#Schimbarea planurilor cadru nu este necesara, imbunatatirea sau reconstituirea programelor scolare sunt cele mai importante, alaturi de asigurarea cel putin a unor manuale scolare viabil l
NU PLANUL CADRU REPREZINTA BOALAINVATAMANTULUI ROMANES M
#Schimbati programa, e prea stufoasa, incarca inutil copiii. Invatamantul romanesc merge mult pe uniformizare. De ce nu se cauta evidentierea elevului pe o anumita ramura spre care are inclinatie?
#SCHIMBATI PROPUNERILE PENTRU PLANUL CADRU ASTFEL INCAT SA FIE ADECVAT VARSTEI COPIILOR R
#Schimbul de experinta intre profesor r
#Schmbarea atitudinii de memorare spre intelegere si aplicare a cunostintelo o
#Scoala are un mare handicap, a avut si inainte de'89 dar mai putin: nu exista nici o legatura intre"teoria"predata si practica, si viata de zi cu zi.
La planurile cadru propuse sunt necesare PROGRAME noi, modernizate, simplificate. Lipsa manualelor este o mare problema.
Dupa ce se aproba aceste planuri cadru, va fi urma o perioada in care lipsesc programele apoi manualele si mereu vom face reforma si mereu nu vom tine pasul cu invatamantul modern european?
iar în schimb se scot ore din planul cadru. Mai vorbim se un învățământ de performanță sau strict de bani și de reducerea personalului didactic?
coerentă pe nivel de studiu și o viabilitate a planurilor cadru pe termen lun e
#Se impune ca modificarea planurilor-cadru sa fie insotita de retiparirea si reactualizarea manualelor, evident dupa modificarea programelor scolare,
asigurandu-se astfel coerenta intre plan-cadru, programa scolara si manual. Este necesara, de asemenea, punerea accentului pe disciplinele de baza in formarea unei culturi generale solide,
#Se lucreaza de ani de zile la acest plan cadru dar nu se observa o mare schimbare in comparatie cu cel actual,
#Solicitati, mai intai, opinia cadrelor didactice, studiati cu atentie planurile-cadru din sistemele de invatamant europene si apoi elaborati planuri-cadru u
Planuri cadru, structuri de cursuri, metode de abordare a informatiei etc. Recomand calduros un studiu al sistemelor educationale performante http://www. edudemic. com/learning-curve-report-education n
#Sper ca programa școlară, la toate disciplinele de studiu prevăzute în planul cadru, să fie bine scuturată, să fie adecvată nivelului de înțelegere al elevilor de gimnaziu, capacității lor de asimilare și mai ales așteptărilor generației de astăzi.
#Stabilirea planurilor cadru trebuie să fie doar primul pas. Dacă nu urmează programe-conținuturi-manuale-mijloace actualizate vom rămâne la etapa în
#Stabilirea unui cadru unitar in concordanta cu analiza tarilor dezvoltate din Europa si crearea unui cadru care sa nu mai fie schimbat anual sau la orice schimbare de guver r
#Stiintele exacte sunt f. importante si din pacate in vechiul cadru nr. orelor din trunchiul comun erau prea putine
#Sunt absolut necesare reforma curriculumului și a manualelor școlare, mult mai importante decât noul plan-cadru a
baza materiala, continutul manualelor, continutul programelor, motivarea salariala a cadrelor didcatice, programe pentru parinti privind implicarea acestora in activitatea scolara si nu modificarea planului-cadru
#Ar trebui să se întocmească un plan cadru care să țină cont de dificultățile pe care le întâmpină elevii
sa se indrepte spre o profesie (scoala profesionala) si acest lucru este posibil numai daca este introdusa in planul cadru disciplina Educatie tehnologica prin
#Ar trebui studiate planurile-cadru din alte tari si adapatate la specificul nostru. Nu ar trebui scoasa limba latina
cât timp nu există un Program Cadru de Bază (Minimal), adică o listă clară, oferită de reprezentanții Societății,
de implementat noul plan cadru...cred ca mulți profesori de vor gândi la reconveroșie TI È
pregatirea cadrelor pentru activitati practice si folosirea metodelor activ-participative si dupa toate acestea putem schimba si planul cadru
Vechiul plan cadru era mai bun din acest punct de vedere. Sunt favorizate clar FIZICA si Chimia Distruse GEOGRAFIA SI ISTORI I
#Trebuie acordata legea cu planurile cadru. Mi sr pare ca nu e o dezbatere, cel putin in privinta disciplinei limba romana.
