#corespunde cerintelor actuale ale educatiei romanest t
#Cred că adevărata problemă este numărul de ore, mult prea mare, dar și diversitatea materiilor, majoritatea fiind obligatorii.
#Cred ca ar trebui mai multa flexibilitate in alegerea disciplinelor de catre scoli i
#Cred ca ar trebui prevazute si ore de informatica (programare) in T T
#Cred ca asigura o pregatire armonioasa a elevior si posibilitatea descoperirii inclinatiilo o
#A reduce orele de limba romana si a elimina Limba Latina nu echivaleaza cu o reforma reala.
#cred că Disciplina Ed. tehnologică trebuie studiată la toate clasele de gimnaziu pentru că îi învață pe elevi numai lucruri de
#Cred ca disciplina Educatie pentru drepturile copilului este o pierdere de timp, n-ar trebui introdus s
Deci, pentru a fi de acord cu un număr de ore la o disciplină, ar trebui să știm ce și cât avem de predat.
apoi la numărul de ore alocat unei discipline. Până acum văd că ați procedat exact pe dos.
fără alte discipline suplimentare e
#Cred ca materia pentru clasele gimnaziale trebui diminuata semnificativ. Orele de arta plastica si muzicala ar trebui indepartate complet din programa obligatorie, la fel ca cele de religie.
De exemplu, nu inteleg ce mai cauta educatia tehnologica, in conditiile in care este doar o disciplina teoretica!
Si asa mi se pare mai corecta o disciplina numita Stiinte cu capitole de fizica si chimie!
Cred ca notiuni simple de chimie pot fi incluse in programa de biologie/fizica si studiul chimiei ca disciplina de sine statatoare ar putea incepe in clasa a VI-a. In felul acesta elevii ar avea o ora/saptamana
daca s-ar axa pe partea practică a acestor discipline și utilitatea lor în viața cotidiană, noțiunile noi
care se învață la diferite discipline, să nu mai trebuiască, de exemplu, la orele de fizică
pentru ca elevul să înțeleagă, grosso modo, această disciplină; la fel cu fizica sau chimia. Disciplinele socio-umane propuse sunt suspendate deasupra tuturor,
fără să fie în relație cu restul disciplinelor. Educația pentru sănătate devine opțional într-o lume a supraponderalilor în fulminantă expansiune..
#Cred totusi ca trebuie găsită o soluție ca TIC-ul sa fie studiat și la clasele VII-VII I
Reducerea cu 1 ora, la nivelul clasei a V-a, la disciplina"Limba Și Literatura Română"nu inseamna nimic.
Daca numarul de ore pe saptamana la aceasta disciplina s-ar reduce la 3, in toti cei 4 ani in discutie, POATE s-ar produce mai putini analfabeti
can se stie ca scolile nu sunt dotate cu resurse pentru o reala performare a acestei discipline;
#Cu amendamentul ca disciplina TIC ar trebui sa faca parte din trunchiul comun si la clasele a VII-a si a VIII
#Cu cateva modificari. 1. Cele 4 discipline noi din aria socio-umane: Educatie pentru drepturile copilului''-V,,,Educatie interculturala''-VI...
sunt niste discipline care nu mi se par adecvate varstei elevilor si nici atat de necesare ca sa incarcam programul copiilor la aceasta varsta!!
2. disciplina,, Educatie tehnologica este inutila, iar TIC doar la a V-a si avi-a este insuficient;
acestea fiind discipline de aptitudini. TIC nu cred ca ar trebui sa nu se mai predea in ultimii ani de gimnaziu,
#Cu mentiunea ca disciplina FIZICA sa fie studiata inca din clasa a V-a cu 1 ora pe saptamana pentru a-i ajuta pe cei
Precizez strict partea de discipline pe care o cunosc. Chimia nu poate fi predata la clasa a V-a. In schimb disciplina Fizica poate fi predata o ora la clasa a V-a urmand ca din clasa a VI-a sa fie introdusa si Chimia (fiind necesare cateva cunostinte de Fizica.
