#varianta 2 cu fizica si chimie din clasa a V-a incarca excesiv elevii varianta 3-nu sunt de acord cu scoaterea unei ore de limba 2 la clasa a V-a in orice varianta se putea renunta la disciplinele socio
#Varianta 2-deoarece se dezvolta la elevi la disciplina Educatie Tehnologica creativitatea, imaginatia a
#Varianta 2 e foarte buna pentru ca introduce Tic materie pe 4 ani. In 2 ani de studiu nu se poate face mai nimic.
Consider important ca elevii sa studieze discipline tehnologice pentru a-si descoperi si dezvolta abilitati.
2 ore/sapt. la cutare disciplina, nu asa...la voia unitatii de invatamant sau la voia altuia...
care nu ar trebui sa renuntam la nici o clasa si la corelerea programelor diverselor discipline.
ducația tehnologică contribuie la formarea personalității elevului, alături de celelalte discipline de cultură generală, prin vizarea următoarelor aspecte:
#varianta 2 este cea mai potrivita deoarece pastreaza continuitatea disciplinelor de la clasele primare la clasele gimnazial l
să se reevalueze ponderea disciplinelor de la aria curriculară m și societateși să se aloce o oră de onsiliere
O disciplina care aplica cele invatate in PRACTICA e necesara si utila elevilor r
#Varianta 2 este o varianta care ofera un echilibru intre teoretic si practic la nivelul elevilor de gimnaziu.
corelarea termenilor din biologie si geografie cu cei din fizica si chimie (introducerea acestor discipline din clasa a V-a). Va multumesc c
#Ar fi necesar un numar mai mare de ore la disciplina Limba moderna I, in vederea pregatirii elevilor pentru sustinerea examenelor la profilul bilingv v
#Varianta 2 ofera trecerea de la disciplina Stiinte, studiata in ciclul primar si Fizica, Chimie, din gimnaziu u
#Ar fi necesara disciplina informatica pentru introducerea notiunilor de algoritmica si programare, pe langa disciplina TIC C
care sunt foarte încărcate și nu pot fi parcurse în numărul de ore alocat fiecărei discipline.
disciplina Istorie este vitregita. Pentru a putea crea acele competente prevazute de programa de invatamant este nevoie de mult mai multe ore.
#Varianta 3 este cea mai obiectivă si actuală opțiune asigurând un echilibru între disciplinele școlare, între CT și CDȘ T
și altor discipline importante cum ar fi Geografia pt. clasa a V a
#Varianta 3 mi separe cea mai echilibrată și adecvată pentru grupa de vârstă corespunzătoare gimnaziului. Totuși am o îndoială în
care au fost discipline fundamentale in dezvoltarea personalitatii elevilor r
#varianta 3 ofera nr. de ore suficient pt pregatirea elevilo o
#varianta 3 ofera perspectiva unui invatamant bazat si pe formarea de atitudini, comportamente, de intelegere a contextului economic si politic, prin extinderea disciplinei cultura civic c
#Varianta 3 se apropie cel mai mult de realitatile scolare de procesul instructiv-educativ in repartitia numarului de ore pe arii curriculare si disciplinele de predar r
#Varianta corect pentru a respecta recomandarile Parlamentului European si a legii educatiei nationale nr. 1 din 2001 este varinta 2. Educatia tehnologica este cea mai interesanta si atractiva disciplina,
#Varianta finala in acceptiunea oricarui cadru didactic inseamna ca el sa se regaseasca cu disciplina predata in respectivul document!!!
Discipline din ariile arte, tehnologii, stiinte, sunt absolut necesare in formarea profilului elevului i
#varianta finala sa fie accesibila si pentru elevi si pentru profesori, fara discriminari intre ariile curriculare,
trebuie NEAPARAT corelate programele scolare pentru disciplinele din aceeasi arie curriculara. Poate era bine ca TIC sa fie in aria curriculara cu matematica si stiintele?