#Trebuie adaptate programele scolare noului Plan-Cadru si este foarte importanta eliminarea unor continuturi foarte dificile pentru clasele V-VIII existente in actualele programe e
#Trebuie avut in vedere faptul trebuie adaptate programele scolare si manualele scolare la modificarile noului Plan Cadru.
Plan Cadru nou, programe noi (si acelea, facute pe genunchi, cu copy-paste si delete, fara responsabilitate si continuitate), manuale lipsa, profesori slab pregatiti
Planul Cadru trebuie sa continuie planurile cadru ale claselor anterioare și sa se lege de cele ulterioare.
pentru ca in clasa a IX sa se introduca in planul cadru. Trebuie sa existe o continuitate t
#Trebuie eliberate planuri cadru la toate specializările separat și la minorităț t
#Trebuie facute cabinete la toate materiile in scoli i
#Trebuie făcute modificări si la nivel de programa școlară, învechita si mult prea stufoasa u
Elevul pentru care sunt aceste planuri-cadru si, probabil, viitoarele programe scolare, este un robot care seamana cu celalalt robot et t
#Trebuie sa existe o corespondenta intre planul-cadru (respectiv disciplinele propuse de acest plan) si realitatile sociale,
#Trecerea la noile planuri cadru nu trebuie să se facă imediat ci treptat în funcție de achizițiile elevilor din învățământul primar,
#Un aspect important în implementarea noului plan cadru este conținutul noilor programe a
#Un corp al expertilor in psihologie sa-si dea acordul ptr temele din programele scolare.
#Un plan cadru este nerelevant fara programa scolara noua, adaptata la cerintele de azi si cu manuale corespunzatoare e
ca să nu mai vorbim de unele cadrele didactice ce nu sunt la curent nici cu planurile-cadru actuale.
Implementarea noilor planuri-cadru va fi eficientă dacă se ține cont și de celelalte aspecte d
Pana nu-l faceti totul e egal cu zero=reforme, plan cadru, curriculum. Profesorii sunt calcati in picioare dupa ani grei de studiu de catre elevi si parinti,
#URGENTAREA finalizarii planurilor cadru u
#Utilizarea materialelor audio/video, a materialelor de laborator, planse etc
#utilizarea materialului didacti i
v
#v3 contribuie intr-o masura mai mare la dezvoltarea constiintei nationale si a spiritului patriotic ca urmare a cresterii nr de ore la disciplina istorie. realitatea zileleor noastre impune cresterea nr
#Varianta 2 coreleaza cel mai bine planul-cadru cu LEN N
#varianta 2 e cea care raspunde cel mai mult si mai bine intrebarilor sau cerintelor mele ca profesor si ale copiilor mei propri i
#Varianta 2 este aliniata, cat de cat, la planurile cadru europene! In scolile europene, exista baza materiala foarte buna, elevul luand contact cu realitatea, cu viitorul lui i
#Varianta 2 se apropie cel mai mult de planurile cadru ale tarilor vest europene care au un invatamant centrat pe elev de multi ani,
#Varianta 3 faciliteaza dezvoltarea integrat [a competențelor cheie prin introducerea în structura planului-cadru a unor opționale integrat g
PLANURILE CADRU PROMOVEAZA SI SUSTIN INTR-O MASURA MAI MICA ABORDARILE DE MULTI, PLURI, INTER SI TRANSDISCIPLINARE E
#Variantele propuse in noul Plan Cadru nu corespund necesitatilor elevilor de gimnaziu, prin urmare sustin actualul Plan Cadru u
#Variantra 2 prezintă cea mai bună proporționalitate între discipline (pondere mai mare pentru științe.