Va propun o varinata prin care s-ar putea lega logic orele acestor doua discipline.
Fizica: clasa a V-a (1 ora), clasa a VI-a (2 ore), clasa a VII-a (2 ore),
#Cu observatia ca la disciplina istorie, la clasele a VI-a si a VII-a strebuie pastrata optiunea de 1-2 ore la disciplina istorie e
Aceasta disciplina este creativa si ii bucura pe elevii mai mici, in vreme ce la cls a VIII-a devine o disciplina de la
care se poate lipsi pentru a merge la meditatii sau in parcuri (chiul, adica). Si inca un punct din care am putea vedea situatia acestei discipline este faptul ca in clasele primare se tine an de an,
apoi ia o pauza in cls a V-a si revine din cls a VI-a. Este ilogic si complet inutila dispunerea aceasta a orelor de la aceasta disciplina a
#cu unele imbunatatir r
#Cu unele modificar r
#Cu unele modificar r
#Cu unele modificari si anume: sa se scoata disciplinele socio-umane de la clasele a V-a si a VI-a,
chimia de la clasa a V-a, a VI-a, fizica de la clasa a V-a
care i le poate oferi un set de discipline precum Limba Romana, Geografia sau Istoria a
#Daca ati sti ce mult le plac elevilor activitatile practice de la disciplina Educatie tehnologica de la clasa a V a,
#Dacă disciplinele umane mai pot fi studiate și acasă, la bibliotecă (presupun mai mult capacități de memorare) înțelegerea proceselor științifice sau tehnologice au nevoie obligatoriu de un profesor.
mi se pare normal sa se intrerupa studiul acestei discipline in clasele a VII-a si a VIII-a,
#Daca se introduce obligatoriu disciplina TIC in gimnaziu in toti anii de studiu, noi profesorii de TIC din liceu mai avem aceasta disciplina?
Deja a fost redusa la 1h/sapt fata de trecut cand erau 2h/sap p
Notiuni din aceste discipline studiaza din cl a III-a si a IV-a, iar cand ajung in clasa a V-a si a VI-a acestea nu se mai studiaza.
Ma intreb cu ce sens se studiaza la clasele mici daca nu se continuie si in clasele a V-a si a IV-a. Deasemeni binevenita este si disciplina TIC, o disciplina mult
Doar prin disciplinele științifice și tehnice? uitam de multe ori ca adulții de mâine au nevoie de artă ca sa aprecieze valorile naționale, de cunoașterea trecutului istoric și implicit de formarea estetică i
dar și conexiunile dintre disciplinele care compun știința geografiei (geografia fizică, geografia umană, geografia regională, etc..Am prezentat, pe scurt,
#Aceasta varianta ramane in cutezanta reprezentarii optime a tuturor disciplinelor, cat si a profesorilor care au fost formati de o Universitate,
-care ne-am dorit sa devenim profesori sa-i invatam pe altii si sa culegem cele mai bune atitudini ale performantelor din abilitatile de viata dezvoltate la fiecare disciplina impart t
Fizica este o disciplina grea pentru elevii cls v, vi. Scoti ed tehnologica, disciplina ce-i invata pe copii sa fie practici
#De ce sunt eliminate orele de educație pentru sănătate? Oare elevii nu mai au nevoie
În schimb, sunt introduse așa numite discipline socio-umane, care seamănă suspect de mult cu informarea politică din vremea regimului comunist g
#deoarece a fost scoasă disciplina mea preferată LIMBA LATINĂ, și nu mi se pare un lucru de neluat in seamă. sunt profesor de 17 ani și am predat această disciplină cu drag,
chiar ăi la trei școli pentru a -mi completa catedra de 18 ore/săptămană e
#Deoarece avantajeaza disciplina pe care o predau, dar nu descongestioneaza programul elevilor care ajung sa aiba 6-7 ore in fiecare z z