Poate era bine ca numarul de discipline pe an scolar sa fie mai mic?(de exemplu in loc de 17 discipline sa fie maxim 10, regrupand disciplinele traditionale altfel,
in loc de fizica-chimie-biologie sa fie stiinte
#AR FI TREBUIT SA TINETI CONT DE PARERILE PARINTILOR SI PROFESORILOR DE LA CLASA NU DE TOTI NEAVIZATII DIN MINISTER,
#Varianta nr 2 consider ca este numai buna datorita faptului ca elevi parcurg toate ariile curriculare si sunt ore potrivite pentru fiecare disciplina a
este o disciplina de cultura generala, este o formatie culturala noua, nascuta din raportul omului modern cu tehnologia, ofera posibilitatea lucrului in echipa, responsabilizarea elevului, formarea unei gandiri critice constructive, obisnuirea
Educatia tehnologica contribue la crearea abilitatilor pentru realizarea produselor de calitate, competitive, dezvoltarea interesului pentru continuarea studiilor in raport cu disponibilitatile puse in evidenta de aceasta disciplina
Educatia tehnologica este disciplina care opteaza pentru cunoastere si actiune, pentru desavarsirea culturala si morala, pentru adaptarea la un context social in schimbare.
#Ar fi utila luarea in consideratie a unei abordari mai integrate, cumuland disciplinele Biologie, Fizica,
#Varianta nr. 2 ofera elevilor de gimnaziu studierea pe parcursu celor 4 ani si a disciplinei educatie tehnologica, o disciplina cu"iz tehnic",atat de necesara,
pentru ca elevii sa poata dobandi competente pe care nu le pot forma alte discipline. Deci,"sa-i dam cezarului ce-i al cezarului".
Urmand interesul elevului si nu inaintea lui, este si cel al dascalului format ca sa predea aceasta disciplina.
#Ar fi utila mentinerea structurii separate, pe discipline de studiu, pentru a putea oferi elevilor profesori cu o inalta calificare, pe fiecare disciplina in parte si nu"recalificati"de conjuctura
care doar sa survoleze disciplinele predate. Cred câ ar trebui sa predomine calitatea in fata cantitati t
#Varianta numarul 1 este cea mai'''accesibila''pentru elevii de clasa a V-a, fata de varianta nr. 2
unde o singura ora pe saptamana la anumite discipline este insuficienta a
#Vechiul plan caderu este mai bu u
#AR PUTEA FI ALOCATE 2-3 DE EDUCATIE FIZIC C
#Veni i
#Verificarea bazei materiale a școlilor, finanțarea în mod egal pentru asigurarea galitățiișanselor prin bugetul naționa t
că igiena personală e un punct forte al copiilor care, din alte puncte de vedere (disciplină, intelect), sunt mult sub nivelul alor noștri.
Mă tem că a parcurge discipline precum"Drepturile Copilului"înaintea celor care să-i educe la un nivel elementar al bunului simț nu va face
nu ar face fata disciplinelor fizica si chimie. Copiilor le place sa deseneze, sa picteze, sa cante.
Sa existe in jur de 50%discipline obligatorii pentru gimnaziu (limba romana, matematica, istorie, geografie, o limba straina),
promovarea geografiei orizontului local prin discipline optionale e
#Ar trebui ca disciplina istorie să aibă prevăzută câte 2 ore în Planul Cadru de la clasa a V-a până la clasa a VIII-a
##Introducerea disciplinei Tehnologia Informației și comunicării în planurile cadru pentru gimnaziu, în trunchiul comun, clasele V-VIII va reglementa modalitatea de implementarea a prevederile legislative în sistemul educațional,
Art. 68 (3) isciplina Tehnologia Informației și comunicării constituie o disciplină opțională pentru elevii din clasele I-IV și este disciplină obligatorie în învățământul gimnazial
#Ar trebui ca disciplina Religie sa fie scoasă din trunchiul comun. Există multe confesiuni în țara noastră și nu se pot asigura condiții pentru studierea acestora.
