Acele ore ar putea fi luate din aria curriculara Arte. Socializarea moderna presupune cunoasterea unei limbi de circulatie internationala.
Desigur orele de matematica/fizica/chimie (discipline reale) sunt esentiale in dezvoltarea personala armonioasa a elevului modern din secolul nostru u
#Din punctul meu de vedere (predau fizică și chimie) am ales varianta 2 cu specificația că la clasa a V-a se poate renunța la ora de chimie c
#Din punctul meu de vedere, al parintelui al carui copil este elev in clasa a IX a deci care tocmai
Absolventul de gimnaziu trebuie sa aiba cunostite minime de chimie fizica, bilogie, geografie, insa sa la aiba, nu sa treaca clasa fara a avea niciun fel de cunostinte.
Sa se introduca mai multe ore de sport, iar religia sa fie optionala, la fel muzica si desenul l
sa reduceti numarul de ore saptamanal (6-7 ore/saptamana) de la discipline precum Matematica sau Romana, ramase asa inca de pe vremea de dinainte de 1989, si sa redistribuiti aceste ore catre istorie
si geografie. De asemenea, v-as sugera sa scoateti discipline de tot felul cum sunt Educatia antrprenoriala, Educatia pentru sanatate
care sunt total contraproductive si sa redistribuiti aceste ore, catre alte discipline precum Fizica, Chimie,
Biologie e
#Din punctul meu de vedere, la clasele aflate in an terminal, unde se cere o mai buna pregatire,
#1. AR TREBUI ARTELE SA AIBA MAI MULTE ORE/ARII CURRICULARE. 2. BIOLOGIE+FIZICA+CHIMIE=STIINTE 3. NU CRED CA MAI INTERESEAZA PE CINEVA EDUCATIA TEHNOLOGICA,
De exemplu, pentru clasele V-VI Matematica si Stiintele naturii ar putea forma o singura disciplina.
Cel mai practic ar fi sa fie integrata disciplinei Istorie, dar ca"subdisciplina"autonoma. Multi dintre profesorii de educatie civica nu au ce cauta la catedra:
nu ma refer la profesorii de geografie, istorie, limba română, ci la cei de religie si mai ales, din ce in ce mai des, la psihologii institutiilor de invatamant care predau si Educatie civica,
ceea ce este ilegal si imoral, situandu-se in zona conflictului de interese. Va pot spune ca fara cele doua ore de Istorie din gimnaziu,
generatia mea (anii 1980) ar fi fost mult mai sensibila la naționalism, antisemitism, xenofobie. Sunt ferm convins ca avem nevoie de cel putin doua ore de Istorie in gimnaziu si in liceu.
Si aici suntem la coada Europei iar consecintele vor fi dezastruoase. Cum ii puteti cere unui adolescent sa se simta român
Si asa sunt destui profesori de arte si muzica ce nu au loc de munca...
ore pe segmentul de limba si comunicare si matematica. 2."As sparge"catedrele, in sensul ca in scoli sa se predea matematica, romana si limbile straine pe niveluri de studiu. 3. As renunta la o perspectiva pur contabiliceasca asupra scolii,
in sensul eliminarii unui nr. minim de elevi pentru a se putea constitui o grupa. 4. Reasezarea programului elevilor si asa deja incarcat.
#Disciplina Biologie este deficitara ca nr de ore la liceu si gimnaziu. Avand in vedere ca este materie de bacalaureat,
Dorim sa se introduca un nr de ore care sa ne permita pregatirea elevilor la clasele de matematica informatica,
acolo unde nu se mai face biologie e
#Disciplina Chimie este prea grea pentru a putea fi indrodusa de la clasa a V-a,
iar Educatia Tehnologica este o disciplina interesanta pentru copii, deoarece invata foarte multe lucruri practice e
#disciplina chimie; cunostinte multe si complicate la gimnaziu, clasa a 7-a; cumostintele din liceu nu le sunt suficiente elevilor
avănd un caracter mai degrabă apropiat de disciplinele din cadrul ariei Tehnologii (se studiază la clasa a 6-a Economia familiei la Educație Tehnologică) n
#Disciplina Educație pentru viață să poată fi predată spre exemplu de profesori de geografie și de istorie
Disciplinele socio-umane noi introduse sa se studieze sub forma de module la Cultura Civica incepand cu clasa a VII-VIII.