#Variata nr. 2 mi se pare mai buna (din punctul meu de vedere), dar nu trebuie renuntat la orele de consiliere!
acestea fiind in concordanta cu capacitatea si ritmul de invatare al elevilor o buna alegere a planului cadru rezolva si regleaza interesele,
#Asigurarea conditiilor optime pentru desfasurarea orelor pentru toate disciplinele din planul cadru u
#Asigurarea conditilor termice si a curateniei: varianta 1: in foarte mica masura/deloc-varianta 2: in foarte mare masura-varianta 3:
#Asigurarea finanțării si implementarii de cursuri de perfectionare adaptate acestor noi planuri cadru d
#Asigurarea in plaja orara obligatorie a cel putin o ora de educatie muzicala si o ora de educatie plastica.
Variantele 1 si 3 de plan-cadru elimina educatia tehnologica si inlocuirea cu informatica; sunt totusi elevi
#Asigurarea unor resurse materiale care sa sustina implementarea noului plan-cadru u
#Asigurarea unui buget corespunzător școlilor, în vederea achiziționării de material didactic corespunzător, alinierea manualelor școlare la programele în vigoare n
Iar apoi"ne intrebam"ce ar trebui schimbat in planul cadru...Cred ca ar fi bine daca in scolile de stat s-ar copia macar in proportie de 30%din sistemul de inv. alternativ (gen Montesori, Step by Step, Waldorf, HELIKON.
#Ca lucrurile sa poata fi bine implementate in sistemul de invatamant profesorii trebuie sa fie multumiti si sa creada in noile propuneri de planuri-cadru dar mai ales sa poata trai un trai decent cu SALARIILE platite
implementam si planuri-cadru. Dar, stiti, noi nu avem caldura, toalete, transport
#-pastrarea orei de consiliere si orientare la toate clasele din ciclul gimnazial,-cuprinderea a 5 ore de limba si literatura romana la clasa a V
#Cadrele Didactice ar trebui sa inteleaga ca modificarea planului cadru nu se face pentru ca profesorii sa aiba ore (cum se intampla acum) ci pentru binele elevilor si formarea profilului absolventului de gimnaziu corespunzator cerintelor societarii romanesti si
#-pregatirea cadrelor didactice in vederea implementarii planurilor cadru,-elaborarea unor programe analitice moderne, adecvate cerintelor actual l
#Cat timp noi consideram acest planuri-cadru o modalitate de impunere a unor discipline in defavoarea celorlalte,
Toate planurile cadru prezentate au aceesi problema: se adreseaza elevilor elita. Ori noi in societate avem nevoie de elevi care sa inteleaga
#Cel putin doua ore de istorie la fiecare clasa ar fi normal sa fie introduse in planul cadru u
#Cele trei variante ale planului-cadru pentru învățământul gimnazial exclud principiul descentralizării și flexibilizării prin eliminarea"plajelor orare".
Omiterea introducerii disciplinei Educație pentru sănătate la clasele I-XII în trunchiul comun arată lipsa adaptării celor trei variante a planului-cadru la realitatea societății în care trăim.
În concluzie, nu consider corectă și nu aprob niciuna din cele trei variante de plan-cadru propuse pentru învățământul gimnazial o
#Chiar daca va fi adoptata varianta V3 aceasta sa fie adaptata astfel incat orele TIC sa faca parte din planul cadru la fiecare clasa de gimnaziu u
elaborarea de curicule-cadru pentru opționalele integrate, cu posibilități multiple de dezvoltare, care să poată fi particularizate în funcție de resursele umane și materia i
care explica dezvoltarea vietii sub toate aspectele ei si faptul ca prin planul cadru-varianta 2 se introduce de la clasa a V este benefic invatarii ei i
#Concomitent cu schimbarea planurilor cadru sa fie modificate si programele scolare si sa fie distribuite scolilor softuri educationale pt fiecare disciplna,
ce masura planurile cadru satisfac cererea de pe piata educationala in concordanta cu evolutia sicietatii! Avem nevoie obligatoriu de discipline noi la nivelul celor 3 cicluri de invatamant.