#disciplina religie Sa nu Mai fie predata de preoti și Sa fie inlocuita cu disciplina Istoria Religiilor,
care ar contribui la formarea unei culturi generale privind religiile lumii, la promovarea nediscriminarii pe motiv religios, la cunoașterea, î
#Ar trebui ca pentru disciplina Biologie sa fie prevazute 2 ore pentru clasa a V
#Ar trebui corelate disciplinele cu cele din invatamantul prima a
#Ar trebui cultură generală. Fizica, chimia la liceu. Muzica si desenul la clasele mici. Religia nu are rost la gimnaziu,
Disciplina are un profund caracter interdisciplinar, practic aplicativ, integrand cultura generala a elevilor. Dezvolta competente de baza, antreprenoriale, spiritul de initiativa, atitudini prin asumarea unor valori legate de calitate, calitatea produselor, serviciilor, educarea consumatorilor, a producatorilor.
#AR TREBUI INTRODUSA CA DISCIPLINA EDUCATIA PENTRU SANATAT T
#Ar trebui introdusa clasa a 9-a la gimnaziu, ca o clasa pregatitoare pentru a forma tinerii in vederea inscrierii la facultate.
#Ar trebui introdusa in trunchiul comun o ora de pregatire la disciplinele la care se sustin evaluari nationale,
iar in loc de TIC sau tehnologie trecuta ca disciplina informatica cu1h-2 2
#Ar trebui introdusa ora pentru educatia igienica si sexual l
#Ar trebui introduse mai multe ore ale disciplinelor exacte precum matematica, fizica si chimia. 5 ore pe saptamana la matematica si 2 ore pe saptamana la fizica si o ora de informatica la
care sa se studieze notiuni de programare ar contribui la consolidarea notiunilor de stiinte exacte ale elevilor.
dar disciplinele umanistice sunt nelipsite din programa fiecarui an de studiu u
#Ar trebui lasate 5 ore de limnba romana la clasa a V-a, fizica e bine de studiat de la clasa a VI-a. Nu vad rostul disciplinei Educatie tehnologica (reia continuturi ale altor discipline:
socio-umane, geografie, desen etc. Ar trebui 1 ora de educatie fizica in plus. Latina ar putea fi scoasa si sa fie studiata incepand din clasa a IXA la profilul filologie,
dar 2 ore pe sapt. nu doar una ca acum (elevii dau teza obligatoriu la aceasta disciplina
#ar trebui mai multe ore la disciplinele de examen, in special la matematic c
#Ar trebui marit numarul de ore la disciplinele romana și matematică c
#Ar trebui micsorat numarul de ore alocat fizicii si chimiei, marit numarul de ore la istorie (minim 2 ore in trunchi comun),
TIC sa ramana tot la nivel de optional (sunt scoli in care nu exista calculatoare,
ar trebui alocate ore mai multe si disciplinelor care te formeaza pentru viata, nu neaparat romana si matematica (inclusiv examenul de la finalul cls. a VIII-a!);
#Ar trebui sa dispara ariile curriculare intrucat exista discipline care formeaza competente atat reale cat si umane.
#-la disciplina limba si literatura romana materia la clasa a 5 a nu poate fi predata in patru ore-multe cunostinte de lb latina elevii le dobandesc in gimnaziu
, unii dintre ei nu se mai intalnesc cu aceasta disciplina pe parcursul liceului, dar le-a a
să se aloce o pondere mai mare comunicării și științelor sociale și o abordare integrată a disciplinelor fizică,
care se învață la diferite discipline, să nu mai trebuiască, de exemplu, la orele de fizică
să se aibă în vedere aspectul practic al tuturor disciplinelor, aplicabilitatea în viața de zi cu zi a cunoștințelor însușite.
din perspectiva faptului că ciclul gimnazial se încheie cu o Evaluare Națională la această disciplină È
#Ar trebui scoasa din clasele 5, 6, 7 disciplina consiliere si orientare (dirigentia. Ar trebui scoasa din clasele 5, 6 TIC si introdusa in clasele 7, 8
#Argumente ptr pastrarea disciplina ed. tehonolică min 1h/sapt la fiecare clasa de gimnaziu în tr comun:
singura disciplina cu carecter teoretic si practic, pe care elevii o folosesc in viata reala-aplica notiunile invatate de elevi la alte discipline de studiu facand legatura cu realitate a
fără discipline socio-umane pentru a nu depăși un anumit număr de ore/clasă u
Fizica si chimia sunt două discipline extrem de greoaie pt elevii de gimnaziu. Daca se menține predarea lor ar trebui reduse la 1 ora/salt, doar pentru familiarizarea cu principiile fizicii si chimiei h
ci si la clasa a V-a sa existe aceasta disciplina in TC, intrucat este foarte importanta pentru dezvoltarea copilului.
