricular r
#Un echilibru intre materiile pt viitorul profil"real"respectiv"uman n
#Un element obligatoriu ar trebui sa-l constituie atractivitatea-prezentarea atractiv, a disciplinelor r
#Un elev cu aptitudini pentru muzica va dori mai multe ore de muzica, unii elevi vor dori mai multe ore de educatie fizica s. a
. m. d..Cu siguranta nu se va putea realiza un plan cadru pentru fiecare elev in parte
dar s-ar putea tine seama macar de faptul ca unii elevi nu pot face fata multor discipline studiate in scoala (la examene obtin note de 1, 2
#un interes mai mare fata de disciplinele la care elevii sustin examene la sfarsit de ciclu,
dar totodata evitarea intreruperii activitatilor din cadrul ariei curriculare arte e
#Un mediu de invatamant adaptat erei tehnologie e
#un nr de ore minim mai mi i
#un nr mai mare de ore de limbi straine la primar si gimnazi i
#un numar de 2 ore pe saptamana alocate disciplineelor istorie si geografie, deoarece formeaza cultura generala a unui om, indeosebi intr-o lume in care granitele sunt deschise si si oamenii au posibilitatea de a calatorii,
care ne indreptam consider ca efficient ar fi corelarea disciplinelor biologie, fizica si chimie sub capitolul stiinte si studiate consecutive in ani diferiti i
#Un numar mai mare de ore pentru disciplina biologie avand in vedere faptul ca aceasta contribuie la formarea abilitatilor de viata si a competentelor sociale ale copiilor r
#Un numar mai mare de ore pentru discipline optionale, discipline care sa poata fi alese chiar la nivelul scolii, in functie de nevoile reale ale comunitatii i
#Un număr mai mic de discipline care să asigure copiilor competențele necesare pentru o mai bună integrare socială și profesională și dezvoltarea abilităților proprii l
Puneti accent pe aceste discipline de cultura generala a
#Un optional'obligatoriu'pe tema de Educatie sexuala avand in vedere numarul crescut de sarcini la elevele din nivelul gimnazial si clasele 9-10, dezvoltarea lor fizica;
Materia la discipline ca fizica chimie, geografie, biologie nu este raportata la prezent si sa ne intrebam daca toti copiii trebuie sa invete mecanic detalii absolut inutile?
De aceea consider ca aceste discipline ar trebui sa fie predat intr-o 1 ora pe saptamana, cu o programa aerisita si utila pentru viata,
#Urmarirea nivelului/notarii la fiecare disciplina. De ce ai introduce o ora pentru care elevii nu dovedesc interes..
Centralizarea concursurilor si evenimentelor existente, aflate in calendarul ISMB pentru a se demonstra care sunt disciplinele pe care elevii le urmeaza si in afara orelor de curs, prin aprofundare individuala/speciala cu sau fara
Schimbarea programei scolare la fiecare disciplina, astfel incat sa contina mai multa practica, elevul sa fie centrul,
deoarece in cazul unor discipline a scazut nr. de ore e
#Utilizarea irationala a internetului, in absenta conoasterii si respectarii unor reguli de utilizare optima conduc la instalarea tot mai frecventa a dependentei de internet si a starilor depresive la copii.
Mă gândesc în primul rând la disciplina informatică, având exemplul personal drept cel mai mare imbold pentru a vă cere aceasta.
Mă gândesc, de asemenea, la disciplinele din aria artei, pe care le văd reprezentate slab în curriculum.
#vă rog să acordați o mai mare importanță disciplinelor istorie și geografie, care la nivel liceal se studiază mai aprofundat,
La nivel gimnazial aceste discipline sunt studiate într-un ritm alert, galopant pentru a putea parcurge întreaga programă școlară.
Nu putem sa introducem la nesfarsit noi discipline in detrimentul altora. Vad ca se doreste cat mai multa informatie, cat mai multa teorie, stiinte peste stiinte!
Acum vad ca doriti introducerea altor discipline-tot teoretice-"socio-umane"adica tot felul de drepturi?
dar bun in loc de mult si prost si sa nu mai tot introducem pe discipline teoretice ca sunt satui si copii si parintii de atata teorie!
Este o disciplina foarte apreciata atat de elevi cat si de parinti. Copilul trebuie sa vada realitatea prin tot ceea ce studiaza.
Aceasta disciplina ofera perspective tanarului. Este important sa ramana in planul cadru de la clasa a Va pana la a VIIIA a
deoarece aceasta disciplina ajuta in a ne cunoaste originile e
#Va sugerez sa alocati mai multe ore de studiu pentru obiecte ca Geografia si Istoria.
pentru ca asigura o coerenta si relevanta intre discipline le opționale și disciplinele din trunchiul comu c
Micsorati si mai mult numarul de ore al disciplinelor importante pentru a introduce...Educatia pentru drepturile copilului?
#Ar fi extrem de important introducerea dezvoltării personale și a competențelor socio-emoționale, eventual ca disciplină opțională, în cadrul ariei curriculare Consiliere Și Orientare
deoarece doar clasele de profil (filologic) au momentan alocate 1-2 ore pe saptamână pentru disciplina respectivă.
Dar cu vehementa spun nu este necesara ora de discipline socio-umane la nici o clasa a
#Varianta 1 este cea mai echilibrata pentru nivelul si capacitatea elevilor de a dobandi competentele necesare pentru fiecare disciplina.
Varianta 2 include fizica si chimia din clasa a 5-a, lucru care nu il vad necesar atata timp cat notiunile elementare de matematica, necesare disciplinelor fizica si chimie,
#Varianta 1 este cea optima cu mentiunea ca disciplina FIZICA sa fie studiata inca din clasa a V-a cu 1h pe saptamana,
deoarece nu afecteaza celelalte discipline de invatamant ca numar de or r
#Varianta 2, consider ca ar fi cea mai potrivita deoarece nu afecteaza celelalte discipline deinvatamant ca numar de ore si se pune baza pe formarea de competente si deprinderi prin pastrarea disciplinei educatie tehnologica
care este o materie deosebit de importanta pentru formarea profeionala a elevilo o
#Ar fi fost oportun ca la varianta I sa se asigure o ora de TIC la toate clasele V-VIII I
deoarece nu afecteaza celelalte discipline deinvatamant ca numar de ore si se pune baza pe formarea de competente si deprinderi prin pastrarea disciplinei educatie tehnologica
deoarece nu afecteaza celelalte discipline deinvatamant ca numar de ore si se pune baza pe formarea de competente si deprinderi prin pastrarea disciplinei educatie tehnologica
nr. ore aferent disciplinelor de studiu, repartizarea acestora pe arii curriculare, integrarea Tic, a educației tehnologice la toate clasele de gimnaziu pentru orientarea completă și corecta a absolventului de gimnaziu etc i
#Varianta 2 asigura o omogenitate a disciplinelor pe parcursul anilor de gimnaziu u
#Varianta 2 asigura pregatirea elevilor pentru viat t
#Ar fi ideal daca am fi putut sa vedem intai programele noi si apoi planul cadru u
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011