functie de nivel si finalitati ci doar o alegatura dupa atingerea tintelor false (respectarea planului cadru, programe, planificari) Un sistem depasit,
#Consider ca cele trei propuneri de plan cadru care nu se deosebesc foarte mult de actualul plan cadru nu vor determina schimbarea de
planul cadru devine ineficien n
#Consider ca este foarte importanta si dorinta elevilor pentru ca elevii mei doresc mai multa ore de educatie tehnologica,
să se schimbe planurile cadru dacă nu se vor tipării manuale în concordanță cu programele școlare
#Consider ca inainte de modificarea planurilor cadru trebuia"aerisita"programa scolara, care este foarte incarcata a
Planul-Cadru pentru învățământul gimnazial VARIANTA 1 modificată Aria curriculară/disciplina Clasa V VI VII VIII I. Limbă Și Comunicare 7-8 7-8 8-9 8-9 Limba Și Literatura Română TC
atata timp cat nu sunt propuse spre dezbatere toate categoriile de planuri-cadru. Asigurarea resurselor materiale, reciclarea cadrelor didactice, innoirea programelor de invatamant reprezinta cel putin tot atatea obstacole in calea implementarii in viitorul apropiat.
ulterior sa se schimbe si planul-cadru u
#consider ca numarul de ore de matematica si lb romana nu trebuie sa depaseasca orele din trunchiul comun, adica optionalul din aceasta arie curriculara sa se indrepte spre limba straina avansat t
#Consider ca pentru o buna implementare a oricarui tip de plan cadru este necesara revenirea la un manual unic pentru fiecare disciplina in parte,
dar realizat cu maximum de eficienta, interes, creativitate in vederea optimizarii dezvoltarii competentelor vizate de aceste planuri cadru u
#Consider ca planul cadru aflat in vigoare este mult mai eficient t
#Consider ca ponderea disciplinelor opționale ar trebui sa fie mai mare. Asa după cum arată ele,
urmând in mare masura firul planurilor cadru deja in vigoare. Consider ca ar trebui mai multe ore de sport si arte si mai putina pregătireteoretic e
#Consider ca schimbaraea planurilor cadru trebuie sa aiba corelatie cu nevoia de adapatare a adolescentului la societatea mereu in schimbare fara insa a-l priva pe acesta de abilitatile de viata, de modelarea sufletului prin arta sau pastrarea
#Consider ca un aspect important privind implementarea planurilor cadru il constituie marirea costului per elev, asigurarea resurselor materiale necesare activitatii de predare-invatare-evaluar r
#ormularea unor alternative reale, în urma revizuirii propunerilor de plan-cadru;(toate cele trei variante reduc numărul de ore la disciplina limba și literatura română la clasa a V-a (de la 5 la 4 ore/săptămână) și exclud studierea limbii latine la clasa a VIII-a;
sportul ca fiind prioritare in orice plan-cadru u
#Consider foarte important faptul ca aceste propuneri sa vizeze o reala diminuare a orelor saptamanale ale elevilor.
sau diminuarea la 0 a orelor de Consiliere si orientare pt. clasele a V-a si a VI-a vezi varianta 2. ori aceste propuneri nu reflecta o reala regandire a planului cadru si a diminuarii numarului de ore saptamanale.
#consider foarte utila introducerea unei ore de algoritmica in planul cadru la clasele VII-VII I
#Consider important pastrarea planului cadru actual! Cele trei propuneri sunt niște glume proaste t
#Consider important să se acordemaimultă importanță tehnologiilor. Ele sunt cele care duc la progres științific, creștere economică și implicit ridicarea nivelului de trai.