#Deoarece elevul poate acumula cunoștințe din toate disciplinele importante necesare societății
#Deoarece este mai apropiata de planul cadru actua a
#Deoarece este mai potrivită specificului unității școlare l
#deoarece la biologie dispare plaja orara si nu este introdus cursul de prim ajutor asa cum s-a spus pe taoate canalele de stir r
INTRODUCINDU-SE DISCIPLINA TIC OBLIGATORIE TOTI ELEVII CICLULUI GIMNAZIAL AU POSIBILITATEA SA ISI DEZVOLTE COMPETENTELE DE UTILIZARE A COMPUTERULU U
#Deoarece la clasa a V a chiar era nevoie la disciplinele socio-umane la 2 ore în special la geografie
#Deoarece la disciplina istorie, la clasa a V-a sunt alocate 2 ore, asa cum ar trebui si la clasa a VI-a daca programa ramane la fel de incarcata a
care le plac anumite discipline. Oferitilor copiilor un plan cadru cat mai mic de ore deoarece ei trebuie sa mai stea si cu parinti si sa le lasam timp liber si pentru a face
#deoarece se vor reduce catedrele didactice prin reducerea numarului de ore la anumite discipline si vom intregi randurile somerilo o
Deasemenea consider ca disciplinele de la gimnaziu cuprind foarte multa informatie care nu foloseste in mod curent oamenilor deci propun simplificarea materiilor.
#Desi consider oportuna introducerea din clasa V-a a disciplinelor de fizica si chimie in gimnaziu,
să învețe transdisciplinar 3 discipline destul de dificile, de asemenea programul lor era mai liber și se punea accent pe activități practice.
Nu inteleg de ce este mult mai important matematica decat celelalte discipline e
#Din experiența de părinte am învățat că este bine ca un copil să aibă puține ore într-o zi.
#Din experiența mea de 15 ani la catedră, consider că la disciplina Biologie, la clasa a V-a,
De asemenea, consider necesară introducerea Educației pentru sănătate ca disciplină în trunchiul comun, de la clasa I la clasa a XII-a. Programa acestei discipline a fost elaborată în PROGRAMUL NAȚIONAL"EDUCAȚIA PENTRU SĂNĂTATE ÎN ȘCOALA ROMÂNEASCĂ"în anul 2005.
Obezitatea în rândul adolescenților numărul în creștere de avorturi la această vârstă, abuzul de substanțe toxice, tutun și alcool, violența ce caracterizează tot mai mult mediul școlar arată necesitatea stringentă a educării tinerilor de la vârste fragede pentru preîntâmpinarea acestor realități îngrijorătoare f
#Din fiecare variantă lipsește limba latină, singura disciplină din gimnaziu care ne ajută să conștientizăm originea latină a poporului nostru l
#Din pacate in cele trei variante supuse dezbaterii publice, la disciplina limba romana la clasa a V-a nu avem posibilitatea de a alege o alta varianta,
materia limba si literatura romana este disciplina de examen, trecerea din ciclul primar in cicluc gimnazial necesita acomodare din partea elevilor si un efort suplimentar din partea profesorilor pentru a-i deprinde cu noile cerinte in acest domeniu, varianta de eliminare a unei ore de limba romana
dar nu ar trebui ca disciplina sa se numeasca educatie pentru drepturile profesorului. In momentul actual drepturile copilului sunt peste cele ale profesorului.
Apoi disciplina educatie interculturala consider ca se preteaza tendintei de globalizare a societatii. Educatia economica si tehnologia informatiei si a comunicatiilor sunt binevenite ca discipline in planul cadru.
Si educatia pentru sanatate este binevenita, dar cu teme ce abordeaza sanatatea umana, o alimentatie corecta si rationala, consecintele consumului unor produse nocive pentru sanatate.