#-Matematica-5 ore in clasa a VIII-A-Religia si TIC sa fie optionale-Educatia tehnologica sa se faca din clasa a V-a-Disciplinele socio-umane-din clasa a VII-a-Fizica
Disciplinele artistice precum Ed. Muzicală și Ed. Plastică, dar și Religia ar putea fi obligatorii doar în clasa a V-a,
ce discipline au predate și mai ales în ce perioadă au predate. Disciplinele opționale la gimnaziu nu sunt în favoarea elevilor,
ci a profesorilor. Cred că aceste opționale trebuie introduse abia în ultimii ani de liceu i
#as propune ca unele discipline sa fie oarecum obtionale/.adica alevul sa poata alege din clasa a 5 pachetul de materii pe
#As propune mentinerea unui numar de ore echilibrat in studierea disciplinelor, pentru a permite elevilor sa-si descopere propriile aptitudini.
In plus, elevii nu ar mai veni obositi la matematica sau alta disciplina si, astfel,
dar si introducerea unei discipline gen lectura din operele autorilor straini, pentru ca elevii sa ia contact cu marile opere literare ale lumii.
As elimina din start disciplinele socio-umane care poarta denumiri fanteziste si vor fi doar o,,pierdere de vreme".
dar aceste lucruri ar putea reprezenta foarte bine capitolele unor discipline studiate in clasele a VII-a si a VIII-a,
trebuie pus accent pe disciplinele importante. Restul, studiate doar notiunile elementare. Traim in epoca internetului.
Trebuie favorizate disciplinele care pun accent pe capacitatea de comunicare, interpretare, gandire logica, rationamente. Disciplinelor cu accent pe reproducere de informatii ar trebui sa le fie alocate un numar mic de ore.
Educatia tehnologica de asemenea, nu-si are rosul in clasele mici. Fiecare materie face referiri directe la aplicabilitatea informatiilor.
Altfel, in afara orelor de TIC si monstruozitatile de discipline socio-umane, noul plan cadru nu aduce nimic.
Istorie 1-2 ore, Discipline socio-umane-doar cate o ora in clasele a VII-a si a VIII-a
sau deloc si crescut numarul de ore la disciplina istorie. Optional: Micul explorator, Marile enigme ale lumii, Marile muzee etc Arte:
#As vrea ca, in loc de acele discipline asa numite socio-umane, care iar aduc informatii peste informatii...
trebuie început cu reducerea numărului de discipline pentru a muta învățarea de acasă la școală.
Apoi trebuie schimbat modul de abordare a fiecărei discipline. Cu titlu de exemplu, atrag atenția asupra documentarelor stiințifice.
