#Se pune accent pe un nr mare de ore de discipline obligatorii. Consider ca ar trebui cu exceptia orelor de romana, matematica,
mai ales la romana si la matematica 3 sa nu mai existe clase mai mari de 20 de elevi.
Educatia fizica foarte importanta si ea, educatia tehnologica care de altfel"insignifianta"invata viitorii adulti sa gateasca,
#spatii pentru laboratoare (fizica, chimie e
#Spațiile interioare și exterioare dedicate învățării sunt mult sub cerințele decente în România. E nevoie de resurse atât în domeniul imobiliar cât și în cel al proiectării-reamenajării r
#Studiul disciplinelor fizica si chimie inca din clasa a V a, in varianta 2, este de bun augur,
#este inadmisibil ca din clasa a V a sa se faca fizica si chimie, programa este oricum incarcata si ar fi cazul sa fie redusa;
#Studiul disciplinelor reale (fizica, chimie) la varste mai mici (clasele a V-a, a VI-a) contribuie la o mai buna constientizare a fenomenelor si la dezvoltarea logicii gandirii i
#sunt necesare cel putin 3 ore la educatie fizica si sport pe nive e
#Ar trebui să se întocmească un plan cadru care să țină cont de dificultățile pe care le întâmpină elevii
#Sunt necesare ore de ed. pt sanatate nu ed. civica, fizica, chimie la clasa a v
#sunt prof. de chimie-fizica, deci consider importanta implementarea acestor materii incepand din clasa a 5, avand in vedere legatura stransa dintre materiile ariei curriculare"Matematica si stiinte".
Materia pentru cls. 5 poate fi structurata doar pe aplicatii practice si ateeliere de inovare si creativitate e
laboratoare de fizica, laboratoare de chimie si laboratoare de informatica pentru sustinerea variantei
#Susținerea școlilor pentru îmbunătățirea bazei materiale. Susținerea profesorilor pentru achiziționarea de materiale didactice d
#Ar trebui sa se puna accent pe trandisciplinaritate si practic c
#Tehnologia este o materie ușoară si fain a
#Tehnologia este tot ce ne inconjoara! Nu ne-o luati i
#Tehnologic c
#Testele PISA se organizează în 65 de țări din toată lumea și sunt realizate după modele de exerciții specifice, interdisciplinare.
vizibile în e...Aproape un sfert dintre elevii de 15 ani din statele membre în Organizația pentru cooperare și dezvoltare economică (OCDE) au cunoștințe minime de matematică, limitate la operații simple cu numere întregi,
Sunt insuficiente salile de sport pentru numarul de ore actual de educatie fizica a
#TIC trebuie sa devina o maaterie obligatorie la orice clasa, avnad in vedere ca elevii utilizeaza de la cativa ani.
apoi baza materiala trebuie complet refacuta (laboratoare de fizica, chimie, biologie, sali dotate cu aparatura specifica pentru limbi straine, cabinete de istorie si geografie, sali de sport,,
dar in conditii optime, mai multe discipline optionale, timp mai mult alocat lecturii nu numai romanesti ci si straine, cabinete dotate pentru experimente la fizica si chimie...
Consider BIOLOGIA si LIMBILE STRAINE-intr-o societate pe care o consideram moderna-la fel de importante ca si Limba română sau Matematica.
#Trebuie regândite programele de la matematica și de la fizica pentru o mai buna corelare dintre cele două discipline.
Nu de puține ori elevii obezi sau cu alte probleme nu fac nici o activitate fizica n
#Trebuie sa aveti o viziune holistica asupra dezvoltarii copilului. Nu conteaza cate norme didactice se pierd intr-o parte si cate se castiga in alta.
Dati sansa unui elev sa nu promoveze niciodata la fizica, dar sa promoveze gimnaziul pentru ca a promovat un anumit nr. de discipline.
ESTE momentul ca ed. fizica, muzica. desenul. religia. ed, tehnologica sa nu mai intre in curricula de baza a
Cu 35 de elevi la clasa nu poti avea 1 ora de biologie, geografie sau istorie.