Introducerea educatiei sexuale in cazul acestei discipline este o prostie la aceasta varsta si s-a dovedit si in alte tari ca in loc sa limiteze numarul avorturilor si a bolilor cu transmitere sexuala
Concluzie-disciplinele educatie pentru drepturile copilului, educatie interculturala si educatie pentru cetatenie democratica nu isi au rostul, sunt binevenite educatia economica,
#Din punctul de vedere al profesorului de istorie si geografie, o ora pe saptamana alocata acestor discipline ar fi ff putin.
exista o disributie echitabila a orelor atat pentru discipline reale, umaniste cat si pentru a dezvolta abilitati artistice si care tin de dezvoltarea armonioasa. t si pentru cele
care să predea fizică, chimie și biologie (o singură disciplină-științe) cu câte 2-3 ore pe săptămână, clasele V-VIII.
că aceste două discipline (și tehnologia) sunt vitale revigorării economiei românești r
#dintre cele 3 variante as fi mai aproape de varianta 3 pentru ca pastreaza Ed. Muzicala&Plastica, foarte importante!
Manualele pentru Disciplinele socio-umane ar trebui mult revizuite si profesorii"up-grad-ati".Nu imi e clar ce inseamna''consiliere si orientare",dirigentie cumva?
aceste discipline se pot aprofunda in liceu, profil real sau la filiera tehnologica (pentru cei ce au aceste optiuni si capacitati native).
Mai multe ore de limba straina (una, nu doua discipline), ore de sport si mai multe ore in zona artelor ar fi fost utile in planurile cadru!
scolile vor spune romana si matematica (presiunea Examenului de Evaluare Nationala este foarte mare si in continua crestere de la an la an) si discipline pentru profesorii
mi se pare nepotrivit ca la clasa a V-a sa se studieze Educatia pentru drepturile copilului sau la celelalte clase (VI, VII)- acele discipline socio-umane.
#Disciplina Educatie pentru sanatate nu se regasest t
#disciplina educatie tehnologica trebuie continuata cu 1 h/sapt pentru toate clasele V-VIII, altfel ar fi dificil sa-ti formezi ca elev minime competente tehnologice pentru a putea urma un liceu tehnologic sau o scoala profesionala in cunostinta de cauz z
#Acorda putina atentie si istoriei destul de neglijata avand in vedere ca aceasta materie ar trebui studiata mai mult pt societatea in
#Disciplina istorie ar trebui sa aiba cate 2 ore/an de studiu u
#Disciplina Istorie primește o oră în plus la clasa a V-a, necesară pentru ca elevii să cunoască și
să înțeleagă mai bine rolul istoriei în societatea de azi. La clasele V-VI ar fi mai indicat
#Disciplina pe care o predau nu este drastic afectată, dar reducerea numărului orelor de limba și literatura română în condițiile în care sunt tot mai mulți elevi
Deasemenea introducerea disciplinelor socio-umane este o necesitate în contextul economico-social în care trăim o
#Disciplina Religie ar putea fi studiată doar în clasele V-V
#Disciplina T. I. C. e foarte importanta si consider ca trebuie studiata in toti cei 4 ani de gimnaziu,
cate 1 ora/saptaman n
#Disciplina TIC ar putea sa aiba chair un numar mai mare de ore alocat. Suntem in secolul informaticii,
se da BAC din competente digitale iar copiii nostri nu stiu sa opereze corect un PC.