#consider importanta varianta 3 a planurilor cadru propuse, deoarece aloca un numar mai mare de ore ariei curriculare om si societate fata de vechiul plan cadru u
#Consider importante urmatoarele aspecte: abordarea interdisciplinara a materiei si alegerea optionalelor in functie de particularitatile scolii, de specificul zonei si de preferintele elevilor si parintilor r
nici nu o poti face cum trebuie. 7-Planul-Cadru ar trebui sa ofere posibilitatea copiilor sa se descopre pe ei insisi,
Nu pot fi facute modificari de plan cadru pana cand nu avem imaginea unei programe corecte, adecvate, lucru care in acest moment, din pacate,
care sa explice geniilor ce propun astfel de planuri cadru, stadialitatea si efectele fortarii abstractizarii la varsta scolara a
#consultările asupra planului-cadru să fie realizate de profesorii cu experiență în predarea materiilor respective, pentru fiecare arie curriculară în part Ă
în parteneriat cu profesorii de limba și literatură română și cu cei de de limbi și literaturi străine. 3. Să fie incluse în planul cadru activitățile de educație nonformală, excursii, vizite,
#1. Corelarea programelor scolare cu planul cadru si adaptarea lor la asteptarile si nevoile societatii 2. Reducerea teoretizarii si a comunicarii de informatii in favoarea laturii
#Corelarea celor 4 discipline socio-umane prezente in variantele propuse in planul-cadru pentru gimnaziu cu cele prezente deja in invatamantul liceal l
#Corelarea dintre cerintele planului cadru si realitatile scolilor romanest t
#Corelarea intre chimie, fizica, biologie, matematica, realizarea unor programe care sa puna accent pe aplicare, exersare,
#Corelarea planului-cadru cu programele școlare și cu teste standardizate la nivel de disciplina va determina cresterea nivelului de calitate al invatamantulu u
#corelarea Planului Cadru cu Programele scolar r
#Corelarea planurilor cadru cu programele școlare r
#Corelarea programei cu fiecare disciplină Ä
#Corelarea programei scolare cu manualele scolare e
#Corelarea programei scolare cu nr. de ore propuse e
#Corelarea Programelor cu Planurile Cadru u
#Corelarea programelor de studiu si a manualelor cu noul Plan Cadru u
#corelarea programelor sa fie facuta foarte atent t
#Corelarea Programelor scolare cu nr de ore, materie multa, inutila, fara aplicabilitate si timp insuficien n
#1. Introducerea mai multor ore de educatie fizica. 2. Introducerea pauzei de masa obligatorie e
#corelarea programelor școlare la disciplinele geografie-matematică-științe ale naturi a
#corelarea programelor scolare si a manualelor cu noul plan-cadru; alegerea unor optionale cu adevarat folositoare, relevante pentru parcursul scolar al elevulu u
#Corelarea sa cu mediul învățării (rural, citadin t
#corelarea valorilor si aspiratiilor elevilor cu nevoile societatii actual l
#corelatia disciplinelor studiate cu cererea de pe piata munci i
#Crearea cadrului adecvat pentru formarea culturii generale a elevilo o
#Crearea unui spatiu de orientare profesionala mai concret prin optionale mai multe si mai diversificate
care sa contribuie la pregatirea in sensul pe care si-l doreste fiecare elev/parinte. astfel s-ar usura foarte mult povara prea multor ore asa cum sunt in momentul de fata a
#Cred ca ar fi importanta si opinia parintilor pentru realizarea unui plan cadru definiti i
#Atat planul-cadru cat si pregatirea profesorilor si materialele didactice trebuie sa asigure buna intelegere si dezvoltare a copiilor nu doar teoretic ci si practic.
Pana acum, din pacate scoala a functionat pe principiul"mult-prost-si-fara-rost",cred ca se poate si se doreste sa se schimbe ceva.
care sunt foarte stufoase si neadaptate varstei elevilor, manualele si abia apoi planul cadru u
#Cred ca disciplina Religie ar trebui sa nu mai faca parte din trunchiul comun n
să existe un document cadru, elaborat obligatoriu de reprezentanții beneficiarilor, care să stabilească cerințele minimale obligatorii de pregătire, pe
#Cred ca persoanele care au realizat acest plan cadru nu au mai predat in invatamant, si nu cunosc cum sunt elevii in acest moment Sunt profesor cu o vechime de 30 ani si pot spune ca de la an la an parca este mai multla matematica de exemplu in invatamantul primar s-a introdus tabla inmultirii in
#Cred ca planul cadru ar trebui sa fie corelat cu modalitatea de organizare a examenului de admitere in ciclul liceal.
sau prin introducerea unui test (eventual chiar test grila) care sa includa intrebari si din celelalte discipline, atunci ponderea lor in Variana 1 de plan cadru este justificata.
