dar nu renuntand la ora de limba romana, sau intoducand ora de cunoastere a drepturilor, intrucat ei cunosc prea bine si prea multe, fara a-si cunoaste responsabilitatile,
#Ar trebui sa se introducă o oră de limba română la clasa a VIII-a în locul celei de limba latină
care prezintă un număr optim de ore de Geografie si Istorie la clasa a V-a, necesare formarii unor minime noțiuni de cultura generală.
deoarece un popor fără cultura generală, fără cunoașterea naturii sale, a înaintașilor, a moștenirii sale culturale cade mai târziu in ignoranta, prostie, incorectitudine i
#Toate ariile curriculare sunt imporante in dezvoltarea socio-culturala a elevilor cea mai importanta fiind limba roman n
care urmează doar gimnaziul apoii se îndreaptă spre școlilel generale trebuie asigurate cunoașterea istoriei universale și a celei naționale pentru a-i asigura un bagaj de cultură generală r
Chiar daca avem 4h/sapt. de Limba romana ei tot nu vor invata sa faca analize sofisticate pe text
Mi sr pare ca nu e o dezbatere, cel putin in privinta disciplinei limba romana.
În varianta 3 la limba a doua este prevăzută o singura ora, ceea ce este insuficient pentru învățarea limbii respective s
De asemenea reducerea numarului de ore la limba romana nu este o masura necesara, tinand cont de faptul ca promovabilitatea la examenele nationale nu este una multumitoare e
nu va invata pt el (pt cultura sa) ci va invata pt mama/tata/nota.
limba romana, religia, geografia si istoria a
#Trebuie pus accentul pe tehnologii si limbi străine. Ceea ce îi ajută pe elevi în viața de zi cu zi.
Consider BIOLOGIA si LIMBILE STRAINE-intr-o societate pe care o consideram moderna-la fel de importante ca si Limba română sau Matematica.
limba si literatura romana, pentru care nu ar trebui sa se scada numarul de ore de studiu.
Materiile din aria curiculara matematica si stiinte, respective limba si comunicare sunt corect integrate in varianta 1.
#As sugera mentinerea a 5 ore de limba romana la clasa a 5
#Varianta 3 este cea mai convenabila atat pentru elevi cat si pentru profesor r
#Varianta 1 constituie o dezvoltare optima pentru elevii din clasele gimnazial l
#Variantă 1 conține toate orele pentru V-VIII de consiliere respectiv orele alocate limbilor moderne r
ce ar fi trebuit sa promoveze cultura autentica. Nu le putem cere copiilor, viitorilor cetateni ai tarii, ai lumii, sa respecte
ceea ce nu cunosc, privându-i din programa scolara de orele de cultura si practica artistica,
Este suficient ca ne invadeaza manelele si kitsch-ul de pretutindeni, ca la televiziuni se promoveaza prostul gust, modelele lipsite de cultura si educatie, emisiunile de tip tabloid.
#Varianta numarul 3 imbina adecvat si echilibrat disciplinele reale cu cele umane dand posibilitatea la sfarsitul ciclului gimnazial achizitionare unor cunostiinte suficiente care sa contribuiue la cultura generala
pentru ca ciclul gimnazial formeaza cultura generala, nu specialisti in domeniu u
#Volumul prea mare de informatie si sa se puna accent pe practica nu pe teorie e
deci cum sa faci ca ora de limba romana sa fie placuta, mai ales la clasa a V-a,
să dețină o cultură generală cu o bază solidă și îndeosebi în contextul în care, există posibilitatea reală de a călători oriunde în lume, mai ales în UE ®
#Aspecte de gramatică (limba română), în prezent sunt studiate în urma față de limbile străine: la lb. franceză se studiază articolul înainte de a fi studiat la limba română.
La disciplina geografie-cl. a Va cu 1 h pe săptămâna nu sunt studiate elemente de geografie generală,
#-Mentinerea celor 5 ore de limba romana de la clasa a V-a necesare pentru inv. simultan.
#Au aparut chiar si in limba romana atatea carti care desfiinteaza competitiile intre copii si incurajeaza munca in echipa, desfiinteaza pedepsele si recompensele, TEMELE,
#-pastrarea orei de consiliere si orientare la toate clasele din ciclul gimnazial,-cuprinderea a 5 ore de limba si literatura romana la clasa a V
care limbă latină nu mai este inclusă în disciplinele clasei a VIII. Nu mai suntem un popor latin?
Bine ca nu ați introdus limbă maghiară ca disciplină obligatorie o
#cat mai putine informatii si mai multa practic c
#CÂT ȘI CÂȚI AȚI LUCRAT ÎN TERITORIU, LA CATEDRĂ? CÂȚI CUNOAȘTEȚI DIN REALITATE PARTICULARITĂȚILE DE VÂRSTĂ ALE ELEVILOR DE GIMNAZIU?
Sunt de acord cu numarul de ore de la limba romana, cu limbile straine (desi si aici este o problema mare cu resursele pe
#Ce se intampla cu norma didactica a profesorilor de limba romana in contextul in care se pierd 2 ore e
Trebuie să rămână 5 ore de Limba română la clasa a V-a, iar la clasa a VIII-a ar trebui introdusă încă o oră de Limba română.