#disciplinele au rămas aproximativ aceleasi, cu modificarea denumirii (Educație Civica), cu eliminarea Latinei la clasa a VIII-a (de acord),
s-a jonglat la numărul de orela unele discipline, iar in final numărul total de ore este la fel de mare ca in vechiul plan-cadru,
#disciplinele de cultura generala precum geografia si istoria ar trebuisa fie prevazute cu mai multe ore,
#disciplinele din cadrul științelor să fie studiate separat (fizică, chimie), oferind posibilitatea profesorilor să aibă mai multe ore
#Disciplinele din trunchiul comun ar trebui restrânse; nu văd cum ne-am descurca cu mai puține ore de limbi străine,
dar discipline precum educația muzicală, educația plastică și religia ar trebui să fie studiate ca niște opționale sau ca niște discipline la
care elevii să nu primească note
#-este singura varianta care prevede cate 1 ora TIC pentru fiecare clasa V-VII I
#disciplinele limba romana si matematica in fiecare zi cate o ora, lipseste limba latina, in fiecare an de studiu ar trebui sa existe materiile:
#Disciplinele socio-umane nu-și au rostul, a aceste vârste s
#Disciplinele socio-umane propuse ar putea sa existe doar incepand cu clasa a saptea iar materia
care se presupune a se preda sa fie concentrata in cele 4 semestre ale claselor a 7-a si a 8-a. Altfel vor fi doar o pierdere de vreme e
#Disciplinele socio-umane sa aiba un caracter obligatoriu, nu statutul de optional si sa fie predate de profesorii de istorie cu competentele necesar r
#disciplinele socio-umane sunt o inventie care nu va aduce nimic nou decat mai multa toceala.
#disciplinele sunt bine proportionate in formarea si educarea elevulu u
#Disciplinelor de istorie si geografie trebuie sa li se aloce un numar mai mare de ore daca se are in vedere importanta lor pentru cultura generala si pregatirea intelectuala a elevilo o
#dispare 1 ora lb. si lit. romana, ora de lb. latina cl. 8, apar diversificate pe ani disciplinele socio-umane (fb), creste la cl. a8a cu0. 5 planul cadru la arte sicu 1 ora
la ed. fizica, se introduce tic, exista la dispozitia scolii si 1-2 ore de cds.
#Dispunerea mai echilibrată a disciplinelor în funcție de particularitățile de vârstă ale elevilor (ex. aria curriculară Matematică și științele naturii È
#doresc sa alocati cate 2 ore la fiecare clasa pentru disciplina istori i
#dorim mai multe ore de limba englez z
#Dorim păstrarea orei de muzică pentru TOȚI copiii de gimnaziu. Educația prin muzică este elementară,
Totodată Varianta 2 integrează în Aria curriculară Om Și Societate acele discipline socio-umane, care în viața cotidiană de multe ori lipsesc din educația elevilor.
la care se adauga cel putin 3 ore pe care elevul constiincios (care este ma degraba un elev fictiv) le aloca pentru temele de acasa si pregatirea la cele 5-6 discipline de a doua zi, la ce performante
#dupa parerea mea sunt putine ore la disciplina geografi i
#După părerea mea varianta 3 ar fi mai bună, dar cred că TIC ar trebui să facă parte din TC la toate clasele, nu numai la V, V l
#E foarte bine ca s-a introdus cate o ora pt. disciplinele socio-umane si 2 ore pt istorie si geografie la cls. a 5 a cand se deprind notiunile de baza ale acestor discipline.
Introducerea chimiei și a altor discipline solicită suplimentar elevul. Menținerea orei de latină este necesară pentru familiarizarea elevilor cu terminologia limbii latine regăsită sila alte discipline:
biologie, farmacie, medicină. Caracterul latin al limbii române este ușor înțeles prin studiul limbii latine.
limba latină la nivelul clasei a VIII-a este necesară pentru că și la alte discipline (biologie, medicină,
limba latină la nivelul clasei a VIII-a este necesară pentru că și la alte discipline (biologie, medicină,
Introducerea chimiei și fizicii, a altor discipline socio-umane necesită un efort suplimentar din partea elevilor,
Introducerea chimiei și fizicii, a altor discipline socio-umane necesită un efort suplimentar din partea elevilor,
în cadrul normei didactice (ore plătite), cu discipline opționale pentru asigurarea unei bune prezențe la Olimpiada gimnaziilor.
Poate în loc de chimie-fizică în clasa a V-a ar fi mai utilă această disciplină!!!