#disciplina istorie ar trebui sa aiba alocate cel putin 2 ore pe saptamana la fiecare nive e
#Disciplina Istorie nu ar trebui să se limiteze doar la o oră pe săptămână. Copiii învață despre identitatea lor națională.
să nu repete greșelile din istorie. Pierderea unei ore de limba română aduce de asemenea un minus în toate cele trei variante o
#Disciplina limba latina sa fie obligatorie e
#Disciplina limba si literatura romana este un domeniu cu mare deschidere formativa si informativa, cu incarcatura culturala si cu efect major asupra comunicarii, ca activitate specific umana,
#Disciplina Religie ar trebui predata numai la invatamantul primar. Este absolut absurd ca un elev sa studieze timp de 13 ani notiuni de religie e
#Disciplina Religie ar trebui sa nu mai faca parte din trunchiul comun. Intra intr-o totala contradictie cu tot ceea ce se incearca a se fundamenta din punct de vedere stiintific.
Multi elevi sunt derutati sub acest aspect, privesc aceste informatii cu neincredere. Efortul de invatare pe aceste baze este mult subminat.
#Disciplina Religie are un statul privilegiat prin Legea Educatiei Nationale. Este o discriminare evidenta in raport cu celelalte discipline din aria curricular r
#Disciplina RELIGIE nu are ce cauta in TRUNCHIUL COMUN (la clasele 7-8!!!Religia trebuie sa fie optionala (in mod real;
#Disciplina Religie nu are ce sa caute in trunchiul comun n
#Disciplina religie sa nu mai fie cuprinsa in TC, foarte bine ar fi daca va fi cuprinsa in CDS S
#Disciplina T. I. C atât de așteptată de elevi consider că trebuie predată la toate clasele de gimnaziu (v-viii v
#disciplina TIC-cate 1 ora la cls V-VIII disciplina biologie cate 2 ore la cls. a V-a si obligatoriu revizuirea programelor scolare!
ce cauta Fizica si Chimia la clasa a V-a in varianta 2, in loc sa aiba mai multe ore de Sport si mai ales fara o ora de Educatie Plastica, lucruri
bineinteles altele decat Romana si Matematica a
#Disciplina TIC optiona a
#1. consultari cu elevii 2 mai multa larghete in privinta disciplinelor optionale 3. pastrarea orelor de dirigentie 4. corelarea planului cu RESURSELE pe care le au scolil l
religie e
#disciplina tic trebuie sa ramana in trunchiul comu u
#Discipline care să vizeze mai mult latura practică a învățării È
#Discipline noi: informatica Corelarea continutului curricular al disciplinei educatie tehnologica cu fizica, chimia, etc. Limba si literatura romana sa aiba in continuare alocate 5 ore in trunchiul comun la clasa a V
#Discipline optionale strict 1 ora pe saptamana, iar materia TIC obligatorie din clasa a V a pana inclusiv clasa a VIII-a a
#Disciplinele chimie și fizică, dezvoltă capacitatea intelectuală a elevilor v
#Disciplinele de baza pierd ore si nu mi se pare corect, as dori continuarea studiului lb latine pt ca suntem romani si e rusinos sa ne batem joc de noi insine.