Limba Latină este necesară elevilor din clasa a VIII-a pentru a-și cunoaște originile. Trebuie reduse nu orele de Limba română,
care este limba noastră maternă și disciplină de examen, ci conținuturile mult prea tufoase Așadar, revizuiți conținuturile programelor mai întâi n
#Cele trei variante propuse sunt straine de formarea elevului ca roman n
#Cerem un procent mai mare din PIB pentru educatie! Nu luati ca exemplu sistemele occidentale.
#Consider ca este necesara alocarea de cel putin 2 ore/sapt unor discipline de cultura generala,
4 4 4 4 Limba Modernă 1 3 3 2 2 Limbă modernă 2 0 0 2 2 Opțional*CDS 0-1
#consider ca numarul de ore de matematica si lb romana nu trebuie sa depaseasca orele din trunchiul comun, adica optionalul din aceasta arie curriculara sa se indrepte spre limba straina avansat t
spre exemplu programa disciplinei la limba romana pentru clasa a 5-a (care este, oricum, foarte incarcata) nu va putea fi parcursa cu o ora in minus,
Limba romana nr. de ore 4 in loc de 5 in clasa a V-a,
Propunerile ar trebui sa aiba in vedere si numarul orelor de limba materna in cazul scolilor cu predare in limba minoritatilor
#Consideram ca disciplinele limba romana si istorie trebuie sa aiba un numar suficient de ore, mai ales pentru elevii din mediul rural,
#Consideram ca scaderea numarului de ore la disciplinele limba si literatura romana si istorie contravin interesului cultural si national al poporului roman n
#Considerăm că sunt necesare păstrarea celei de a cincea ore de limba română de la clasa a V-a
Educatia tehnologica este utila pentru cultura generala la fel ca istoria, georgrafia si biologia, deci trebuie o ora in fiecare sapatamana si la acesta materie.
în defavoarea celor de grup sau interactive. 2. pregătirea profesorilor și cultura educațională axată pe predarea informațiilor de multe ori nu face posibilă formarea pe bază de competenț d
pe lângă limba maternă și a limbilor moderne consacrate (franceză, engleză, germană), limba latină sau una dintre limbile naționale ale tărilor cu care se învecinează România (bulgara, sârba, maghiara, ucraineană, eventual
în parteneriat cu profesorii de limba și literatură română și cu cei de de limbi și literaturi străine. 3. Să fie incluse în planul cadru activitățile de educație nonformală, excursii, vizite,
Nu se poate studia o limba straina doar pe baza vocabularului, e nevoie de gramatica,
insa un copil trebuie sa cunoasca gramatica limbii romane ca sa poata face niste analogii si sa invete mai bine si mai usor o limba straina.
mai de calitate sau mai mediocră, este SINGURUL centru sau focar de CULTURA si de EDUCATIE!
sau la limbile straine de notiuni gramaticale ce inca nu le au parcurse la limba romana a
#Cred ca ar fi foarte important pastrarea in continuare a celor 5 ore de limba romana a
istorie, geografie, limba romana, biologie etc. exercitii de orientare in spatiu u
#Cred ca este necesara o alocare a numarului de ore intr-un mod mai omogen decat sunt prezentate in cele trei variante.
#Cred ca este suficient sa fie predata o limba straina cu cate 2 ore pe saptamana si o alta cu 1 ora pe saptamana.
#cultura are un rol foarte importanta in dezvoltarea elevulu u
#Cultura Generala a elevilo o
#cultură generală actualizată a
#Cultura Generala este baza sau fundamentul educatiei! Educatia se face cu temeinicie in segmentul gimnazial, iar fara sa iti cunosti originile si tara, nu poti sa-ti cladesti un viitor r
#Cum am mai spus, reforma ar trebui să se refere la conținut și la predarea acestuia, nu la numărul de ore.
Poți să faci 28,29 de ore de tâmpenii sau de lucruri importante pentru dezvoltarea completă și armonioasă a copilului.
Cine va preda acele materii inexistente încă? Dar ce va preda? Din ce va preda?