disciplinele sa fie concepute pe intelesul elevilor, conform varstei-Nivelul de dificultate a cerintelor, materiei etc,
#Așa numitele discipline socio-umane (Educație pentru drepturile copilului, Educație interculturală, Educație pentru cetățenie democratică, Educație economică) pot fi reunite în cadrul unei Educații civice restructurate,
Disciplina Consiliere Și Orientare trebuie să rămână inclusă în planurile cadru de la toate clasele. În condițiile în care elevii români sunt ultimii din Europa la descifrarea unui text scris,
#Asigura pregatirea elevilor la disciplinele din aria curriculara tehnologii respectiv disciplina Educatie tehnologica. Prin parcurgerea celor opt module, elevii invata:
Consider ca aceasta disciplina ofera o pregatire tehnica deosebit de necesara in viata atat pentru elevii care se vor orienta spre licee teoretice (filologie, socio-umane unde nu se studiaza elemente de tehnologie) iar pentru elevii
Se respecta articolul din legea 1/2011 privind ponderea disciplinelor opionale comparativ cu a celor obligatorii i
#Asigurarea in cadrul plajei orare a TC a orelor necesare pentru disciplina Educatie pentru sanatat t
#Asigurarea unui echilibru între discipline din aria curriculară om si societat t
#asigurati invatamantului conditii. mai intai modernizatile salile de clasa si apoi ceretile si rezultate. de ce profesorii nu au pe catedra macar un caculator pt a nu l mai aduce pe al lor de aacsa. apoi impuneti ore de TIC
a TUTUROR disciplinele cocncomitetnt cu asigurarea resurselor necesare-orientare scolara si profesionala realizata de PERSONAL CALIFICAT pentru orientarea avizata a absolventilor-personal calificat pentru CONSILIERE PSIHOLOGICA DE SPECIALITATE in scoli (absolut
Educația tehnologică este una dintre cele mai interesante și atractive discipline, deoarece elevii pe lângă noțiunile teoretice pot crea/realiza produse plecând de la materia de bază până la produsul finit/machetă reprezentativă. absolventul se poate orienta in viitor in alegerea unei profesii studiind modulele de la disciplina educatie tehnologica l
#Astfel educația tehnologică este o formație culturală născută în raportul omului modern cu tehnologia și constituie componenta de bază a culturii,
Educația tehnologică este una dintre cele mai interesante și atractive discipline, deoarece elevii pe lângă noțiunile teoretice pot crea/realiza produse plecând de la materia de bază până la produsul finit/machetă reprezentativă.
ore la discipline ca geografie si istorie asa cum sunt in programele statelor membre UE (intre 3-5 ore!),
aceasta disciplina poate genera inegalitati si mai mari i
#Atenție în ceea ce privește identitatea culturală a unei națiuni, compararea și integrarea ei într-un sistem european,"diversitate în unitate
#atentie la numarul de ore acordat disciplinelor d eistorie si geografie...nu ne dorim oameni dezorientati si fara radacin n
care cuprinde intr-un singur test subiecte de la disciplinele Matematica, Fizica si Biologie, varianta 2 este in masura sa contribuie datorita nr. de ore alocate claselor a V-a si a VI-a,
#-numar mai mic de discipline in trunchiul comun-paleta diversa de optionale pentru formarea de abilitati-nr. ore/saptamana:
iar disciplinele predate sa le poata asigura mai mult integrarea in grup, decat studiul individual.
Consider ca TIC este disciplina importanta in contextul actualei societati informationale, dar ar trebui sa inlocuiasca educatia tehnologica;
#avand in vedere faptul ca de 10 ani am renuntat la toate disciplinele si am pus accent numai pe limba romana, matematica, ed. tehnologica,
Nu cred că disciplinele propuse vor duce la o mai bună formare a absolvenților de gimnaziu.
Noile discipline propuse cine le predă inginerul, economistul? Poate era mult mai bine să se lase un timp mai mare pentru dezbatere.
consider ca cele doua discipline ar trebui sa fie studiate si de catre elevii romani intr-un numar de ore mai mare decat cel actual
În schimb, observ și introducerea mai multor ore pentru disciplinele care NU constituie așa-zisa imba maternă îndepărtându-i, de fapt, de adevărata limbă maternă.
la disciplinele matematica si limba romana sa existe cate 5 ore in trunchiul comun n
#Avand in vedere testele de final de ciclu gimnazial, atat disciplinele limbi straine, cat si disciplina TIC trebuie sa fie bine reprezentate in TC C
dar consider ca pentru parcurgerea optima a programei la disciplina geografie, sunt necesare 2 ore, pentru fiecare an de studiu...
#Ca numar de ore si repartizare a disciplinelor de studiu in fiecare clasa din ciclul gimnazial,
Mult mai importante decat aspectele legate de planul cadru de invatamant mi se par aspectele legate de programele de studiu la fiecare disciplina in parte.