#As dori pentru copii mei sa invete 2 ore de matematica pe saptamana si cate una de fizica si chimie incepand cu clasa a VI-a deoarece aproape tot
unde se pot specializa la mate-fizica sau biochimie e
#Trecerea la noile planuri cadru nu trebuie să se facă imediat ci treptat în funcție de achizițiile elevilor din învățământul primar,
se pune accent prea mic pe Istoria romanilor pe Geografia Romaniei pe Biologie la liceu,
la fel si Fizica care ar tr sa includa si capitole despre Astronomie care lipseste cu desavarsire la fel ca Geologia sau Pedologia in shimb vrem resurse gratis,
Materiile din aria curiculara matematica si stiinte, respective limba si comunicare sunt corect integrate in varianta 1.
#Varianta 2 avantajeaza profesorii de chimie si fizica care pana acum au fost dezavantajat t
#Varianta 2 este foarte bun n
#As sugera mentinerea a 5 ore de limba romana la clasa a 5
#Varianta 3 este cea mai convenabila atat pentru elevi cat si pentru profesor r
#Varianta 1 constituie o dezvoltare optima pentru elevii din clasele gimnazial l
#Variantă 1 conține toate orele pentru V-VIII de consiliere respectiv orele alocate limbilor moderne r
să studieze științe ale naturii (chimie fizică și biologie) din clasa a V-a deoarece sunt discipline indispensabile vieții.
Pot fi elaborate discipline opționale cu o tematică interesantă studiind interdisciplinar aceste materii t
#As vrea tare mult ca Educatia pentru sanatate sa fie inclusa in TC deoarece in majoritatea tarilor UE se preda.
I, V, VI var 3, II, III, VII var 2 dar la IV sa se faca cite doua ore si daca tot au si fizica si chimie
PROFILUL UMAN=LATINA, ISTORIE, GEOGRAFIE SI NU FIZICA, CHIMIE, BIOLOGIE. SPECIALIZAREA sttint ale naturii are cea mai mica pondere in optiunile elevilor r
(mă refer la matematică, fizică, chimie) Ä
#Varianta 3 are mai multe sanse pentru a fi implementat t
#varianta 3 este cea care se apropie cel mai realist de posibilitățile de dezvoltare ale elevilor l
Orele de muzica si desen sunt predate in mediul rural de prof. de matematica sau de alte discipline,
Se poate renunta la 1 ora de educatie fizica, deoarece majoritatea elevilor sunt inscrisi la diferite sporturi (tenis, karate, fotbal, volei, gimnastica,..
#absența laboratoarelor de fizică-chimie și a dotării acestora, Mai ales în mediul rural-discrepanțe mari între evaluarea noțiunilor de la clasa a VIII-a și cele evaluate la clasele II, IV, VI-Necorelarea conținuturilor/programelor unor m
#Asigurarea de către minister a unei baze materiale corespunzătoare pentru introducerea orelor de fizică la clasele a V-a,
chimie la clasele a V-a, a VI-a și TIC la clasele V-VIII
Sunt profesor de matematica si ma lovesc de lipsa corpurilor geometrice necesare la intelegerea geometriei in spatiu.
Sa experimenteze mai mult (iar asta nu doar in orele de fizica si chimie sau biologie,
elevii pot fi suprasolicitati in ce priveste varianta 2 cu ore de fizica-chimie la clasa a V-V
Dotarea laboratoarelor (chimie, fizica, informatica. In scolile gimnaziale nu exista laboranti pe nicio specialitate, profesorul pierde foarte mult timp sa-si valorifice resursele materiale pe
#Bilogia, fizica si chimia ar putea fi predate interdisciplinar macar la nivelul claselor 5-6 6
castiga ore disciplina arte si ed. fizica a
#Cadrul de desfășurare al activităților să fie mobil, adecvat activităților de învățare Ă
#-pregatirea cadrelor didactice in vederea implementarii planurilor cadru,-elaborarea unor programe analitice moderne, adecvate cerintelor actual l
Degeaba consideram fizica un element de baza in intelegerea realitatilor de zi cu zi, daca numaram pe degete la nivel national profesorii care mai sunt capabili sa se se faca intelesi unor copii de clasa a VI-a,
a VII-a si a VIII-a. Avem 4 ore de matematica pe saptamana, incat ajungem la un nivel aberant de ridicat in clasa a VIII-a,
Limitarea la o oră pe săptămână la clasa a V-a la Biologie nu corespunde bunelor practici și obținerii performanțelor școlare în domeniul biologiei.