#Disciplinele de examen (matematica, romana) sa fie mai prioritar tratate. Profesorul de romana trebuie sa faca programe de optional daca vrea sa aiba norma intreaga intr-o scoala cu un rand de clase,
de religie e
#DISCIPLINELE DE EXAMEN LA CLASA A 8-A PIERD DIN NUMARUL DE OR R
#disciplinele de examen sa fie prioritare, tinand cont de faptul ca rezultatele sunt din ce in ce mai slabe, daca nu se doreste analfabetizarea copiilor,
#Disciplinele de trunchi comun trebuie sa aiba o pondere mai mare (cate 2 ore de biologie la cls V-VII si 1 ora la clasa a VIII-a),
#1. Creșterea numărului de ore la disciplina limba și literatura română la gimnaziu, la 20 de ore pe săptămână. 2. Scăderea numărului de elevi la clasă-la maximum 15 l
mai puține ore de istorie și de geografie îi vor face pe elevi sa nu cunoască tara în care trăiesc e
#Disciplinele fizica si chimie sa se regaseasca in toate variantele, la clasele V-VI, ed. muzicala si ed. plastica sa fie in toate variantele 1 ora la clasele V-VI I
#Disciplinele fizica/chimie/biologie sa fie predate din perspectiva transdisciplinara. Disciplina religie sa fie cel mult opțională si nu obligatorie, inclusa in planul cadru.
Limba Latina sa poată fi studiata ca disciplina opțională o
#Disciplinele fundamentale trebuie sa se regaseasca in planul cadru, dar nu este extrem de important numarul de ore alocat si anume nu sunt diferente esentiale intre cele trei variante
#Disciplinele istorie si geografie mai au nevoie de o ora saptamanal l
#disciplinele istorie și geografie să aibă cel puțin două ore la clasa a a
#Disciplinele la care se face Evaluarea Nationala sa aibe mai multe ore in trunchiul comu u
#Disciplinele noi și anume Educație pentru drepturile copilului (clasa a V-a), Educație interculturală (clasa a VI-a),
Educație pentru cetățenie democratică (clasa a VII-a) și Educație economică (clasa a VIII-a)
#1. Disciplina Religie să fie opțională. 2. Nu ar strica să se facă 1-2 ore de sport în plus ®
respectiv Geografiei (2/2) și reconfigurarea conținuturilor curriculum-ului pentru Istorie/Geografie, în așa fel încât diferitele teme studiate la aceste discipline să atingă finalitățile noilor educații a
#Disciplinele socio-umane propuse s-ar putea regăsi în cadrul altor materii ca niște capitole adiacente, tangențiale cu anumite capitole din cultura civică, istorie etc.
Tăierea orelor de biologie, fizică, chimie este neavenită total, aceste discipline sunt esențiale pentru formarea gândirii practice și pragmatice a elevului;
de asemenea, limba latină este un instrument de cultură vital pentru orice cetățean român, clasa a VIII-a fiind pragul de bătaie pentru elevii interesați de domenii umaniste (țări nelatine au 4 ore de limbă latină săptămânal,
#Disciplinele socio-umane sa poata fi predate si de profesori de istorie, eventual parcurgerea unor forme de abilitare curriculara pentru acestia, avand prioritatea in fata absolventilor de drept,
carora centralizatorul le permite sa preda ore de cultura civica; crearea unui cadru stimulativ pentru implicarea acestora intr-o masura mai mare in comunitatea scolara, locala careia ii apartin;
o ora din cele de biologie ar fi mai adecvata mai degraba ca educatie pentru sanatate decat 2 ore de teorie;
elemente care tin de caracterul latin al limbii romane ar putea fi abordate si in secvente ale limbii si literaturii romane si istorie;
Disciplina Istorie care contribuie extraoordinar la dezvoltarea culturii generale a elevilor precum si spiritului civic este redusa doar la o ora pe saptamana a
2. Educatia fizica este foarte importanta pentru dezvoltarea armonioasa a copiilor r
#disciplinele tehnologice in trunchiul comu u
#disciplinele tehnologice sunt importante pentru deyvoltarea practica a elevulu u