#Educatia plastica si muzicala are un rol foarte important în dezvoltarea personalității umane, a îmbogățirii afectivității,
Religia, un obiect predar confesional, fara finalitati educationale sau adevaruri stiintifice valide, cu profesori slab pregatiti are acelasi statut ca orice alta disciplina, un lucru umilitor pentru un profesor
care se realizeaza un echilibru intre pregatirea tehnica si cultivarea sensibilitatii prin arta, cultura, discipline socio-umane), cultivarea motivatiei muncii cu accent pe responsabilitate si etica, stabilirea
#Educatia tehnologica este disciplina care asigura trans si interdisciplinaritatea, vizand competențe ce nu pot fi eliminate din curriculum,
deoarece este o disciplina care se studiaza in toate scolile din U. E. fiindu-i alocate un numar mai mare de ore atat de teorie cat si practica.
In plus aceasta disciplina contribuie la cultura generala a elevului din punct de vedere tehnologic. Educatia tehnologica pune accent pe latura practica, implicandu-l pe elev in descoperirea mediului in
#Educatia tehnologica este singura disciplina care formeaza competente practice elevilor din invatamantul gimnazial. Elevii nu au aceasta posibilitate prin parcurgerea celorlalte variante.
Educatia fizica este o disciplina importanta pentru dezvoltarea fizica si psihica a elevilor, dar ce facem in cazul in
care elevii au scutiri medicale pentru aceasta disciplina? Vor sta pe marginea terenului de sport si vor privi la ceilalti elevi.
Din punctul meu de vedere este singura disciplina ce formeaza competente de acest gen la elevi.
orelor alocate acestei discipline
#educatia tehnologica formeaza abilitati practice si vine in completarea cunostintelor de fizica, chimie si biologi i
ar trebui scoasa sau inlocuita cu o disciplina utila vietii, spre exemplu MESTESUGURI POPULARE ROMANEST.
O astfel de disciplina este in concordanta cu"Arts and Cultural Education at School in Europe,
TIC-ul trebuie introdus în trunchiul comun fiind disciplina întâlnită în toate domeniile și cu care elevii lucrează de fapt de la grădiniță sau chiar mai devreme;
Discipline socio-umane se pot studia în clasele VII/VIII. Matematica ar necesita 5 ore pe săptamâna,
deoarece este printre putinele discipline din invatamant care formeaza competente de abordare a unor situatii practce din viata de zi cu zi i
#Alocarea a 2 ore/săptămână pentru disciplina geografie asigură formarea deprinderilor și însușirea temeinică și conștientă a cunoștințelor geografice de bază esențiale pentru formarea unei culturi geografice solide în rândul
locul și importanța acestor discipline în contextul curriculumului național, având grave repercusiuni în formarea individuală a elevilor din preuniversitar p
#elevii trebuie sa vina in contact cu toate disciplinele de stiinte ale naturii, in special cu partea experimentala si atractiva la clasele a V-a si a VI-a,
și tehnologiei în gimnaziu si promovează debutul timpuriu al unor discipline din domeniul științelor (fizică și chimie).
Deasamenea, TIC este disciplină nouă in trunchiul comun, cu 1 oră/să pt. la toate clasele este considerata oportuna tinand cont de progresul informatic actual n
#Este cea care ar face posibila parcurgerea programei scolare pentru disciplina geografie in conditii decent t
#Este cea care ofera elevului posibilitatea de a parcurge in mod echilibrat toate disciplinele. este varianta care pastreaza TIC la toate clasele,
intr-o era a informatizarii TIC este disciplina care nu ar trebui sa lipseasca la niciun nivel de studiu, ofera posibilitatea formarii competentelor digitale, a informatizarii, dezvoltarea creativitatii.