Vrem sa ramana un slogan sau sa devina realitate pastrand 2 ore de educatie fizica si sport in trunchiul comun?
nici interesati de acest obiect in detrimentul altor obiecte agreate de ei(,ed. fizica, desen.)
Educatia tehnologica cuprinde teme de desen, fizica, chimie si alte discipline deci ea ar trebui prevazuta ca optional integrat.
Consider ca nu se poate cobora cu fizica si chimia la clasele V si VI atata timp cat unele notiuni facute acum in clasa a VI-a la fizica presupun cunostinte de matematica ce se predau la matematica mai tarziu,
cum s-ar spune fizica e matematica aplicata dar teoria la matematica se invata mai intai la orele de fizica.
As vedea util ca la orele de fizica sau chimie sa se mentioneze expres ca 1/2 din ore sa fie practice, bazate pe experiente,
insa multe din scolile din mediul rural nu mai pot beneficia de un laborator pentru experiente
iar pentru simulari ar fi nevoie de un cabinet de informatica care sa permita asa ceva si, din nou,
Cred ca la fiecare clasa e important sa se faca cel putin 2 ore de educatie fizica,
#Conform variantei 2, elevii incep fizica din clasa a V-a. Cum se va face daca sunt probleme de conexitate intre matematica si fizica?
Prea multa matematica nefolositoare la un monent si prea putina chimie! Istoria ar trebuie simplificata,
#Consider ca disciplinele fizica-chimie-biologie pot fi studiate inca din clasa a nou dar mai mult sub forma de experimente, de observare/intelegere a unor fenomene.
#Consider ca este nevoie de un numar mai mare de ore la biologie deoarece este o disciplina de bacalaurea a
plastica, muzicala si fizica. Ar fi indicat introducerea materiilor de tip optional, mai ales in ceea ce priveste educatiile sociale, religioase, etc.
Matematică Și Științe Ale Naturii 5-6 7-8 8-9 8-9 Matematică TC 4 4 4 4 Fizică-1 1 2 Chimie
--1 1 Biologie 1 2 2 1 Opțional CDS 0-1 0-1 0-1 0-1 III.
#consider ca numarul de ore de matematica si lb romana nu trebuie sa depaseasca orele din trunchiul comun, adica optionalul din aceasta arie curriculara sa se indrepte spre limba straina avansat t
#Consider ca orele de educatie fizica trebuie sa fie de minim 3/saptamana la toate clasele,
concret-anumite noțiuni necesare la fizică se predau la matematică ulterior sau anumite noțiuni la fizică necesare la biologie se predau după i
#Consider irelevant aspectul 17, insa as marja pe 18, sunt importante e
#Consider mai potrivită VARIANTA 2, cu unele mici modificări. Societatea actuală se împarte în ăuritoride lucruri
Iar chimie de la clasa a V-a e prea mult. TIC ar trebui introdus la clasa a II-a,
#continuarea studierii stiintei (fizica, biologie, chimie) necesare evaluarii nationale la care sunt supusi elevii de gimnazi i
#Continuitate in dobandirea cunostintelor incepand chiar cu clasa V la disciplinele fizica si chimie. Cunostintele asimilate de elevi la obiectul STIINTE-clasa IV pot fi completate chiar din clasa a V V
#corelarea programelor tuturor disciplinelor din aria curriculara Matematica si stiinte incepand cu clasa a v
#corelarea continuturilor diferitelor discipline (au nevoie la fizica sau chimie de notiuni pe care nu le-au dobandit inca conform programei la matematica,
#Corelarea intre chimie, fizica, biologie, matematica, realizarea unor programe care sa puna accent pe aplicare, exersare,
#CORELAREA MATERIEI LA FIZICA SI MATEMATICA LA INCEPUTUL CLASEI A7a SI A 6a A
#Corelarea nevoilor si aspiratiilor elevilor cu realitatile social l
#corelarea nevoilor si aspiratiilor elevilor cu realitatile social l
#Corelarea nr de ore la clasa cu Legea Invatamantului si adaptarea manualelor si programelor la nr de ore la fiecare disciplin n
#corelarea programelor școlare la disciplinele geografie-matematică-științe ale naturi a
#corelarea programelor scolare si a manualelor cu noul plan-cadru; alegerea unor optionale cu adevarat folositoare, relevante pentru parcursul scolar al elevulu u
istorie, geografie, limba romana, biologie etc. exercitii de orientare in spatiu u
#Cred ca este necesara o alocare a numarului de ore intr-un mod mai omogen decat sunt prezentate in cele trei variante.