In concluzie, revin la ideea generala ca planurile cadru ar trebui sa fie corelate cu modalitatea de admitere in liceu,
apoi elaborarea unor manuale si apoi realizarea unui plan cadru in corcondanta cu aceste e
#Cred că trebuie să avem în vedere unele aspecte, printre care: societatea are nevoie de viitori specialiști în toate domeniile (nu doar matematică și științe),
#1. Ponderea echilibrată a ariilor curriculare. 2. Asigurarea atingerii competențelor moderne, cerute pe piața muncii si nu păstrarea catedrelor unor cadre didactice. 3. Ar trebui ca planurile cadru
#CUPRINDEREA IN PLANUL CADRU A DISCIPLINELOR CARE ASIGURA CULTURA GENERALA A ELEVULU U
#curriculum la decizia scolii sa fie corect ales la decizia parintilo o
#Curriculum-ul integrat va crea mari dificultăți în aplicarea sa. Lipsa orei de consiliere și orientare, pe anumite variante, un minus în ceea ce privește educația în genera ®
#daca nu este asigurata finantarea sistemului, resursele materiale si financiare necesare aplicarii acestui plan cadru cat si corelatia cu programele scolare,
atunci tot efortul depus pentru acest nou plan cadru va fi inutil. din contra se va adanci criza de sistem si neincrederea beneficiarilor directi si indirecti in ceea ce deocamdata se numeste scoal l
care sa duca natia romana in viitor, dezvoltati un plan cadru pertinent, adaptat posibilitatilor si cerintelor elevilor si societatii.
#DE CE ESTE NECESAR UN NUMĂR MAI MARE DE ORE DE GEOGRAFIE ÎN NOILE PLANURI-CADRU La formarea celor opt competențe heie cerute de LEN nr. 1/2011 geografia poate aduce un aport substanțial.
Daca nu vom putea sa ne focalizam DOAR pe sarcinile specifice ale unui cadru diadactic,
#Desi extrem de important, Planul Cadru este doar o piesa din puzzle, ca atare trebuie revizuite si adaptate manualele, continuturile...
#Desi sunt prevazute doua ore pe saptamana in cazul celei de-a doua variante de plan-cadru pentru limbile moderne,
consideram varianta 1 din cele 3 planuri-cadru propuse, cea mai adecvata a
#Desi toate cele 3 variante sunt gresite ca pregatire a elevilor pentru viata, totusi varianta mai buna este 3, adica raul cel mai mic.
#Dezbaterea plublica a planurilor-cadru pentru minorități și școli vocaționale (artă, sportiv; Corelarea conținuturilor la nivel interdisciplinar (la fizică/chimie să se aplice calcule învățate deja la matematică;
nu exista o corelatie intre planurile cadru din invatamantul primar si acestea, alocarea orelor s-a facut probabil dupa principiul:
#din moment ce diferența față de planul cadru actual este extrem de mică se poate implementa, ușor, oricare dintre variante r
#Din perspectiva mea planu, cadru tebuie sa contina un numar fix de ore alocat disciplinelor de studiu
Faptul ca nu exista plaja orara face aplicarea mai corecta aplanului cadru. Aplicarea planului cadru cred ca se va face foarte usor r
#Din perspectiva profesorului de limbi moderne, nu consider potrivită scoaterea unei ore de la Limba Modernă 2 la clasa a 5-a (Varianta 3
#Din punctul meu de vedere implementarea oricarei variante in planul-cadru nu poate fi eficienta si sa dea rezultate bune atat timp cat nu se intervine in modificarea eficiente a programei scolare si
#dirigentia trebuie sa ramana in planul cadru/sunt foarte importante orele de dirigentie pentru copi i
#Disciplina Educatie economica propusa in planul cadru la clasa a VIII a a fost transferata la aria curriculara Om si societate de la aria curriculara Tehnologii fiind cuprinsa in
#Disciplina educatie tehnologica nu isi are rostul in planul cadru. Numarul prea mic de ore alocate geografiei,
#A nu se mai încărca inutil planul cadru cu disciplina Religie. Religia se practică la biserică și în familie.