1. Disciplinele Lb Romana si Matematica din clasele primare sunt o baza foarte buna pentru gimnaziu,
fara o logica si o desfasurare creonologica adecvata. 3. Manualele scolare sunt mult prea colorate, cu prea multe sectiuni mici (mai ales la disciplinele tehnice-fizica, chimie)
ca pe o disciplina necesara in clasa a VIII-a, cu atat mai mult cu cat si aici exista materie de studiu ca si la orice alta disciplina. 7. Disciplinele tehnice (fizica si chimie) ar trebui sa aiba si o componenta practica,
cu cateva ore de laborator, pentru o mai buna fixare a notiunilor si fenomenelor studiate.
Nu consider oportun scaderea numarului de ore la disciplinele biologie, geografie, istorie pentru introducerea acelor stiinte socio-umane.
#ca profesor de geografie sustin alocarea acestei discipline cu cate 2 ore la fiecare clasa pentru aprofundarea cunostintelor si o mai buna intelegere a culturii fiecarui popor in parte e
Deasemenea si celelalte discipline introduse ajuta la formare omulu nou care trbuir sa-si cunoasca drepturile, responsabilitatile si de
#Cate 2 ore alocate in Tc pentru disciplinele geografie si istorie e
#Cate 2 ore de geografie cel putin la clasa a 5-a si la clasa a 8-a,
câte 2 ore de geografie la fiecare nivel de clase deoarece este disciplină de bază din cultură firească a oricărui om
cu privire la dreptul de a studia discipline si domenii mai utile, mai interesante, mai de viitor,
deoarece este disciplina ce nu poate fi invatata fara calculator iar dotarile lasa de dorit mai ales in mediul rural.
#ce s cu cacaturile astea noi de discipline socio umane, ny stiti ce prostii sa mai bagsti ca sa ziceti ca reformati invatamantul il ingropati de tot mai bine va ducetinacas s
#ce s cu disciplinele astea de cacat care inlociuesc cultura civica iar imbacsiti capul la copii cu prostii, innebuniti copiii in franta se fc f putina matem si sunt mai dezvoltati decat noi
Discipline socio-umane conform legii educatiei nationale e
#Cea mai OK mi se pare varianta 2...cu unele modificari, si anume: 1. Dirigentia ar trebui sa devina obligatorie ca ora in sine in toti cei 4 ani inlocuind la clasa a V a ora de Chimie, la clasa a VI-a o ora de biologie din cele 2,
1 ora pe saptamana trebuind alocata ambelor discipline (0. 5 Muzica/0. 5 Desen ca in planul cadru actual l
pentru ca asigura continuitatea disciplinelor cu cele din ciclul primar r
#cea mai relevanta este varianta
#Ceea ce am spus anterio o
#Ceea ce avem nevoie este un altfel de educație care să-i pregătească pe oameni pentru viața profesională.
Decongestionam in mica masura sistemul educational si redistribuim temele disciplinelor socioumane la disciplinele deja existente e
#Cel mai bine ar fi menținerea actualului plan-cadru și modificarea programelor școlare la anumite discipline.
#Cel mai important lucru este ca elevii nostri sunt la fel de destepti ca parintii si bunicii lor dar li se ofera spre studiu traznai cu itlu de discipline moderne.
#Cel putin 1 ora pe saptamana la toate nivelele de invatamant din toate disciplinele care au fost si pana acum,
#Cel putin dublarea orelor alocate in TC pentru Educatie Tehnologica, Tehnologia Informatiilor si Comunicarii alaturi de introducerea altor discipline precum Informatica si Tehnologii Asistate de Calculator;
Eliminarea disciplinelor importate din alte sisteme de invatamant straine sau din obedienta fata de o Uniune Europeana, mult prea indepartata de specificitatile nationale romanesti;
#cel putin o ora de educatie tehnologica la fiecare clasa, fiind singura disciplina la care teoria este aplicata in practic c
Disciplinele unde sustinem examen de evaluare (matematica, romana) in clasele VII, VIII ar putea avea 5 ore/saptamana-inclusa o ora de recapitulare si sitematizare a materiei V-VIII.