si nu cunosc cum sunt elevii in acest moment Sunt profesor cu o vechime de 30 ani si pot spune ca de la an la an parca este mai multla matematica de exemplu in invatamantul primar s-a introdus tabla inmultirii in
Daca selectia se va face doar la romana si matematica, asa ca in prezent, numarul de ore destinate acestor discipline ar trebui sa creasca, in timp de fizica, chimia, sportul, disciplinele socio-umane, ed. tehnologica, istoria,
geografia, ar trebui sa aiba o mai mica pondere. Spun asta, pentru ca atat elevii, cat si parintii, vor imparti disciplinele in categorii:
In acest moment, in majoritatea scolilor gimnaziale din Romania se pune accent in clasele a VII-a si a VIII-a pe romana si matematica
sunt incapabili sa se adapteze exigentelor la fizica, chimie, biologie, sub pretextul ca"noi nu am invatat asta".
societatea are nevoie de viitori specialiști în toate domeniile (nu doar matematică și științe), iar pentru pregătirea lor continuă în acest scop trebuie început de la vârste mai mici,
#Cred ca un copil de 12 ani nu este pregatit cognitiv pentru fizica, cel putin nu pentru fizica predata in scoala romaneasca.
#credeti ca matematica si chimia ii face pe elevii oameni bine pregatiti pentru viata si piata muncii?
elevii sunt analfabeti functioanle, nu inteleg expresii fundamente, idei-fizica, chestii importante despre electricitate, viteza, forta centrifuga,
centripeta cu demonstratii practice-chimie chestii despre radioactivitate, PH-UL apei, continut de substante in apa, etc-stiintele sociale integrate, studierea Germaniei sub toate aspectele-artele sa devina optionale
la fizica, biologie, chimie etc c
#d d
#d d
#D D
#D D
#Da orei de muzica in gimnaziu. Arta ne face umani i
#DA, pentru ora de muzica a
#1. Nu am gasit in nici una din variantele supuse dezbaterii publice introducerea disciplinei de educatie pentru sanatate-masuri de acordare a primului ajutor in trunchiul comun obligatoriu a Ariei curiculare matematica
si stiinte. 2. Daca optiunea spre orientarea religioasa este liber consimtita, fapt specificat in constitutie,
Majoritatea elevilor intampina dificultati la fizica si chimie in gimnaziu dar mai ales la liceu si eu cred ca le va fi mai usor sa inceapa o introducere in cl.
#Daca se va preda fizica si chimie de la clasa a 5-a, va trebui asigurat supotul matematic necesar pentru acestea.
Nu se va putea realiza concordanta intre notiunile matematice predate si aplicarea lor in fizica si chimie e
la sport, la fizica si chimie, sa se dea teze si la aceste discipline, sa li se ceara si acestor profesori ore suplimentare e
#de 13 ani de cand lucrez ca prof. biologie am reusit sa ma titularizez in orasul meu natal si sa imi dau toate gradele didactice
dar nu reusesc sa imi dotez cabinetul de biologie asa cum este necesar unei educatii de nivel european.
dar imi este foarte greu sa ii ajut ptr. ca nu am atlase performante sau auxiliare cu teste grila ptr. olimpiada de biologie.