#Disciplinele trebuie sa asigure o integrare a principiilor de dezvoltare umanista, reala si tehnologica a
#disciplinelor istorie si geografie alocate cate doua ore la clasele V, VI, VII, la clasa VIII sunt deja doua ore,
dar si pentru limba romana, decat pentru matematica, fizica sau chimie. Nicaieri in lume nu te va intreba nimeni niciodata despre nu stiu ce reactii chimice sau legi fizice si integrale
Se tot vehicula alocarea unui numar mai mare de ore de educatie fizica. Insa trebuie avut in vedere ca cele mai multe scoli nu au sali de sport si din acest motiv elevii nu fa
Mentionez ca sunt profesor de istorie si geografiei, deci nu ma nici un interes pentru suplinirea numarului de ore la disciplinele mentionate,
Aria curriculară tehnologii are rol important în orientarea școlară a elevilor clasei a VIII-a fiind în același timp o formă de pregătire pentru profesionalizare-element cheie în reușita integrării pe piața muncii
Încă avem în planurile cadru prea multe ore de BILOGIE, CHIMIE ȘI FIZICĂ. Cred că studirea acestor discipline în clasele a VIII-a maxim o oră fiecare ar fi de ajuns;
Elimnarea disciplinei Educație Tehnologică sau integrarea ei într. o altă disciplină o
#1. Diversificarea curriculei, astfel incat sa se renunte la standardizarea actuala, care este inflexibila si nu se muleaza pe nevoile specifice fiecarui elev. 2. Fara sa consideram modelul finlandez drept bun prin definitie,
#distribuirea orelor de arte, ed. fizica, ed. tehnologica, religue sambat t
#Distrugerea sistemului de invatamant contunua. Care este problema actulelor Planuri cadru? De ce sunt sunt bune in continuare e
#Doresc introducerea disciplinelor fizica si chimie la clasa a V-a si a disciplinei chimie la clasa a VI-a,
De asemenea recomand introducerea obligatorie a unor lucrari practice, mai ales la disciplinele fizica, chimie si biologie e
#1. Doresc sa subliniez importanta orei de consiliere si orientare la nivelul fiecarei clase. Pentru a intelege necesitatea acestei ore,
trebuie ca acest lucru sa fie cuprins in trunchiul comun. 3. Fizica si chimia sunt discipline reoaiepentru un elev de clasa a V-a. Fizica,
#Doresc introducerea in planurile cadru a unor cercuri de arte, instrumente muzicale, ansambluri vocale sau sportive e
#Doresc mai multe ore de geografie la gimnaziu u
#Doresc menținerea actualului plan cadru r
#doresc mentinerea planului-cadru actua a
#Doresc păstrarea actualului plan cadru r
#Doresc pastrarea Educatiei tehnologice in clasele a Va si a VIA deoarece elevii, prin Programa studiata,
#Doresc să facem mai multe ore de educație tehnologica la clasele V-VII V
#doresc sa fie introduse cate doua ore de istorie la toate clasele de gimnazi i
#1. Echilibru privind ponderea orelor la nivelul ariilor curriculare. 2. Racordarea competentelor cheie vizate la nivel
Astfel, o ora biologie, una geografie, una chimie, una fizica, etc c
#Dorim ca tot ceea ce se face sa fie in interesul elevului
#Dorim mentinerea orei de limba si literatura romana la clasa a 5, deoarece este foarte important ca elevul de gimnaziu sa inceapa studiul literaturii si limbii romane cu un numar atat de necesar pregatirii la clasa.
Dorim mentinerea orei de limba latina la clasa a 8, deoarece se ofera posibilitatea tuturor elevilor sa studieze aceasta disciplina plina de invatatura si mister.
Pe langa acestea, sa aiba o ora de logica si o materie care sa inglobeze chimia, fizica, matematica si biologia.
#Dorința mea și propunerea deasemenea, e ca limba latina să se pastreze la clasa a VIII-a doar suntem in popor roman (latin) t
#dotarea corespunzatoare a laboratoarelor de fizica, chimie, biologie e
#Dotarea cabinetelor si laboratoarelor școlare pentru a avea asigurat și caracterul aplicativ al informațiilor teoretice.