#CUPRINDEREA IN PLANUL CADRU A DISCIPLINELOR CARE ASIGURA CULTURA GENERALA A ELEVULU U
#curriculum la decizia scolii sa fie corect ales la decizia parintilo o
#Curriculum-ul integrat va crea mari dificultăți în aplicarea sa. Lipsa orei de consiliere și orientare, pe anumite variante, un minus în ceea ce privește educația în genera ®
#Dacă în Varianta 1 se revine supra nr de ore de limba română se reintroduce studiul limbii latine și se renunță la Disciplinele socio-umane,
sub nicio forma nu sunt de acord cu numarul de ore la Limba romana (in toate variantele 4 ore) la clasa a V-a,
#Daca tot nu se mai pune accent pe limba romana propun ca intrarea la liceu sa se faca pe baza altor examene:
Astfel, geografia contribuie la formarea compe¬tențelor de comunicare în limba maternă prin utilizarea limbajului de specialitate și explicarea realității geografice,
în clasă a V-a să reduci numarul de oră la limbă romană? Această etapă de învățare este una foarte importanță,
totusi avem o ora mai putin pentru limba 2, clasa a V-a. In concluzie,
#4 ore de limbi străine și 4 de limba română? Unde mergem e
#dezvoltare armonioasa a elevilo o
#dezvoltarea abilitatilor practic c
#Dezvoltarea bazei materiale si asigurarea resurselor r
#dezvoltarea competențelor chei e
#Dezvoltarea creativității copiilor o
#Dezvoltarea creativitatii cu 2 ore la educatie muzical l
#dezvoltarea emotionala a elevilor tinand cont de dezvoltarea lor psihica si fizic c
#Dezvoltarea personalitatii si a inteligentei emotionale ale elevilor cu ajutorul disciplinelor artistice e
#Dezvoltarea psihomotorie se regaseste mai mult in varianta
#dezvoltarea sociala si evolutia persoanei in cadrul societati i
#5 ore de limba romana obligatorii pentru toate clasele gimnazial l
#Dezvoltarea unei gândiri bazate pe experimente t
#dezvoltarea unor achiziții fundamentale pentru parcursul educațional, profesional și social prezent și viitor, inclusiv a celor relevante pentru utilizarea noilor tehnologi o
#Din cate am observat a crescut numarul de ore TC. Elevul va avea mai multe ore si va fi obosit t
#5 ore limba romana la clasa aviii
#Din perspectiva mea planu, cadru tebuie sa contina un numar fix de ore alocat disciplinelor de studiu
La limba romana lectiile sunt din ce in ce mai sumare, se prezinta doar cate un mic fragment dintr-o lucrare
#Din TC al ariei curricular Limba si communicate a fost exclusa studierea limbii latine. Consider ca acest lucru este inacceptabil pentru un popor de sorginte latina in conditiile in care, de pilda,
disciplina de cultura generala in cadrul careia se pot forma o mare varietate de competente (inclusiv TIC C
#Disciplinele de cultura generala sa aiba o pondere mai mare de ore, istoria, geografi i
#Disciplinele de trunchi comun trebuie sa aiba o pondere mai mare (cate 2 ore de biologie la cls V-VII si 1 ora la clasa a VIII-a),
#Dispariția unei ore de Limba romana la clasa a V-a nu este tocmai potrivită
#Doresc mai multe ore de matematica, limba romana, engleza si informatica a
#Doresc menținerea actualului plan cadru r
#Doresc o modificare masivă a programei, a conținuturilor învătării, o libertate mai mare de alegere a materialelor didactice de utilizat de către profesor,
#Doresc să se revizuiască micșorarea numărului de orelor de limba româna, biologie, ed. tehnologică, istorie și a numărului de ore destinate opționalelor ținându-se cont de particulartățile de vârstă ale copiilor și a îngreunării an de an a programelor școlare pe
adica nu trebuie clase in plus, fiecare clasa sa aibe specificul ei de ex, clasa de limba romana si o limba sau doua, clasa de arte cu muzica,
#E foarte rau ca se reduc numarul de ore de limba romana, in loc sa se inmulteasca.
#e importanta cultura generala si dezvoltarea personal l
#E importsnt sa se faca ore de ed plasruca si muzic c
#E indicat ca TIC/ul din gimneziu sa fie predat tot de profesorii de Educatie tehnologica, in conditiile in care acestia se perfectioneaza in acest domeniu,
Cultura este ceea ce ramane dupa ce uitam tot ce am invatat "/eu am uitat aproape tot
La matematica si limba sunt de ajuns 4 ore e
#Accent pe formarea personalitatii elevulu u
#Educatia plastica si Educatia muzicala ar trebuit sa se studieze timp de un semestru prin rotatie.
Limbile straine, mai ales limba 1 ar trebui sa aiba 3 ore pe saptamana. Suntem in era comunicarii.
#Educatia tehnologica disciplina de cultura generala, creativ-aplicativa, cu aplicatii in viata de zi cu zi in era tehnologiei i
Nu vad"cultura locala si zonala".Adica hai sa vedem ce muzee avem aproape, castele, parcuri etc.
#Eliminarea unei ore de limba romana, este o decizie in neconcordanta cu nivelul actual de educatie in acest momen n
să și formeze cultura generală în gimnaziu și doar să și-o completeze pe parcursul vieții l
Limba romana ar trebui sa aiba 5 ore pe saptamana la toate clasele. Limba Moderna 2 sa aiba la toate clasele 2 ore pe saptamana.
va crește șomajul în rândul profesorilor de limba română, de exemplu, care se vor vedea nevoiți
În concluzie, acest plan-cadru trebuie modificat prin creșterea numărului de ore la disciplina limba română, astfel încât să se asigure norma didactică minimă de 18 ore,
#Este esential sa vorbim o limba romana corecta, sau sa li se predea elevilor discipline moderne?
Nu au fost consultate diversele organisme de cultura ale tarii (universitati, academie, personalitati culturale s. a
< Back - Next >
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011