Cu respect, prof. biologie, intructor de prim ajutor Slatina-Ol l
#DE CE ESTE NECESAR UN NUMĂR MAI MARE DE ORE DE GEOGRAFIE ÎN NOILE PLANURI-CADRU La formarea celor opt competențe heie cerute de LEN nr. 1/2011 geografia poate aduce un aport substanțial.
Multe elemente din matematică se utilizează în geografie pentru studierea mediului terestru. Un exemplu în acest sens este și prezentarea realității geografice pe suport cartografic și grafic.
să realizeze corelații interdisciplinare (geologie, matematică, fizică, chimie, sociologie, informatică, etc.),dar și conexiunile dintre disciplinele care compun știința geografiei (geografia fizică, geografia umană, geografia regională, etc..
#2 ore fizica cls. VI in loc de un n
#de ce scoateti limba latina
#De exemplu la disciplina TIC mai ales in mediul rural nu dispune de resurse materiale necesare desfasurarii unei ore.
De asemenea a introduce fizica si chimia inca din clasele a 5 si a 6-a nu cred ca ar corespunde nivelului de intelegere a unui copil de acesta varst t
in paralel cu reorganizarea si dotarea laboratoarelor de fizica si chimie sau...promovarea unor manuale insotite de DVD-uri, cu ajutorul carora sa se poata viziona absolut toate experimentele fizice si chimice intalnite in lectiiledin manuale.
#Decongestionarea materiei si corelarea cerintelor de la chimie si fizica cu cele de la matematica. Punerea accent mai mult pe partea practica respectiv dotarea laboratoarelor corespunzator cerintelo o
#2 ore fizica cls. VI, TIC, pe TC la toate clasel l
#decongestionarea programei i
#decongestionarea programelor, altfel nu se poate realiz z
#demonstrarea faptului că statul, care încă ține la un învățămân de stat este cu adevărat interesat de școală t
iar restul orelor cu ore de T. I. C. si matematica/fizica/chimie. Si o alta propunere ar fi ca la clasele 5 si 6 sa se introduca o ora de chimie si una de fizica c
#Deoarece sunt așteptate de mult timp și nu răspund nevoilor reale implementarea lor în oricare dintre cele trei variante ar fi percepută tot ca o schimbare de dragul schimbării, o altă formă fără fond,
Corelarea conținuturilor la nivel interdisciplinar (la fizică/chimie să se aplice calcule învățate deja la matematică;
Nu sunt de acord cu introducerea orelor de fizica si de chimie din clasa a V-a,
#Din păcate, schimbările acestea vor reduce numărul de ore la biologie, prin urmare multe catedre se vor desfiinta i
La matematica se predau notiuni cu grad de dificultate ridicat peste puterea de asimilare a elevului.
La fizica trebuie sa aplici unele teoreme sau relatii matematice pe care la matematica nu au fost predate.
La limbile straine se face gramatica limbii respective inainte de a studia gramatica limbii romane.
daramite sa mai aiba si chimie si fizica din clasa a Va, îl omorâm Ă
#Disciplina Biologie necesita alocarea a cel putin 2 ore saptamanal (macar 1 pe trunchi comun si 1 ca optional de extindere la nivelul ariei curriculare) datorita faptului ca presupune o gama
și fizica la clasa a v-a. Din mediul rural mulți elevi vor să învețe o meserie,
#Disciplinele de trunchi comun trebuie sa aiba o pondere mai mare (cate 2 ore de biologie la cls V-VII si 1 ora la clasa a VIII-a),
#Doresc mai multe ore de matematica, limba romana, engleza si informatica a
#Doresc menținerea actualului plan cadru r
#Doresc o modificare masivă a programei, a conținuturilor învătării, o libertate mai mare de alegere a materialelor didactice de utilizat de către profesor,
#Doresc să se revizuiască micșorarea numărului de orelor de limba româna, biologie, ed. tehnologică, istorie și a numărului de ore destinate opționalelor ținându-se cont de particulartățile de vârstă ale copiilor și a îngreunării an de an a programelor școlare pe
#Dotarea corespunzatoare a laboratoarelor de stiinte-chimie, fizica, biologie si matematica
#dotarea corespunzătoare a laboratoarelor școlar l
#Dotarea corespunzatoare a TUTUROR scolilor (daca tot sustinem sus si tate ca toti copiii sunt egali.