Trebuie insistat pe formarea de abilități practice, realizarea legăturii teorie-practică, școală-viață a
#Dotarea corespunzatoare a laboratoarelor de stiinte ale naturii-chimie, fizica si biologie
#dotarea laboratoarelor cu cele necesar r
#Dotarea salilor de informatic c
#1. Educatie fizice: as dori organizarea/participarea la competitii intre scoli (ceea ce inseamna sporirea calitatii educatiei sportive si dorinta de a concura/castiga) 2. Educatia muzicala si educatia plastica:
mi-ar placea sa aiba legatura cu luarea unor lectii de pian, chitara, vioara...si pictura, desen...
#doua ore de istorie la fiecare clasa. Istoria obligatorie la bac pentru toate clasele terminal l
#doua ore de istorie si geografie la clasa a-V-a in toate variantel l
#doua ore pentru geografie la invatamantul gimnazia a
#Doua ore saptamanal de consiliere cu teme unice si manual l
#Dpmdv ar trebui inovat MULT mai tare planul cadru iar masurile care se impun sa fie respectate de conducerile scolilor
care incarca programul elevilor (ed. tehnologica, cultura civica etc.)2. Un numar mai mare de ore la stiinte (biologie si fizica/chimie) 3. Comasarea unor discipline,
care de multe ori sunt predate de profesori cu dubla specializare (istorie+geografie; fizica+chimie) 4. Religia, ed. fizica si artele sa NU mai implice evaluare cu NOTE si MEDIE in catalog.
Cel mult, un calificativ sau o mentiune de tip: PROMOVAT/PARCURS etc. 5. T. I. C. doar la clasele mari (VII si VIII)- specialistii NU recomanda utilizarea calculatorului de la varste prea mici
#Drapturile copilului sa fie studiate obligatoriu la cls a VII-VIII, elevii au o capaciatea mai mare de intelegere si responsabilizare e
Totodată Varianta 2 integrează în Aria curriculară Om Și Societate acele discipline socio-umane, care în viața cotidiană de multe ori lipsesc din educația elevilor.
iar cei care vor opta pt cea umana vor dori istorie, romana, etc. Cred ca ar trebui sa aiba posibilitatea de a alege,
si sa nu uitam de cei care opteaza pt arte, sport...Sunt copiii din mediul rurarl
#1. Fizica si chimie la cl a V a si a VI a? Foarte greu pt copii atat de mici.
Matematica nu ar trebui sa fie favorizata in raport cu celelelalte stiinte pentru ca toate stiintele studiate in scoala dezvolta abilitatile logice ale elevilor-de fapt,
Apoi chimia 1 ora, fizica 1 ora, biologia 1 ora, istoria 1 ora, geografia 1 ora (cu 2 ore uneori,
c) 9 ore de alte materii, cate 1 ora pe saptamana/nivel la religie, TIC, tehnologie, arta plastica, arta muzicala, educatie fizica, disciplina socio-umana (unde as
mai ales ca in mediul rural copiii nu au posibilitati materiale sa se pregateasca suplimentar. a favoriza educatia fizica, spre exemplu, in detrimentul limbii romane si matematicii...
#Dupa parerea mea, la geografie este nevoie de 2 ore/saptamana la toate clasele. Este o materie cu caracter interdisciplinar unde elevii chiar reusesc sa insuseasca competente pentru viata de zi cu zi.
La orele de matematica sau romana? Varianta III, in care dispare o ora la L2 este destul de slaba.
#E bine ca ati scos limba latina. Copiii nostri sunt stresati. Este prea multa materie la obiectele de baza (lb. romana si matematica.
Elevii au nevoie si de obiecte placute in scoala. Informatica, desenul si sportul ii destreseaza pe elevi.