#Doresc ca disciplina Educatie Tehnologica sa ramana in planul cadru de inv gimnazial de la clasa a Va pana la clasa a VIII a cu cel putin o ora pe saptamana.
#Doresc menținerea actualului plan cadru r
#Doresc o modificare masivă a programei, a conținuturilor învătării, o libertate mai mare de alegere a materialelor didactice de utilizat de către profesor,
#Doresc păstrarea actualului plan cadru r
#doresc sa fie introduse cate doua ore de istorie la toate clasele de gimnazi i
Programele-cadru sunt asemanatoare cu ale noastre dar nu au acordat asa multe ore limbilor straine
#Dupa realizare unui plan cadru adecvat, as dori o programa aeresita, realista si conectata la invatamantul European n
să lipsească din planul-cadru de nivel liceal u
#Educația economică propusă la clasă a VIII a poate fi integrată la tehnologii și predata de către prof educație tehnologică deoarece la clasa a VI a predă modulul Economia familiei i
#Elaborarea metodologiei de aplicare a noului plan-cadru sa se realizeze pe principiul pastrarii in sistem a cadrelor didiactice cu experienta profesionala, cu competente reale in domeniul educatiei i
#Elaborarea Planurilor cadru pentru minoritatile national l
#Elaborarea programelor școlare centrate pe formarea și dezvoltarea competențelor-e ști să facășia face și pe activități ale elevilor de învățare în clasă e
#Acest Plan-Cadru permite dezvoltarea unor noi programe școlare pentru aceste niveluri de învățământ
#Era mult mai necesara o revizuire a manualelor scolare care nu mai corespund programei scolare e
#este de dorit ca planul cadru sa contina mai multe discipline integrat t
#Acest plan-cadru propus nu aduce, din păcate, nicio îmbunătătțire activității didactice. Interesul elevului pentru studiu va scădea,
interesul profesorului pentru a-și desfășura normal activitatea va scădea, va crește șomajul în rândul profesorilor de limba română, de exemplu,
În concluzie, acest plan-cadru trebuie modificat prin creșterea numărului de ore la disciplina limba română, astfel încât să se asigure norma didactică minimă de 18 ore,
Nimic din acest plan-cadru nu ține cont de aspectele sesizate de mine în aceste rânduri
programele trebuie imediat schimbate, adapatate pentru noul plan cadru. Trebuie inceput cu ceva, si cat mai urgent.
#este foarte bine ca inainte de aplicarea planurilor cadru acestea au fost supuse dezbaterii public c
#Este foarte important ca aceste planuri-cadru să fie gândite din perspectiva tuturor ciclurilor educaționale și printr-o foarte profundă cercetare a trăsăturilor psiho-cognitive ale elevilor,
#Este foarte importantă prezența unor discipline socio-umane în trunchiul comun de la clasele a V-a și a VI-a (în toate cele 3 variante de plan-cadru),
#Este greu de evaluat un plan cadru in lipsa programelor aferente. Cum alegi numarul de ore pentru o disciplina cand nu stii ce obiective urmaresti la disciplina respectiva a
și geografie să fie importante ca număr de ore în planul-cadru, întrucît ține de păstrarea conștiinței poporului român r
#Este important ca și planurile cadru pentru vocaționale să țină cont de faptul că acești elevi ne reprezintă și în străinătat
Planul Cadru ar fi trebuit discutat impreuna cu programele scolare pentru ca daca, ne oprim doar la a stabili cate ore sa aiba fiecare disciplina,
< Back - Next >
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011