#Dotarea scolilor cu laboratoare de fizică, chimie si informatică dotate corespunzator t
#dotarea scolilor cu marteriale didactic c
#Dotarea scolilor cu materiale didactice corelata cu cointeresarea materiala a profesorilor. Exigenta mai mare privind pregatirea profesorilor in facultati i
Notiunile de fizica si chmie sa fie corelate cu cele de matematica a
#Dotarea scolilor cu materiale didactice moderne, tehnica moderna (table interactive) este o conditie de baza pentru un invatamant modern de tip europea a
clasa de chimie cu biologia si fizica etc. iar elevii sa mearga in fiecare ora in alta parte unde se poate asigura mult mai bine materialul didactic,
ex fiica mea preda fizica si chimia la clasele de"onoare"ei avand incepand din cls a VI-A elevii impartiti in 3 categorii:
nu au asa multe ore de matematica, in schimb au multe ore de stiinte, arta, muzica,
Fizica si chimia este o aberatie sa se studieze din clasa av-a a
#Ed. Tehnologică să fie predată în paralel cu TIC, nu în completara unria cu alta u
deoarece elevii din ciclul primar nu vin cu un vocabular format la ore făcându se matematică sau lb. română
Consider ca un elev de clasa av-a nu ar trebui sa studieze chimie si fizica a
ce am invatat la chimie, fizica, educatie tehnologica, dar inca imi amintesc orele de auditie muzicala din clasa a 8-a cand am invatat cum recunosc un pasaj din Beethoven sau Mozart t
Este importanta pastrarea a 2 ore de biologie e
#educatia pentru sanatate sa fie introdusa in trunchiul comun ca disciplina obligatori i
#Educatia pentru sanatate sa fie obligatori i
#La disciplinele istorie si geografie, pentru intelegerea si buna parcurgere a materiei este esential numarul de 2 ore pe saptamana..
La matematica si limba sunt de ajuns 4 ore e
#Accent pe formarea personalitatii elevulu u
#Educatia plastica si Educatia muzicala ar trebuit sa se studieze timp de un semestru prin rotatie.
Mai reduceti numarul de ore ale discplinelor din aria curriculara Matematica si stiinte si suplimentati la ariile care pot da elevilor o sansa in plus la angajare, limbi straine, introducerea
fizică, geografie chiar si chimie. Precizez ca are o serie de teme care sunt de-a dreptul aberante.
#Educatia tehnologica, fizica si TIC au caracter interdisciplinar, aduc bucuria in invatare, dau relatiilor interpersonale si educatiei civice dimensiuni nebanuite,
Nu trebuie sa stie doar romana si matematica, desi acestea sunt disciplinele verificate la evaluarea nationala,
sa existe calculatoare pentru efectuarea orelor de informatica, instrumentar de lucru la fizica, chimie, bilogie.
#Este foarte important ca specialitatea chimie să fie predată de profesori cu pregătire în domeniu:
chimie, chimie-fizică, chimie-biologie o
#este foarte important sa dezvoltam abilitatile si competentele tehnic c
#Este foarte important sa se asigure cadre didactice pregătite si motivate. Si nu, nu e doar o expresie,
Menționez că nu sunt profesor de TIC, fizică sau chimie c
#Este important ca toate cadrele didactice sa cunoasca si sa inteleaga necesitatea schimbarii modului de abordare a procesului instructiv-educativ si sa fim in pas cu dezvoltarea societatii,
< Back - Next >
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011