#e foarte important pentru elevi sa efectueze cel putin 2 oere din aria tehnologii pentru a se descurca mai bine in viată Ä
#1. Ideal ar fi ca elevii sa aiba un numar mai mic de ore pe zi, maxim 5. 2. sa se renunte la ora de religie (preotii
e buna ideea cu scoaterea orei de latina (nu se efectua in cele mai multe scoli) fara religie in scoala-ora de religie se poate desfasura foarte bine,
sambata la biserica. e locul cel mai indicat. 2 ore de geografie si 2 ore de istorie la fiecare nivel de studiu. sunt totusi importante e
ca sa fie macar 2 ore/saptamana la disciplinele istorie si geografie, din clasa a 5-a pana intr-a 5-a a
#E LIMINAREA OREI DE RELIGIE DIN TRUNCHIUL COMU U
#E mai bine sa nu supraincarcam elevii cu teorie, ci sa oferim spatiu si pentru ore practice in vizite, excursii, proiecte interscolare, experimente in natura etc c
#E necesara reducerea orelor de romana si matematica si marirea nr orelor de dezvoltare a abilitatilor practice. muzica, desen
#1. În învățamântul primar, orele de Educație Muzicală ar trebui susținute de profesori specializați, absolvenți ai instituțiilor de învățământ superior.
este necesară alocarea orei de muzică o dată pe săptămână. 3. Inteligența muzicală trebuie stimulată încă din clasa 0. 4. Trebuie gândit și pus în aplicare un sistem modern de Educație Muzicală în școlile vocaționale din țară,
#E normal sa existe continuitate atat in cadrul ariilor tehnologii cat si in cadrul altor arii curriculare e
Variantele propuse asta fac-primele variante matematica si stiințe si una cu un ușor accent umanist.
cele nou propuse-socio umane, ed fizica), dar acest lucru se poate stabili mai tarziu.
#1. În primul rând descongestionați programele la Limba Și Literatura Română la ciclul gimnazial. 2. Elevii de liceu, care urmează un profil filologic,
Ca și cum un profesor de matematică știe algebră, dar nu știe geomatrie. 4. Un elev care trăiește în secolul XXI nu poate fi obligat
și matematică SUNT OBLIGAȚI de inspectorat să facă îm fiecare săptămână o oră suplimentară neremunerată la clasele a VIII-a și a XII-a
Dacă un profesor care pregătește elevii pentru susținerea unui examen muncește mult mai mult decât un profesor de educație muzicală,
fizica, geografie, istorie et t
#ed tehnologica pregateste elevii pt viata, iar tic e important in contextul actua a
#ed. tehnologica cum era odata (cosultati arhiva) sau in cel mai rau caz varianta
#Ed. tehnologica este o disciplina foarte buna pentru copii i
#Educatia artistica si educatia fizica ajuta la formarea unui caracter armonios, nu ii privati de aceste aspecte e
#Educatia artistica si muzicala este extrem de importanta in contetul integarii noastre in lumea civilizata. Starea de cetatean educat si cultivat trebuie sa fie facuta cu sensibilitate artistica si in general cu mult suflet t
Menținerea orei de consiliere și orientare ajută elevul în autoformare, deoarece, dirigintele este considerat un al II-lea părinte,
VIII-a este necesară pentru familiarizarea lor cu terminologia limbii latine utilizată la Biologie Medicină, Farmacie.
Nu se justifică mărirea nr de ore la geografie și istorie. În prezent, ore decetățenie democraticăsunt incluse în disciplina ultură civică iar ore de ducație economicăsunt incluse în disciplina ducație tehnologică Prin urmare, nu se justifică mărirea nr de ore
Menținerea orei de consiliere și orientare ajută elevul în autoformare, deoarece, dirigintele este considerat un al II-lea părinte,
VIII-a este necesară pentru familiarizarea lor cu terminologia limbii latine utilizată la Biologie Medicină, Farmacie.
Nu se justifică mărirea nr de ore la geografie și istorie. În prezent, ore decetățenie democraticăsunt incluse în disciplina ultură civică iar ore de ducație economicăsunt incluse în disciplina ducație tehnologică Prin urmare, nu se justifică mărirea nr de ore
Menținerea orei de consiliere și orientare ajută elevul în autoformare, deoarece, dirigintele este considerat un al II-lea părinte,
VIII-a este necesară pentru familiarizarea lor cu terminologia limbii latine utilizată la Biologie Medicină, Farmacie.