Este varianta care pastreaza educatia tehnologica la toate clasele-disciplina apreciata de elevi prin care descopera inclinatii spre meserii viitoare si le ofera posibilitatea sa lucreze practic c
O schimbare de planuri cadruar fi necesitat mai multe studii, seriozitate nu taieri si inlocuiri de discipline aleoatorii i
#Este cea mai echilibrată variantă pentru toate disciplinele de studi u
#este cea mai echilibrata varianta, pentru elev v
#Este cea mai echilibrata a
#Este cea mai echilibrata a
#Este cea mai echilibrata. Satisface cerintele legale privind dezvoltarea competentelor cheie e
#este cea mai echilibrat t
#Este cea mai eficienta pentru dezvoltarea intregului proces de invataman n
#Este cea mai optimizata dintre toat t
#Este cea mai potrivita pentru copii nostri. Intr-o societate in care totul este computerizat sa nu introduci ore se TIC
#Este echilibrata din punct de vedere al ponderii disciplinelor cu aplicabilitate-fizica, chimie, tehnologii, biologie
#Este esential ca elevii sa-si dezvolte abilitatile TIC cat mai repede tanand cont de evolutia tehnologiei, utilizarea si utilitatea ei in procesul de invatamant si in viata de zi cu zi i
#Este esential sa fie cuprinsa disciplina TIC in trunchiul comu u
#Este excelenta idea de a scoate limba latina si a introduce TIC, dar lipseste Educatia pentru sanatate si este nerealist sa introduceti Educatia pentru drepturile copilului, Educatoa interculturala si Educatia pentru cetatenie democratica, in conditiile in
deoarece aceasta este o disciplina necesara dezvoltarii elevilor abilitatilor tehnice de care acesta are nevoie intr-o lume a tehnologiei.
Este o mare greseala sa se scoata aceasta disciplina de la clasele 5 si 6 deoarece elevii trebuie familiarizati cu notiunile de tehnologie de la varste fragede e
care lipsesc multor discipline e
#Este important ca limba romana sa fie studiata mai riguros si implicit sa i se acorde un numar suficient de ore pe saptamana.
De asemenea, este important sa se introduca si disciplina analoga'drepturile copilului'respectiv'obligatiile copilului
#Este important sa se asigura formarea adecvata cadrelor didactice, care sa implementeze o metoda moderna si mai pragmatica de predare.
#Am ales varianta 2 datorita includerii disciplinelor separate fizica si chimie, dar in realitate as fi considerat oportuna si o atentie mai mare la limbile straine.
#Este inadmisibil ca în România, disciplinelor Limba Și Literatura Română, Istorie și Geografie-să li se scadă câte o oră!
Se puteau mentine aceste discipline doar pentru clasa a VII-a si a VIII-a
. Mi se pare ca se exagereaza si cu orele de limbi mmoderne, in detrimentul unor discipline de baza pentru o tanara generatie a Romaniei in primul rand d
S-ar obține astfel ore și pentru discipline care pregătesc adaptarea la o societate puternic tehnologizată ca discipline din trunchiul curricular:
electronică, astronomie, robotică, psihologia învățării, designe. ecologie și protecția mediului. Salutăm introducerea fizicii și chimiei de la clasa a V-a începând și propunem introducerea unei ore de algoritmică (3 ore matematică,
(odată ce avem un învățământ extrașcolar funcțional) și înlocuirea cu discipline obligatorii (ca istoria Daciei, noțiuni elementare de etică, drept, logică, estetică, nutriție).
5. Elevii sunt încărcați cu alte discipline pe care nu le agreează și care nu-și au rostul la gimnaziu (vezi ed. tehnologică)!
#este necesar studiul celor doua discipline fizica si chimie inca de la clasa a V
#Este necesară introducerea algoritmicii, pe lângă disciplina TIC. În clasele gimnaziale, elevii trebuie să deprindă o gândire algoritmică,
să scrie și programe
#Este necesara mentinerea numărului de ore de studiu pentru disciplina Educatie Tehnologica la 1 oră pe săptămână, în învățământul gimnazia
#Am ales varianta 2, dar am o propunere: ed. fizica, ed. muzicala si ed. plastica sa fie opționale pentru elevi,
#Este o disproporție uriașă între disciplinele reale și cele umaniste. Istoria este, domnilor știință, nu poveste u
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011