Discipline precum muzica, desen, tehnologie ar putea fi suplimentate in clasele mici V, VI. Fizica, chimia in clasele V, VI sa cuprinde experimente, exemple practice din natura nu teorii savante unde au nevoie de un calcul matematic inca nestudiat.
Orientarea tuturor disciplinelor spre practic. Toate disciplinele au nevoie de o aierisire in ceea ce priveste programa mult prea stufoasa peste tot t
#Centrarea educatiei pe ele e
#Cereți părerea publicului despre conținului stufos al disciplinei limba română m
#Ceva care sa fie interesan n
#Chestia asta nu se face pompieristic, repet totul trebuie inceput de la resurse si in primul rand finantarea sistemului daca cineva ar dori o schimbare adevarata, cu adevarat temeinica,
desen si muzica doar in clasele mici si cu nivel potrivit si pentru"netalentati",discipline de cutura generala (biologie, istorie, geografie) din plin, religii in general tot pentru cultura generala,
#chimia fiind o disciplina importanta ar necesita mai multe ore, deci varianta
#Chimia la clasa a 5-a si a 6-a nu cred ca e potrivită
#Chimia nu poate fi predata la clasa a V-a. In schimb disciplina Fizica poate fi predata o ora la clasa a V-a urmand ca din clasa a VI-a sa fie introdusa si Chimia (fiind necesare cateva cunostinte de Fizica.
Va propun o varinata prin care s-ar putea lega logic orele acestor doua discipline.
la ciclul gimnazial disciplinele matematica si fizica sa fie predate intr-o singura disciplina (stiinte) si chimia si biologia la fel (stiintele naturii;
cuprinderea mai multor discipline din aceeasi aria intr-una singura ar fi oarecum o solutie pentru cadrele didactice e
CDS trebuie sa completeze disciplinele care ofera educatie artistica la clasele V, VI si educatie artistica sau tehnologica in clasele VII si VIII (in functie de optiunile elevilor si
care cunosc realitatea, pe fiecare disciplina, care sa contabilizeze tot si sa ajunga la o solutie optima pentru acest plan-cadru, document extrem de important, de altfel!
Nu uitati ca fiecare disciplina e importanta, dar limba noastra, de departe ar trebui sa fie prioritara:
Programele disciplinelor sa fie suple, esentializate, sa fie corelate cu cerintele pentru examene e
#Clasele V-VII 2 ore de Geografie pe saptamana minim
#clasele V-VII-2 ore/sapt clasele VI-VIII-1ora/sapt. TIC cl. V-VIII-1ora/sap p
să fie disciplină de TC în oricare dintre variantele de plan cadru. Posibilitățile de șanse egale în pregătirea examenului de acces în liceu trebuie
Să se acorde importanță, disciplinelor pentru formarea tinerei generații, a resursei umane pregatită să facă față noilor tehnologii,
care studiază efectiv toate disciplinele de învățământ la clasă, să nu se facă diferențe în sensul
că profesorii de materia X decid pentru celelalte discipline de învățământ p
#Consider că în varianta 2 se respectă mai bine principiul coerenței pe verticală în cadrul ariei curriculare"Matematică și științe
Educația pentru sănătatear trebui inclusă ca disciplină în trunchiul comun cu 1 oră pe săptămână la fiecare an de studiu întrucât atât informarea asupra unui stil de viață sănătos, în toate aspectele,
deoarece consider ca este necesar sa creasca numarul de ore la aceste discipline pentru ca elevii sa poata acumula mai multe cunostinte,
Varianta 2 aloca disciplinelor Isatorie si Geografie doar o ora pe saptamana. Trebuie sa nu uitam ca elevii sustin teza in clasa a VIII-a la una dintre aceste discipline,
iar in clasa a XII-a dau examenul de bacalaureat. Nu credeti ca bazele oricarei discipline se pun in gimnaziu?
Introducerea chimiei, in special, la clasa a V-a mi se pare putin exagerata. Si o ultima intrebare, avem profesori specialisti de gimnaziu
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011