Nu se justifică mărirea nr de ore la geografie și istorie. În prezent, ore decetățenie democraticăsunt incluse în disciplina ultură civică iar ore de ducație economicăsunt incluse în disciplina ducație tehnologică Prin urmare, nu se justifică mărirea nr de ore
#Educatia fizica, cat si Muzica, Abilitatile tehnologice si artele vizuale ar trebui sa aiba o importanta mai mare.
#1. Indiferent de variantă, elevii au nevoie de consiliere și orientare. 2. Noile discipline impuse în toate variantele puteau fi module pentru consiliere și orintare,
cu module de formare pentru diriginți și păstrarea unui număr de ore per discipline echilibrat, centrat pe interdiciplinaritate și continuare logică a cunoștințelor (mai întâi matematică și apoi utilizare noțiunii respective la fizică și nu invers, de exemplu).
#educatia fizica, muzicala si desenul ar trebui facute in afara orarului (after school) si adaptate solicitarilor elevilor si familiei
iar orele de religie sa fie organizate si sa se desfasoare la biserica a
#Educația gimnazială nu trebuie să dilueze sau să renunțe complet la discipline ca muzica sau istoria națională.
Numarul de ore de la ariile curriculare Matematică și Științe și Tehnologii din varianta numărul 2 este mulțumitor
dar ar fi bine ca programa de fizică și chimie să cuprindă mai puține conținuturi
ca să avem mai mult timp la dispoziție pentru experimente și alte activități care să crească atractivitatea acestor ore s
#Educatia muzicala si cea plastica ar trebui sa fie optionale, la fel si religia, si mai multe ore de romana-gramatica și literatura si matematica c
#1. Introducerea încă din clasa a V-a a disciplinelor fizică și chimie, într-o manieră mai prietenoasă și mai digerabilă de către elevi prin programe profesionist elaborate de către specialiști. 2. Introducerea disciplinei TIC obligatorie,
câte 1 oră pe săptămână pentru fiecare din disciplinele educație plastică și educație muzicală. 4. Consilierea educativă să fie obligatorie
#Educația pentru sănătate să fie studiată ca opțional și predată de profesorii de biologie
#Educația pentru sănătate, capitol la care suntem deficitari este scoasă. Limba română la clasa a V-a,
Limba Latină care, desi este o limbă moartă, ne definește identitatea națională și lingvistică a fost scoasă din toate cele trei variante, lucru
orele rămase atribuind-ule la disciplinele istorie, geografie sau educație fizică
#1. istoria-2 ore/saptamana pt fiecare ciclu gimnazial 2. Examen de capacitate la istorie sau geografie-reprezinta baza informativa si formativa a culturii general l
#Educatia religioasa ca doctrina, asa cum se preda acum ar trebui studiata in biserica. S-ar reduce numarul de ore.
Nici un profesor de religie nu preda religia ca o viziune a tuturor religiilor, se axeaza doar pe un tip de religie.
Sau schimbata programa de religie ca sa nu dezavantajezi profesional profesorii. Consilierea si orientarea profesionala ar trebui distribuita unor cadre didactice specializate doar in acest sens cu un numar mai mare de ore.
insa sunt obligati sa dea examen din matematica si romana, dupa ce au trait 8 ani de frustrari ca nu se descurca suficient de bine la 5 ore de mate si 5 ore de romana pe saptamana.
De multe ori, profesorii de fizică și chimie din școala noastră sunt încântați să descopere faptul că elevii învață la aceste discipline utilizând noțiunile dobândite la educație tehnologică.
Modulul ECONOMIA FAMILIEI din clas a VI-A conține noțiuni aplicabile în educația civică de clasa a VII-a,
De aceea, consider de neacceptat reducerea orelor de educație tehnologică și susțin cu tărie chiar faptul că aceste ore ar trebui suplimentate.
Menționez că sunt profesor de educație tehnologica la Șc Gimnazială M. Viteazul din Călărași f
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011